Videi līdz šim draudzīgākā un ekonomiskākā Astra 1

 
29.jūnijs 2011 9:20

Automašīnām ar zemāku CO2 izmešu daudzumu parasti ir vājāki dzinēji, jo mazāks patēriņš un izmešu daudzums parasti nozīmē arī mazāku jaudu. Opel ir radis citu risinājumu.

Lai gan kompakto automašīnu klasē auto ar zemiem CO2 izmešu radītājiem vidēji sniedz jaudu ap 77 kW/105 ZS, jaunā Astra ecoFLEX ir aprīkota ar 96 kW/130 ZS 1.7 CDTI turbo - dīzeli. Šis auto ir pēctecis veiksmīgajai Insignia ecoFLEX ar 118 kW/160 ZS un Corsa ecoFLEX ar 70 kW/95 ZS motoriem.

Jaunās piecu durvju Astra ecoFLEX patēriņš ir tikai 3.7 litri dīzeļa uz 100 kilometriem. CO2 izmešu daudzums ir tikai 99 grami uz kilometru, kas padara šo auto par līdz šim ekonomiskāko un videi draudzīgāko Opel Astra. Ar 96 kW/130 ZS, maksimālo griezes momentu 300 Ņūtona metri un sešu pakāpju manuālo transmisiju, jaunais kompaktklases zaļais flagmanis nosprauž standartus jaudas un braukšanas ziņā Eiropas nozīmīgākajā automašīnu segmentā. Cena tiks paziņota tuvojoties automašīnas izlaišanas dienai rudenī.

“Jaunā Astra ecoFLEX ir vēl viens stūrakmens, kas ļaus Opel būt vienam no vadošajiem automašīnu ražotājiem, piedāvājot automašīnas ar tik zemu degvielas un kaitīgo izmešu daudzumu, vienlaikus nezaudējot jaudu un braukšanas prieku”, teica Karls - Frīdrihs Strake, Opel/Vauxhall vadītājs. “Mēs arī turpmāk strādāsim šajā virzienā, un mūsu plānos ietilpst četru jaunu ecoFLEX modeļu izlaišana nākamajos sešos mēnešos. Līdz šī gada beigām pārdošanā nonāks arī jaunā revolucionārā Ampera.”

Jaunajā Astra ecoFLEX būs specifiska vilces sistēma, kas samazina enerģijas un degvielas patēriņu, tādējādi arī karbona dioksīda izmešu daudzumu. Kā arī inteliģenta sistēma, kas caur bremzēm atjauno elektrisko enerģiju, aktivizējot aerodinamiskos komponentus, kas samazina ripošanas pretestību. Kopumā tika panākts CO2 izmešu daudzuma samazinājums par 20 g/km un degvielas patēriņa samazinājums par 0.8 litriem uz 100 km, jeb par 17 procentiem mazāk nekā Astra 1.7 CDTI bāzes modelim.

Jaunizveidotā dzinēja vadības sistēma garantē taupību un dinamiku

Opel inženieru jaunizveidotā dzinēja vadības sistēma garantē efektivitāti. Maksimālais griezes moments 300 Nm tiek sasniegts pie 2,000 - 2,500 apgriezieniem. Samazinātais kompresijas koeficents apvienojumā ar jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas sasniedz 1,800 bārus, uzlabo degvielas sadegšanas procesu un samazina degvielas patēriņu. Savu ieguldījumu dod arī jaunā uzlabotā turbīna, kas kontrolē maksimāli precīzu uzrāviena spiedienu, pateicoties jaunajam sensoram.

Cilindru spiediena sensori atļauj precīzu degvielas sadegšanas kontroli

Degvielas patēriņu samazina modificētā taisnvirziena virzuļa kustības sistēma, pateicoties minimizētai berzei. Sintētiskais dimanta pārklājums uz hidrauliskās aizdedzes sistēmas un virzuļu tapas, kā arī optimizētie virzuļu gredzeni, arī samazina berzi, tādējādi pagarinot kustīgo dzinēja detaļu kalpošanas laiku.

Kopā ar elektroniski kontrolējamu degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas veidota no īpašas plazmas svara samazināšanai, tiek nodrošināts efektīvs degvielas sadegšanas process. Cilindra spiediena sensors kvēlsvecēs nodrošina ļoti akurātu degvielas sadegšanas kontroli.

Zemsprieguma kvēlsveces atvieglo slodzi uz ģeneratoru brīdī, kad motors vēl nav uzsilis. Lai paātrinātu motora iesildīšanās posmu, tiek izmantots eļļas dzesētājs, kas samazina spiediena zudumu. Tas arī ietaupa degvielu, jo dzinēja darba temperatūra tiek ātrāk sasniegta. Pārslēdzams ūdens sūknis nodrošina optimizētu dzinēja uzsildi.

Elektroniski vadāma izplūdes gāzu recirkulācija ar papildu dzesēšanas funkciju veicina optimālu temperatūras līmeni emisijas gāzu sadegšanas procesā. Turklāt arī NOx emisijas ir samazinātas. Optimizēts platīna pārklājums primārajā un sekundārajā katalizatorā un precīza abu detaļu uzbūve tuvu dzinējam ļauj izplūdes gāzu kontroles sistēmai sasniegt darba temperatūru daudz straujāk, tādējādi palielinot efektivitāti.

Opel Start/Stop sistēma samazina motora tukšgaitas laiku

Start/Stop sistēma, ko izstrādājis Opel, samazina dzinēja tukšgaitas laiku un attiecīgi arī degvielas patēriņu, kā arī siltumnīcas efekta gāzu emisijas un trokšņa līmeni – liela priekšrocība visiem ceļa lietotājiem, īpaši pilsētās. Sistēma automātiski izslēdzas tiklīdz vadītājs pāriet neitrālajā pārnesumā un noņem kāju no sajūga (Autostop fāze). Kad pienācis laiks doties tālāk, vadītājs vienkārši pāriet uz pirmo pārnesumu un sāk braukt. Opel inženieri ir pārliecināti, ka dzinējs nekavējoties ieslēdzas, kolīdz vadītājs uzspiež sajūga pedāli. Augstas veiktspējas baterija nodrošina elektriskās sistēmas maksimālu uzticību un dzinēja darbības nekavētu atsākšanos.

Drošības apsvērumu un pasažieru komforta dēļ, temperatūras kontrole un bremžu pastiprinātājs paliek aktīvi arī Austostop fāzē. Ja nepieciešams, piemēram, lēnas kustības sastrēgumu satiksmē, vadītājs var manuāli atslēgt sistēmu ar “eco” slēdzi paneļa vidū.

Ekskluzīva sešu ātrumu manuālā pārnesumkārba un enerģijas atjaunošanas sistēma

Kamēr visi zemāku CO2 izmešu konkurenti ir aprīkoti ar piecu pārnesumu transmisiju, Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX ir sešu ātrumu manuālā transmisija ar pazeminātu berzes līmeni - īpaši pielāgota jaunajam dzinējam. Vēl viens standarta ecoFLEX komponents ir ātrumu pārslēgšanas indikators. Nelielais ekrāns starp tahometru un spidometru parāda vadītājam ideālo brīdi, lai pārslēgtos uz nākamo ātrumu, kamēr papildus funkcija palīdz vadītājam pieņemt degvielas ekonomijas braukšanas stilu.

Lai nodrošinātu optimālu elektriskās enerģijas vadību, Opel prezentēs bremžu enerģijas atjaunošanas sistēmu, kas atjauno kinētisko enerģiju ar ģeneratora palīdzību, pārveidojot to elektriskajā enerģijā un padodot to uz akumulatoru. Tas notiek automātiski, kad vadītājs noņem kāju no gāzes pedāļa vai nospiež bremzes pedāli. Kad akumulators ir pietiekami uzlādēts, ģeneratora jauda ievērojami samazinās un elektriskās enerģijas patērētāji darbojas degvielas taupības režīmā. Sajūgs aktivizē gaisa kondicionēšanas kompresoru, kad tas ir nepieciešams. Standarta LED dienas braukšanas gaismas arī samazina enerģijas patēriņu.

Speciāls aerodinamisks vārsts radiatora restē un riepas ar samazinātu ripošanas pretestību

Lai uzlabotu aerodinamiku, Astra ecoFLEX radiatora restē ir iebūvēts speciāls ventilis. Tas paliek atvērts, lai uzturētu optimālu temperatūru pie zemiem apgriezieniem un zem augstas termiskās slodzes, piemēram, uz nogāzēm un velkošajā režīmā; vārsts automātiski aizveras pie lielākiem ātrumiem un vada braukšanu vējainā laikā. Tā rezultātā uzlabojas aerodinamika, tiek nodrošināts mazāks degvielas patēriņš un mazāks CO2 izmešu daudzums. Astra 12 mm zemā šasija un 215/60 R 16 vai 225/50 R 17 ContiEcoConatct 5 riepas ar samazinātu pretestību vēl vairāk veicina degvielas patēriņa samazināšanos.

Opel ecoFLEX modeļi apvieno braukšanas prieku un zemu degvielas patēriņu

Jaunā Astra 1.7 CDTI ecoFLEX pievienojas Opel īpaši zemo CO2 emisiju un jaudīgo dīzeļu modeļu klāstam:

• Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX ar 70 kW/95 zs, 94 g/km CO2 un 3.5 l/100 km
• Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX ar 96 kW/130 zs, 99 g/km CO2 un 3.7 l/100 km
• Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX ar 118 kW/160 zs, 129 g/km CO2 un 4.9 l/100 km

Opel investē aptuveni vienu miljardu eiro jaunas, tīrākas vilces sistēmas attīstībā. Tika pielietots plašs darbības diapazona spektrs dzinēju optimizācijai, līdz tika izstrādāta pilnīgi jauna, alternatīva piedziņas sistēma, no kuras daļa ir arī Start/Stop sistēmas ieviešana. 2012. gada pavasarī kompānija piedāvās 34 transportlīdzekļu dzinēju kombinācijas ar šo tehnoloģiju, ieskaitot visus Astra dīzeļdegvielas un benzīna modeļus ar manuālo ātrumkārbu.

Opel ir pirmais autoražotājs Eiropā, kas iepazīstinās ar elektriskā transportlīdzekļa pielietojamību ikdienas lietošanā līdz ar Ampera (111 kW/150 zs, 40 g/km CO2 un 1.6 l/100 km - provizoriskie dati saskaņā ar ECE R101) parādīšanos šī gada beigās.

Īsumā – pasākumi CO2 samazināšanai Astra 1.7 CDTI ecoFLEX

• Dzinēja tehnoloģiju paka
• Inteliģenta Start/Stop sistēma ar bremzēšanas enerģijas atjaunošanu
• Jauna dzinēja darbības pārvaldības sistēma
• Berzi samazinoša sešpakāpju ātrumkārba ar optimizētu pārnesumu izkārtojumu
• Uzlabota aerodinamika
• Speciālas riepas ripošanas uzlabošanai
• LED dienasgaismas

 

 
Visi komentāri
 
283263. viesis 30.jūnijs 2011 23:17
0 0 Atbildēt

Nu neticu, ka tās start-stop sistemas spēj ko ietaupīt, pie tam biežā piestartēšana deldē starteri un motoru(dēļ sliktākas eļļošanas). Tāpat radio un A/C paliek ieslēgti, tā kā viss tas ietuapījums ir pēc tam tāpat jāatstrādā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti