Par Latvijas un Floridas mirkšķinātājiem 18

27.septembris 2011 0:00

Ja pretim braucošais pamirkšķina ar autogaismām, katram autovadītājam ir skaidrs turpmākās rīcības plāns – jāsamazina ātrums, jo drīzumā iespējamas nepatikšanas ar ceļu policijas zizli rokās vai kastīte uz trim kājām.

Prakse gan liecina, ka šobrīd daudz retāk uz ceļa varam pamanīt pretim braucošā brīdinājumu, jo šī tradīcija vairs nav tik izplatīta un nelokāma, kā laikā, kad kārtību uz ceļa kontrolēja žiguļi ar uzrakstu VAI. Arī nepieciešamība ir salīdzinoši mazāka, jo ceļu policijas patruļa, kas pilsētā vai ārpus tās kontrolē braukšanas ātrumu, ir salīdzinoši reta parādība, bet fotoradaru „noķert” ir vēl grūtāk.

Tomēr iespējams, ka drīzumā šāda autovadītāju savstarpējā komunikācija var aktivizēties, jo 21. oktobrī Latvijā tiks uzstādīti pirmie 44 fotoradari no sen izdiskutētās un dažādi aprunātās jauno 150 „ātruma kontroles mašīnu” saimes.

Tādēļ interesanta un pamācoša ir ziņa no saulainās Floridas, kurā neskatoties uz atrašanos otrā zemeslodes puslodē, valda tie paši autovadītāju tikumi, kas Latvijā. Tur ceļu policisti, lūk, bija uzsākuši aktīvi sodīt autovadītājus par pretim braucošo brīdināšanu. Būdams neapmierināts ar šādu, viņaprāt, prettiesisku mēģinājumu ierobežot sazināšanās iespējas ar citiem satiksmes dalībniekiem, kāds autovadītājs iesūdzējis Floridas štatu tiesā un pozitīva lēmuma gadījumā šoferu prasību maisam gals būs vaļā.

Mēs, protams, neaicinām pārkāpt nedz ātruma ierobežojumus nedz citus satiksmes noteikumus, jo mūsu misija vienmēr ir bijusi, stiprināt autovadītāju izpratni par satiksmes drošības nozīmi. Objektīvi jāatzīst, ka Latvijā autovadītāji netiek masveidā sodīti par pretimbraucošo brīdināšanu, izmantojot gaismas. Ir taču zināmas pat dažas radiostacijas, kas brīdina autovadītājus par iespējamo nepatikšanu ģeogrāfisko izvietojumu pilsētā. Tāpat pazīstami arī citi šoferu sazināšanās veidi, piemēram, pateikšanās, izmantojot avārijas signālus, kā arī pamirkšķināšana, kad ļaujam pretimbraucējam veikt kreiso pagriezienu, šķērsojot mūsu joslu. Autovadītājiem ir zināma dažāda veida savstarpējā komunikācija, kas noteikti nav likumpārkāpums. Cerams, ka situācija neizmainīsies pēc fotoradaru tīkla izvēršanas mūsu valstī.

Autoklubs LAMB vienmēr ir atbalstījis tiesiskumu amatpersonu un autovadītāju attiecībās, piemēram, konkrētā vaininieka nevis auto īpašnieka formālu sodīšanu par fotoradara fiksētu pārkāpumu. Šobrīd policija, izsūtot soda kvīti īpašniekam norāda, ka sods uzlikts vadītājam, tātad, lai īpašnieks pats tiek galā, kurš tad īsti bija pie stūres. Līdz šim gan neesam dzirdējuši, ka Tiesībsargs Juris Jansons, kura rūpju lokā ir cilvēktiesības, šādu rīcību atzītu par korektu.

Tomēr kopumā varam priecāties, ka autovadītājiem Latvijā piemīt atbildības sajūta, jo, piemēram, izpratne par autogaismu stāvokļa nozīmi ceļu satiksmē ir ievērojama. Par to liecina akcija „Autogaismas – Kārtībā”, kas turpinās jau trešo nedēļu. Piemēram, 21. septembrī rekords tika uzstādīts Liepājā, kur dienas laikā tika pārbaudītas 234 automašīnu gaismas.

Autoklubam LAMB ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
 

 
Visi komentāri
 
283944. viesis 26.septembris 2011 10:04
0 0 Atbildēt

"katram autovadītājam ir skaidrs turpmākās rīcības plāns – jāsamazina ātrums"-šeit ir kļūdains apgalvojums, jo katrs taču nepārkāpj, līdz ar to katram nav vajadzības neko samazināt. Bet ir daži nervozi cilvēki, kas neko nepārkāpj, bet, ieraugot ekipāžu, nesaprotamu iemeslu dēļ, tāpat samazina jau tā legālo ātrumu.

283945. viesis 26.septembris 2011 11:06
0 0 Atbildēt

ja kāds skrien, parasti uzmirkšķinu. ja nu ments noslēpies.

283947. viesis 26.septembris 2011 11:16
0 0 Atbildēt

Nu ko var ņemties par to atbildību. Tas ka auto īpašniekam ir jāatbild par to, kam viņš uztic auto ir tikai normāli. Tas tā ir visās nozarēs, kaut vai ēku apsaimniekošanā.

283948. viesis 26.septembris 2011 11:28
0 0 Atbildēt

saka ka: UK esot tā ka auto varot vadīt tikai tā īpašnieks, un arī ar apdrošinātāju saskaņota persona?

bet par radariem, iesaku lietot Waze programmu-navigāciju telefona www.yaris.lv/blog/2011/02/...cialais-tikls/

283949. viesis 26.septembris 2011 12:16
0 0 Atbildēt

taapeec jau visa eiropa braukaa ar navigaacijaam priekseejos logos, jo tur raadaas visi fotoradari, nevis taapeec, ka kaads celu nezinaatu....

WAZE - viennoziimiigi sobriid viena no efektiivaakajaam aplikaacijaam modernajiem telefoniem pret CP, fotoradariem

283951. viesis 26.septembris 2011 13:42
0 0 Atbildēt

ak, pilnīgi piekrītu pēdējam teikumam. pagājušo, ja nemaldos, ceturtdien, no rīta braucu uz darbu un 2 pretimbraucošie pamidžināja un priekšā braucošais opis uzreiz ātrumu nometa no 60 uz 35 un tā brauca kādu 1.5 km, kamēr pabrauca garām ekipāžai. Ceļš līkumains, ar nepārtrauktajām, garām arī nevar tikt. Vēlāk, pa dienu braucot darba darīšanās tieši tas pats, pa priekšu braucošais ierauga cp un uzreiz nomet uz 40...

283954. viesis 26.septembris 2011 16:34
0 0 Atbildēt

Runājot par to autovadītāju bezjēdzīgu bremzēšanu un lēnvilkšanos pēc tam kad kāds ir pamirkšķinājis - ir tāda sajūta ka cilvēki neredz/neievēro ceļa zīmes un tādēļ tikko kā kāds mirkšķina tā momentā nomet uz tādu ātrumu kāds viņam šķiet "nepatikšanu" drošs. Tātad īsumā - novēlu lai visi zinātu ar kādu ātrumu konkrētā ceļa posmā drīkst braukt !!!

Bet citādi ir āri pašam gadījies kad tiešām ātrums tiek pārkāpts ( arī es vainīgs) un ierauga polici tā uzreiz pa mēmajiem, nu tad bija reize kad gan es padomāju tūlīt tur auto detaļas vairs nesavāks, nu labi ka 3 joslas , un kaut kā tauta izšķīda, bet es pats ar sabijos kaut pretstatā priekšējiem man bija ļooooti liela distance, bet nu stresu konkrēti paķēru pie šādām izdarībām ...

283957. viesis 27.septembris 2011 8:52
0 0 Atbildēt

Ko viņš (JZ) var ņemties ar tiem īpašniekiem un vadītājiem?! Tāda kārtība ir praktiski visur - tā ir auto īpašnieka problēma tikt skaidrībā par to, kam devi, kad devi, vai vispār vērts vēl dot utt.. CP NAV jāizmeklē, kas tur bija pie stūres utt., ja īpašnieks uzticēja savu paaugstinātās bīstamības īpašumu citam, lai

pats arī tiek skaidrībā! Ir kā nekā pieredze arī pašam :-)

283962. viesis 27.septembris 2011 10:17
0 0 Atbildēt

Nezinu kaa uk, bet irijaa ir atkariigs kaa esi apdroshinajis- ja esi panemis open apdroshinashanu (dargaka!), jebkursh var braukt. Bet var apdroshinat tikai uz noteiktiem cilvekiem, tikai uz sevi, tad letak. To parasti arii visi izvelas, vismaz kad pedejo reizi tur biju, pats braukt nevareju jo nevienam nebija open apdroshananas...

283963. viesis 27.septembris 2011 11:20
0 0 Atbildēt

Vispār jau kādreiz padomjlaikā ieviestā pilnvaru sistēma, kas prasīja notariali noformētu pilnvaru sev nepiederoša auto vadīšanai , autovadītājus disciplinēja. Problēmu nekādu lielu nebija - kam vajadzēja, pilnvaras tie pilnvaras saņēma. Bet pašlaik, lielās demokratijas apstākļos, dažkārt izceļas bardaks , kad automašinas klejo no rokas rokā un pats īpašnieks pats bieži nezina, kur auto atrodas.... Īpaši populari tas ir jauniešu vidū. Bet pēc tam jādzird skaļas želabas, ka jāmaksā nesaprotami sodi un jāsniedz pat paskaidrojumi policijā par citu personu iespējami izdarītajiem kriminālpārkāpumiem. Pats arī reiz biju nokļuvis neērtā situacijā - 1998.gadā pēc sīka CSN biju savu auto nodevis vienā no apdrošinātāju servisiņiem. Kad auto pēc remonta saņēmu, apskates laikā konstatēju, ka auto bagāžas nodalījumā atrodas kādas 7 man nepiederošas auto magnetolas un instrumenti... Liku servisniekiem tās izvākt - pārsteigti viņi neizskatījās, drīzāk ar prieku savāca tos priborus. Pēc notikušā pieļāvu situaciju, ka servisnieki manu auto izmantojuši savām vajadzībām, lai kārtotu apšaubāmas lietas... TĀPĒC , nododot savu auto servisos uz ilgāku laiku, ir jābūt ļoti uzmanīgiem, jāpieprasa oficiali dokumenti par auto pienemšanu/saņemšanu. Uz čomiskām attiecībām paļauties nevajadzētu. Atbalstu arī īriešu apdrošinātāju pieredzi. Varbūt, arī mūsējiem vajadzēja kaut ko līdzīgu ieviest: ja auto bez tā īpašnieka vada arī citi - jāpiķo par 1/3 lielāka summa. Izņēms būtu tikai ģimenes locekļi. Tas kaut nedaudz, bet tomēr disciplinētu un uzlabotu pašreizējo situaciju.

283965. viesis 27.septembris 2011 21:41
0 0 Atbildēt

Kādā sakarā te vispār ir teksti par cita vadītāja braukšanu ar mašīnu?

IV nu un kas tad vainas patreizējajai situācijai? Ja cilvēks pārdod mašīnu bez pārrakstīšanas, pats vainīgs. Tev patīk tā britu sistēma? Nu jā, tur lielajām firmām lauciņos, kur konkurences kādu dārgu iemeslu dēļ ir maz, par klientiem ir smagi pajāt, un tad nu ir tāda sistēma ieviesta. Apvienotajā karalistē ir vēl trakāk, tur ir tikai vai nu kombinācija "vadītājs-mašīna", vai arī vadītājs pats sevi var apdrošināt, bet nu tas laikam ir tikai īpašos gadījumos ja profesija ko tādu prasa. Tātad, dārgais ikdienas viesi, ja pie mums šādu anālu sistēmu ieviestu un es vajadzības gadījumā nevarētu aizņemties kolēga passaratti lai aizskrietu uz mājām, kas būtu sakārtots? Un diez kādu dziesmu tu dziedātu, ja tavs kujdajs kaut kāda iemesla dēļ nebūtu lietojams, bet kāda drauga vai radinieka mašīnas aizņemšanās būtu saistīta ar dārgu vai lēnu aptirsināšanu... :)

283969. viesis 28.septembris 2011 11:24
0 0 Atbildēt

IV - ar tevi viss labi??? Vispār esi kaut reizi aizdomājies, cik ļoti notariālas pilnavaras sarežģī dzīvi? Ja pats dzīvo garlaicīgi mietpilsonisku dzīvi starp darbu un dīvānu, tad tik uz priekšu - atpakaļ padomju standartos. Bet normālā gadījumā mašīnas ir ļoti dažādas un pamainīšanās pēc vajadzības, aizņemšanās no drauga, ja jābrauc, bet savējais servisā, un mainīšanās pie stūres kopējos braucienos ir tikai normāli.

Ja draugam dzīves specifikas dēļ ir buss, un man jāatved ledusskapis no veikala, tas tak ir briesmīgi, vai ne? Vajag iet pēc dārgas notariāli apstiprinātas pilnvaras, lai disciplinētu! :D

Bet Floridā, cik var noprast no ziņām, briest lielas auzas. Ir ~10 000 šadas kvītis par 100$ gabalā. +~250$ morālā kompensācija. Tiesai īsti nav variantu to neapstiprināt. Un tas nozīmē, ka no budžeta (nodokļu maksātāju naudiņas) būs jāsedz 3,5 miljoni + tiesas izdevumi. Smags trieciens amerikas apzinīgajiem nodokļu maksātājiem - esmu runājis ar vienu Floridā dzimušu latvieti, kas pēc ši gadījuma ir dziļi vīlies savās ilūzijās par to, ka tikai Latvijā ir "bezpreģels" :)

283971. viesis 28.septembris 2011 12:03
0 0 Atbildēt

283947. viesim - katrā nozarē? Ja draugs ar tavām kedām kādu atspārdīs, atbildēsi tu, kā īpašnieks?

283981. viesis 29.septembris 2011 10:04
0 0 Atbildēt

Seene 452 [?] pirms 22 stundām

283947. viesim - katrā nozarē? Ja draugs ar tavām kedām kādu atspārdīs, atbildēsi tu, kā īpašnieks?

--------------------------------

Nevulgarizē nu lietu būtību, pats saproti, ka ar kedām tam nav nekāda sakara :-) Ir nopietnākas lietas, uz kurām šis princips attiecināms. Bet tai Floridā ...

Principā viņu štata likumi neparedz zibināšanas ar lukturiem izmantošanu šādiem mērķiem :-) Jāsecina, ka tiesnesis ir bijis burta kalps un sodījis tur to

Kempbelu vai kā viņu tur par lukturu izmantošanu funkcijai, kura štata likumos nav uzskaitīta :-) Galu galā Floridā ir aizliegts pat dot signālu aizmugurē braucošajam pamirkšķinot labās puses pagriezienu, sak "tagad var droši braukt garām" :-) Beigu beigās izskatā, ka tur tiks papildināta likumdošana un viss beigsies ar mierizlīgumu, kaut policija ar to galīgi nav mierā.

283982. viesis 29.septembris 2011 14:23
0 0 Atbildēt

Es nekad savus auto citiem neaizdodu un arī no citiem auto nekad neaizņemos. Tādu praksi neatbalstu. Ja ar saviem diviem auto man ir kādas problēmas, izmantoju sabiedrisko transportu. bet tā gadās ļoti reti. Ja jāved kādi lielāki priekšmeti, vienojos ar savu kaimiņu, kuram pieder gan busiņš, gan kravinieks. Nav problēmu. Vēl nesen man krustdēls plaši praktizēja sava bembja e-46 aizdošanu dažādiem saviem čomiem un čomenēm. Rezults tam visam šogad bija izcils - pie TA džeks samaksāja sodos tuvu 200ls... Visi bija viņa draugu izdarītie pārkāpumi. VAIRĀK viņs 'savu auto nevienam nedod un vairs nedos. Darba kolēģis, savukārt, vienu reizi aizdeva auto paziņam, lai tas savu omi atved no klīnikas....un savu auto vairs neredzēja - to pie klīnikas nozaga. Protams, ir cilvēku kategorijas, kuri aizdod visu - naudu, dārglietas, apģērbu, sadzīves tehniku u.c. Es to neatbalstu , uzskatu, ka jebkāda aizņemšanās ir negatīvs padomjlaiku mantojums.

283984. viesis 29.septembris 2011 15:28
0 0 Atbildēt

Crankshaft - es nebūt nevulgarizēju. Ja es iedodu automašīnu cilvēkam, kas ir skaidrā un ar CSDD izsniegtām vadītāja tiesībām attiecīgajai kategorijai, nekāds pārkāpums netiek izdarīts. Tad par ko sods? Ok - nodefinējiet likumos, ka īpašnieka pienākums ir sniegt informāciju par to, kā valdījumā konkrētajā laikā ir bijis transporta līdzeklis un atbildību, kas iestājas par šādas informācijas nesniegšanu. Bet pats princips - sodīt personu par citas personas izdarīto pārkāpumu, ir absurds.

IV - es savukārt uzskatu, ka tieši turēt īpašumā visu, kas "kaut kad var noderēt", ir negatīvs padomjlaiku mantojums.

283985. viesis 29.septembris 2011 17:46
0 0 Atbildēt

IV tie ir nevis draugi, bet pudeles brāļi. Ja nemāk izvēlēties kam aizdot un ja tu arī tāds esi, paši vainīgi. Tie nedaudzie cilvēki, kurus es saucu par draugiem, brauc normāli un par kaut kādu kuiņu pateiktu. Un tas ka aizdotu tačku nospēra - kāds tam sakars ar to, ka aizdeva?

283987. viesis 29.septembris 2011 19:50
0 0 Atbildēt

Seene

Crankshaft - es nebūt nevulgarizēju.

---------------------

To es tev par tām kedām! :-) :-) :-)

Ja es iedodu automašīnu cilvēkam, kas ir skaidrā un ar CSDD izsniegtām vadītāja tiesībām attiecīgajai kategorijai, nekāds pārkāpums netiek izdarīts. Tad par ko sods? Ok - nodefinējiet likumos, ka īpašnieka pienākums ir sniegt informāciju par to, kā valdījumā konkrētajā laikā ir bijis transporta līdzeklis un atbildību, kas iestājas par šādas informācijas nesniegšanu. Bet pats princips - sodīt personu par citas personas izdarīto pārkāpumu, ir absurds.

-----------------------------

Tiesībsargājošajiem orgāniem primāri ir tiesības uzskatīt, ka pie stūres ir atradies cilvēks , uz kura vārda auto ir reģistrēts. Viss pārējais pēc tam - tā ir

auto īpašnieka darīšana, piedabūt personu, kurai auto ir bijis aizdots, iet, atzīties nodarījumā, saņemt savus soda punktus (ja paredzēti) un samaksāt sodu. Lai kā tas tev nepatiktu, šāda prakse ir praktiski visā civilizētajā pasaulē.

Iespēja atšauties ir tad, ja uz foto ir fiksēts vadītāja feiss, bet pat pēc vācu KBA

datiem šādu foto ir mazāk par 10%. Tā ka jāpieņem lietu stāvoklis tāds, kā ir. :-)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO)

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Eksplozija uzpildes stacijā (+ VIDEO) 4

Video novērošanas ierīces fiksējušas momentu, kad Krievijas pilsētā Čeļabinskā eksplodē degvielas vedēja piekabe. Vēlāk uguns pārmetas arī uz automašīnu, kas pildās blakus. Negadījumā cietis viens cilvēks. Lasīt vairāk

 

Jaunais "Volvo V60 Cross Country" (+ VIDEO) 9

Jaunais ,,Volvo V60" Cross Country nāk vecā XC70 vietā Lasīt vairāk

 

Jaunas, atjaunotas vai lietotas detaļas? Kā izvēlēties labāko un izdevīgāko savam auto 14

Rezerves daļu iegāde automašīnai ir atbildīgs uzdevums – no izvēlēto detaļu kvalitātes atkarīgs, cik labi auto kalpos turpmāk un vai jau pēc dažiem mēnešiem nenāksies atgriezties servisā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti