Kopš savas debijas Opel Insignia jau ieguvis vairāk kā 50 nacionālos un starptautiskos apbalvojumus, ieskaitot arī īpašo titulu “Gada auto”.
Pircēji Insignia panākumus ir atalgojuši ar pastiprinātu interesi un pieprasījumu – pārdoti vairāk kā 400 000 šī modeļa eksemplāri. Ar jauniem motoriem un progresīvām tehnoloģijām Insignia panākumi turpināsies arī 2012.gadā. Uzlaboto modeļu iegādes cena būs sākot no 23,330 eiro (ieteicamā tirgus cena iekļaujot PVN).
Benzīna motors ar 103 kW/140 ZS uzstāda jaunus standartus degvielas ekonomijā
Jaunizveidotais 1,4 turbo ecoFLEX benzīna dzinējs ir bezkompromisa motora tilpuma samazināšanas stratēģijas rezultāts. Kombinācijā ar sešpakāpju manuālo transmisiju, Start/Stop tehnoloģiju, stūres pastiprinātāju, aerodinamiskajiem grīdas paneļiem un 225/50 R 17 zemas rites pretestības riepām, tas ir visekonomiskākais benzīna dzinējs visā vidējās klases segmentā.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo 1,8 litru versiju, arīdzan ar 103 kW/140 ZS, 1,4 turbomotora degvielas patēriņš sedana versijai samazināts par diviem litriem līdz tikai 5,7 litriem uz 100 kilometriem. CO2 emisijas arī samazinātas par 45 gramiem līdz 134 gramiem kilometrā – abos gadījumos samazinājums ir pat lielāks par 25 procentiem. Vienlaikus savā klasē ekonomiskākā benzīna dzinēja griezes moments ir ticis palielināts par gandrīz 15 procentiem līdz 200 Nm.
Ar šādu veiktspējas potenciālu Insignia 1,4 turbo ecoFLEX ātrumu no nulles līdz 100 km/h sasniedz tikai 10,9 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 205 km/h. Šis modelis ir pieejams gan kā sedans, gan Sports Tourer un – ar 5,9 litriem uz 100 km un 139 g/km CO2 – tas uzstāda jaunus standartus arī universālu segmentā.
Jaunās piedziņas uzlabojumos ietilpst arī pārnesumu skaitļu optimizēšana, tā rezultātā samazinās degvielas patēriņš un uzlabojas vadāmība. Elektriskais stūres pastiprinātājs REPS (Rack Assist Electric Power Steering – zobstieņa balstīts elektriskais stūres pastiprinātājs), kas pirmoreiz sastopams Insignia modelī, nodrošina papildu komfortu. Stūres raksturlielumus tagad ir vēl vienkāršāk piemērots katrai braukšanas situācijai. Ievērojamākās REPS sistēmas priekšrocības ir samazinātais degvielas patēriņš un CO2 izmešu daudzums, kas panākts elektriskajam stūres pastiprinātājam aktivizējoties brīdī, kad tas ir nepieciešams, tādējādi samazinot vajadzību pēc hidrauliskā pumpja nepārtrauktas darbības.
2.0 turbo 4x4: lielāka jauda un griezes moments ar samazinātu degvielas patēriņu
Divlitru turbo dzinējs ar tiešo iesmidzināšanu kombinācijā ar modernu 4x4 pilnpiedziņu no nākamā ražošanas gada būs ar par 30 ZS lielāku jaudu. Tas ir pieejams ar sešpakāpju manuālo vai arī automātisko transmisiju. Motora jauda ir 185 kW/250 ZS, un maksimālais griezes moments 400 Nm (iepriekš 350 Nm). Ar tik jaudīgu piedziņu un manuālo pārnesumkārbu auto spēj sasniegt 100 km/h ātrumu no nulles tikai 7,5 sekundēs. Maksimālajam ātrumam ir elektroniski tikusi noteikta 250 km/h robeža.
2 litru turbo agregāts ir iespaidīgs pierādījums tam, ka palielināta jauda un pazemināts degvielas patēriņš var iet roku rokā. Pateicoties Start/Stop sistēmai un zemas rites pretestības riepām, Opel inženieri spēja samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas līdz 8,4 l/100 km un 197 g/km (iepriekš: 8,9 l/100 km, 209 g/km CO2). Ar jaudas un griezes momenta palielināšanu un dinamiskākiem raksturlielumiem, vienlaicīgi samazinot arī degvielas patēriņu, Insignia 2,0 turbo 4x4 rāda lielisku premium līmeņa sniegumu vidējās klases segmentā.
Opel Start/Stop sistēma tagad daudziem motoru variantiem
Opel Start/Stop sistēmas radītās priekšrocības baudīs ne tikai divi iepriekš minētie dzinēji. Arī 162 kW/220 ZS 2,0 turbo agregāts kombinācijā ar priekšpiedziņu un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu drīz būs pieejams ar šo inteliģento un degvielu taupošo tehnoloģiju, turklāt piedāvājumā iekļauti arī aerodinamiskie grīdas paneļi un riepas ar zemu rites pretestību.
Tas samazina degvielas patēriņu par 0,5 litriem līdz 7,6 litriem uz 100 kilometriem. Start/Stop sistēma ir savā elementā tieši pilsētas satiksmē, kad iespējams ietaupīt līdz pat vienam litram degvielas uz 100 kilometriem. Arī CO2 emisijas kombinētajā ciklā tika attiecīgi samazinātas no 189 līdz 179 gramiem uz kilometru.
Jaunas informācijas un izklaides sistēmas
Jaunās informācijas un izklaides sistēmas Navi 600 un Navi 900 Europa sava piedāvājuma ziņā ir galvastiesu pārākas par iepriekšējām uz CD vai DVD balstītām versijām. Visas ceļu kartes tagad ir saglabātas SD kartēs, tās arīdzan iespējams pielāgot individuālajām lietotāja vajadzībām. Tāpat papildu jau saglabātajiem interešu punktiem (POI) ir iespējams lejupielādēt vēl citus POI un tos saglabāt ierīcē. Vadītājs var izvēlēties atsevišķus interešu punktus un ievietot tos adrešu grāmatiņā kā individuālos POI. Vēl viena praktiska iezīme: navigācijas sistēma ļauj izvēlēties ne vien ātrākos un īsākos maršrutus, bet arī ekonomiskākos, tādējādi ļaujot ietaupīt degvielu vēl vairāk.
Navi 900 Europa sistēma arī piedāvā balss atpazīšanas un borta žurnāla funkciju, pie tam pēdējā iespējams atdalīt privātos no darba braucieniem. Vēl arī papildus POI paziņošanas funkcija ar skaņas signālu, teksta ziņojumu vai uzlecošo logu informē vadītāju par intereses punktiem tiešā tuvumā. Tāpat sākot no komplektācijas “Edition” ir pieejama arī īpaša augstas kvalitātes Infinity skaņas sistēma.
Opel priekšējā videokamera ar papildu funkcijām
Opel Insignia piedāvā uzlabojumus 2012. ražošanas gadam arī drošības jomā. Jaunā Opel priekšējā videokamera, kas tagad tiek izmantota ceļazīmju atpazīšanai un joslas šķērsošanas brīdinājumiem, būs pieejama arī ar sekojošās distances norādi, kas nepārtraukti mēra distanci līdz priekšā braucošajai automašīnai sekundēs. Šī funkcija automātiski tiek aktivizēta no 40 km/h ātruma un palīdz vadītājam novērst sadursmes un iespējamus sodus par uzbraukšanu. Priekšējās sadursmes brīdinājuma funkcija ar vizuālu signālu instrumentu panelī un skaņas signālu brīdina autovadītāju par tūlītēju sadursmi ar priekšā braucošo automašīnu. Turklāt par papildu samaksu pieejamā priekšējā videokamera apvienojumā ar AFL+ kalpo arī kā tālo gaismu asistents.
Premium līmeņa aprīkojums: Nappa ādas apdare “Indian Night”
2012.ražošanas gadā Insignia tiks piedāvāta ar augstāku komforta līmeni un papildu eleganci. Pēc izvēles tā ir pieejama ar premium līmeņa Nappa ādas apradi “Indian Night”, kas ir izcila ar savu augstas kvalitātes melnas ādas un kontrastējošu nošuvju elegantā konjaka tonī kombināciju. Virsbūvi izsmalcinātāku padara jaunais tumšais metāliskais krāsojums “Luxor”, kam atkarībā no gaismas krišanas leņķa ir zili violets atspīdums. Opel Insignia sportisko un eleganto siluetu turpmākajos mēnešos vēl papildinās arī jaunu vieglmetāla riteņu klāsts ar pārsteidzošu dizainu.
Opel Pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas apkalpošanas daļas viceprezidents Alēns Visers (Alain Visser) par uzlabotā Opel Insignia tirgus potenciālu teic: “Ar jaunajiem šī produkta raksturlielumiem, jo īpaši tas attiecas uz degvielas patēriņa un CO2 samazinājumiem, Insignia vēl vairāk nostiprinās izcilo pozīciju savā klasē – un, kas ir vissvarīgākais, tas būs izdevīgi mūsu pircējiem.”
Tiešām, opeļu vidē izdevies labs un patīkams auto. Bet, par to naudu varēja būt ērtāks un plašāks salons - tad viss būtu OK. Bet tiem pārējiem daudzajiem minētajiem loriņiem var arī iztikt.