Ar mobilo rokā - uz grāvi! 16

 
20.janvāris 2011 14:59

Nokļūstot ceļu satiksmē aiz nestabili vadīta auto, kas ik pa brīdim maina ātrumu vai arī pārvietojas neatbilstoši lēni, vai veic nepamatotus manevrus pa labi un kreisi, autovadītāji bieži nodomā, vai tik priekšā braucošā spēkrata vadītājs nav lietojis kādas apreibinošas vielas.

Braukšana aiz šāda transporta līdzekļa ir pārbaudījums nervu sistēmai, tādēļ autovadītāji parasti pēc iespējas ātrāk cenšas tikt garām šādiem „aizdomīgiem objektiem”.

Tomēr braucot garām un palūkojoties uz aizdomīgo autovadītāju kļūst labi saprotams, ka iemesls ir emocionāla saruna pa mobilo telefonu neizmantojot brīvroku sistēmu. Skatu uz šādu autovadītāju, kurš ar rokām žestikulē, kura galva un skatiens pārvietojas no vienas puses uz otru, varētu nosaukt par smieklīgu, ja tas nebūtu priekšvēstnesis iespējamam ceļu negadījumam, kas var drīzumā pārsteigt nesagatavotu šādu bezatbildīgu autovadītāju.

Latvijas Automoto biedrības (LAMB) novērojumi liecina, ka arī satiksmes drošībai veltītajā publiskajā telpā, neatbilstoša mobilo telefonu lietošana pie stūres tiek krietni vien mazāk nosodīta nekā citi satiksmes noteikumu pārkāpumi. Protams, pret dzērājšoferiem un ļaunprātīgiem ātruma ierobežojumu pārkāpējiem jāvēršas gan ar likuma spēku, gan nosodot šādus pārkāpumus medijos, tomēr arī mobilo telefonu nepareiza izmantošana ir traģisku ceļu satiksmes negadījumu iemesls.

Jāņem vērā, ka turot telefonu rokā un emocionāli sarunājoties, autovadītājam ievērojami pagarinās reakcijas laiks, ierobežojas spēja saglabāt nemainīgu ātrumu un kustības virzienu, izvairīties no bedrēm un citiem ceļu bojājumiem, kuru rezultātā var sabojāt savu auto, izraisīt avāriju vai tikai radīt neizpratni, nosodījumu un pat stresa situāciju citu autovadītāju vidū.

„Eirobarometra“ pētījums par kopējo ES iedzīvotāju attieksmi pret ceļu satiksmes drošības pārkāpumiem liecina, ka nepareizu mobilo telefonu lietošanu respondenti ir nosaukuši kā trešo bīstamāko pārkāpumu, kas seko braukšanai apreibinošo vielu iespaidā un ātruma ierobežojumu pārkāpšanai. 76% aptaujāto ES iedzīvotāju to nosauc par īpaši bīstamu pārkāpumu, bet 26% arī sarunu par mobilo telefonu, izmantojot brīvroku sistēmu, uzskata par bīstamu rīcību pie stūres. Latvijā, kā ES dalībvalstī, gan tikai 52% no respondentiem to uzskata pat īpašu problēmu, 36% par nelielu problēmu, bet 3% tajā problēmu nesaskata.

Statistika liecina, ka Latvijā vēl nav pietiekamas izpratnes par ļaunumu, kuru var nodarīt minētais pārkāpums. Turot rokā telefonu, pie stūres sarunājas gan dāmas, gan kungi, gan ierindas autovadītāji, gan atbildīgo spēka struktūru pārstāvji trafarētās automašīnās un pat sabiedriskā transporta vadītāji. Mūsu valstī nav pieejama statistika par mobilo telefonu ietekmi uz ceļu negadījumiem, jo ne vienmēr pēc avārijas iespējams atklāt, ka tieši mobilais telefons bijis iemesls situācijai neatbilstošam manevram.

LAMB aicina autovadītājus vairāk pievērst uzmanību mobilā telefona lietošanai pie stūres, nelietot pašiem, neizmantojot brīvroku sistēmu, un pievērst to autovadītāju uzmanību, kuru prāt šī nav problēma.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
281188. viesis 20.janvāris 2011 16:30
0 0 Atbildēt

Basņas...

Sliktam dejotājam...

281189. viesis 20.janvāris 2011 18:02
0 0 Atbildēt

nav gluži basņas, bet šķiet LAMB vadonis uz saeimu stūŗē... :D

281192. viesis 20.janvāris 2011 21:29
0 0 Atbildēt

Mani arī besī ārā tie mobilo pļurskstētāji. Labi, ka par to sāk runāt.

281193. viesis 20.janvāris 2011 21:58
0 0 Atbildēt

Tas tiesa... mobilā ļurkstētājs uzreiz "izlec" no masas.

281195. viesis 20.janvāris 2011 23:35
0 0 Atbildēt

Ui jopcik cik mēs visi paškritiski :D:D:D Drīkst pieteikties visi kuriem auto ir brīvroku sistēma vai kuri regulāri izmanto "austiņas" !!!

281196. viesis 21.janvāris 2011 0:02
0 0 Atbildēt

Neņemu rokās "trubu" ja braucu pa pilsētu,vai ārpus tās,intensīvas satiksmes apstākļos,jo pašam pāris reizes dēļ tadiem gudriem peredastiem ir nācies nokļūt gana extrēmās situācijās.Esmu pat rakstijis uz CSDD par akciju veikšanu pret šādiem garīgiem kropļiem,bet ko nu tur,paši jau muld pa 9 mēmiem un grūti jau esot it kā pierādīt.Protams tas nav uz 0,6 promillēm ķert pēc svētkiem vai atstarotājus uz ķermeņa meklēt.

281198. viesis 21.janvāris 2011 0:41
0 0 Atbildēt

Ja ja, tā jau tie "mobilo nerunātāji" vienmēr saka, bet tad piezvana boss, vai piezvana kāds klients par kadu $$$$ projektu - un runā kā mīlīši ... līdz pirmajam bumsim.

281199. viesis 21.janvāris 2011 0:43
0 0 Atbildēt

Beidziet, visi runa pa mobiliem, esmu daudz reiz redzejis ka ari celu policisti tapat bazare un brauc, nemeklejiet problemas sikumos.

281200. viesis 21.janvāris 2011 0:44
0 0 Atbildēt

Nav nekādas dižas starpības vai trubu tur rokā vai izmanto brīvroku sistēmu. Tā kā tas ir populisms apkarot runāšanu pa mobilo telefonu telefonu tās izpausmes, kuras ir redzamas(klausule rokā) nevis pašu cēloni.

281201. viesis 21.janvāris 2011 8:17
0 0 Atbildēt

Tā runāšana vēl ir štrunts. Visi runā, kam sūdīgāk ar autovadīšanu un koordināciju jau tāpat, tas arī vairāk izcceļas uz ceļa ar dīvainiem manevriem runājot. Bet daudzi raksta ĪSZIŅAS un sērfo netā-vot kad šitāds, piemēram, naktī brauc-to vajag redzēt. !

281202. viesis 21.janvāris 2011 9:24
0 0 Atbildēt

paņem Rīgā kādu lielāku krustojumu, nostutē kameru un nav nekādu problēmu ar pierādīšanu. nedēļas laikā tādu piķi var savākt.

281203. viesis 21.janvāris 2011 10:20
0 0 Atbildēt

Pazinjam viens tads sms rakstitajs ar MANu autosu faktiski iznicinaja pie krustojuma.Dzeks pats polikiem izmuldejas ka esot uz sms atbildejis.

281204. viesis 21.janvāris 2011 12:10
0 0 Atbildēt

totālas basņas :)

Un tikai nesakat, ka mobilais ir vainīgs. Ir vai nav brīvroku sistēma - vienalga. Tad jau arī jāaizliedz braukt mašīnā vairāk kā vienam cilvēkam.

problēma nav tajā, ka roka aizņemta, problēma ir tajā, ka novērš uzmanību no ceļa. Bet uzmanību no ceļa novērš ne tas, ka roka aizņemta, bet pati saruna vai apkārt notiekošais. Tu sāc domāt a kas tur bija darbā, a kapēc sieva uz mani tā bļauj, ko tas bēbis tur bērnu krēslā sāk rosīties utt.

Pats zinu vienu negadījumu par māmiņu un bēbi.

Nevajag novelt uz to, ka tipa roka aiznemta, ja prāts atrodas citur.

281217. viesis 21.janvāris 2011 13:55
0 0 Atbildēt

pie brīvroku sistēmas ar vēl ir jāpierod......... , iesākumā pierastāk bij to ka ku nelietot :) , pēcāk ar -kāds zvana , sāc lūrēt ''monitõrā kas zvana , tikmēr skats no ceļa nost ....

ja ir ato ar tomātu , tad tās brīvrokas ir konkrēti garām.

281228. viesis 22.janvāris 2011 1:45
0 0 Atbildēt

>281204. viesis

Redzi runāt ar blakussēdētāju nav tas pats, kas pa telefonu. Blakussēdētājs sarunu pieskaņo satiksmē notiekošajam, kamēr telefona otrā pusē par to nav ne jausmas.

Vislielākā bīstamība ir zils neons zem mašīnas vai ne Zvirbuļa kungs? Gaidu nākamo rakstu par šo tēmu :D

281246. viesis 23.janvāris 2011 21:18
0 0 Atbildēt

Pašam ir gadījies. Brauc pa priekšu Crysler 300C apm. uz 20-30, reāli nevar noturēties joslā, brauc pretējā un apmale utt. Uz aci reāli virs divām promilēm. Iebrauca čalis veikala stāvvietā, 100% ka bezfilma un brauc pēc polša.

Es čalim blakus un ņemu pie škvarņika, izsaucu CP.

Izrādās čuvaks pilnīgi skaidrā, narkota nav 100% adekvāts, vienkārši bazarēja pa mobilo:-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti