Vidēji reizi 11 gados katrs autoīpašnieks iekļūst ceļu satiksmes negadījumā 9

 
25.augusts 2011 12:05

LTAB, balstoties uz datiem par noslēgto apdrošināšanas līgumu skaitu un to termiņu, kā arī izraisīto ceļu satiksmes negadījumu daudzumu, ir izveidojis statistiku, cik bieži vidēji Latvijas auto īpašnieki iekļūst ceļu satiksmes negadījumā.

Kā liecina LTAB dati, vidēji reizi 11 gados katrs vieglās automašīnas īpašnieks iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, savukārt kravas automašīnu īpašnieki reizi sešos.

„Nereti nākas dzirdēt stāstus, ka auto īpašniekus, kuriem nav bijušas avārijas desmit gadus, var uzskatīt par priekšzīmīgiem autovadītājiem. Daži pat izsaka komentārus, ka tāpēc varētu neiegādāties OCTA, jo gadu no gada nav bijis neviens apdrošināšanas gadījums. Taču, kā rāda mūsu statistika, tas ir maldīgs priekšstats. Auto īpašnieki, kuriem vairāk kā desmit gadus nav bijušas avārijas, nav retums, taču nekādā mērā negribētu piekrist apgalvojumam, ka, ja auto īpašnieks nav iekļuvis negadījumā, tad viņš varētu piedalīties ceļu satiksmē bez OCTA. OCTA pasargā ne tikai konkrēto auto īpašnieku no potenciālā negadījuma sekām un varbūtības veikt zaudējumu maksājumus daudzu gadu garumā, bet tā pasargā arī mazākaizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus - gājējus un riteņbraucējus”, komentē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Pamatojoties uz LTAB rīcībā esošo informāciju sākot ar 2009.g. Latvijā ir notikuši 78 tūkst. CSNg, par kuriem apdrošinātāji jau veica izmaksas. Vislielākā ceļo satiksmes negadījumu skaitu ir izraisījuši vieglo transportlīdzekļu vadītāji, otrā vietā atstājot kravas automašīnas. Tomēr, kā liecina LTAB statistika, kaut arī kravas automašīnu avāriju skaits nav samērojams ar vieglo transportlīdzekļu, izmaksu apmēri un negadījuma sekas ir lielākas kā vieglajiem transportlīdzekļiem.

„Kravu pārvadātāju bīstamība, jeb fakts, cik bieži kravas transportlīdzekļu īpašnieki iekļūst negadījumā, nosaka OCTA polises cenu jeb aprēķināto apdrošināšanas prēmiju. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc izvērtējot dažādus riska faktorus, apdrošināšanas prēmijas kravas pārvadātājiem ir augstākas salīdzinot ar citiem transportlīdzekļiem.”

2011.g. pirmajā pusgadā par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem apdrošinātāji cietušajiem atlīdzinājuši zaudējumus gandrīz trīs miljonu latu apmērā. Savukārt vidējā izmaksātā zaudējumu atlīdzības summa par kravas automašīnu nodarītajiem zaudējumiem vienā CSNg sastāda Ls 810, kas ir par Ls 256 vairāk, kā vieglo transportlīdzekļu vidējā atlīdzība. Kā liecina LTAB izveidotā statistika, vidēji reizi 6 gados katrs kravas automašīnas īpašnieks iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, kas ir gandrīz divas reizes biežāk kā vieglajiem transportlīdzekļiem.
 

 
Visi komentāri
 
283758. viesis 25.augusts 2011 14:20
0 0 Atbildēt

Es gan jau 35 gadus vadot auto, vieglā avārijā esmu iekļuvis tikai vienu reizi - pirms gadiem desmit viens neuzmanīgs večuks uzbraucot uz galvenā ceļa, nepalaida garām manu auto, un notika neliela sadursme. Bojājumi nebija lieli, bet bez auto pabiju pāris mēnešus. Tas bija nepatīkami, otra auto tolaik man nebija. Ja brauc prātīgi un uzmanīgi, ver iztikt bez crachiem. Mūsu valstī autovadītājiem nopietnāk jādomā par braukšanas kulturu tieši lielveikalu un citās autostāvvietās. Šobrīd tā ir problēma. Muļķīgi, ka jauns auto stāvvietās bieži tiek apskādēts vairāk, nekā pat nelielā sadursmē. Īpaši tiek grēkots ar neuzmanīgu durvju atvēršanu. Joprojām pārsteidz arī taksistu nevērīgā braukšana - pat jaunie takši ir apdauzīti un saskrāpēti. Tas neliecina par augstu kulturu valstī. Par to ir jādomā.

Piebildīšu, ka arī mana auto vadītāja biografija CSDD kartotekās joprojām ir pilnīgi "tīra". Ne sodi, ne punkti.

283759. viesis 25.augusts 2011 15:53
0 0 Atbildēt

Nevag pārvērtēt bleķa kastes estētisko vērtību. Tas ir pārvietošanās līdzeklis, nevis Rembranta glezna un nevajag stresot par katru švīku.

283760. viesis 25.augusts 2011 17:02
0 0 Atbildēt

kolumb - varu tev piekrist, ka nevajag, bet ir cilvēki, kam estētiskā vērtība nozīmē vairāk nekā tev. Savu auto vari švīkāt, kā pašam patīk, bet tev nav nekādu tiesību teikt citam, ka nav par to jāstreso un ka jāvērtē lietas tā, kā tev liekas pareizi.

283762. viesis 26.augusts 2011 9:16
0 0 Atbildēt

Nepietiek ar to, ka tu pats visu laiku uzmanīsies neiekļūt kādā CSN, ir miljoniem blakus apstākļu, kas to var ietekmēt bez tevis...

-----------------------------------

Visi Latvijas autoservisi

www.autoserviss24.lv

283767. viesis 26.augusts 2011 17:24
0 0 Atbildēt

pareizi :D:D:D

katram latvijas iedzīvotājam ir apmēram viena ola un viena krūts :D:D:D

283768. viesis 26.augusts 2011 17:27
0 0 Atbildēt

uz vienu ikdienas viesi, kam 35 gados 1 krešs patrāpās 10 sēnes, kas pārkrāso savu mizu tiklīdz tur nosipās muša :D

283771. viesis 27.augusts 2011 9:17
0 0 Atbildēt

IV, varbūt tu esi vienkārša sēne, kurš savu drotu uzglabā slēgtā garāžā un katru svētdienu sievas uzraudzībā notrauc tam uzkritušos putekļus? Kurš neko nedara,tam nekas neatgadās.

283774. viesis 29.augusts 2011 9:04
0 0 Atbildēt

771 viesis šoreiz kļūdās - svētdienas braucājs nu gan es neesmu. Izbraucu ar ar auto reisos katru dienu gan vasarā, gan arī ziemā. Protams, mani ikdienas braucieni nesaistās ar tāliem pārbraucieniem ķipa Rīga - Valka divreiz dienā. Bet Rīga-Jūrmala-Rīga jau pēdējos 15 gadus ir teju ikdiena. Drīzāk, brīvdienās parasti cenšos iztikt bez auto , izbraucot ar rolleri vai veļļuku.

283775. viesis 29.augusts 2011 9:52
0 0 Atbildēt

Vispār jau šo joku ar skrāpēšanu stāvvietās vislabāk var novērtēt D-Eiropas zemēs, piemēram, Itālijā. Pirmajā brīdī liekas, ka viņi vispār nemāk parkoties bez "atdures". Tomēr, satiksmē ir mašīnas, kas NAV apskrāpētas. Tātad var, ja grib... Diemžēl tās, kā likums, ir tikai "biezās" mašīnas. Diezgan skumji, ka ir šāda savstarpējā "cieņa", kura liek respektēt tikai Ferrari :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 5

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti