«Opel Ampera» elektroauto sērijveida versijas debija

 
21.februāris 2011 9:19

Jau gada beigās Opel elektroautomobili ieviesīs tirgū, līdz ar to liekot pamatus pavisam jaunam segmentam Eiropas auto tirgū.

Piecdurvju Ampera ar tās vienreizējo elektrisko piedziņas sistēmu, kurā apvienota iespaidīga jauda ar visām inovatīvas baterijas sistēmas priekšrocībām, spēj sevi pierādīt kā pilnībā ikdienas vajadzībām piemērots auto, ar ko var pārvietoties četri cilvēki un viņu bagāža.

Ampera sērijveida versija svinēs savu starptautisko pirmizrādi Ženēvas autoizstādē (no 3. – 13.martam). Šobrīd visā Eiropā Ampera ir pasūtījuši jau 1 000 cilvēku, puse no šiem potenciālajiem pircējiem ir kāda uzņēmuma pārstāvji.

Ampera jau pirms sērijveida ražošanas uzsākšanas saņēmusi neskaitāmus apbalvojumus, kā arī publikas un masu mediju pozitīvo reakciju. Tā, piemēram, revolucionārā tehnikas koncepcija spēja pārliecināt par savām pozitīvajām īpašībām žurnāla Auto Zeitung lasītājus, kas savukārt sagādāja Ampera balvu „Auto Trophy 2010“ kategorijā „Elektroautomobiļi“. Žurnālu Bild un Bild am Sonntag lasītāji un žūrija pagodināja Ampera ar otro vietu konkursā „Zaļā stūre 2010“, kas ir īpaša konkursa „Zelta stūre“ kategorija. Žurnāla Auto Test žūrija pasniedza Opel elektroautomobilim balvu „e-car-award 2010“ kategorijā „Gada inovācija/tehniskā koncepcija“. Un jau 2009.gadā Ampera ieguva franču žurnāla L’Automobile Magazine balvu „Innovation Trophy“, kā arī britu automobiļu žurnāla What Car? apbalvojumu „Green Technology Award“ (Dabai draudzīgo tehnoloģiju balva).

„Izstrādājot Ampera un tā koncepciju, mēs nepieļāvām nekādus kompromisus. Automašīnas sērijveida versija pat vissīkākajās detaļās neatšķirsies no sākotnējām tehniskajām vadlīnijām. Šis automobilis aizsāks jaunu automašīnu klasi, jo neviens cits elektroauto nespēj piedāvāt tik lielu brīvību individuālā braukšanas stila izvēlē“, saka Alēns Visers (Alain Visser), Opel viceprezidents pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas jomā. „Pie tam Ampera ir arī brīnumskaists automobilis, kas spēj sagādāt patiesu baudu un ir apveltīts ar vislabāko aprīkojumu.“

Inovatīvas tehnoloģijas par kopējo cenu no 42 900 eiro

Atšķirībā no citiem elektroautomobiļu ražotājiem, Opel Ampera tiks piedāvāta pircējiem visā Eiropā par vienotu cenu 42 900 eiro (ieskaitot PVN) – taču katrā tirgū atšķirsies piedāvātās mašīnas komplektācijas. Atšķirībā no konkurentiem Opel nosauc kopējo cenu par automašīnu un bateriju.

Tāpat tiks pārņemts arī konceptautomobiļa drosmīgais dizaina risinājums: Ampera pavisam fascinējošā veidā demonstrē jauno Opel dizaina valodu ar izteiksmīgo priekšējās radiatora restes formu, lielo Opel logo – zibeni, kā arī šim modelim tik raksturīgajiem bumeranga formas lukturiem. Katra detaļa ir tikusi radīta tā, lai tā būtu maksimāli efektīva – šī īpašība padara Ampera par vienu no aerodinamiskajā ziņā visefektīvākajiem automobiļiem tirgū. Tāpat modernajai koncepcijai piestāv Bose skaļruņi un skārienjutīgs ekrāns salonā.

{page}

ePionieri un Keitija Melua ar nepacietību gaida tirdzniecības sākumu

Ampera jau tagad ir elektrizējusi veselu grupu tā saucamo ePionieru. Tie aptuveni 400 cilvēku no visas Eiropas, kas kā potenciālie pircēji ir reģistrējušies mājas lapā www.opel-ampera.com. Tādēļ viņi saņem īpašu informāciju un pakalpojumus. Tieši šie cilvēki būs pirmie, kuri varēs izbraukt testa braucienā ar Ampera, un izbaudīt daudz citu priekšrocību.

Bet kamēr ePionieri vēl tikai gaida, kad beidzot sāksies Ampera pārdošana, viņi arī dalās savās pārdomās par automobiļu nākotnes perspektīvām. Arvien vairāk cilvēku ir pārliecināti, ka nākotnes transportlīdzekļi būs elektriski. Tomass A. no Ebersbahas Vācijā ir pārliecināts, ka “e-mobilitāte jau ir ceļā pie mums. Un Ampera koncepcijai izdosies pārvarēt dažādos šķēršļus, jo tie parasti ir saistīti tieši ar šāda tipa automašīnu nespēju pārvarēt lielus attālumus.” Inženieris Hanss-Ulrihs H. no Lindavas Vācijā ir pārliecināts, ka “atjaunojamais enerģijas avots elektrība noteiks pasaules likteni nākotnē.” Šis “Greenpeace” kustības atbalstītājs ir pārliecināts, ka Ampera ir loģisks posms ceļā uz zaļo elektrību un beidzot spēs noslēgt “ekoloģisko ķēdi”. Un Ralfs G. no Metlokas Lielbritānijā apgalvo, ka “lai gan šķiet, ka alternatīvo degvielas veidu attīstībai vēl mērojams tāls ceļš, tomēr šķiet arī, ka Ampera ir pirmais prakstiskais solis vajadzīgajā virzienā.”

Opel markas goda sūtne dziedātāja Keitijai Melua, kura dosies savā Eiropas turnejā šī gada martā tieši Ampera automašīnā, teic: “Man patīk veids, kādā Ampera modelī izpaužas apkārtējās vides aizsardzības un ilgtspējas idejas, kā arī tas, ka modelis iemieso emocijas un dzīvesprieku”.

Nav nepieciešams pielāgot savu braukšanas stilu un ieradumus

Opel Ampera ir pirmā automašīna Eiropā ar elektrisku piedziņu un praktiski bez kaitīgajām emisijām, kas neprasa mainīt braukšanas ieradumus. Pateicoties pagarinātās nobraucamās distances koncepcijai, nerodas bažas palikt uz ceļa ar tukšu bateriju.

Ampera bateriju, pie katrā mājsaimniecībā atrodamās 230 voltu kontaktligzdas, iespējams pilnībā uzlādēt četru stundu laikā – tas vēlreiz apliecina, ka šis automobilis ir izcili labi piemērots ikdienas vajadzībām, rosinot izmantot baterijas piedziņu. Šo faktu apliecina arī dažādi pētījumi par autobraucēju ieradumiem.

Tieši 80 procenti eiropiešu ar automobili nobrauc mazāk par 60 kilometriem dienā. Enerģiju no 40 līdz 80 kilometriem garām distancēm (atkarībā no braukšanas apstākļiem) nodrošina 16 kWh jaudīga litija jonu baterija. Ja Ampera piedziņu nodrošina baterija, t.i., tā norit tikai elektriski, tad šis automobilis kustas pilnībā nepatērējot degvielu un neizdalot kaitīgos izmešus. Garākās distancēs nepieciešamo strāvu ražo ar ģeneratoru darbināms benzīna motors. Tādējādi tiek nodrošināta nepārtraukta enerģijas apgāde un braukšana bez rūpēm vairāk kā 500 kilometru garumā, bez nepieciešamības apstāties, lai uzlādētu bateriju.

Četri darbības režīmi efektivitātei un braukšanas kvalitātei visos apstākļos

Gandrīz pavisam bez skaņas braucošā un 111 kW/150 ZS jaudai atbilstošā elektrodzinēja 370 ņūtonmetru griezes moments nodrošina strauju startu un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h tieši deviņās sekundēs; maksimālais ātrums ir 161 km/h.

Ar taustiņu centrālajā konsolē Ampera braucējs var izvēlēties starp normālo, sporta, kalnu un pilsētas režīmiem. To uzstādījumi un enerģijas patēriņš un izmantojums atbilst attiecīgajam pielietojuma un ceļa apstākļu veidam.

Normālais režīms ir Ampera standarta režīms. Tas ir veidots, lai būtu īpaši energoefektīvs. Ja baterijas uzlādes līmenis noslīd zemāk par noteiktu pakāpi, ieslēdzas benzīna motora ģeneratora funkcija un paaugstina baterija uzlādes līmeni. Tāpat bateriju uzlādē arī bremžu reģeneratīvā funkcija.

Sporta režīmā sāk darboties citas piedziņas īpašības: griezes momenta pielietojums kļūst spontānāks, Ampera asāk un izjustāk reaģē uz gāzes pedāļa pavēlēm.

Kalnu režīms braukšanai kalnainos apvidos nodrošina pietiekami daudz jaudas un ļauj ģeneratoram pieslēgties jau ātrāk nekā citādi to pieļautu baterijas zemākā uzlādes pakāpe. Ieteicams izvēlēties kalnu režīmu uzreiz pēc pilnīgas baterijas uzlādēšanas vai arī 10 līdz 15 minūtes pirms kalnaina ceļa gabala sākšanās.

Pilsētas režīmā baterijas darbība ir pielāgota īsiem pārbraucieniem - tieši šāds pārvietošanās veids ir visbiežāk sastopams mūsdienu lielpilsētu vidē. Ja izvēlēsieties pilsētas režīmu, tad uzreiz ieslēgsies ģenerators, tādējādi saglabājot esošo baterijas uzlādes līmeni nemainīgu. Kad pilsētas režīms tiek izslēgts, ģenerators izslēdzas. Tādēļ Ampera var izmantot iepriekš baterijā uzlādēto un nu ietaupīto enerģiju tikai elektriskai braukšanai, piemēram, sasniedzot pilsētas robežu vai aizlieguma zonas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti