Noderīgi par automātisko pārnesumkārbu eļļas maiņu 9

 
16.marts 2011 9:25

Katram automašīnas modelim ir atšķirīga automātisko pārnesumkārbu eļļas līmeņa pārbaude.

Ja motoreļļas pārbaude vai maiņa nav tik sarežģīts process un lielākā daļa par šo tēmu zina ļoti daudz un vairāk vai mazāk par šo procesu viss ir skaidrs, tad, savukārt, par automātisko pārnesumkārbu transmisijas eļļām un to nomaiņu zina pavisam nedaudzi, jo šī ir diezgan specifiska tēma, kurā kaut ko apskaidrot vai vispārināti pastāstīt praktiski nav iespējams.

Piedāvājam izlasīt biežāk uzdotos jautājumus par automātisko pārnesumkārbu eļļu (Automatic Transmission Fluid jeb saīsinājumā ATF), tās nomaiņu,

Cik bieži vajadzētu pārbaudīt transmisijas eļļu?

Eļļu automātiskajām pārnesumkārbām nav nepieciešams pārbaudīt tikpat bieži kā motoreļļu, bet tas ir specifisks process un katram automašīnas modelim tas ir atšķirīgs. Eļļas pārbaudi vēlams veikt specializētajā servisā pie darbiniekiem, kuriem ir atbilstošas zināšanas, pieredze un nepieciešamais aprīkojums šo pārbaužu veikšanai.

Kā pārbaudīt transmisijas eļļu?

Transmisijas eļļas pārbaudei ir vairākas iespējas un tas ir atkarīgs no automašīnas modeļa. Ne visiem automobiļu modeļiem ir zonde, un līdz ar to pašam nav iespējams pārbaudīt eļļu. Ja zonde ir, ieteicams ik pa brīdim pārbaudīt eļļas līmeni un, ja ir nepieciešams, veikt eļļas pieliešanu.

Periodiskums eļļas maiņai tiek rekomendēts no ražotāja puses. Nedaudzām automašīnas markām ražotājs pat atzīmē, ka pārnesumkārbai nav nepieciešama apkope (tas nozīmē, ka eļļa ir ielieta uz visu mašīnas ekspluatācijas laiku). Neskatoties uz šo atzīmi, tomēr iesaka veikt pārnesumkārbas apkopi pēc 250 000 km kopā ar eļļas un filtra nomaiņu. Ja nevarat atrast norādes par eļļas nomaiņas periodiskumu, tad par pirmo eļļas maiņas rādītāju norāda eļļas krāsas maiņa – tā paliek tumša un parādās deguma smaka.

Kas var notikt, ja netiek pārbaudīta eļļa?

Var parādīties tādi simptomi kā apgrūtināta ātruma pārslēgšana vai mašīna sāk raustīties pārslēdzoties ātrumiem. Dažiem modeļiem uz paneļa ir speciāla lampiņa, kas signalizē par problēmām ar pārnesumkārbu. Var arī nonākt līdz tam, ka pārnesumkārba vienkārši pārstāj darboties un būs nepieciešams mašīnu ar evakuatora palīdzību nogādāt servisā.

Vai automātisko pārnesumkārbu eļļa pārdodas veikalos vai arī to ir iespējams nomainīt tikai servisos?

Transmisijas eļļas tiek pārdotas veikalos, jo tās tiek izmantotas arī stūres pastiprinātajos un citās hidrauliskajās sistēmās. Iesakām mainīt eļļu tomēr profesionālos servisos vai pie kompetenta cilvēka, jo dažiem modeļiem, veicot eļļas nomaiņu, ir nepieciešams pilnībā izjaukt pārnesumkārbu.

Kā piemeklēt piemēroto eļļu un filtru manai automašīnai?

Kopā ar eļļas maiņu ir nepieciešams nomainīt arī filtru (ja tas ir paredzēts Jūsu automašīnas modelim). Ekspluatācijas instrukcijā ir atrodama informācija par to, kāda eļļa ir nepieciešama konkrētajam automobilim. Arī filtru ir iespējams iegādāties veikalā un kvalificēti pārdevēji un tehniskā pase palīdzēs veikt pareizo izvēli.

Vai pie mašīnas saimnieka ir jāatrodas transmisijas eļļai un vai tas ir ļoti svarīgi?

Tas nav obligāti nepieciešams. Līdzko pārslēdzot pārnesumkārbu var sajust pretestību, tad pie pirmās izdevības vajadzētu noskaidrot iemeslu, paskatīties ekspluatācijas instrukciju, kāda eļļa tiek rekomendēta un veikt eļļas pieliešanu. Ja iepriekšminētais nepalīdz un darbība neuzlabojas, tad jau vajadzētu griezties pēc palīdzības kvalificētā servisā.

Kāpēc tiek veikta automātiskās pārnesumkārbas mazgāšana?

Automātiskā pārnesumkārba tiek mazgāta, lai likvidētu vecās eļļas atlikumus, jo ar vienu eļļas maiņu visu sistēmu nav iespējams attīrīt. Pats es darīju tā – nomainīju eļļu, nobraucu apmēram 1000km un atkal nomainīju eļļu kopā ar filtru. Ja pie pārnesumkārbas atvēršanas brīža, izdodas noliet visu veco eļļu, tad divkārtīgā eļļas maiņa nav nepieciešama.

Ikviens smērvielu industrijas pārstāvošais uzņēmums seko līdzi pasaules tendencēm, pilnveidojot un izstrādājot savu produkcijas sortimentu. Arī SIA ''ADDINOL Latvia'' produkcijas sortimentā ir parādījušies divi jauni produkti – universālās transmisijas eļļas automātiskajām pārnesumkārbām – ATF XN un ATF XN Plus. Produkti izpilda un pārsniedz amerikāņu un Eiropas automobiļu ražotāju prasības, kā arī ir piemēroti izmantošanai japāņu un korejiešu automobiļiem.

Atbildes uz jautājumiem sniedza
SIA ''ADDINOL Latvia''
Direktors
Raimonds Sauja

 

 
Visi komentāri
 
282059. viesis 16.marts 2011 13:32
1 1 Atbildēt

Nu,ārkārtīgi "noderīgi"-apmēram tādus prātojumus var autobraucējs katrs pats,mazliet apdomājoties,sev sarakstīt.

282068. viesis 16.marts 2011 20:03
0 1 Atbildēt

Ātrumkārba nav jāaiztiek, ja viss darbojas labi un punkts. Ja sāk kaut kas niķoties tad reti kad eļļas nomaiņā to atrisinās drīzāk pasliktinās, izdilusi kārba labāk strādās ar jau veco. Eļļu var mainīt tad ja to dara regulāri, kopš auto nopirkšanas citādi pilnīgi lieki.

282103. viesis 18.marts 2011 12:07
0 0 Atbildēt

Kas tas tāds ir Addinol?

282139. viesis 20.marts 2011 16:01
0 0 Atbildēt

Par Addinol ... nu ir tāds burvju vārdiņš "Google" :-)

Par ATF - Kanibāl, tev galīgi nav taisnība, nu galīgi nav! :-)

282153. viesis 21.marts 2011 16:15
0 0 Atbildēt

kaarbaa ella ir jaamaina un punkts! Stulbi ir paljauties uz kaut kaadu muuziigo ellu. Es domaaju, ka automaatiskajai kaarbai shim periodam ir jaabuut 50-70 000 km. Daudz daargaak tas viss izmaksaas ja kaarba noklaasies deelj ellas nemainiisanas...

282157. viesis 22.marts 2011 8:01
1 0 Atbildēt

Par ko es arī runāju. Eļļai AT, tāpat, kā jebkurai citai eļļai vai šķidrumam

jebkurā agregātā , piemīt īpašība novecot. Šis process sākas līdz ar ieliešanu

attiecīgajā mezglā, gan apkārtējās vides ietekmē, pat agregātam nedarbojoties, gan vēl jo vairāk tam strādājot. Kā mūsu, "eļļotāju" vidū saka, eļļa deģenerējas.

Un ar nožēlu jāsaka, ka dažu ražotāju noteikums, ka iepildītā eļļa ir domāta

visam agregāta darba mūžam, vairāk reducējas uz šo darba mūžu, kurš nemēdz būt pārāk garš. Ir nācies redzēt šādas AT izjauktā veidā, pēc iziešanas no ierindas pēc vien ~ 120 - 150 000 km nobraukuma. Jāsaka,

skats parasti ir diezgan nožēlojams, eļļa visai attāli atgādina darbam

derīgu šķidrumu :-( Tā ka laikam taisnība vien būs, pie kādiem 60-70 000

km ir derīgi pieturēties, "mūžīgajām" kārbām laikam ap kādiem 100 000

saņemties un to ATF nomainīt. Kārbai tas nāks tikai par labu.

Ufo 23.augusts 2016 17:13
0 0 Atbildēt

Citāts no raksta;

"Periodiskums eļļas maiņai tiek rekomendēts no ražotāja puses".

Nav tāda teiciena:ražotājs rekomendē-te domāts iesaka!

Ir tikai un vienīgi: Ražotājs nosaka!!! Nevis iesaka, lai var vai nu darīt, vai arī nedarīt.

iAuto 23.augusts 2016 22:00
0 0 Atbildēt

Kāpēc nav tāda teiciena?

Intars 14.februāris 2018 20:23
0 0 Atbildēt

Autinam tiko palaizot var ieslegt roba un drusku pabraukt uz prieksu bet pec tam vairs nestrada neviens robs.karba automatiska.ko darit sada situacija?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti