«Opel Astra Sports Tourer» – enerģiskais atlēts 3

 
16.novembris 2010 0:03

Tāpat kā vidējās klases bestsellera gadījumā, arī Astra Sports Tourer būtiskākās iezīmes ir pirmklasīga kvalitāte un praktiskums.


Opel Astra Sports Tourer Foto: Opel

Atlētiskais Sports Tourer izskats piestāv tā dinamiskajam braukšanas stilam. Jaunajā Astra universālā gluži tāpat kā hečbekā savu iedarbīgumu demonstrē inovatīvā vērpstieņa un Vata mehānisma kombinācija, kā arī FlexRide drošības šasija. Bet Astra Sports Tourer rūpējas ne vien par braukšanas prieku, bet arī komfortu un drošību. Tādi Premium klasei raksturīgi komponenti kā biksenona lukturu drošības sistēma AFL+ un ergonomiskie priekšējie sēdekļi ar neatkarīgo muguras veselības ekspertu organizācijas Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) sertifikātu padara šo auto par vienreizēju piedāvājumu kompakto universālu klasē ar potenciālu kļūt par vispopulārāko šī svarīgā segmenta automobili.


Opel Olympia Caravan 1950.gads

Opel bija viens no pirmajiem autoražotājiem Eiropā, kas ieviesa universāla virsbūves formu 1950. gadu sākumā. Mūsdienu Astra Sports Tourer pircēji tikai iegūst no šīs lielās pieredzes universālu izstrādē un ražošanā.

Opel saista lielas cerības ar Sports Tourer, tās ir visai pamatotas un balstās uz panākumiem, kurus guvis piecdurvju Astra hečbeks – tas Eiropā pasūtīts jau 200 000 reizes. Iepriekšējos gados aptuveni 25 procenti visu Eiropā pārdoto Astra modeļu bija universāli. 

Jaunā Opel dizaina valoda ienāk kompakto universālu klasē

Ar  Astra Sports Tourer jaunā Opel dizaina valoda, kurā apvienota skulpturāla elegance ar vācu precizitāti, ienāk arī kompakto universālu segmentā. Lai gan variants ar ietilpīgo bagāžnieku tika izstrādāts paralēli hečbekam, tomēr tam ir izteikti individuāla identitāte. Spēcīgās, atlētiskās proporcijas piešķir Astra Sports Tourer pašam savu dinamiku. Šis auto ir kas vairāk par sedana universāla versiju.



No vidējā statņa līdz aizmugurei virsbūve ir radīta pilnīgi no jauna. Sānu logu grafika, kas sašaurinās aizmugurējā statņa virzienā, un muskuļotā plecu līnija, kas noslēdzas uzkrītošā, trīs dimensijās veidotā aizmugurējo lukturu komponentē, pastiprina Astra Sports Tourer atlētisko izskatu.

Arī garā, šaurā jumta līnija ir īpaši raksturīga. Tā vienmērīgi pāriet spoilerī, kas integrēts bagāžnieka vākā.  Jumta līnijas lēzenā forma pastiprina dinamisko iespaidu un lieliski saskan ar sportiski piepacelto priekšpusi. Sānos izteiksmīgi veidotais zibens motīvs palīdz radīt iespaidu, it kā Astra Sports Tourer būtu pieplacis pie zemes pirms lēciena.

Liels bagāžnieks ar pirmklasīgām funkcijām

Pievilcīgā virsbūve pārliecina arī ar citām īpašībām. Kravas nodalījums ar līdzeniem sāniem un augstvērtīgu apdari ir izteikts pretmets slikti izmantojamiem, izliektiem bagāžniekiem ar milzīgām riteņu arkām, kas neļauj efektīvi izmantot telpu bagāžas izvietošanai.



Astra Sports Tourer ir pirmais kompaktais universāls, kas ļauj nolocīt aizmugurējo atzveltni no bagāžnieka puses – šāda īpašība līdz šim piemita vien dažiem luksusa klases modeļiem. Pateicoties FlexFold sistēmai bagāžas tilpumu pavisam vienkārši iespējams palielināt no 500 līdz 1 550 litriem. Nospiežot pogu bagāžnieka sānos, elektriski tiek atbrīvota atspere, un atzveltne 60/40 attiecībā tiek nolocīta uz priekšu. Līdz ar to vadītājam tiek aiztaupīts gājiens līdz aizmugurējām durvīm. Opel inženieri pavisam konsekventi izstrādājuši šo sistēmu tā, lai vispirms nebūtu no sēdekļiem jānoņem drošības jostas. Ar nolocītu aizmugurējo atzveltni bagāžnieka garums izaug līdz 1 835 milimetriem, kas ir par 28 milimetriem vairāk nekā Astra Caravan modelim pašreiz.

Vēl viena Astra Sports Tourer funkcionāla detaļa, kas parasti sastopama tikai Premium klases universālos, ir bagāžnieka pārsegs, kuru iespējams nofiksēt tikai ar dažām rokas kustībām. Bagāžnieka pārsega EasyAccess gadījumā pietiek tikai ar pirksta pieskārienu, lai tas aizslīdētu slīpi uz augšu, atbrīvojot telpu nelieliem priekšmetiem. Lielāka izmēra bagāžai pārsegs pēc pavilkšanas mierīgi pilnībā ieslīdēs savā aptverē. Ja EasyAccess kādreiz netiek izmantots, visu šo aprīkojumu iespējams novietot speciālā stiprinājumā bagāžnieka grīdā. 

Astra Sports Tourer veidos karjeru arī kā velkošais automobilis. Līdz ar to lielu lomu spēlēs arī Opel elektroniskā piekabes stabilitātes kontrole Trailer Stability Assist (TSA). Inteliģentā sistēma, kas automātiski aktivizējas, kolīdz tiek piemontēts piekabes āķis, izmanto standartaprīkojumā iekļauto elektronisko stabilitātes programmu (ESP), lai novērstu jebkādu piekabes vai dzīvojamā vagoniņa šūpošanos.

Augstvērtīgajā salonā ir ārkārtīgi daudz sīklietu novietņu

Astra Sports Tourer salons ir harmoniski veidots un kvalitatīvi augstvērtīgs – tāds, kādu mēs pazīstam jau no Astra hečbeka modeļa. Priekšējā paneļa izliektā forma turpinās līdz pat durvju apšuvumam un rada drošības un plašuma sajūtu.

Plašuma sajūtu vēl vairāk pastiprina elegantā viduskonsole, kas vizuāli savieno priekšējo paneli ar ātrumpārslēga sviru. Tādas detaļas kā instrumentu skalas ar hromētu aptveri un viduskonsoles dekori savienojumā ar mīkstiem apdares materiāliem, kā arī atturīgām apgaismojuma funkcijām paspilgtina kvalitatīvi augstvērtīgo iespaidu.

Pircēju rīcībā būs četri dažādi salona apdares varianti: jaunā INNOVATION versija ar siltiem brūnās krāsas toņiem tiek uzskatīta par elegantu alternatīvu melnajam salonam.

Salons ir vienlaicīgi gan praktisks, gan elegants. Neviens cits kompaktais universāls nespēj piedāvāt tikpat daudz bagāžas novietņu salonā – to kopējais tilpums ir par 25 litriem jeb divreiz lielāks kā iepriekšējam modelim. Astra Sports Tourer ir pieejams plašs „intuitīvu“ novietņu klāsts. Te jāpiemin kabatas durvīs, kurās ietilpst 1,5 litru pudeles, multifunkcionālā viduskonsole, praktiski sadalītais cimdu nodalījums vai papildu bīdāmā atvilktne vadītāja pusē.

Augsta līmeņa komforts garām distancēm

Pie  Astra Sports Tourer tipiskākajiem uzdevumiem piederēs gan darba braucieni, gan došanās ceļojumā ar visu ģimeni. Dienesta auto lietotāji gadā pavada savā automašīnā vairāk laika kā vidēji Eiropas autobraucējs. Tādēļ Opel Sports Tourer modelim  piešķīruši plašu tāda aprīkojuma klāstu, kas padara garus ceļojumus pēc iespējas patīkamākus un drošākus.

Priekšējo sēdekļu regulēšanas amplitūda ir lielākā savā klasē. Arī šī iemesla dēļ ergonomiskie sēdekļi ir vienīgie savā segmentā, kas apbalvoti ar muguras veselības organizācijas Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) neatkarīgo ekspertu sertifikātu.

Pie vienlīdz inovatīvā un praktiskā aprīkojuma pieder arī trešā adaptīvo lukturu AFL+ paaudze. Tiem ir trīs dažādi gaismas režīmi, ko iespējams automātiski izvēlēties atbilstoši braukšanas un ceļa situācijai. Te vēl jāpiemin arī Opel priekšējā videokamera, kas atpazīst ceļazīmes un brīdina par nejaušu joslas maiņu. Šie abi komponenti kompaktklasē nav pieejami neviena cita ražotāja automašīnām.

Lieliskas braukšanas īpašības pateicoties inovatīvai šasijai

Astra Sports Tourer šasija un līdz ar to arī braukšanas dinamika atbilst daudz slavētajam hečbeka līmenim. Šajā gadījumā atšķirību no konkurentiem nodrošina vērpstieņa un Vata mehānisma kombinācija. Šī pārdomātā un vietu taupošā koncepcija ievērojami paaugstina stabilitāti pagriezienos. Lieliskā vadāmība šeit tiek apvienota ar augstu braukšanas komfortu.

Adaptīvā FlexRide drošības šasija pacēlusi mašīnas braukšanas īpašības ārkārtīgi augstā līmenī. Šis kompaktklasei tik neparastais augsto tehnoloģiju aprīkojums  apvieno mehāniskas funkcijas ar elektronisku vadību.

FlexRide pielāgo šasijas režīmu automātiski attiecīgajiem ceļa apstākļiem un individuālajam braukšanas stilam. Ekonomiskajā režīmā FlexRide izmanto visu amortizatoru uzstādījumu spektru. Pēc vadītāja izvēles uzstādāmajos Sport un Tour režīmos tiek izmantoti attiecīgi sportiskie vai viskomfortablākie uzstādījumi. Bez tam sporta režīmā mainās arī akseleratora pedāļa un stūres jūtīgums. Automašīnām ar automātisko pārnesumkārbu bez tam tiek pielietoti arī papildu augstāki transmisijas skaitļi.

Paplašināts motoru piedāvājums ar CO2 emisijām no tikai 109 g/km

Astra Sports Tourer dzinēju paletē ietilpst četri dīzeļmotori, pieci benzīna un viens auto gāzes agregāts ar jaudas amplitūdu no 70 kW/95 ZS līdz 132 kW/180 ZS.

Turbo dīzeļdzinēju piedāvājumam ar 1,3, 1,7 un 2,0 litru motoriem raksturīga Common-Rail tehnoloģija, daudzkārtēja tiešā iesmidzināšana, maināma turbīnas ģeometrija un dīzeļmotora cieto daļiņu filtrs, kam nav nepieciešamas apkopes. Visi šie dzinēji atbilst Euro-5 normatīviem.

Start/Stop tehnoloģija, kas jau pieejama Opel Agila un Opel Corsa modeļiem, no nākamā pavasara būs pasūtāma arī Astra 1.3 CDTI (70 kW/95 ZS) modelim. Tad degvielas patēriņš vidēji būs tikai 4,1 l/100 km, bet kaitīgie izmeši CO2 vien 109 g/km.

1,7 litru CDTI pieejams divos variantos ar dažādu jaudu: ar 81 kW/110 ZS un maksimālo griezes momentu 260 Nm, kā arī ar 92 kW/125 ZS un 280 Nm griezes momentu. Abi motora varianti patērē 4,5 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, kas atbilst 119 g/km CO2 emisijām.

Jaudīgākais šī piedāvājuma motors 2.0 CDTI tagad pieejams ar sešpakāpju manuālo vai sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Tas mobilizē 118 kW/160 ZS jaudu un atstāj iespaidu ar savu 350 Nm griezes momentu, kas ir vadītāja rīcībā jau no 1 750 apgriezieniem/min-1. Tas ļauj sasniegt paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h mazāk kā desmit sekundēs. Degvielas patēriņš ar manuālo pārnesumkārbu ir 5,1 l/100 km un 134 grami CO2 uz kilometru. 

Benzīna motoru piedāvājumā ietilpst 1,4 un 1,6 litru dzinēji un turbo agregāti ar jaudas amplitūdu no 74 kW/100 ZS līdz 132 kW/180 ZS. Izņemot 1.6 Turbo dzinēju, visiem motoriem ir maināma vārstu vadība ieplūdes un izplūdes pusē.

1,4 litru turbo dzinējs vispirms tika ieviests jaunajā Astra hečbekā. Pieejamas divas jaudas versijas: sekojot Opel lieluma samazināšanas principam, 103 kW/140 ZS spēcīgais agregāts aizstāj tikpat jaudīgo 1,8 litru motoru. Tādējādi izdodas pazemināt degvielas patēriņu par gandrīz 15 procentiem līdz tikai 6,1 l/100 km, kamēr griezes moments pieaug par 14 procentiem. 1.4 turbo dzinējs pieejams ar sešpakāpju mehānisko vai sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Pavisam jauna piedāvājumā ir 88 kW/120 ZS jaudīgā versija ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Ar to vidējais degvielas patēriņš ir 6,1 litrs uz 100 kilometriem.

Vismazākais 1,4 litru benzīna motors ar 74 kW/100 ZS iztiek ar vidēji 5,9 litriem degvielas uz 100 km, tas atbilst 139 gramiem CO2 uz kilometru. Otrais jaudas skalas galā atrodas 1,6 litru turbo benzīna dzinējs ar 132 kW/180 ZS un 230 Nm griezes momentu.

Gan ar 1,4 un 1,6 litru turbo agregātiem, gan 1.7 un 2.0 CDTI motoriem standartaprīkojumā pieejama sešpakāpju manuālā pārnesumkārba. Vienkāršie benzīna motori, kā arī 1,3 litru turbo dīzeļdzinējs aprīkoti ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Kā papildaprīkojums 1,6 litru benzīna dzinējam, 1,4 litru turbo motoram ar 103 kW/140 ZS, kā arī 1.6 turbo dzinējam un 2.0 CDTI pieejama arī pilnīgi jauna sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba.

Zemas uzturēšanas izmaksas padara Astra Sports Tourer par iekārojamu auto

Uzturēšanas izmaksas kā pirkšanas kritērijs autoīpašniekiem kļūst arvien svarīgākas. Tādēļ Opel dizaineri un inženieri izkopuši ciešu sadarbību, lai pazeminātu remonta izmaksas pēc avārijām. Lai gan lielākā daļa negadījumu notiek neliela ātruma apstākļos, tie parasti rada dārgus bojājumus virsbūvei un mehāniskajām daļām. Te Astra Sports Tourer iepriecina ar savu pārdomāto trieciena zonu un buferu konstrukciju. Zemas remontu izmaksas noved pie izdevīgiem apdrošināšanas nosacījumiem, ļaujot ietaupīt ne mazumu naudas.

Jau tagad manāma jaunā Astra hečbeka lieliska atlikušās vērtības veidošanās tendence. Auto industrijas eksperti rēķinās, ka jauno Astra Sports Tourer gaida līdzīgi panākumi.

Kopumā ņemot, visi šie faktori liecina, ka Astra Sports Tourer ir viszemākās uzturēšanas izmaksas savā klasē. Līdz ar to tas ir prātīgs risinājums tieši uzņēmējiem.

 
Visi komentāri
 
280196. viesis 20.novembris 2010 12:23
0 0 Atbildēt

Opelis Astra - šprotu vešanai domātais atlētiskais universālis ar 1.6l motoru :D

280199. viesis 20.novembris 2010 17:18
0 0 Atbildēt

kad vienreiz beigs iebūvēt tos spīdīgos viduspaneļus?

tiem jābūt beuzkrītošā krāsā!

280202. viesis 21.novembris 2010 11:57
0 0 Atbildēt

nepaies ne paaris gadu, kad visas auto markas buus pilniigi vienaadas. vieniigaa atshkiriiba buus embleema un cena. :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti