Ātrais lats kā „Rīgas satiksmes” prioritāte 9

 
19.maijs 2011 8:46

Piedāvājam iepazīties ar LAMB prezidenta viedokli par autostāvvietām Rīgas centrā.

Iepazīstoties ar publiskajā telpā izplatīto informāciju par jaunām maksas autostāvvietām, kuras šajās dienās ierīko Rīgas domei piederošais uzņēmums „Rīgas satiksme”, dažam autovadītājam var rasties maldīgs iespaids, ka runa tik tiešām ir par jaunām, kvalitatīvi aprīkotām autostāvvietām, kas papildus risinātu automašīnu novietošanas jautājumu pilsētā, tajā skaitā piepilsētā, lai tālāk pilsētas centrā autobraucējs ierastos jau kā sabiedriskā transporta pasažieris.

Bet tuvāk iepazīstoties ar „Rīgas satiksmes” plāniem, ātri vien var secināt, ka runa ir par tām pašām centra ielām, kurās jau līdz šim stāv automašīnas. Atšķirība ir tikai tajā, ka turpmāk no autovadītāja varēs „nokāst” naudu par stāvēšanu un turpinās pildīties „Rīgas satiksmes” budžets. Publiskajā telpā izskanējušās uzņēmuma amatpersonu neskaidrās atbildes izraisa bažas par vēmi slēpt no rīdziniekiem gan informāciju par ieņēmumiem no stāvvietu apsaimniekošanas, gan par esošo un plānoto peļņu. Tādēļ nav pārliecība, ka „Rīgas satiksme” vēlas iespējamo finansiālo ieguvumu izmantot rīdzinieku interesēs.

Skaidrs, ka šāda stāvvietu ierīkošana ir visvienkāršākā peļņu nesošā rīcība, tomēr pašvaldības uzņēmuma prioritāte nedrīkst būt „ātrais lats”, bet rūpes par pilsētas iedzīvotāju viņu vidū arī autovadītāju interesēm un labsajūtu, tajā skaitā ilgtermiņā. Kur palikušas idejas par autostāvvietu ierīkošanu Pierīgā, lai autovadītājs, iebraucot pilsētā, varētu droši atstāt savu mašīnu un tālāk doties ar sabiedrisko transportu? Pie kam samaksa par mašīnas turēšanu stāvvietā konkrētajā dienā nodrošinātu bezmaksas braukšanas iespējas sabiedriskajā transportā. Protams, ka vieglāk ir uzlikt attiecīgās ceļazīmes un maksas automātus vietās, kur tāpat jau mašīnas tikušas novietotas. Tomēr varbūt arī šis uzņēmums, ņemot vērā pieklājīgos ienākumus no stāvvietām, varētu dot savu ieguldījumu ceļu kvalitātes nodrošināšanā, kaut vai tajās brauktuves daļās, kuras izdangā pašu sabiedriskais transports?

Pēdējā gada laikā ir palielināta ikgadējā transportlīdzekļa nodeva, benzīnu drīz varēsim pirkt lielveikalos viena litra iepakojumā, tikmēr „Rīgas satiksmi” nodarbina nevis rīdzinieku dzīves kvalitātes uzlabošana, bet ātra sava maka piepildīšana uz autovadītāju rēķina.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
282791. viesis 19.maijs 2011 8:56
0 0 Atbildēt

Beidzot arī kādam parādās skolā iegūtās aritmētiskās zināšanas…

Līdz šim visi maxas cēlāji nēsājas ar tekstu nu mūsu bišķiņ maksas palielinājumu jau pa lielam neviens nejutīs.

Bišķiņ + bišķiņ + bišķiņ + bišķiņ + bišķiņ ≠ bišķiņ…

282793. viesis 19.maijs 2011 10:25
0 0 Atbildēt

Rīgas domes naudas kāsēji.

282794. viesis 19.maijs 2011 11:12
0 0 Atbildēt

Gluži manas domas. Ausainis iedeva pensionāriem bezmaksas biļetes, tagad jāmeklē nauda - reisus samazina, maršrutus "optimizē", maksas stāvvietas paplašina. Un vēl bezkaunīgi mēģina iestāstīt iedzīvotājiem, ka tas tiek darīts viņu labā.. zirgam jāsmejas.

282797. viesis 19.maijs 2011 13:32
0 0 Atbildēt

A kurš tad negrib pelnīt? Vai maz Rīgā ir privātu "stāvvietu" par kuru eksistenci tikai norāda zīme "maksas stāvvieta"bez jebkādām drošības garantijām? Būs par dažām vairāk, tikai nauda neaizies privātās rokās.

282804. viesis 19.maijs 2011 21:50
0 0 Atbildēt

varēs uzlabot etalonu lai var lietot maksas automātos par kādiem pāris miljoniem

282805. viesis 19.maijs 2011 22:08
0 0 Atbildēt

rīgas satiksme deģenerātu bars...ceru, ka cilvēki turpinās demolēt tos maksas automātus. parasti ievēroju likuma burtu, bet pret šiem te zagļiem savādāk nevar.

ko teiks urla nils? tikai vardos rupes par pilsētu un rīdziniekiem...darbos viss diametrāli pretēji.

282818. viesis 22.maijs 2011 13:01
0 0 Atbildēt

Un? Kāda jēga no tās čīkstēšanas? Tikpat vairums NEKAD neizies ielās, lai personiski klātienē piedalītos n-dienu protestos, bloķējot kaut visu kvartālu ap satiksmes ministriju un dajebkuru citu Viņiem svarīgu pbjektu. Latvieši vispār tāda internetā dirsēju tauta, ieskaitot to jēru pārstāvi. Lai organizē masveida protestus un reāli cīnās. Grūti atvērt maksas tālruni, lai tie, kas nevar pakaļu no kompja atraut var ziedot un kādam samaksāt par protestēšanu viņu vietā, tak tik daudz pensionāru un bezdarbnieku, gan jau šamie pa pāris Ls dienā patusēsies vajadzīgajā vietā.

282822. viesis 23.maijs 2011 11:12
0 0 Atbildēt

Da tā kā tādi - pret RS protestēt var vienkāršāk - nedēļa vai mēnesis bez auto, vai arī liekot to tikai privātajās stāvvietās, un redzēs ko tad RS un RD par to joku teiks. Bet nu ja tā ņem - lielākajai daļai tas pasākums ir gana ērts ( it īpaši ar mobilly), tādēļ pārsvarā nepamierināti ir tie kas konkrētajā apkārtnē dzīvo, vai āŗī tie kuriem tā īsti tas pasāciens nav pa kabatai !!!

282961. viesis 1.jūnijs 2011 12:06
0 0 Atbildēt

Vispār jau Rīgā ir par daudz to mašīnu, padzīvojot savu laiku ārzemēs es varu teikt, ka Rīga ir viena no nedraudzīgākajām pilsētām velosipēdistiem. Un braukāt es ar velosipēdu Rīgā baidos, jo vispār par velosipēdistiem nav domāts un auto braucēju kultūra pret velosipēdistiem ir drausmīga. Neapdraudot savu dzīvību pārvotojoties ar velosipēdu Rīgā nav iespējams, ja vien nebrauc pa trotuāru, kur visi gājēji burkšķēs uz tevi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti