Atvaļinājumā vēlas izbaudīt brīvību 1

 
22.jūlijs 2011 8:45

Lielākā daļa eiropiešu atvaļinājuma laikā vēlas izbaudīt brīvību, dodoties atvaļinājumā ar auto, taču kā liecina Goodyear Dunlop veiktā aptauja, autovadītāji neiedomājas vai arī nezin par drošības pasākumiem, kas veicami, lai brauciens noritētu bez aizķeršanās.

Vairākums eiropiešu plāno atvaļinājumu pavadīt savā valstī

Trīs ceturtdaļas Eiropas iedzīvotāju plāno šovasar doties atvaļinājumā, liecina Goodyear Dunlop šā gada maijā Eiropas valstīs veiktais pētījums. Lielāka daļa no aptaujātajiem plānoja atvaļinājumu pavadīt savā valstī, dodoties ceļojumā ar automašīnu un ceļojuma laikā nobraucot vairāk kā 1000 km.
Svarīgākais priekšnoteikums par labu ceļojumam ar auto ir aptaujāto vēlme izbaudīt brīvību – „braukt, kur gribas un kad gribas”. To, kā galveno faktoru par labu savai izvēlei norādīja 54% eiropiešu.
Viens no septiņiem aptaujātajiem plānoja, ierodoties sava ceļojuma galamērķi, īrēt automašīnu, taču tikai trešā daļa gatavojās pārbaudīt īrētās automašīnas tehnisko stāvokli. Ceļotāji, kas plānoja doties uz citām valstīm, atzina, ka būtu priecīgi, ja viņiem būtu iespējas iepazīties ar ceļu satiksmes noteikumiem šajās valstīs, taču pārbaudot viņu zināšanas, tika secināts, ka viņi labi atpazīst citu valstu ceļa zīmes – pareizās atbildes zināja 60 – 95% aptaujāto.

Ņems līdzi saulesbrilles, bet vīramāti atstās mājās

Lai sagatavotos ceļojumam, autovadītāji grasījās pārbaudīt gaisa spiedienu riepās, uzpildīt logu mazgājamo šķidrumu, pārbaudīt motoreļļas līmeni, kā arī izmest sakrājušos atkritumus no mašīnas. (sk. tabulu pielikumā) Apzinīgāki šajā ziņā ir bērnu vecāki, kas savu automašīnu ceļam sagatavo daudz rūpīgāk nekā tie, kam nav bērnu.
Starp lietām, ko ceļotāji plāno ņemt līdzi, visbiežāk minēts ūdens, saulesbrilles, uzkodas, saules aizsargkrēms. (sk. tabulu pielikumā) Tikai daži no aptaujātajiem grasījās ņemt līdzi sievas vai vīra vecākus.
Izpētot, kā autovadītāji gatavojas ceļojumam, tika secināts, ka trešdaļa aptaujāto nezin, kā automašīnā novietot ļoti smagas lietas un kā pārvadājami mājdzīvnieki.
Daudziem no viņiem nav pat ne jausmas, cik bīstams brauciena laikā var būt vidēji smags suns, kas netiek pārvadāts pareizi . Piemēram, braucot ar ātrumu 50 km/h un nokļūstot sadursmē 8 kg smags suns, kas brīvi atrodas salonā, var triekties uz priekšu ar 50 reizes lielāku svaru.

Pie stūres ēdīs un dzers, daži cer uz seksu

50% no aptaujātajiem autovadītājiem, kas uzskata sevi par apdomīgiem un piesardzīgiem braucējiem, tai pat laikā atzīst, ka viņi ir bijuši agresīvi attiecībā pret citiem autovadītājiem un ir veikuši visai bīstamus manevrus iepriekšējā vasaras atvaļinājuma laikā. (sk. tabulu pielikumā)
42% pieļauj, ka braucot šogad atvaļinājumā, pārsniegs atļautos ātruma ierobežojumus, bet 51% aptaujāto pieļauj, ka iespējams pie stūres ēdīs un dzers. Par laimi tikai 6% domā, ka vadot automašīnu iespējams nodarbosies arī ar seksu. (sk. tabulu pielikumā)
Vairāk kā trešā daļa autovadītāju atzīst, ka iespējams viņi brīvdienu ceļojuma laika vairāk riskē un biežāk pieļauj bīstamas situācijas nekā parasti ikdienā – pārkāpj ātruma ierobežojumus, brauc noguruši un stresa pārņemti. Puse no aptaujātajiem 3 – 4 stundas brauc bez atpūtas, bet Austrumeiropas valstu autovadītāji pat 5 un vairāk stundas mēdz braukt bez atpūtas tieši brīvdienu ceļojumu laikā.

Kliedzoši bērni un kašķīgi pasažieri

Lai arī garāks brauciens atvaļinājuma laikā ir plānots, lai izbaudītu brīvību un izklaidētos, bieži vien autovadītājs ir spiests pavadīt laiku visai nepatīkamos apstākļos – ceturtajai daļai aptaujāto nācies vadīt automašīnu, kurā ir kliedzoši bērni, bet vienai piektdaļai mašīnā ir bijuši pasažieri, kas nepārtraukti strīdas.
Daļa no autobraucējiem gluži neviļus nonāk stresa pilnās situācijās: iestrēgst sastrēgumos uz laiku ilgāk par stundu (67%), nereti bijuši gadījumi, kad mašīnā esošie bērni novērš vadītāja uzmanību no ceļa.

Dodas ceļā ar nodilušām riepām

Jau pagājušogad rudenī veiktais pētījums liecināja, ka trešajai daļai autovadītāju, kas brauca vasarā ar nodilušām riepām, lietainā laikā brauciens beidzās grāvī, jo vadītājs zaudēja kontroli pār automašīnu. Lielākā daļa no autovadītājiem, kuru automašīnu riepas ir nodilušas, neņem to vērā un arī lietainā laikā turpina vadīt automašīnu tāpat kā līdz šim, lai arī no savas pieredzes zina, ka, braucot ar nodilušām riepām, uz slapja seguma bremzēšanas ceļš ir garāks.
Viens no astoņiem aptaujātajiem atzina, ka savas automašīnas nodilušās riepas, apmainīs tikai tad, kad beigsies atvaļinājums, bet desmitā daļa nebija pārliecināti, ka viņiem vispār vajadzētu to darīt.
Lai izbaudītu atvaļinājuma ceļojumu, būtu vērts iegaumēt drošības priekšnoteikumus
„Drošas braukšanas skolas” apmācību vadītājs Andris Pļavenieks pirms došanās tālāka ceļojumā ar automašīnu iesaka:
➢ Pirms ceļojuma kritiski jāpārbauda automašīnas vispārējais tehniskais stāvoklis, īpaši ņemot vērā, ka tiek braukts uz svešu vietu, kur nav „pa rokai” draugu, „sava” autoservisa un citu pierastu palīdzības iespēju.
➢ Ir svarīgi novērtēt un apzināties, vai automašīna bez problēmām var veikt visu distanci, un nodrošināties, lai tādas nerastos. Jebkuras tehniskas ķibeles ar automašīnu ietekmēs ne tikai ieplānoto ceļojuma programmu – būsiet spiesti novirzīties no maršruta, tērēsiet laiku un resursus tehniskās palīdzības un rezerves daļu meklējumos, u.tml., bet arī tieši atsauksies uz jūsu brauciena izmaksām.
➢ Atcerieties, ka automašīnas tehniskais stāvoklis tieši var ietekmēt pasažieru – vadītājam tuvu cilvēku (ģimenes, draugu) drošību, veselību un pat dzīvību, tāpēc ne tikai pirms brauciena, bet arī brauciena laikā regulāri sekojiet līdzi pārbaudāmām un kontrolējamām lietām.
➢ Būtu ļoti gudri (ja nepieciešams) riepas nomainīt pirms brauciena, tie pēdējie riepas +/- 1000 km var būt liktenīgi ceļojumam un jums, taču nekādu būtisku nodilumu neradīs tikko uzliktām jaunām riepām.
➢ Braucot lielākā cilvēku sastāvā kā ikdienā, kā arī iekraujot automašīnā bagāžu noteikti sekojiet ražotājrūpnīcas rekomendācijām, palielinot spiedienu riepās. Un izpildiet tās!
➢ Apskatieties kāds izskatās Jūsu automašīnas rezerves ritenis un pārbaudiet tā gatavību darbam.
➢ Novietojot līdzi ņemamās lietas automašīnā:
− tās jānostiprina tā, lai mantas/krava braukšanas laikā nepārvietotos, lai neiegūtu papildus inerci manevru laikā;
− nepārsniedziet automašīnas pilnas masas limitus (skatīties reģistrācijas apliecībā);
− ”piekraujot” automašīnas bagāžas nodalījumu nodrošiniet brīvu pieeju avārijas trijstūrim, atstarojošai/košai drošības vestei, ugunsdzēšamajam aparātam un aptieciņai;
− Ja iespējams (vieta, izmērs), braukšanas laikā šo to smagāku var novietot arī uz/pie aizmugurējiem sēdekļiem piefiksējot ar drošības vai papildus jostām, jo tad smaguma centrs būs novietots starp riteņu asīm un diezgan būtiski uzlabosies automašīnas vadāmība, līdzsvarosies riteņu asu noslogojums – tātad uzlabosies arī braukšanas drošība.

Par pētījumu

Goodyear Dunlop pētījums par Eiropas autovadītāju paradumiem ceļu satiksmes drošības ievērošanā vasaras laikā tika veikts 2011. gada 12. – 31.maijā, aptaujājot 5 622 autovadītājus tādās Eiropas valstīs, kā Austrija, Beļģija, Bulgārija, Čehija, Francija, Vācija, Itālija, Polija, Rumānija, Krievija, Slovākija, Slovēnija, Spānija, Šveice un Lielbritānija.
 

 
Visi komentāri
 
283440. viesis 23.jūlijs 2011 18:10
0 0 Atbildēt

kur tad solītā tabula pielikumā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti