50% savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ 7

 
10.oktobris 2011 12:53

Septembrī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) veica aptauju par iedzīvotāju paradumiem un stereotipiem iegādājoties OCTA.

Aptaujas mērķis bija detalizētāk iepazīt iedzīvotāju informētību, sadarbību ar apdrošinātāju, kā arī izprast, kas ir galvenie iemesli, kāpēc savlaicīgi netiek iegādāta OCTA polise. Kā liecina aptaujas rezultāti 50% respondentu savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ.

Aptaujas rezultāti liecina, ka vairāk nekā vienu reizi OCTA iegādi kavējuši 13% respondentu. Vienu reizi OCTA iegādi pēc iepriekšējā OCTA termiņa beigām kavējuši 23% respondentu, savukārt 64% respondentu apgalvo, ka ne reizi dzīvē nav kavējuši OCTA iegādi.
Kā visbiežākie iemesli kāpēc būtu jāiegādājas OCTA 50% respondentu min sirdsmieru, 17% bailes no ceļu policijas, savukārt 32% to dara pienākuma dēļ, jo OCTA iegāde ir obligāta.

„Paradoksāli, ka vēl joprojām daļā sabiedrības dominē stereotips, ka katra nobrauktā diena bez OCTA ir ietaupījums ģimenes budžetā. Cilvēki neapzinās, ka šādai rīcībai var sekot lieli zaudējumi. Primāri, ja policija vai foto radars fiksēs, ka brauciet bez OCTA, transportlīdzekļa īpašnieks samaksās sodu no 60 - 80 latiem. Bez minētā vēl svarīgāk ir apzināties, ka iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā (CSNg), zaudējumi, kurus vainīgā transportlīdzekļa īpašniekam būs jāsedz, var būt mērāmi desmitos tūkstošu latu. Visbeidzot, ja transportlīdzeklis netiks regulāri apdrošināts (vismaz 275 dienas gadā), tad ne tikai nav iespējams paaugstināt Bonus Malus klasi, bet visticamāk, ka tā kritīsies, tādējādi nākošajā reizē transportlīdzekļa īpašnieks par OCTA iegādi maksās dārgāk”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Kā biežākos iemeslus, kāpēc transportlīdzekļa īpašnieki savlaicīgi neiegādājas OCTA, aptaujas dalībnieki min aizmāršību (50%), līdzekļu trūkumu (45%) un principu neiegādāties visu, ko valsts definē kā obligātu (5%).

„Mūsdienās cilvēks saņem lielu informācijas daudzumu, arī straujais dzīves temps un laika trūkums, kalpo par iemesliem kāpēc dažkārt tiek aizmirsts pat par elementārām lietām: kad jāiegādājas OCTA, kad jāapmaksā komunālie rēķini un jāveic citi maksājumi. Tāpēc arī vienmēr uzsveram gada polises priekšrocības. Jo runa nav tikai par sirdsmieru, bet arī par to, ka gada līgumi ir daudzas reizes izdevīgāki no finansiālā aspekta. Ietaupījums mēnesī var sastādīt pat 10-20 latus ”, informē Juris Stengrevics.
Salīdzinājumā ar 2009. un 2010. gadiem vērojams noslēgto gada līgumu pieaugums, kā arī vidējais noslēgto līgumu ilgums. Pēc LTAB statistikas datiem vidējais viena standartlīguma ilgums kopš 2004.gada ir palielinājies par 2 mēnešiem. Ja 2004.gadā viena standartlīguma ilgums ir bijis ap 5.5 mēnešiem (167 dienas), tad 2011.gada 9 mēnešos tie jau ir 7.5 mēneši (224 dienas).
LTAB rīkotajā aptaujā piedalījās 441 respondents no visas Latvijas, 224 vīrieši un 217 sievietes. Vidējais respondentu vecums 41,4 gadi.
 

 
Visi komentāri
 
284067. viesis 11.oktobris 2011 14:18
0 0 Atbildēt

>tad ne tikai nav iespējams paaugstināt Bonus Malus klasi, bet visticamāk, ka tā kritīsies

Njepoņal...likums tādu variantu neparedz. Ja apdrošināts mazāk par 9mēnešiem tad klase paliek vecā.

284070. viesis 11.oktobris 2011 17:48
0 0 Atbildēt

Domāju, ka citi iemesli nevarētu būt. Kurš tad gribētu norauties uz lielām nepatikšanām dēļ nepilniem 10 ls ? Bet, aizmirst arī pašam ir gadījies - rekords bija šovasar, kad bez octas nejauši norullēju teju mēnesi. Labi, ka veiksmīgi. (IV)

284071. viesis 11.oktobris 2011 19:27
0 0 Atbildēt

Kādiem nepilniem desmit lašiem? IV savu kujdaju uz trijiem mēnešiem aptirsina?

284073. viesis 12.oktobris 2011 9:57
0 0 Atbildēt

Nu... ir redzētas arī gada polises par 9 Ls.

284078. viesis 12.oktobris 2011 21:51
0 0 Atbildēt

Kam - mocim? Motorollerim? Es kaut kā atļaušos apšaubīt ka vieglajai mašīnai bez korupcijas tādu ciparu var dabūt - pat mans dārgais vectētiņš, kuram nekad mūžā nav bijusi neviena avārija un bonus malus klase noteikti arī ir bik uzkrājusies, un visuma centrā nedzīvo, par savu nemotora otro golfu gadā kaut kādus trīsdesmit lašus maksā, un, cik atceros, to nopērkot uz to tā klase tika pārnesta :)

284080. viesis 13.oktobris 2011 11:30
0 0 Atbildēt

msh - ja tev kādreiz būs tā laime vai nelaime tajā nozarē strādāt, tad ne tādus brīnumus vien redzēsi. :)

Konkrētais gadījums ar 9 Ls bija pirms kāda pusotra gada Vidzemē reģistrētam žigulim, kas pieder pensionāram, ar 15. BM klasi. Starp citu, vēl pagājušajā nedēļā arī taisīju vienam nissan octu par 16 latiem uz gadu (piecdesmitgadīgs vecis ar 17. BM). Pirms kāda laika bija man viens pensis ar Opelastru, octa uz gadu - 11 Ls. Pirms mēneša sievasmātes Getzam taisīju octu par 19 latiem (11. BM), krusttēvam par 15 (14. BM). Un šie visi bija standarta cipari, jo par tādām sīkām summām es nekad netērēju laiku, lai prasītu atlaides.

284111. viesis 17.oktobris 2011 19:45
0 0 Atbildēt

>Kanibaals

Ko runā, ja nezini:

1)Likums BM klašu noteikšanu vispār nenosaka;

2)klase var samazināties, ja beigsi pirkt polises, ja iepriekš CSNg nebūs, tad ne zemāk par 6., bet ja CSNg būs bijuši, tad arī zem 6.

Ja 11 gadus nebūsi drošinājies, tad atkal būs 6. klase

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti