OCTA likuma grozījumi - neizdevīgi bezatbildīgiem autovadītājiem 8

 
6.decembris 2011 14:59

No decembra pret transportlīdzekļa īpašniekiem, kas izraisīs CSNg ar vasaras riepām, varēs vērsties regresā.

Apdrošināšanas sabiedrība ERGO aicina autovadītājus ņemt vērā, ka līdz ar OCTA likuma grozījumu spēkā stāšanos, apdrošinātājiem ir iespējas daudz bargāk izskatīt un regresa kārtībā vērsties pret tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas apzināti apdraud citus ceļu satiksmes dalībniekus un no 1. decembra piedalās ceļu satiksmē ar transportlīdzekļiem, kuriem vēl nav nomainītas vasaras riepas.
Saskaņā ar OCTA likumu apdrošinātāji pret neapzinīgiem ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) izraisītājiem var vērsties ar regresa prasību, liekot atlīdzināt cietušajiem nodarītos zaudējumus.

Ivars Vismanis, ERGO Transportlīdzekļu, CTA un personu apdrošināšanas departamenta direktors: „Šāda norma OCTA likumā tika iekļauta preventīvā nolūkā ar mērķi samazināt satiksmes negadījumus, kas radušies, jo transportlīdzeklis ceļu satiksmē piedalās ar sezonai neatbilstošām riepām. No šī gada 1.decembra šādos gadījumos apdrošinātājs atlīdzinās radītos zaudējumus cietušajiem, bet vēlāk ar regresa prasību vērsīsies pret transportlīdzekļa īpašnieku, kam būs jāatlīdzina apdrošinātāja izmaksātās summas. Ceram, ka šīs izmaiņas motivēs auto īpašniekus būt atbildīgākiem un izvēlēties braukt ar ziemas sezonai paredzētajām riepām – tādā veidā nepakļaujot nevajadzīgam riskam sevi un citus.”

Tie vadītāji, kas ziemā uz apledojuša vai sniegota ceļa vada transportlīdzekli, kuram ir vasaras sezonai paredzētas riepas, ir daudz vairāk pakļauti riskam izraisīt ceļu satiksmes negadījumu.
Svarīgs nosacījums regresa iesniegšanai ir, ka braukšanai ar sezonai neatbilstošām riepām ir jābūt cēloniskam sakaram ar negadījuma izraisīšanu.

Regresa gadījumā apdrošinātāja izmaksātās atlīdzības cietušajiem atlīdzina negadījuma izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieks, ja transportlīdzeklis laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam nav bijis aprīkots ar riepām, kas atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar minēto pārkāpumu.

Saskaņā ar OCTA likuma 41.pantu apdrošinātājs ir tiesīgs vērsties ar regresu pret transportlīdzekļa vadītāju arī, ja negadījuma brīdī vainīgais autovadītājs ir bijis alkohola vai narkotisko vielu reibumā, tam nav bijušas tiesības vadīt atbilstošas kategorijas transportlīdzekli, patvaļīgi atstājis negadījuma vietu, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem pēc apdrošinātāja pieprasījuma, kā arī zaudējumus nodarījis, izdarot tīšu noziedzīgu nodarījumu.

Tāpat ERGO vēlas atgādināt, ka saskaņā ar veiktajām izmaiņām OCTA likumā, turpmāk ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām informācija apdrošināšanas sabiedrībām pēc pieprasījuma ir iesniedzama 5 dienu laikā. Savukārt 10 dienu laikā no negadījuma dienas CSNg izraisītājam ir jāiesniedz apdrošinātājam Saskaņotais paziņojums.

Autoīpašniekiem jāatceras, ka OCTA gadījumā atlīdzības tiek izmaksātas gan par bojātu mantu, gan par personai nodarītiem zaudējumiem, piemēram, veselību, nesaņemtajiem ienākumiem u.tml. OCTA likums nosaka, ka par vienu apdrošināšanas gadījumu maksimālā atlīdzību summa mantai ir 500 tūkstoši eiro, bet personai – 2,5 miljoni eiro. Latvijā ir bijuši gadījumi, kad apdrošinātāja izmaksātās atlīdzības summas par vienu negadījumu ir sasniegušas pat vairākus miljonus eiro.
 

 
Visi komentāri
 
284519. viesis 6.decembris 2011 15:15
0 0 Atbildēt

Rezerves ritenim arī jābūt ziemas (man ir)? Kā ir ar tiem, kam šaurās desas?

284521. viesis 6.decembris 2011 15:39
0 0 Atbildēt

Regresa kārtībā piedzīs no vainīgā... Interesanti, par ko tad man jāmaksā katru gadu tas OCTA obligātais nodoklis apdrošinātājiem? Lai viņi uzvārītos?

284524. viesis 7.decembris 2011 8:50
0 0 Atbildēt

Manuprāt, saprātīgi!

+ vēl dubultā ja nav TA.

284528. viesis 7.decembris 2011 13:48
0 0 Atbildēt

Domāju, ka viss ir loģiski un saprotami. Kārtībai ir jābūt. Iepriekš, cik dzirdēts, šis normas trūkuma dēl tiesu sistēmai daudz lieka darba ir bijis.

284548. viesis 8.decembris 2011 14:57
0 0 Atbildēt

Tā - skatamies, kas piedāvā apdrošināšanos pret regresa prasījumiem...

284577. viesis 12.decembris 2011 13:04
0 0 Atbildēt

Vispar jau likumaa rakstiits, ka sezonai neatbilstoshas riepas, respektiivi, arii ziemenes vasaraa ir tas pats staasts. Vienigi likums tizls tadaa zinjaa, ka vajadzeja arii atrunaat kaut ko par to, ka ja celj aapstakji lauj braukt, ta kaa shogad decembra sakumaa galigi veel ziemenes nevajadzeja, jo silts un plest naglenes liela jega nebija... Turmak naksies likt jebkuraa gadijumaaa ziemenes/vasarenes neatkariigi no celja apstakljiem...

284584. viesis 12.decembris 2011 18:01
0 0 Atbildēt

 "Savukārt 10 dienu laikā no negadījuma dienas CSNg izraisītājam ir jāiesniedz apdrošinātājam Saskaņotais paziņojums"

Kārtējais caumurs, kur čakarēt - ja strīdus stuācija, CP 10 dienās nepieņem lēmumu par to, kurš vainīgs, + vēl visas pārsūdzēšanas utt

284588. viesis 13.decembris 2011 9:40
0 0 Atbildēt

Yetti, nu, ko tu vari, es atvainojos, muldēt? Ja ir saskaņotais paziņojums, tad ceļu policijas vienkārši nav un nekāds lēmums no CP puses pieņemts un gaidīts netiek. Abas puses aizpilda SP un iet pie apdrošinātājiem.

Savukārt, ja ir CP, tad netiek pildīts saskaņotais vispār, līdz ar to nav, ko iesniegt, bet ir policijas protokols, par ko tiek paziņots apdrošinātājam, kurš to savukārt pieprasa no policijas. Un vispār, ja ir strīdīgas situācijas, SP pildīts netiek, jo to drīkst pildīt tikai tad, ja abas iesaistītās puses var vienoties par negadījuma apstākļiem.

Vai tiešām latvietis tipiskais nespēj normāli dzīvot, ja par kaut ko nav pažēlojies, kaut ko pakritizējis, par kaut ko pačīkstējis, tas nekas, ka poņas no tā nav?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 3

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti