Pasaulē vienīgā sešcilindru SELVE apskatāma Rīgas Motormuzejā 8

14.oktobris 2011 16:00

Patlaban pasaulē vienīgā zināmā un profesionāli restaurētā sešcilindru automašīna Selve 12/50 ir apskatāma Rīgas Motormuzejā.

Senais spēkrats ir ražots Vācijā 1927.gadā un tas kā viens no ievērojamākajiem eksponātiem  iekļauts Andreja un Edītes Rodes izstādē „Darba augļi’’.

Pēc Pirmā Pasaules kara kompānija Baner&Selve ražoja tikai motorus, bet apvienojoties ar firmu  Norddeutche automobilwerke, kas izgatavoja Colibri un Sperber automobiļus, sākās auto ēra. Apvienotās firmas konstruktori izstrādāja pirmo četrcilndru automobili Selve 6/24. Laikam ejot, kompānija attīstījās un ieguva ekskluzīva autoražotāja slavu. Firmas augstākais sasniegums bija sešcilindru automašīna Selve 12/50. Diemžēl firmas un auto slava bija īslaicīga, pasaules ekonomiskās krīzes laikā 1929.gadā kompānija bankrotēja.

Motormuzejā eksponētais automobilis ir viens no pēdējiem „lielajiem” sešcilindru Selve modeļiem. Tas izceļas ar saviem izmēriem un jaudu.

Nav zināms kā auto nonācis līdz Latvijai. Auto entuziasti to atrada 1998.gadā Ventspils rajonā Užavā, kur kādam zemniekam bija saglabājušās šī auto atliekas, no kurām tas vēlējies uzbūvēt traktoru. Restaurācija A.Rodes darbnīcā ilga četrus gadus un tā tika pabeigta 2005.gadā.
 Izstādē „Darba augļi’’ vienkopus var aplūkot Andreja Rodes darbnīcā atdzimušos  pagājušā gadsimta 20. – 30 .gadu pasaules spilgtākos un dārgākos automobiļus, kurus papildina  Edītes Rodes ziedu gleznojumi.

SELVE 12/50 tehniskie dati:
Motora tilpums  3096 cm3
Cilindri 6
Motora vārstu novietojums SV
Jauda 50 ZS
Maksimālais ātrums 90 km/h

Rīgas Motormuzeja darba laiki:
katru dienu  plkst. 10:00 – 18:00

Biļešu cenas (iekļaujot arī Motormuzeja pastāvīgās ekspozīcijas apskati):
Pieaugušie    2 Ls
Skolēni, studenti, pensionāri 1Ls
Ģimenes biļete 4 Ls

 
Visi komentāri
 
284094. viesis 15.oktobris 2011 15:25
0 0 Atbildēt

Jā, šis retums lieliski parāda cik divdesmito - trīsdesmito gadu mašīnu vidusslānis ir novecojis, salīdzinot ar mūsdienām - vmax tikai 90 kmph :) Cita lieta ir tā laika dzelži kas bija tā laika mudernās tehnoloģijas, piemēram, Dusenberg, kas tajā pašā laikā lepojās ar 250 zs motoriņu... :)

284096. viesis 15.oktobris 2011 17:29
0 0 Atbildēt

Vispār jau arī Eiropā bija auto ar līdzīgiem parametriem - kaut

vai Hispano-Suiza, Isotta-Fraschini, Mercedes-Benz, Rolls-Royce.

Bet kaut kas kopīgs visiem viņiem ir, arī Duesenberg - visi ražoja

aviācijas dzinējus... Toties maksāja nežēlīgi dārgi, tas pats Duesenberg

20-o gadu auto maksāja kādus >6000 ASV dolārus. Labs ārsts ar

privātpraksi tolaik ASV pelnīja >6000 USD gadā ...Kas arī noveda firmu

kapā, un ne tikai šo vien.

284097. viesis 15.oktobris 2011 17:30
0 0 Atbildēt

Sorry, ārsts tolaik ASV pelnīja ap 3000 USD gadā :-)

284098. viesis 15.oktobris 2011 18:00
0 0 Atbildēt

Nu bet vai tad mūsdienās labs rietumu ārsts var gadā nopelnīt Bugatti Veyron? :D Varbūt, bet diez vai.

284110. viesis 17.oktobris 2011 13:02
0 0 Atbildēt

tu redzi zatleram veronu????

p.n.

laikam pēc gada būs... jams vēl stāv rindā :D:D:D

284113. viesis 18.oktobris 2011 9:01
0 0 Atbildēt

msh

Nu bet vai tad mūsdienās labs rietumu ārsts var gadā

nopelnīt Bugatti Veyron? Varbūt, bet diez vai.

===================

Droši vien, ka var, īpaši, teiksim, plastikas ķirurgs, kura

klientūra sastāv no multimiljardieru sievām un meitām:-)

Vien Veyron mērķauditorija nebūt nav dakteri vai citu

intelektuālo profesiju pārstāvji - drīzāk finansu magnāti,

biržu spkulanti un, protams, dažādu kalibru šeihi :-) Jo

šitie rati nav domāti ikdienas braukšanai, tie var būt tikai

"vieni no", tāda smuka spēļmantiņa, ar kuru paretam

izgāzt. Kaut kad pasen vācu "Auto Motor & Sport" bij iedrukāts

pētījums, kurš ar ko brauc. Nu tur ķippa rokmūziķi un vispār

izklaides industrijas pārstāvji mīl visvisādus Ferrari, arhitekti

un mākslinieki BMW un RollsRoisus, algoti slepkavas (!) Alfa

Romeo :-) Ārstu vidū nomācošs pārsvars bija vecajiem labajiem

Mercedes Benz, kā ārsta prasmes, cienīguma un nosvērtības

simbols :-)

284116. viesis 18.oktobris 2011 13:22
0 0 Atbildēt

Zatleram varbūt arī būs , bet pirmajam noteikti nebūs :) Tam smadzeņu spēja tālāk par renault ķebli netiks.

284131. viesis 20.oktobris 2011 13:25
0 0 Atbildēt

Šitajam jāliek virsū turbo

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 15

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Aculiecinieks nofilmējis kā kungs izmet riepas krūmos (+ VIDEO) 18

Aculiecinieks nofilmējis tik tiešām nesmuku rīcību, ko Berģos pastrādājis kāds kungs. Lasīt vairāk

 

Rīgas Satiksme gadu varētu noslēgt ar peļņu, taču vajag vēl 2.9 miljonus 4

Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" šogad no pašvaldības budžeta papildu dotācijā lūgs piešķirt 2,9 miljonus eiro, šorīt intervijā Latvijas radio sacīja "Rīgas satiksme" padomes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs. Lasīt vairāk

 

Jeep Gladiator iegūst armijas versiju

Jeep Gladiator pielāgots armijas vajadzībām. Modifikācija ar nosaukumu XMT jau parādīta amerikāņu armijas tehnikas izstādē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti