Maijā notiks sociāla kampaņa «Brauc droši ar OCTA» 3

 
11.maijs 2011 8:40

10.maijā notika Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) rīkotā preses konference veltīta sociālai kampaņai „Brauc droši ar OCTA”.

Preses konferencē tika uzsvērts, ka kampaņas ietvaros ar Ceļu policijas atbalstu tiks veikti pastiprināti reidi, kuru laikā tiks kontrolēta OCTA polises esamība un tās derīguma termiņš, kā arī iedzīvotāji tiks informēti par priekšrocībām, ko sniedz OCTA polise, kā arī iespējamām sekām, kuras sagaida neapdrošināta transportlīdzekļa īpašnieku.

Laika posmā no šī gada 9.maija līdz 8.jūnijam, LTAB realizēs kampaņu „Brauc droši ar OCTA”, kuras ietvaros ar dažādu informatīvu materiālu: audio un video klipu, bukletu, vēstījumu, emuāru palīdzību tiks stāstīts kādās situācijās autovadītājs var nokļūt, ja viņam nav OCTA polises.

Kā tika norādīts preses konferencē, šobrīd Latvijā neapdrošināto autoīpašnieku īpatsvars svārstās no 2 - 3%. Neapdrošināto autoīpašnieku skaita samazināšanai par labu kalpojuši vairāki preventīvi pasākumi: tika paaugstināti sodi par dalību ceļu satiksmē bez OCTA polises (no 60 Ls uz 80 Ls), radīta iespēja pārbaudīt OCTA esamību elektroniski, pat neapturot transportlīdzekli, radīta iespēja kontrolēt OCTA esamību ar fotoradaru palīdzību, kā arī organizētas vairākas informatīvas kampaņas par OCTA nepieciešamību.

Tieši uzticība tiešsaistē (on-line) slēgtiem apdrošināšanas līgumiem ir pēdējā laika aktuālākā tendence. 2011. g. aprīlī kopējais noslēgto „e-polišu” īpatsvars no kopējā standartlīgumu skaita sastāda 15,5 % jeb 18043 apdrošināšanas līgumus, kas ir augstākais fiksētais apdrošināšanas skaits, kopš „e-polises” ieviešanas.

Vienlaikus preses konferencē tika uzsvērts, ka pēdējo 6 mēnešos aizvien vairāk sāk pieaugt 12 mēnešu līgumu skaits, kā arī tika atzīmēts, ka nedaudz samazinājušās izmaksas no Garantijas fonda. Tomēr, kā rāda Garantijas fonda vidējās atlīdzības dinamika 1998 – 2011.gados, vērojama būtiska atšķirība starp izmaksāto vidējās atlīdzības apdrošināšanas gadījumu apjomu, ja Ceļu satiksmes negadījums (CSNg) noticis Latvijā vai ārpus valsts teritorijas. 2011. g. 1. ceturksnī vidējā atlīdzības summa par Latvijā notikušu CSNg, kur negadījuma izraisītājam nav bijusi OCTA, sastāda 1000 LVL, savukārt vidējā atlīdzība par apdrošināšanas gadījumu, kura CSNg noticis ārpus Latvijas sastāda 3488 LVL. Savukārt neapdrošināto transportlīdzekļu kopējā izmaksātā atlīdzības summa 2011.g. aprīlī sastāda 42 741 LVL. (Sīkāka informācija pievienotajos dokumentos).

Apkopojot 2011.g. pirmā ceturkšņa datus LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics uzsvēra, ka 2011.g. 4 mēnešos neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto CSNg skaitam ir vērojams samazinājums, salīdzinot ar 2010. g. tādu pašu periodu. Tomēr kopējais izmaksu līmenis saglabājas augsts, jo nesamazinās neapdrošināto transportlīdzekļu vadītāju izraisīto CSNg īpatsvars ārzemēs.
 

 
Visi komentāri
 
282737. viesis 11.maijs 2011 9:46
0 0 Atbildēt

Te zemāk aprakstītais gadījums ar baltikumu arī ir kampaņas sastāvdaļa?

282738. viesis 11.maijs 2011 10:34
0 0 Atbildēt

Suņu sēnes tie LTAB un visi apdrošinātāji. Nu un ka man ir OCTA? Nav nekāds brauc droši. Man sānos ielik mazlitrāžas motorollers kam OCTA nav nepieciešama un viss. Maksā pac un skādi mēģini piedzīt tikai tiesas ceļā.

282744. viesis 11.maijs 2011 15:35
0 0 Atbildēt

Octa- ļoti vajadzīga sevišķi tiem, kas drošinās baltikumā!

Baltikums regresa prasību piedzinējs no vainīgajiem un octa atlīdzību nemaksātājs cietušajiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti