Pēc daudzu gadu sistemātiska darba beidzot sasniegts vēlamais rezultāts – Jāņi Latvijā nosvinēti nezaudējot dzīvības uz ceļiem.
Pēc „asiņainajiem” Jāņiem 2000. gadā, kad uz ceļiem bojā gāja 26 cilvēki, tika uzsāktas informatīvi izglītojošās sociālās kampaņas, veikts liels darbs likumdošanas uzlabošanā, kā arī iedibināts labs pamats CSDD un Valsts policijas veiksmīgai sadarbībai. Tā visa rezultātā beidzot brīvdienas pavadītas salīdzinoši mierīgi un prātīgi.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis uzskata: „Autovadītāji Latvijā ir iemācījušies svētkus svinēt. Vēl nedaudz sava uzvedība jāuzlabo velosipēdistiem un mopēdistiem un tad varēsim uzskatīt Latviju par vienu no drošākajām valstīm satiksmes drošības jomā. Šogad sasniedzām rezultātu, ko gaidījām 11 gadus. Tas panākts pateicoties visiem iesaistītajiem – pirmkārt, pašiem autovadītājiem un viņu līdzbraucējiem, otrkārt, atbildīgajām institūcijām – CSDD, Valsts policijai, glābšanas dienestiem un mediķiem.”
Iepriecina fakts, ka uzlabojums manāms arī citos statistikas rādītājos. Šogad kopumā bijis mazāk satiksmes negadījumu (151 ceļu satiksmes negadījums, 2010. gadā – 206 CSNg) – arī to, kas izraisīti alkohola reibumā. Tāpat būtiski samazinājies arī cietušo skaits – šī gada svētku brīvdienās ievainoti 32 ceļu satiksmes dalībnieki. Salīdzinājumam var minēt faktu, ka jūnija vidū vien vienā dienā bija 39 cietušie. Jāpiebilst, ka līdz šim pat tajos gados, kuros ir tikai divas Jāņu brīvdienas, upuru un ievainoto skaits vienmēr bijis lielāks, tādēļ var droši apgalvot, ka veiktie satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi bijuši veiksmīgi. To apliecina arī TNS veiktais pētījums, kurā noskaidrots, ka 78% iedzīvotāju uzskata, ka akcijas pret braukšanu reibumā ir nepieciešamas.
Protams, iesāktais darbs ir jāturpina, jo par spīti visam reibumā braucošie šoferi joprojām ir aktuāla problēma – ne tikai Jāņos, bet arī pārējā gada laikā, tāpēc paredzams, ka izglītojošās kampaņas tiks rīkotas atkārtoti, arī policijas darbs noteikti turpināsies, un, ja būs nepieciešams, tiks veiktas izmaiņas arī likumdošanā.
Šogad kampaņas „Stūrē skaidrā!” laikā iedzīvotāji tika brīdināti ar emocionāliem video un audio klipiem, turklāt ikviens varēja piedalīties īpašās „reibuma briļļu” aktivitātēs un pārbaudīt, kā redz cilvēks, kas atrodas reibumā. Papildus Jāņu dienās Statoil stacijās tika dalīti īpašie kampaņas suvenīri, savukārt sociālajos tīklos notika aktīva komunikācija ar to lietotājiem.
Satiksmes drošības kampaņa „Stūrē skaidrā!” tiek līdzfinansēta no OCTA līdzekļiem. Kampaņu atbalsta AAS „ERGO Latvija”, SIA „Latvija Statoil”, AS „Aldaris”, sociālais tīkls Draugiem.lv un SIA „Clear Channel Latvia”.
Pāragri vēl spriest, nav jau zināms cik smagi ir cietuši cietušie. Ja kāds mirst slimnīcā 45 dienu laikā pēc avārijas, tad tas tiek uzskatīts, kā avārijā mirušais. Tā visticamāk bija tikai veiksme, ka nav upuru.