Valdības akceptētie grozījumi par izmaiņām Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz, ka OCTA polises būs jāiegādājas arī mopēdu īpašniekiem, ir pamatoti un nepieciešami.
Tā uzskata AAS “Seesam Latvia” valdes locekle, Apdrošināšanas un attīstības departamenta direktore Anita Veinberga, piebilstot, ka šie grozījumi ienestu ne tikai lielāku sakārtotību apdrošināšanas sistēmā, bet arī būtu godīgi pret visiem tiem satiksmes dalībniekiem, kas OCTA līgumus slēguši jau līdz šim. A.Veinberga domā, ka šie grozījumi tiks atbalstīti Saeimā un stāsies likumiskā spēkā.
Līdz šim mopēdu īpašniekiem civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (CTA) līgumu slēgšana nebija obligāti saistoša. Viņi CTA līgumus ar apdrošinātājiem varēja slēgt brīvprātīgi, taču tādu iespēja izvēlējās tikai retais – ja kopumā Latvijā ir reģistrēti vairāk nekā 19 000 mopēdu, tad no tiem apdrošināti ir mazāk nekā 1 %.
Apdrošināšanas akciju sabiedrības „Seesam Latvia” Transportlīdzekļu apdrošināšanas produktu grupas vadītājs Pēteris Lečmanis informē, ka pēdējo divu gadu laikā AAS “Seesam Latvia” izsniegusi 83 mopēdu CTA polises:
– Ja mopēds piedalās satiksmē uz koplietošanas ceļiem, tad prasība iegādāties OCTA ir atbilstoša, jo arī mopēds ir tieši tāds pats satiksmes dalībnieks, kā jebkurš cits. Arī mopēds var iekļūt satiksmes negadījumā, nodarot skādi ne tikai sev, bet arī citiem. Ja, piemēram, mopēda īpašnieks izraisa satiksmes negadījumu un rada jebkādus zaudējumus, bet viņam nav civiltiesiskās apdrošināšanas, tad cietušais nonāk neapskaužamā situācijā, ja mopēda īpašnieks atsakās vai nespēj segt radītos zaudējumus. Īpaši par to jādomā tiem, kas ar mopēdu pārvietojas blīvā pilsētas satiksmē, jo viņiem negadījumu risks ir lielāks. Tāpēc ir arī nelielas atšķirības mopēdu polišu cenās atkarībā no tā, vai mopēds tiek ekspluatēts, piemēram, Rīgā vai ārpus tās. AAS “Seesam Latvia” CTA polise mopēdam uz sešiem mēnešiem Rīgā maksā apmēram 8 līdz 9 latus. Ja mopēds tiek ekspluatēts ārpus Rīgas, tad polises cena uz pusgadu ir 5 līdz 6 lati.
Tā kā līdz šim apdrošinājies pavisam neliels mopēdistu skaits, tad arī atlīdzības pieteikumu pēc negadījumiem bijis maz. Vidējais atlīdzības apjoms pēdējo divu gadu laikā ir aptuveni 200 latu un lielākā atlīdzība, kas izmaksāta saistībā ar mopēda civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu, ir 325 lati.
Ceļu satiksmes likums definē, ka mopēds ir divriteņu, trīsriteņu vai četrriteņu transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums ir ne lielāks par 50 kubikcentimetriem (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda ir ne lielāka par 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā.
Sesams saredz naudu.......
nu labi lai būtu octa mopēdiem ,bet kā ar bonus malus klasi būs vai nebūs ?
Jeb arī nebūs tāpat kā vieglo auto piekabēm
Ja tā tad tā būs krāpšana no L?TAB puses .