Vai izmantojam satiksmes noteikumu sniegtās iespējas? 10

 
1.augusts 2011 9:50

LAMB komentārs par sarežģījumiem, kādus satiksmes drošībai rada nepamatoti lēna braukšana, ievērojami atpaliekot no konkrētajā posmā atļautā kustības ātruma, ir izraisījis plašu diskusiju autovadītāju vidū.

Par to liecina gan vairāki simti komentāru, gan LAMB biedru izteiktie viedokļi. Tātad tēma ir pietiekami aktuāla, lai izvērtētu izplatītākos viedokļus.
 

AMB vienmēr ir uzskatījusi un arī publiskajā telpā paudusi, ka satiksmes noteikumu tajā skaitā ātruma ierobežojumu strikta ievērošana ir obligāta katram autovadītājam neatkarīgi no braukšanas stāža un prasmes. Tajā pat laikā uzskatām, ka svarīgi ir racionāli izmantot tās iespējas, kuras piedāvā satiksmes noteikumi, piemēram, bez vajadzības nebraukt ar krietni mazāku ātrumu nekā konkrētajā ceļu posmā ir atļauts.

Aicinājums iekļauties satiksmes plūsmā pēc mūsu domām nozīmē nekavēt autovadītājus, kuri pārvietojas ar atļauto ātrumu, savukārt agresīva braukšana nav pieļaujama neatkarīgi no ārējiem „kairinātājiem” - jāapdzen lēni braucošais vai arī jāsteidzas. Nav atsevišķas satiksmes noteikumu sadaļas tiem, kas steidzas, un tiem, kas nesteidzas, tiem, kas apdzen lēni braucošos, un tiem, kas vieni uz ceļa. Satiksmes noteikumi ir jāievēro visiem.

Tajā pat laikā LAMB aicina katram autovadītājam objektīvi novērtēt savu braukšanas prasmi un gatavību. Iespējams, ka kāds autovadītājs nav pietiekami drošs un brauc krietni lēnāk nekā atļauts, kavējot citus satiksmes dalībniekus. Šādā gadījumā svarīgi ievērot savstarpējo pieklājību un censties palaist garām pārējos, braucot pa ceļa labo pusi. Tāpat aicinām savlaicīgi ieslēgt kreiso pagriezienu, lai neradītu aiz sevis sastrēgumu, kas arī ir drauds satiksmes drošībai.

Taisnība, ka Latvijas ceļu stāvoklis var daudz kur liegt izmantot atļauto braukšanas ātrumu. Šādos gadījumos, ja reiz nav iespējams ceļa segumu operatīvi salabot, vismaz būtu jāizliek informatīvas zīmes par gaidāmo „kartupeļu lauku”, kā arī atļautajam ātrumam būtu jāatbilst ceļu kvalitātei.

Mums, autovadītājiem, ir dažādi raksturi, dažāda braukšanas prakse un māka, kā arī dažādi uzskati, tomēr ceļš visiem ir kopējs, tādēļ gan „ātrajiem”, gan „lēnajiem” ir jāapzina un iespējams jākoriģē katram savs braukšanas stils, lai nekļūtu par traucēkli citiem autovadītājiem.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
283556. viesis 1.augusts 2011 16:12
0 0 Atbildēt

Tā ari nesapratu vai tas bija atvainošanās raksts?

283557. viesis 1.augusts 2011 16:25
0 0 Atbildēt

it kā jau karstums nedaudz pārgājis. ar to vēl varētu izskaidrot tik nesakarīgu murmulējumu.

283558. viesis 1.augusts 2011 16:32
0 0 Atbildēt

:D

283567. viesis 1.augusts 2011 18:27
0 0 Atbildēt

Šodien braucu no Ventspils puses, vidēji ar ātrumu 85-90 km h. Nemaz tik daudz skrējēju un apdzinēju nebija.

283572. viesis 2.augusts 2011 9:30
0 0 Atbildēt

raksts par neko, jauki!

283597. viesis 3.augusts 2011 10:21
0 0 Atbildēt

Iesaku daudziem iepazīties ar CSN 108. punktu

108. Ja brauktuve sadalīta joslās ar ceļa apzīmējuma līnijām, transportlīdzekļa vadītājam jābrauc tikai pa joslām. Uzbraukt uz pārtrauktajām ceļa apzīmējuma līnijām atļauts tikai pārkārtojoties.

Bet savukārt 98. punkts strādā tur kur nav ceļa apzīmējumu – ņemiet to vērā gruzījot uz lēnāk braucējiem – ka nesanāk pašiem būt par pārkāpējiem laižot strīpas pa vidu uz spiežot malā lēnos…

283605. viesis 3.augusts 2011 18:36
0 0 Atbildēt

neviens mani nepiespiedīs braukt 50 savā ikdienas maršrutā, kurā pārzinu luksoforu slēgšanās laikus, ja labi zinu, ka nākošais būs sarkans. ieskrienos līdz kādi 40 un ripinu. kāda velna pēc man būtu lieki jādedzina degviela un jādeldē bremzes? ja normāli visur saregulēs zaļo vilni, tad OK, braukšu visur ar maksimālo.

283610. viesis 4.augusts 2011 12:42
0 0 Atbildēt

izlasīju un tā arī nesapratu ko izlasīju :|

----------------------

Visi Latvijas autoservisi

www.autoserviss24.lv

283614. viesis 5.augusts 2011 10:53
0 0 Atbildēt

Nav jābrīnās par to,kāpēc tā brauc-izbijušie,sapuvušie homo sovieticus citādi nemāk, jājāj citiem prāts. Tas,ka piedalās satiksmē un nav vieni uz ceļa, tādiem urbjiem uz to pajāt. Tāpēc viņus maksimāli jātiranizē uz ceļa un jārada neērtības,kā viņi to dara citiem. Plus vēl šitie parasti arī pamanās pa telefonu vienlaicīgi runāt,kaut gan viņu smadzenes to nespēj apkalpot-darīt kopā vairākas lietas.

283731. viesis 19.augusts 2011 14:53
0 0 Atbildēt

laiks kuru mees pateereejam nonaakot no punkta A punktaa B ir tieshi atkariigs no _videejaa_ aatruma. a vot videejam aatrumam no taa, ar kuru tauta meegina paarvietoties, tieshas, speeciigas sakariibas nav. tb ja panjemam 2 auto, viens no kuriem caur lv brauc ar 75 kmh, un otrs ar 100 kmh, videejais jamiem atskirsie ne pa 25 kmh, un nebuus vinneetas 15 minuutes uz katriem 100 km. labi ja 7-10 kmh, un minuutes 5. taa ka no taam skrieshanaam un "izmantoshanaam" jeega reaali maza. diemzeel skaidugalvaam subjektiivi liekas, ka ja jamie visus apdzen, tad reaali aatraak brauc, un ietaupa laiku. reaali taa nav.

taa ka es paarvietojos paarsvaraa ar tiem pat 70 - 80 kmh. censhos gan, peec iespeejas, nevienam netrauceet tai pat laikaa. man personiigi ietaupiits 0.5 - litrs degvielas ir svariigaaks par 3 minuushu vinnestu uz 100 km, da i braucas mieriigaak, nekaa uz 100 laviereejot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 26

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti