Seesam atbalsta OCTA mopēdiem 4

4.aprīlis 2011 9:44

Valdības akceptētie grozījumi par izmaiņām Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz, ka OCTA polises būs jāiegādājas arī mopēdu īpašniekiem, ir pamatoti un nepieciešami.

Tā uzskata AAS “Seesam Latvia” valdes locekle, Apdrošināšanas un attīstības departamenta direktore Anita Veinberga, piebilstot, ka šie grozījumi ienestu ne tikai lielāku sakārtotību apdrošināšanas sistēmā, bet arī būtu godīgi pret visiem tiem satiksmes dalībniekiem, kas OCTA līgumus slēguši jau līdz šim. A.Veinberga domā, ka šie grozījumi tiks atbalstīti Saeimā un stāsies likumiskā spēkā.

Līdz šim mopēdu īpašniekiem civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (CTA) līgumu slēgšana nebija obligāti saistoša. Viņi CTA līgumus ar apdrošinātājiem varēja slēgt brīvprātīgi, taču tādu iespēja izvēlējās tikai retais – ja kopumā Latvijā ir reģistrēti vairāk nekā 19 000 mopēdu, tad no tiem apdrošināti ir mazāk nekā 1 %.

Apdrošināšanas akciju sabiedrības „Seesam Latvia” Transportlīdzekļu apdrošināšanas produktu grupas vadītājs Pēteris Lečmanis informē, ka pēdējo divu gadu laikā AAS “Seesam Latvia” izsniegusi 83 mopēdu CTA polises:

– Ja mopēds piedalās satiksmē uz koplietošanas ceļiem, tad prasība iegādāties OCTA ir atbilstoša, jo arī mopēds ir tieši tāds pats satiksmes dalībnieks, kā jebkurš cits. Arī mopēds var iekļūt satiksmes negadījumā, nodarot skādi ne tikai sev, bet arī citiem. Ja, piemēram, mopēda īpašnieks izraisa satiksmes negadījumu un rada jebkādus zaudējumus, bet viņam nav civiltiesiskās apdrošināšanas, tad cietušais nonāk neapskaužamā situācijā, ja mopēda īpašnieks atsakās vai nespēj segt radītos zaudējumus. Īpaši par to jādomā tiem, kas ar mopēdu pārvietojas blīvā pilsētas satiksmē, jo viņiem negadījumu risks ir lielāks. Tāpēc ir arī nelielas atšķirības mopēdu polišu cenās atkarībā no tā, vai mopēds tiek ekspluatēts, piemēram, Rīgā vai ārpus tās. AAS “Seesam Latvia” CTA polise mopēdam uz sešiem mēnešiem Rīgā maksā apmēram 8 līdz 9 latus. Ja mopēds tiek ekspluatēts ārpus Rīgas, tad polises cena uz pusgadu ir 5 līdz 6 lati.

Tā kā līdz šim apdrošinājies pavisam neliels mopēdistu skaits, tad arī atlīdzības pieteikumu pēc negadījumiem bijis maz. Vidējais atlīdzības apjoms pēdējo divu gadu laikā ir aptuveni 200 latu un lielākā atlīdzība, kas izmaksāta saistībā ar mopēda civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu, ir 325 lati.

Ceļu satiksmes likums definē, ka mopēds ir divriteņu, trīsriteņu vai četrriteņu transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums ir ne lielāks par 50 kubikcentimetriem (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda ir ne lielāka par 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā.
 

 
Visi komentāri
 
282351. viesis 5.aprīlis 2011 22:32
0 0 Atbildēt

Sesams saredz naudu.......

nu labi lai būtu octa mopēdiem ,bet kā ar bonus malus klasi būs vai nebūs ?

Jeb arī nebūs tāpat kā vieglo auto piekabēm

Ja tā tad tā būs krāpšana no L?TAB puses .

282353. viesis 6.aprīlis 2011 10:35
0 0 Atbildēt

Būtībā, to pašu vajadzētu attiecināt uz velosipedistiem. Vakar zoļļukā redzēju realu gadījumu, kad viens džeks ar riktīgu "mountainbaiku" divriteni pie galvenā ceļa nepalaida garām pilnīgi jaunu bembi un iemauca tam sānos, riktigi sadauzot bembim durvis un izsitot sānlogu.... Domāju, ka velobraucējam tas varētu diezgan sāpīgi maksāt arī naudas izteiksmē. Teoretiski velobraucējiem apdrošināšanas sabiedrības varēja piedāvāt OCTU uz vasaras sezonu par kādu simbolisku maksu - līdz 5 ls. Drošāk būtu visiem. Arī apdrošinātāji kaut ko nopelnītu, CP būtu arī kāds prieciņš ar velosipedistiem vēl vairāk paņemties.

282361. viesis 7.aprīlis 2011 8:34
0 0 Atbildēt

Es gan arī teiktu, ka kārtējā naudas kāšana, bet ja pašam būtu mopēds, tad pirktu OCTA, lai pasargātu sevi.

Principā kamēr vizinājos ar moci daudz noskatījos uz mopēdiem un jāsaka, ka tie pa korķiem brauc daudz ātrāk un neapdomīgāk kā motociklisti.

282367. viesis 7.aprīlis 2011 15:58
0 0 Atbildēt

Dazhs labs mopeeds sver tikpat cik kads 125cc mocitis... Pie tam, ir mopeedi, kuriem vienaa ramii var buut 50cc un 125cc motors, piem sachs madass... Bet vienam octa vajag, otram nee, lai gan postijumus pilsetaa tie spej nodariit lidziigus... Godigi sakot, es arii bez OCTA ar mopedu neveletos braukt, lai gan neiznu vai tadu var nopirkt...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tālbraucēju Spānijā apžilbina ar lāzeru; vainīgajam draud 30 000 eiro sods (+ VIDEO) 10

Kādam tālbraucējam no Baltkrievijas Spānijā nācās piedzīvot nepatīkamus brīžus, kad no priekšā braucošās automašīnas viņa virzienā tika raidīti žilbinoši lāzera stari. Lasīt vairāk

 

DB AUTO Forums 2020 fokusēsies uz nākotnes izaicinājumiem 1

Jau trešdien 25.novembrī izdevniecība “Dienas Bizness” sadarbībā ar Circle K Latvija, Latvijas Auto asociāciju un VW Moller Auto Lidosta rīko ikgadējo DB auto nozares forumu “AUTO 2020”, kurā nozares profesionāļi diskutēs par karstām tēmām un būtiskiem Auto nozares izaicinājumiem un to ietekmi uz Latvijas tirgu. Lasīt vairāk

 

Ātruma ierobežojuma zona 30 km/h visā pilsētā – jauna tendence Eiropā 33

Arvien vairāk Eiropas pilsētu pašvaldības ievieš ātruma ierobežojumu zonas 30 km/h visā pilsētas teritorijā. Tā nesen rīkojās arī Bilbao pašvaldības vadība Spānijā, un no 2021. gada šāds ierobežojums tiks ieviests arī lielākajā daļā Briseles un Parīzes ielu. Lasīt vairāk

 

Dobeles novadā nepilngadīgais ar auto bēg no policijas

Aizvadītajā nedēļas nogalē Dobeles novadā aizturēts nepilngadīgais, kurš ar auto bēdzis no policijas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes pārstāve Dace Kalniņa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti