Par auto īpašnieka atbildību 115

 
3.janvāris 2012 9:07

Traģiskā avārija pie Krāslavas, kurā pēc Jaungada sagaidīšanas svinībām bojā gāja septiņu jaunieši no vienas puses izraisa skumjas un līdzjūtību bojā gājušo tuviniekiem, bet no otras rosina pārdomas par automīpašnieku atbildību, dodot iespēju izmantot auto jauniešiem bez autovadītāja tiesībām, nepieņemamā tehniskā stāvoklī, ar vasaras riepām un bez OCTA.

Automašīna vienmēr ir bijusi paaugstinātas bīstamības objekts, tādēļ īpašniekam ir īpaša atbildība gan par tās tehnisko stāvokli, gan iespēju to izmantot bez saskaņošanas.

Ja reiz ģimenē ir bērni, kuriem kā jau jauniem cilvēkiem var parādīties intereses nesankcionēti paņemt auto un parādīt savu varēšanu citiem vienaudžiem, atslēgu īpašniekiem jābūt īpaši atbildīgiem, ar atslēgu pakāršanu uz nagliņas pie plīts varētu arī nepietikt, tās jāglabā rūpīgi un jānovērš to izmantošanas iespējas bez īpašnieka atļaujas.

Tajā pat laikā atļauja izmantot braukšanai tik nepiemērotu auto, būtu ne tikai bezatbildība, bet noziegums. Ja reiz mašīnai nav tehniskās apskates un OCTA, tātad to nedrīkst izmantot ceļu satiksmē, iespējai auto paņemt ir izlaist līkumu jābūt pilnībā anulētai. Tāpat katrā ģimenē, kurā aug bērni ir jārunā par satiksmes noteikumu ievērošanas nozīmi. Tie nav tikai kārtējie likumi, kurus uzspiež varasiestādes, lai ierobežotu personu brīvību un iespēju pilnvērtīgi atpūsties. Šis traģiskais gadījums pierādīja, ka tie ir izdzīvošanas priekšnoteikums. Nedz mašīnas vadītājam, nedz kādam no pasažieriem nebija autovadītāja tiesību, kas savienojumā ar pārgalvīgu braukšanu ir ceļazīme uz kapsētu.

Tajā pat laikā tik traģisks gadījums parasti un arī šoreiz ir vairāku, ne tikai subjektīvu iemeslu kopsavilkums. Bez jau pieminētajiem „cilvēciskajiem” iemesliem var diskutēt par ceļu policijas patruļas dežūru efektivitāte, konkrētajā reģionā, lai gan skaidrs, ka visur ceļu policija nevar būt. Nepilnvērtīgais ceļu stāvoklis un drošības margu trūkums pagriezienā pie upes varētu tikt kompensēts ar autovadītāja pieredzi un prasmi, kas šajā gadījumā izpalika. Iespējams, ka minētā traģēdija rosinās arī Latvijā līdzīgi kā citās ES valstīs jauniešu nakts atpūtas un pulcēšanās vietā īstenot satiksmes drošības akcijas, par drošu braukšanu pēc ballītes.

Autoklubs LAMB regulāri ir uzsvēris e-zvana ieviešanas nepieciešamību, kas ievērojami paātrinātu palīdzības sniegšanas ātrumu. Šis ir vēl viens pierādījums, ka e-zvana iekārtas Latvijā jāievieš pēc iespējas ātrāk. Minētā avārija ir subjektīvu un objektīvu iemeslu kopums, kas ir gan milzīga traģēdija tuviniekiem, gan mācība citiem vecākiem ielikt mašīnas atslēgas dziļāk atvilktnē un vairāk domāt gan par automašīnas tehnisko stāvokli, gan satiksmes noteikumu skaidrojumu ģimenē.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
284825. viesis 3.janvāris 2012 9:13
0 0 Atbildēt

"Autoklubs LAMB regulāri ir uzsvēris e-zvana ieviešanas nepieciešamību, kas ievērojami paātrinātu palīdzības sniegšanas ātrumu." - un kā tas ezvans realizētos šsjā vecajā hlamā?

runā te arī daži, ka kursos jāievieš zināšanas par izkļūšanu no grimstoša auto utt, bet kāda no tā jēga, ja no šiem brašuļiem neviens nekādos kursos pat nebija taisījies iet.

284826. viesis 3.janvāris 2012 10:11
0 0 Atbildēt

Raksts šoreiz pa ķeksi, bet 825. viesa koments ir ļoti vēra ņemams...

284827. viesis 3.janvāris 2012 10:19
0 0 Atbildēt

Piekrītu: eCall ir jāievieš obligāti.

284828. viesis 3.janvāris 2012 10:23
0 0 Atbildēt

domā tas e-call būtu glābis tos jauniešus?

284829. viesis 3.janvāris 2012 11:01
0 0 Atbildēt

zvirbuli, ieliec savu iSifonu vannaa un piezvani uz 112

p.s. esmu pret lielaa braalja visu redzoso aci

284830. viesis 3.janvāris 2012 11:07
0 0 Atbildēt

tak pajāt - vai no vannas vai nē, līdz notikuma vietai šajā gadījumā jātiek zibenīgi un jāglābj slīkstošie Max 5 minūšu laikā kopš pēdējās ieelpas...

284833. viesis 3.janvāris 2012 12:30
0 0 Atbildēt

Rakst būtu patiess, ja vien... tiesības nozīmētu auto vadīšanas prasmi un skate - auto tehnisko kontroli. Kamēr šie abi ir vien naudas kāšanas pasākumi, braukšanai ar vai bez tām ir vien juridiska pārkāpuma būtība, neko nemainot reālajās sekās.

284834. viesis 3.janvāris 2012 13:24
0 0 Atbildēt

Un kā noteiksi - kuram auto ir LIKUMĪGI atrasties satiksmē, un kam LIKUMĪGI ir ļauts stūrēt auto?

Kamēr nav pārbaudīts (ar labu/sliktu pārbaudes metodi), tikām nav leģitīmas tiesības piedalīties satiksmē. Tas, ka ir vadītāja apliecība vai skates uzlīme, ir vismaz liecība, ka uz to datumu vismaz kaut kas ir bijis kārtība vai zināšanas pārbaudītas...

284837. viesis 3.janvāris 2012 13:36
0 0 Atbildēt

Manuprāt,šī negadījuma būtība ir pavisam cita-pilnīgs pofigisms uz likumu kā tādu.Jau no mazotnes bērni "iemācās"(no pieaugušo masveida piemēriem) uzspļaut jebkuram rakstītam vai nerakstītam likumam,un,lūk-rezultāts.Tai pašā laikā bijušie skolotāji stāsta,cik visi bijuši balti un pūkaini.

284838. viesis 3.janvāris 2012 13:42
0 0 Atbildēt

Liecība, ka cilvēks ir samaksājis par skati un auto kursiem neko nemaina vadītprasmē vai auto tehniskajā stāvoklī.

Diemžēl arī sūdzība auteko priekšniecībai, ka skate tika veikta pavirši, nekonstatējot būtisku defktu, man samaksāto naudu neatgrieza. Un man diezgan tiešā tekstā tika pateikts, ka man vajadzēja priecāties, ka ar bojātu auto tiek izsniegta skates uzlīme, nevis sūdzēties... Secinājums tikai viens - skate nekādi negarantē satiksmes drošību.

Nereti ir nācies saskarties, ka cilvēki, kam ir B kategorija un jau gana liels stāžs, atklāti pasaka, ka NAV gatavi stūrēt B kategorijas transportlīdzekli. Atkal jau pierādījums tam, ka faktiski CSDD izsniegtās tiesības joprojām atstāj drošu vadīšanu tikai paša autovadītāja atbildības ziņā.

Kāds pamats tad vairs ir apgalvot, ka braukšana bez skates un tiesībām ir drauds satiksmes drošībai? Es saredzu tikai draudu tikai atsevišķu iestāžu un ar tām sasitīto indivīdu peļņai.

284839. viesis 3.janvāris 2012 13:44
0 0 Atbildēt

UUSA - pofigismu pret likumu rada likumu bezjēdzība. Un to personu klaja visatļautība, kuru pienākums butu likumu ievērošanas nodrošināšana.

284841. viesis 3.janvāris 2012 13:58
0 0 Atbildēt

Ai kāds seene mums visgudrs... TRik gudrs ka nav ko pasūīt.

pasaki - kā tad rīkoties? neizsniegt autovadīāja apliecības vispār?, Anulēt CSN un tehnisko skati?

Pagaidām dzirdu tukšu cepienu un NEVIENU REĀLI PIELIETOJAMU PADOMU kā sistēmu SAKĀRTOT!

Auto pārbaudīt katru dienu? jo ik dienu tas var būt neglābjami sabojāts, sasists utt. Autovadītaja apliecību neizsniegt vai monentā atņemt, ja vairak par gadu nav sēdēts pie stūres? Ka izsekosi, kā kontrolēsi?

CSN atcelt vaše, jo dažiem lūk nepatīk ka to ievērošanu kāds kontrolē...

Karoč - viss kaidrs ar Tevi... :D

284844. viesis 3.janvāris 2012 14:13
0 0 Atbildēt

Kā rīkoties? Tev neienāk prātā, ka tik vien, ka vajadzētu skatē patiešām pārbaudīt auto tehnisko stāvokli? Auto vadīšanas eksāmenu beidzot padarīt par auto vadīšanas prasmju, nevis eksāmena nokārtošanas prasmju pārbaudi... Kontrolēt vienlīdz visu CSN prasību ievērošanu un objektīvi viedot sodu sistēmu pēc pārkāpuma bīstamības, ne sodu ienesīguma... Un visbeidzot - ieviest reālu atbildību amatpersonām par darbībām un bezdarbībām, kas rada kaitējumu tiesiskai sabiedrībai.

284846. viesis 3.janvāris 2012 14:22
0 0 Atbildēt

Viss ir forši!

Tikai - tas nosauktais NAV REĀLI!

Par tiesībam ir igauņu piemērs, bet tas līūk neesot labs.

Ka tisi vadīšanas prasmes? Kādi objektīvi ismērami kritēriji tiks pielietoti? Ka to atrakstīsi standartos?

Un - biezi vien skatē izmet par lietām, kas itkā nav kārtība, bet atbilst ražotāja noteiktajiem standartiem. Un kur garantija ka nedēļu pēc skates auto nenošķiļ cūkām un uz ķap ļap nesataisa lietošanai satiksmē? Tak derēs tā pati skates uzlīme.

Un kas tieši pēc ienesīguma ir tik pārdabisli dārgāks uz kopējā fona? Un vēl - miličiem tikko tikai sāk parādīties aizvietojums, lai varētu nodarboties ar ko citu, nevis ātruma kotroli, bet atkal nau labi...

Un gribi teikt, ka vienkāršie ļautiņi ir balti un pūkainu un tikai riebīģās amatpersonas nežēlīgi tos apmelo un cērp?

284848. viesis 3.janvāris 2012 14:37
0 0 Atbildēt

Kas nav labs igauņu piemērā?! Ja nu vienīgi tas, ka kāds tev un citiem ir izskalojis smadzenes par patiesību tur.

284850. viesis 3.janvāris 2012 14:42
0 0 Atbildēt

Tu lasīt māki? Kur es teicu, ka igauņu piemērs man šķiet slikts?

Saskaņā ar Tavu vāvuļošanu tas nav labs, jo ļauj piedalīties satiksmē itvisiem kas iemācās nolikt eksāmenu. No tā jāsecina - pēc definīcijas mēsls!

284851. viesis 3.janvāris 2012 14:51
0 0 Atbildēt

Nevis pēc definīcijas, bet eksāmena būtības. Mūsu CSDD eksāmenam ir ļoti attālināta saistība ar reālo satiksmi un auto vadīšanas prasmi. Tajā pat laikā ir OBLIGĀTA auto kursu apmeklēšana - kuros māca, kā nokārtot šo eksāmenu. Kārtojot A kategorijas eksāmenu, tiku pie jautājuma, par kuru jau iepriekš zināju (hmm... kādēļ gan bija jāmācās tieši pareizi atbildēt uz jautājumiem, ne CSN būtība), ka tas ir nepareizs un CSDD jau ir iesniegta sūdzība par tā esamību. Uz to CSDD bija atbildējis, ka jautājums IR IZLABOTS. Bet man eksāmenā bija tieši šī viena kļūda :D

284854. viesis 3.janvāris 2012 15:06
0 0 Atbildēt

Nu - forši - panāci labvojumu. Un cik ir tādu cilvēku, kas var nolikt eksāmenu, kaut iekalt galvā pareizās atbildes, bez kursu apmeklējuma?

Un Igauņu piremās tiesības arī nav nekāds braukšanas iemācītājs - tā ir legāla atļauja piedalīties satiksmē bez instruktora blakus. Tas pats kas mums. NEKĀDAS atsķirības!

Karoč svarīgums tāds ka bez saulesbrillēm uz Tevi skatīties laikam nav iespējams.

284856. viesis 3.janvāris 2012 15:15
0 0 Atbildēt

Kāda nozīme, cik cilvēku un kādā veidā var nolikt eksāmenu? Ja eksāmens ir objektīva CSN zināšanu un vadīšanas prasmju pārbaude, tad NAV svarīgi kādā ceļā šīs zināšanas un prasmes ir iegūtas. Ja eksāmens tāds nav, tad tam ir tikai naudas iekasēšanas monopola funkcija.

284858. viesis 3.janvāris 2012 15:21
0 0 Atbildēt

Vajag atjaunot veco labo PSRS sistēmu, kad auto īpašnieks drīkstēja nodot lietošanas tiesības citam tikai ar pilvaru un miers.

284859. viesis 3.janvāris 2012 15:25
0 0 Atbildēt

...

284861. viesis 3.janvāris 2012 15:32
0 0 Atbildēt

seene, kā piedāva pāraudīt topošā vadītāja zināšanas un izpratni par CSN?

uzdodot jautajumu vai zini un apmierinoties ar atildi - PRotams?

Kā pārbaudīsi zināšanas par retāk sastopamiem variantiem uz ceļa - ne visās pilsētās ir izmēģināma, piemēram, reversīva kustība.

Galvenais lai pa pilsētu neslāpst un ikurāt zem ķieģeļa nebrauc?

Kā nomērīsi - māk vai nemāk braukt, zina vai nezina noteikumus? Až interesanti palika, ko mākoņpavēlnieks izdomājis tā vietā...

Vainīgais nesaprotu - kāpēc vēl nav viņavārtā nosaukta vadītāju prasmes momenta noteicošā metode patentēta un vismaz 4 valstīs jau netiek praktizēta...

284862. viesis 3.janvāris 2012 15:32
0 0 Atbildēt

284858. viesim - skaisti jau izklausās, bet... Tas sarežģīs dzīvi un radīs kaudzi neērtību un izdevumu daudzām ģimenēm, kur ir viens auto ar ko brauc gan vīrs, gan sieva - kam šajā gadījumā vajadzēs notariāli apstiprinātu pilvnaru. Un NEKO nemainīs visiem tiem auto, kas pieder juridiskām personām un sastāda lielāko daļu no tiem transportlīdzekļiem, kuru vadītājs nav īpašnieks - bet pilvara ir izdrukājama uz tuvākā printera.

Jeb savādāk sakot - papildus nodoklis ģimenēm!

284863. viesis 3.janvāris 2012 15:33
0 0 Atbildēt

Sēne - tu izsmiekls vai? Kā RĪGĀ intensīvas kustības apstākļos var pārbaudīt Braukšanas (BRAUKŠANAS) prasmes??? Eksāmena pieņēmējam būtu strauji jārauj stūre un jāuzmet pa bremzi uz 0.1 sek, lai auto sanes - un tad jāskatās - ja studentiņš mašīnu savāks, neviena līķa vai invalīda nebūs, kopējie radītie zaudējumi līdz 10 000 Ls, tad ok, varam dot koras? vai speciāli sānslīdē jāieliek mašīna grāvī un jāskatās, vaj studentiņš nesapsihosies, pagaidīs, kamēr a/m piepildās ar ūdeni, lai izlīdzinās spiediens un tad vai nu pa durvīm (ja tās nav deformētas) vai pa sānu stikliem (TUMSĀ, zem purva ūdens un mīnuss grādos) toz izsitot sveiks un esels tiek ārā - tad viss ok!!! DAINIS tu esi nekas vairāk - vo šis nokaitina ka maz neliekas - pārgudrais pļū, kam NEKAS NEKAD nav labi - visi auni, tik jams labs!

Jā - autoskolā IEMĀCA noteikumus - bet tos pielietot tev jāmacās pašam, ja neesi trulenis, un ja tāds esi, tad arī pēc tiesībām mīzīsi braukt, jo nebūs tēta instruktora blakus, kam vēl 3 pedāļi rezervē aizķērušies!

tad tu kasījies, ka TA tev NEATRADA defektu??? a zini, kas būtu, ja tev to atrastu??? 10 topiki ar to, cik privātais CSDD ir šrotīgs un kā misjū Sēni izdr. skatē!

W:Ē!

284864. viesis 3.janvāris 2012 15:34
0 0 Atbildēt

Palaidniex - varbūt tādēļ, ka es neko neesmu izdomājis un objektīvi eksāmeni ir spēka ne tikai 4 valstīs vien. Bet tu jau atkal neatbildēji uz jautājuma būtību - ja eksāmens ir objektīvs, tad kāda nozīme ir zināšanu ieguves veidam?!

284865. viesis 3.janvāris 2012 15:35
0 0 Atbildēt

Pilnvaras lūk nevajag, bet dēls, kas jau pabijis 4 avārījas, lai pazīmētos klasesbiedrenēm var mierīgi dot ručkā ar tēva M5, balstoties uz tēva 17. bm klases apdrošināšanu Ls 15 gadā?

284866. viesis 3.janvāris 2012 15:38
0 0 Atbildēt

Dark_Side - un kas ir teicis, ka eksāmenam jānotiek Rīgā, intensīvas satiksmes apstākļos? Ja jau pats apgalvo, ka viss jāiemācās pašam, tad kam ir vajadzīgi kursi un eksāmens?

284867. viesis 3.janvāris 2012 15:40
0 0 Atbildēt

Tāda ir kārtība valstī!

Ūdens transporta līdzekļu noteikumus vari mācīties mājās.

Autovadīāja apliecība pagaidām ir pietiekami bīstama, lai to mācītu noteikta kārtībā sertificēta iestāde, kurām licences izsniedz un pēc rezultātiem var apturēt, pagarināt pārskatīt. Viņu uzdevums ir izlemt vai pielaist vai nepielaist pie eksāmena CSDD jauno censoni.

Ja vari Autoskolā pierādīt, ka visu zini (tm) domāju, ka varēsi sarunāt nemācīties pie viņiem , bet tikt iekļautam eksaminējamo sarakstā. Kur problēma?

284868. viesis 3.janvāris 2012 15:42
0 0 Atbildēt

Palaidniex, cik tālu iesi savā analfabētismā? BM klases ir piesasitītas automašīnai un pēc 4 avārijām tēva M5 nekādi nebūs vairs 17. klase.

284869. viesis 3.janvāris 2012 15:44
0 0 Atbildēt

Ja jau autoskola ir tik kruta, tad kādēļ ir vajadzīgs CSDD eksāmens, kurā neko reāli nepārbauda? Vēlreiz - ja eskāmens IR objektīvs, tad nav svarīgs zināšanu apguves veids. Bet ja eksāmens NAV objektīvs, tad tas ir atceļams un tiesību izsniegšana uzticama sertificētajām autoskolām.

284871. viesis 3.janvāris 2012 15:47
0 0 Atbildēt

Ja jau autoskola ir tik kruta, tad kādēļ ir vajadzīgs CSDD eksāmens, kurā neko reāli nepārbauda? Vēlreiz - ja eskāmens IR objektīvs, tad nav svarīgs zināšanu apguves veids. Bet ja eksāmens NAV objektīvs, tad tas ir atceļams un tiesību izsniegšana uzticama sertificētajām autoskolām.

pat jāpiekrīt - 1x mūžā....

284872. viesis 3.janvāris 2012 15:50
0 0 Atbildēt

Paldiekam laikam jāiemācās, ka no 17 BM ar 4 avārijām seko 1. BM... un tad sencis ar sava M5 izpūtēju atslāna dēlu un iz... viņa klasesbiedrenes 6 gadus par morālo kaitējumu :D:D:D kamēr tiek atpakaļ 6. BM

284873. viesis 3.janvāris 2012 15:50
0 0 Atbildēt

Sēne Tu esi totāls DAINIS!

Kas saka, ka dēlēns ir šķīlis Tēva auto? Nošķīla 3 reizes paša pirkto opeli, kamēr nodeva šrotā, par katru avāriju - 2 punkti. Tēva atuto tak nav šķilts.

Tu smadzenes arī lieto vai galva tev priekš ēšanas?

Seeni par prezidentu - gribu redzēt kādā ānī ātri nonāktu valsts...

Pieļauju, ka dubultas kontroles sistēma izsniedzot vismaz tonnu smaga, iespējams masu iznīcināšanas ieroča šāviņa (automobiļa) vadīšanas atļauju par skādi nevienam nav nākusi.

Tikt pie ieroča nēsāšanas atļaujas arī nevar tik vienkārši.

284874. viesis 3.janvāris 2012 15:53
0 0 Atbildēt

Dark Side - un kur tu rāvi, ka dēls tēva bembi šķīlis?

Dēlam var būt 1. BM klase, un tēvam 17. Neredzu pagaidām nekādu pretrunu.

Sūdi tādi, ka auto šķīlējs recidīvists čakarē a/m īpašnieka BM klasi, nevis savu vadītāja BM klasi...

284875. viesis 3.janvāris 2012 15:55
0 0 Atbildēt

tā ir un paliek īpašnieka atbildība... lai tak dod, ja nav žēl zaudēt klasi... par ko cepļa? un kur es rāvu??? tu esi IKI saldētos broilerus saēdies??? "Pilnvaras lūk nevajag, bet dēls, kas jau pabijis 4 avārījas, lai pazīmētos klasesbiedrenēm var mierīgi dot ručkā ar tēva M5, balstoties uz tēva 17. bm klases apdrošināšanu Ls 15 gadā?

"

284877. viesis 3.janvāris 2012 15:57
0 0 Atbildēt

Pie ieroča nēsāšanas atļaujas tikt ir EASY!!! ja vien neesi kodējs, nariks, uzskaitē, u.t.t. NAV likuma, kas neļautu - ir likums kas ierobežo subkjektu skaitu un to nosaka subj. personiskās īpašības!

284878. viesis 3.janvāris 2012 16:00
0 0 Atbildēt

Vai tad es saku, ka bija slikti ar pilnvarām?

Autiņi negāja pa rokām kam pagadās. Vismaz bija kāda kārtība. Seene jau atkal cepās ka lūk ģimenēm papildus izdevumi esot...

Redziar to žēl zaudēt klasi ir kā ir. Ir redzēta ne viena vien situācija, kad tas, kurš izraisījis avāriju - sveiks un besels ar kaucošiem ratiem aizmūk, bet pārējie paliek pie sasistas siles.

Britos foršāk - jauniešiem ar nonobriedušu psihi lielas aprošināšanas summas spiež izmantot bezjaudīgu mazmotoru aprīkotas pastkastītes...

Ja vari maksāt par luksusu un jaudu - maksā, bet auto klase un motora jaudai nav gandrīz nekādas nozīmes dibena transportēšanai no punkta A uz punktu B, ja tiek ievēroti noteikumi... ;)

284879. viesis 3.janvāris 2012 16:01
0 0 Atbildēt

Nu eksāmena pieņemšana ir vienas lieta, bet iespējams, vajadzētu pilnveidot apmācību programmu. Tas gan sadārdzinātu to, bet tomēr, piemēram apmācību programmā vajadzētu iekļaut:

1)brauciens tumsā ārpus pilsētas;

2)apmācības slidenā laukā vai kāds simulators, kas sasviež mašīnu (kaut kas līdzīgs esot 333 trasē);

3) dažādu ekstrēmu situāciju simulēšana.

Redzēju reiz pa TV - neatceros kurā valstī - macību mašīnai pieskrūvē papildus konstrukciju, kura ir uz līdzīgiem riteņiem kā iepirkumu ratiņi. Tad māceklim pa trase jāmēģina mašīnu vadīt vēlamajā virzienā. Efekts esot kā pa kārtību ledu.

284881. viesis 3.janvāris 2012 16:03
0 0 Atbildēt

Kur tad tev ir dubultas kontroles sitēma, ja pats skaidri pasaki, ka dēla avārijas netraucē sēsties pie stūres tēva daudz lielākajam un jaudīgākajam auto? Es te kautrīgi mēģinu pateikt, ka vajadzētu apdrošināt vadītāja atbildību, atsienot to no konkrēta dzelzsgabala, kuram pašam par sevi nekāda atbildība nevar būt. Bet tu tik turpini apgalvot, ka es aizstāvu anarhiju.

Ja OCTA darbotos pēc manis ieteiktās shēmas, tevis pieminētā situācija nebūtu likumīgi iespējama.

284882. viesis 3.janvāris 2012 16:06
0 0 Atbildēt

Palaidniex - tiešām nesaproti, ka pilnvara NEKO neatrisinās? Vien būs papildus slogs tiem, kas likumus ievēro!

284883. viesis 3.janvāris 2012 16:10
0 0 Atbildēt

Kāpēc nebūtu? Samaksā baisu $ un brauc likumīgi ar Tēva spooooorta auto!

Nelec prom no tēmas - kāds sakars OCTAi uz vadītāju ar avāriju latgalē?

Automašīnai VAŠE nebija NEKĀDAS apdrošināšanas.

Nihiliski tika pārkāpta vesela rinda ar ceļu satiksmes noteikumiem.

Braukšana bez vadītāja apliecības, ar satiksmei nepielaistu auto, bez apdrošināšanas, bez riepām... Ko tev vēl vajag?

izrādās, tavuprāt, vienīgais pārkāpums bija ziemas riepu neesamība...

Citādi auto bīja super kārtībā, tikai dēļ ceļa nodokļa nebija gājis saņemt atļauju piedalīties satiksmē... Un braukt bez izsniegtas vadītāja aplievcības arī ir ta normāli utt?

284884. viesis 3.janvāris 2012 16:11
0 0 Atbildēt

LoL un tas ezvans protams arī burbuļo zem ūdens, ka tik ne arī.

284885. viesis 3.janvāris 2012 16:21
0 0 Atbildēt

Jauka diskusija. Manuprāt kamēr man, tev un pārējiem būs vienalga ieraugot 7 tīņus raušamies MAZDĀ bez skates un savukārt policists trubas otrā galā saņemot no mums šādu informāciju reāli neierēks, jo tīņu barvedis medību biedra dēls, tikmēr šādi gadījumi būs un neviena sistēma tos nespēs mainīt. Kā jau pieminēju reāli slikti ir tas , ka tie kas deliģēti šo kontrolēt, paši pālī taisa mēslus, izvairās no atbildības, formās un ar dienesta auto braukā ķēmā, tikmēr mums nebūs pat kam piezvanīt. Blatņiki un biezie kakās sabiedrībai uz galvas. Protams visi var teikt var taču ziņot par sliktiem poličiem, bet dzīvē ir pierādijies, ka vienā miestā vien jādzīvo un tas ka roka roku mazgā arī ir dzirdēts. Ne jau mums mirstīgajiem ir izdevīgi , ka menti ir tādi, tas ir izdevīgi lielajām zivīm, jo ir reāli piesedzēji. E-zvans gan izskatās, ka atkal var pārvērsties par kārtējo e-komerciju, citādi mūsu valstī nevar.

284886. viesis 3.janvāris 2012 16:27
0 0 Atbildēt

"Braukšana bez vadītāja apliecības, ar satiksmei nepielaistu auto, bez apdrošināšanas, bez riepām... "

1) tā kā nebija apliecības, tad neviens nebija parakstījies, ka ievēros CSN! :D

2) tā kā auto atradās upē, tad tur nav spēkā CSN. Auto kustību pa ceļu neviens nevija fiksējis, liecinieku tam nav. :D

284887. viesis 3.janvāris 2012 16:30
0 0 Atbildēt

ja bija nobraukšanas no ceļa sliedes, tātad bija pierādījumi par piedalīšanos satiksmē uz koplietošanas ceļiem... ;)

284888. viesis 3.janvāris 2012 16:33
0 0 Atbildēt

Kāpēc nebūtu? :D Izlasi pats atbildi, ko uzrakstīji uz šo jautājumu! Tieši tādēļ, ka pašlaik tīnim ir likumīgas tiesības piedalīties satiksmē ar tēva BM klasi. Ja būtu jāapdrošina VADĪTĀJA atbildība, tad tieši tā, kā tu saki, vajadzētu samaksāt baisu $!

Un tālak jau sajauci divus pilnīgi atšķirīgus jēdzienus. Ziemas riepu neesamība bija vienīgais tiešais CĒLONIS avārijai no tevis nosauktajiem. Visi pārējie ir PĀRKĀPUMI, bet to tieša saistība ar avāriju un izdarīšanas motīvi ir tikai tavi minējumi.

Turpinot par riepām - arī vislabākās ziemas riepas nespēj nodrošināt absolūtu saķeri. Tikai relatīvi labāku. Bet tas, ka varas iestādes un ziemas riepu tirgotāji var netraucēti propogandēt mītu, ka vadot auto ir vajadzīgas riepas, nevis prasme un saprāts, jau tev neliekas pietiekami svarīgi, vai ne?

284890. viesis 3.janvāris 2012 16:40
0 0 Atbildēt

Sēne - atšķirība strap zimas un vasaras riepām ir visai būtiska. Un modernā vasaras riepa ziemā uz sniega/ledus ir daudz sliktāka par 80-to gadu vissezonas gumijas ripuli...

Tātad tu gribi teikt - ka pats auto nelikumīgās lietošanas fakts ir nebūtisks pārkāpums? Nelietotu auto - ietu kājām - nebūtu nekādas avārijas - lai vai kādas riepas uz ta nestāvētu, da kautu uz diskiem viņš būtu.

Vienkāršs nihilisms un totāla noteikumu pārkāpšana noveda pie fakta kā ir.

Ja netrāpītu grāvī bet tiktu mājās - tiem jauniešiem triju zvaigžņu ordeni bija jāpiešķir? Un ja trāpītu kādā ģimenes auto, kurs čubina pretī un tos iestumj noslīkt grāvī?

TU vienkārši aiz kokiem kā vienmēr meža neredzi! Aizej pie acu ārsta! Ne jau riepas pie vainas, bet auto lietošanas fakts kā tāds! Un ja būtu ziemas riepas, moš auto tehniskais stāvoklis un brauktprasme nebija līmenī aŗī ar visām riepām būtu aizgājuši pa burbuli...

Droži sini, ka piekare bija super, amortizatori kā jauni, visi riteņi bremzē utt?

284891. viesis 3.janvāris 2012 16:43
0 0 Atbildēt

Var teikt arī, ka iemesls - neatbilstošs ātrums. Tajā vakarā ap pusdeviņiem braucu no Siguldas uz Rīgu - Siguldā visas ielas bija totāla slidotava- uzsnigušais sniedziņš piebraukts, pa dienu pakusis, vakarā piesalis, gluds, gluds ledus. Man ar visām radžu riepām slīdēja kā vēl nekad šoziem, manam auto pašmasa 1,5t + 2 cilvēki, bet tur bija 7 gab un vēl līkums, ja vēl ar slīpumu uz ārmalu...

284893. viesis 3.janvāris 2012 16:47
0 0 Atbildēt

Palaidniex, tu gribi teikt, ka gadījumā, ja auto būtu apdrošināts, ar izietu skati un vadītājam būtu tiesības, visi būtu izdzīvojuši? :D Kurš te mežu neredz...

"90% gadījumu cilvēki, kuriem glābēji ūdenī dodas palīgā, iet bojā, jo nav varējuši atsprādzēt drošības jostas." - (c) Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vecākais inspektors Juris Blūzmanis.

Drošibas jostas tak glābj dzīvības, vai ne?

284894. viesis 3.janvāris 2012 16:54
0 0 Atbildēt

Seene, iespējams ka vadītājs būtu ticis galā ar auto stūrēšanu, jo būtu vairāk priekšnoteikumu.

Un ja ievērotu visus noteikumus bojā būtu gājuši max 5 cilvēki, pat ja tajā grāvī būtu bijis iebūvēts megamagnēts, kuram pabraukt garām nevar...

Par divām zaudētām dzīvībām mazāk ir MILZĪGA atšķirība!

Seene - bet Tev es iesaku nodarboties ar izpletņa lēkšanu, tikai izpletņa vietā paņemt rokās mašīnas priekšējo beņķi vai airbagu...

P.S.

Kā man patīk atsevišķo gadījumu izcelšana uz kopējās statistikas fona, lai tikai petuvinātu sevi Darvina prēmijai.

P.P.S.

Drošības jostu nelietošana, šajā gadījumā arī dzīvības neglāba, jo vismaz diviem jostas nepietika... Ja jau jostu nelietošana glābj dzīvības - tad jau diviem vajadzēja palikt dzīviem, vai ne tā? umņik?

Labi... apnicis te tirsināt gara vājo, citādi vēl tas nolaidīs līdz savam līmenim un sakaus ar pieredzi!

284896. viesis 3.janvāris 2012 16:54
0 0 Atbildēt

90% gadījumu, kad nav piesprādzejušies ēd stiklu un noslīkst bezsamaņā. Kāda starpība? Tie cipari ir ugunsdzēsēja izdomāti, jo atceras tos gadījumus, kad ir loģikas pretrunas piesprādzējies vs miris, nevis, kad ir nepiesprēdzējies un miris. Šinī gadījumā tam nebija nekādas nozīmes, jo auto uz jumta un ārā nekādu iespēju tikt.

Bildes redzēji?

1. Auto nebija TA un tas bija stipri rūsējis(slikšņi, jumts), nav vairs kuzovam stiprības.

2. Riepas vasarenes lisas, pie kam viena bija rezerves ritenis-cīsiņš

3. Ātrums nezināms

4. Par to vai piesprādzējušies maz ticams, pie tam tas kurš bagažniekā noteikti nepiesprādzējās un tāpat ārā netika.

284897. viesis 3.janvāris 2012 16:56
0 0 Atbildēt

>Vai viņi gāja bojā, būdami pie samaņas, vai pēc trieciena atradās bezsamaņā, noteiks ekspertīze.

284898. viesis 3.janvāris 2012 17:05
0 0 Atbildēt

Dzīvības neglābj ne drošības jostu lietošana, ne nelietošana. Bet tās tiek zaudētas, jo visus interesē tikai personīgā peļņa, ne reāla drošība. Ir tikai viens patiesais cēlonis šim un daudziem citiem negadījumiem - pūlim iedvesta pārliecība, ka drošību garantē likumu pedantiska ievērošana un jaunāko tehnoloģisko sasniegumu pirkšana. Bet to, ka ir jādomā ar galvu un jāspēj sasaistīt rīcību ar sekām, visi ir aizmirsuši, ar tevi priekšgalā.

No personīgās pieredzes - manu dzīvību ir glābusi drošības jostu nelietošana, un esmu redzējis, kā ģimenes acu priekšā nomirst tēvs, jo naktī mežā nazi drošības jostas pārgriešanai neviens nevarēja atrast... Tā ir realitāte, kas liek aizdomāties, nevis akli ticēt visam, ko kāds saka.

284902. viesis 3.janvāris 2012 17:14
0 0 Atbildēt

Seene - un cik ir uz vienu drošības jostas lietošanas panākto nāves gadījumu tieši pretāji - dzīvības glābšanas? tev kā ar matemātiku?

Un kāda ir attiecība dzīvība/nāve ja jostas nelieto...

Ir jābūt šausmīgi optimistiskam, lai cerētu ka vienmēr būši tajā niecīgajā procentā, kas glābjās jo jostu nelietoja.

Un kas notiktu ar to čali mežā, ja nebūtu lietojis jostu? Moš tāpat ietu bojā kūleņojot pa mašīnu? Tas prātā nevar ienākt?

284904. viesis 3.janvāris 2012 17:23
0 0 Atbildēt

284902. viesim - diemžēl nav pieejama objektīva statistika šajā jautājumā. Drošibas jostu lietošana tiek propogandēta vienlaikus ar neizvairīšanos no frontālas sadursmes. Nekur netiek ņemta vērā risku kompensācija. Viss tiek darīts, lai būtu iespējami daudz gadījumu, kad drošības jostām sanāk glābt dzīvību, nevis lai no šādiem gadījumiem izvairītos.

284905. viesis 3.janvāris 2012 17:43
0 0 Atbildēt

Un nav arī statistikas par to cik izdzīvo tāpēc ka nebija piesprādzējušies, gadījumos kad jostu lietošanai ir mīnus zīme.

Kā saka ceļu policisti, kuri pietiekoši bieži ir bijuši uz negadījumiem, jostas lietot vai nelietot 50/50. Puse gadījumu ir tādi kad labāk viņas nebūtu (vai arī labi ka nav) lietotas un puse ir tādi kad labi vien ka lietotas…

284906. viesis 3.janvāris 2012 18:25
0 0 Atbildēt

1. Man paziņas draugs pārlauza sprandu dēļ tā, ka mašīna sāniski vēlās un viņš tika daļēji izsviests pa logu.

2. Kaut kad pirms vairāk kā 10 gadiem kautkur Vidzemē (vai nebij pie Cēsīm) čaļi pa nakti esot dragreisu rīkojuši un viens ar sarkanu esīti līkumā aizgāja pa pieskari, auto aizmugure palika kokā, priekš piezemējās pļavā, bet pats čalis izlidoja cauri priekšējam logam jau pēc tam, kad no tā atdalījās stikls, mīksti piezemējās pļavā vien nedaudz apdauzoties. Vēlāk, esot šoka stāvoklī, sācis piedāvāt nopirkt apkārt sanākušajiem lietos diskus un citas detaļas. Tagad nevaru vairs atrast, bet bildes bija ļoti iespaidīgas.

284907. viesis 3.janvāris 2012 18:26
0 0 Atbildēt

Marka, modelis: MAZDA 626

Reģistrācijas numurs: DZ5934

Nākošās apskates datums: 19.05.2010

Nobraukums (km): 237471

Novērtējums: 1 - Ar pieļaujamiem defektiem

CO (%): 0.00

CO paaugst.(%): 0.00

HC (pmm): 10

Lambda: 0

Degvielas veids: Benzīns

Pilna masa (kg): 1620

Pašmasa (kg): 1135

Detalizētais vērtējums:

Kods Novērtējums Trūkumi vai bojājumi

601 1 Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējošas deformācijas.

601 1 Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi.

618 1 Nenozīmīga eļļas noplūde no motora (transmisijas)

Bremžu vērtējums:

Ass Labais Kreisais Bremžu tips

1 2.7 2.8 D

2 1 0.8 D

2 1.3 1.6 S

D - Darba bremzes; S - Stāvbremzes

284908. viesis 3.janvāris 2012 19:24
0 0 Atbildēt

2009. gada maija skates dati neko neliecina par auto tehnisko stāvokli pēc 2.5 gadiem...

284909. viesis 3.janvāris 2012 19:50
0 0 Atbildēt

284891-tas negadījums notika pārsimts km uz Austrumiem no Siguldas,un mazda nevis nepaņēma līkumu,bet gan no mazāk svarīga ceļa pārbrauca pa taisno pāri galvenajam tieši iekšā ūdenī...

284912. viesis 3.janvāris 2012 21:26
0 0 Atbildēt

Palaidniex, tas tavs izdomātais piemērs ir tiešām smieklīgs - 3x sasitīs kaut kādu neejošu mašīnu, bet jaudīgu pakaļas bezpiedziņas būmeri ne :D

Apvienotajā karalistē ar tām nemotoru kastītēm brauc psihiski neobrieduši jaunieši? Kā tu vari apgalvot ka psihiski nenobrieduši - kaut kā nav dzirdēts ka šiem būtu kaut kāds psihes tests izpildāms, kura rezultāts būtu svarīgs aptirsināšanas lieluma reizinātājs :D Tā vietā ir visāda kuiņa - mašīnas krāsa, marka, gads [tīri lai piesietu mašīnu citu tādu pašu mašīnu negadījumu statistikai], vecums, ģimenes stāvoklis, adrese, vēl kaut kāda tamlīzīga tufta... Man personīgi to britu jauniešu ir žēl - jāgaida vairāki gadi, lai izbaudītu braukšanas prieku... Bet kastītes izmēri un zem haubes esošā nemotora vārgums jau netraucē kādu nobraukt, ja tu to neesi pamanījis. Kā reiz atceros kādu laiku atpakaļ turienes ziņās lasītu gadījumu, kur jaunieši ar kādu tevis pieminēto nemotora musarņiku notrieca meiteni - jātnieci, kura atstiepa pedāļus, un laikam paši notinās. Tur tā tizlā aptirsināšanas sistēma bija viens no motīviem pamest to valsti, jo braukt ar kaut ko ta gribās, bet čakarēties lai nopirktu adekvātas cenas aptirsināšanu kaut kā netikās... Bet bez čakara nopērkot normālu mašīnu neiztikt - iztēlojos kā kāds viņu aptirsinātāju karteļa aģents traktētu tādu pakaļas pārvietotāju kā mans A90q - 2.3 benzīns - WANNABEGONŠČEGS, BĪSTAMS! pilnpiedziņa - grib sportiski braukt, BĪSTAMS! audī - brauc agresīvi, BĪSTAMS! Kamēr pie mums - cilvēks ir/nav 25 g.v., dzīvo visuma centrā vai nē, BM klase un tas laikam arī viss.

Vadītaja apliecības neesamība - kāds sakars ar to? Kāds sakars tai traģēdijai ar vadītāja apliecības neesamību? Palaidnieks laikam nav piefiksējis ko tad īsti autoskolā iemāca - varbūt pašam apliecības nav? :D Skolā iemāca CSN un, priekš tiem nūbiem, kas nemāk braukt, iedod nelielu braukšanas praksi. Tiešām nelielu, jo nav daudz tādu instruktoru kas, teiksim, ziemā ar kursantu aizbrauc uz aizsalušu ezeru. Bet lai normāli nostūrētu mašīnu, ir tāda ļoti vēlama spēja - spēja izjust mašīnu. Kura iedzimst un kuru mēreni aizstāt spēj tikai ilga prakse. Ko es ar to gribēju pateikt - traģēdija notika jo ne jau neievēroja kādu zīmi, bet vnk nesavāca mašīnu... Ko tāpat jāiemācās pašam un ko normāli vecāki saviem bērniem iemāca pirms autoskolas vecuma. To ka vajag riepas, TA un OCTA visi tāpat zina.

284913. viesis 3.janvāris 2012 21:31
0 0 Atbildēt

Ā, bet pagaidām, paldies dievam, nepiekritīšu sēņotājam par jostu nelietošanu - līdz šim trīs reizes drošības josta ir paglābusi manu galvu, kā arī mašīnas nelielu bojājumu pārvēršanos stipri dārgākos, jo ar galvu ir izbungāts priekšējais stikls... Un ir redzēts pretējs piemēŗs, kas notiek ja nesprādzējas - opja vadītajai corsai izpirda priekšā kaut kāda mašīna, kurai tika pakaļā ierauts, haubē maza bukte un izbungāts priekšas stikls, jo ome nebija piesprādzējusies...

284916. viesis 3.janvāris 2012 22:43
0 0 Atbildēt

msh - kādai mašīnai ar mazu bukti haubē ir iespējams vienlaikus izsist priekšējo stiklu ar galvu?! :8

284917. viesis 4.janvāris 2012 7:40
0 0 Atbildēt

msh - ir desmitiem tūkstoši autovadītaju, kam poņa par braukšanu neparādās pat pēc 20 gadiem pie stūres, protams es neizslēdzu, ka pie stūres latgalē bija pats Kolina McReja reinkarnācijas auglis un tikai dēļ rallija režīmā neizņemta krusta - nu čista muļķīgas sagadīšanās rezultāta ieplunkšķēja upē ar ratiem pret debesīm...

Nu ta - čista gāja bojā nenotikušais WRC 18-kārtējais čempions...

284920. viesis 4.janvāris 2012 9:19
0 0 Atbildēt

Sēņotāj, 1985. gada corsai. Es pieņemu ka blieziens tika pamatā paņemts ar buferi, kurš, kā jau poliuretāna izstrādājums, spēj bez ievērojamiem bojājumiem paņemt diezgan stiprus sitienus. Bet nu labi, es to mašīnu neremontēju un nezinu, varbūt tur apakšā bija vēl kas noticis. Bet kaut kā liekas ka lukturi bija veseli.

Viesi - ja tos 20 gadus ikdienā brauc, un tālāk kā 500 metrus, un pa koplietošanas ceļiem, tad kaut kā šaubos ka var nerasties. Man ir labs piemērs - mana mutere. Kad man bija 15 gadi, viņa nopirka savu pirmo mašīnu [viņai tad bija 20 gadu stāžs uz papīra]. Nedaudz pabraucu un jau braucu drošāk un pārliecinošāk par viņu. Viņa toties vienreiz braucot pa graņķarofku uz ~ 70 kmph sausā laikā taisnā gabalā izdomāja apbraukt kaut kādu lielāku bedri, kā rezultātā nesavācās, ielidoja grāvī un parāva vāku. Kopš tā laika, jau 7 gadus brauc ar tagadējo golfmašīnu. Nu neko, dažas reizes ir muļķīgi izpildījusies, bet nu jau ir arī iemācījusies normāli braukt pa asfaltētiem ceļiem. Pa grantētiem gan brauc lēni.

284921. viesis 4.janvāris 2012 9:26
0 0 Atbildēt

Tava mutere iespējams ir izņēmums...

mums pilni ceļi ar āmuriem... kam zibensāmuriem, gan bremžāmuriem...

Vistrakāk ri braukt pa pilsētu brīvdienās, kad uz ielām parādās tie, kas ikdienā nebrauc vai jaunos maršrutos dodas tie, kas no galvas iemācījušies tikai maršrutu mājas-darbs-mājas...

Tad uz ielām notiek grupveida le pipec! Brauc pa vidējo joslu no divam, rāda pagriezienus, kaut nezina, kurp brauc utt...

Pina pilsēta!

284930. viesis 4.janvāris 2012 11:25
0 0 Atbildēt

Tiem kas te fano par pilnvarām.

Padomājiet loģiski - jaunieši pārkāpa kādus 10 noteikumu punktus (brauca bez tiesībām, bez medicīnas izziņas, pārkāpa pasažieru skaitu, mašīnai nebija TA, nebija riepas, u.t.t.

Vai tiešām liekas, ka papildus tāda štrunta kā pilnvaras trūkums kādu aizkavētu? Ar pilnvarām būtu kārtējais punkts mentiem naudas slaukšanai, kad kādam pilnvarai beidzies derīguma termiņš.

Raksta autioriem - var jau padarīt par vainīgu mašīnas īpašnieku, bet nedomāju, ka šiem jauniešiem būtu kāds kavēklis izvilkt atslēgu no kabatas vai atmūķēt šrotu un iedarbināt, savienojot vadus.

Ja VISI šie jaunieši (lai kā viņus slavē) tomēr bijuši tik BEZATBILDĪGI un pārkāpuši visus iespējamos likumus (izņemot fizikas), tad sekas ir likumsakarīgas.

Un uzskatu, ka liela daļa atbildības tomēr gulstas uz Ceļu Policiju, kas mūžīgi koncentrējas uz naudas slaukšanu pilsētās un uz lielajiem ceļiem, bet pilnīgi aizmirst par laukiem, kur uz ceļiem valda pilnīga anarhija. Gan jau jaunieši ne pirmo reizi vizinājās bez tiesībām...

284932. viesis 4.janvāris 2012 11:33
0 0 Atbildēt

284930 - uz katra ceļa arī polici neuzliksi. Ziemassvētku vakarā manis vadīto auto mazliet pataranēja viens sadzēries čalīc un pēc tam laidās lapās. Kad zvanījām poličiem, vienīgā ekipāža rajonā formēja avāriju apmēram 30 km no vietas, kur es atrados, tātad, faktiski nebija neviena, kas minēto dzērājšoferi varētu apturēt. Starp citu, mūkot, viņš izraisīja vēl vienu avāriju.

284934. viesis 4.janvāris 2012 11:37
0 0 Atbildēt

GB12, kādēl gan ne? Krūmos sēdošo ar sertificētiem un ne tik sertificētiem radariem netrūkst. Varbūt ir laiks beigt tikai tēlot rūpes par satiksmes drošību un beidzot pievērsties patiesajām problēmām.

284935. viesis 4.janvāris 2012 11:39
0 0 Atbildēt

klau - 284930. viesi...

sanāk ka vienīgais kā var ko tādu novērst ir pielikt katram milici blakus?

neizklausās mazliet stulbi?

Varbū vēlies pastrādāt par milici jaungada naktī, kad visi svin, tev jāseko kādam auto... forsi tak

Ja cilvēki grib, tie var izaudzināt jauniešus NEŅEMT (lasi nezagt) atslēgas no mašīnas un patvaļīgi ar svešu auto nebraukt. tas ir tikai audzināšanas jautajums...

284936. viesis 4.janvāris 2012 11:42
0 0 Atbildēt

Pasakas par drošibas jostām:

1) "Izdzīvoja, jo nebija piesprādzējies" ~90% gadījumu jāraksta: "izdzivoja, neskatoties uz to ka nebija piesprādzējies", jo ļoti reti ir gadījumi, kad varētu apgalvot, ka piesprādzēšanās gadījumā būtu cietis smagāk vai gājis bojā.

2) "Gāja bojā, jo bija piesprādzējies" ~90% gadījumu jāraksta "Gāja bojā, neskatoties uz to ka bija piesprādzējies", jo ļoti reti ir gadījumi, kad pateiesi varētu apgalvot, ka nepiesprādzēšanās gadījumā sekas būtu labākas.

3) Pie nelielām avārijām drošības jostu lietderība ir pierādīta 100%. Nevajag pat avāriju, pietiek ar asu bremzēšanu, kad redzēts, kā pasažieris no aizmugurējā beņķa ielido priekšējā stiklā...

284937. viesis 4.janvāris 2012 11:43
0 0 Atbildēt

284935. bet vai par to, ka mūsdienās bērnus audzināt neļauj likums, esi informēts. Par to, ka ir reāli gadījumi, kad bērni raksta sūdzības policijā, ja vecāki liek iztīrīt istabu?Un tādi tikai pieaugs, ja pieļausim pastāvošās sistēmas attīstību.

284938. viesis 4.janvāris 2012 11:46
0 0 Atbildēt

Ja bērni raksta tādas sūdzības, tad jau ir pieļautas baisas kļūdas audzināšanā.

Cik saprotu - raksti par savu bērnu sūdzību milicijā?

Nebrīnītos, ja tas tā ir... :D

284939. viesis 4.janvāris 2012 11:47
0 0 Atbildēt

284936. visi, ja jau mini konkrētus ciparus, tad lūdzu norādi arī avotu - t.i. konkrētu pētījumu, kas šādu statistiku var dot.

Man par drošības jostām šādā informācija ir dzirdēta tikai no CSDD - iestādes, kad tērē lielu naudu, lai reklamētu, piemēram, ka autovadītāja pienākums ir rūpēties par ~350km/h braucoša motociklista drošību!

284940. viesis 4.janvāris 2012 11:50
0 0 Atbildēt

seene - par drošības jostu lietošanu un nelietošanu apvaicājies EuroNCAP, ASV un dažu autoražotāju, it īpaši Volvo sadursmju testu laboratoriju rezultātos...

284941. viesis 4.janvāris 2012 11:51
0 0 Atbildēt

Es tas pats 284930...

Neviens nesaka, ka vajag pie katra pielikt polici, bet šobrīd laukos ir radīta pilnīgas nesodāmības sajūta - ja arī kāds policis nejauši iemaldās, tad reizi 2 gados. Ja arī ikdienā iespēja uzrauties būtu kaut 10% (nevis 0.001%), tad iespējams ka kāds nedaudz padomātu un neriskētu...

GB12 - Tavs stāsts tikai pierāda manu rakstīto. Ja Zive nemelotu un naktī patiešām būtu pastiprinātas patruļas, varbūt būtu par kādu negadījumu mazāk, bet nu skaidrs, ka resursu nepietiek, jo pa dienu vajadzēja visiem radarēt, tad jau naktī var atpūsties.

284942. viesis 4.janvāris 2012 11:52
0 0 Atbildēt

Seene - vienīgais, kam piekritīšu - par CSDD skaties divrezs dumībām, kas bezsmadzeņu lidotajus uz mopēdiem ievietoja sarkanajā grāmatā... Ka visiem autovadītajiem mašīnas jāaprīko ar madračiem, lai zemie lidotāji ne pārak apsistos, kad pārkāpuši visu, ko vien var pārkāpt un ne tikai par daždesmit, bet par vairākām reizēm ātrumu...

284943. viesis 4.janvāris 2012 11:52
0 0 Atbildēt

284938. šīs kļūdas pieļauj, pirmkārt likumdevēji, kas šādu iespēju rada. Otrkārt audzināšanas iestādes, kas šo bērniem iemāca. Un treškārt ekonomiskā situācija, kas spiež vecākus atdot bērnus šo audzināšanas iestāžu aprūpē, nevis mācīt pašiem.

Jā - sākotnējā iecere jau ir laba - lai ģimenēs, kur notiek reāla vardarbība un bērnu izmantošana, būtu iespēja vecākus saukt pie atbildības. Tikai realitāte ir pavisam savādāka - līki formulētie likuma panti un amatpersonu vēlme sodīt pēc likuma burta, ne gara, ir panākusi to, ka vecākiem ir tikai pienākumi un bērniem tikai tiesības.

Atgriežoties pie auto tēmas - vai zini, ka saskaņā ar likuma burtu policija drīkst tev konfiscēt gandrīz jebkuru mašīnā atrodošos telefonu, fotoaparātu vai videokameru?

284944. viesis 4.janvāris 2012 12:00
0 0 Atbildēt

284940. viesi - Ne EuroNCAP, ne arī jebkam citam NAV statistikas par situāciju kopumā. Tikai par drošības jostu funkcionalitāti laboratorijas apstākļos - t.i. avārijās, kuras izraisa roboti. Pie stūres sēž dzīvi cilvēki, ar savām problēmām, uzskatiem un atsķirībām - viņu rīcību ietekmē gan apzināti, gan neapzināti psiholoģiski faktori, nevis iepriekš detalizēti izstrādāta programma.

Un neviens nav līdz galam izpētījis drošības pasākumu galējo efektu - kas tad galu galā veidojas apvienojot drošības ierīču ražotāju statistiku ar to, ko pēta psihologi - risku kompensāciju. Kādēļ? Tādēļ, ka kopsavilkumā izrādīsies, ka fakstiski pasīvās drošības ierīcas faktiski ir sabiedrībai nevēlamas un lieliskais bizness apsīks.

284945. viesis 4.janvāris 2012 12:02
0 0 Atbildēt

Un? Lai tak konfiscē. Cik ļoti ir jāizbesī milicis lai tas to darītu?

Milicis drīkst tevi aisturēt līdz diennaktij personas noskaidrošanai, neskatoties uz to, ka uzrādi autovadīāja apliecību un pasi....

284946. viesis 4.janvāris 2012 12:04
0 0 Atbildēt

seene - esi papētījis, kāda ir laboratorija Volvo. Tie var un laik pa laikam rekonstruē gandrīz jebkura veida avārijas, lai ne tikai ņemtu standarta grāmatiņas aprakstītos drošības testu minimumu.

Bet kur problēma - izlūdzies sev (tiesas ceļā) no valsts īpašo atļauju braukt nepiesprādzējoties.

Davina balva vēl nav atcelta, bet šķiet laikam par vēlu to būtu piešķirt...

284947. viesis 4.janvāris 2012 12:14
0 0 Atbildēt

Sēnei

Tu pats rakstīji, ka "No personīgās pieredzes - manu dzīvību ir glābusi drošības jostu nelietošana, un esmu redzējis, kā ģimenes acu priekšā nomirst tēvs, jo naktī mežā nazi drošības jostas pārgriešanai neviens nevarēja atrast..."

Vai Tu vari pierādīt, ka piesprādzēšanās gadījumā Tu būtu gājis bojā? Es uzskatu, ka Tu "izdzivoji, neskatoties uz to ka nebiji piesprādzējies".

Tas pats par otru gadījumu - ja nebūtu drošības jostu, nazi jostu griešanai nevajadzētu, bet iespējams līķis būtu tik un tā.

284948. viesis 4.janvāris 2012 12:26
0 0 Atbildēt

284947. manā gadījumā auto jumts tika pieplacināts sēdeklim, kurā sēdēju, salaužot atzveltni... Kāds ir tavs vērtējums potenciālajām traumām, paliekot šajā vietā, salīdzinājumā ar nedaudz zilumiem, ko guvu nepiesprādzējoties? Otrā gadījumā izdzīvoja vadītāja sieva un bērns, kas nebija piesprādzējušies, bet drošības josta nožņaudza pie stūres palikušo tēvu.

284950. viesis 4.janvāris 2012 12:27
0 0 Atbildēt

Sēnem un viesim ar kādu tur to numuru - to, ka poliči nesēdēja un neradarēja vai neatpūtās, bet tiešām formēja avāriju, zinu 100%, jo viens no policistiem ir man pazīstams. ;) Bet pie tā, ka ekipāžu nepietiek, ne jau policisti vainīgi, bet sistēma. Nu, kā var būt drošība uz ceļiem, ja uz rajonu ir tikai 2 CP ekipāžas - viena pilsētā, viena rajonā.

284951. viesis 4.janvāris 2012 12:30
0 0 Atbildēt

Kas attiecas uz (ne)sprādzēšanos, arī es varu teikt, ka pēc pusotra kūleņa ar busu tiku sveikā cauri (ar sīkiem nobrāzumiem un sasitumiem) tikai tāpēc, ka nebiju piesprādzējies. Buss lidoja un tajā brīdī, kad mani iemeta blakussēdētāja vietā, auto piezemējās akmeņu kaudzē tieši ar kreiso augšējo stūri...

284952. viesis 4.janvāris 2012 12:31
0 0 Atbildēt

Bet ar to es negribu aizstāvēt nepiesprādzēšanos, jo ļoti labi apzinos, ka tādu gadījumu ir labi ja 1%

284954. viesis 4.janvāris 2012 12:36
0 0 Atbildēt

To GB12. Vai tad es saku, ka vainīgs konkrētais inspektors?

Vainīga kā reiz ir sistēma, jeb precīzāk policijas vadība, kam ir savas prioritātes.

31-ajā pa dienu Rīga bija pilna ar poličiem. IMHO pilnīgi nevajadzīgi.

Savukart, ja uz lauku ceļiem naktī būtu regulāri redzamas poliču mašīnas, tad iespējams, ka kāds pārdomātu vai ir vērts sēsties pie stūres

284956. viesis 4.janvāris 2012 13:01
0 0 Atbildēt

284954. Nu bet par to jau arī ir runa, ka sistēma ir orientēta uz budžeta papildināšanu, nevis stiksmes drošību. Bet Palaidniex&Co tik turpina apgalvot, ka viss tiek darīt drošībai.

Tas jau nekas, ka rezultātā līķi. Bet sistēma esot laba un pareiza...

284957. viesis 4.janvāris 2012 13:31
0 0 Atbildēt

sēne, tāda nu redz ir tā demokrātija... Nepatīk? Sip uz Robinsona salu, jeb dibini biedrības, partijas, nodibinājumus, un rosini likumu grozījumus.

Diemžēl visa pasaule ir aizgriezusies par tālu lai atgrieztos atpakaļ.

Par drošību un biznesu.

Pats reiz piesauci Indiju un ko tur... Tur ir tā Tevis kārotā anarhija, viss cilvēka pašplūsmā un uz saviem loģiskajiem pleciem...

Salīdzini statistiku kaut tikai par beigtajiem uz ceļiem!

284959. viesis 4.janvāris 2012 13:34
0 0 Atbildēt

smaidiigais - kur tu izraki, ka es kāroju anarhiju? vari paskaidrot, kā vēlme, lai likumi tiktu ievēroti vispusīgi, nevis tikai atsevišķu personu finansiālajās interesēs, ir vēlme pēc anarhijas?

284960. viesis 4.janvāris 2012 13:36
0 0 Atbildēt

sēne izbeidz pīpēt!

Es nesaku ka viss tiek darīts satiksmes drošībai. Es neredzu nevienu argumentu, kas tavā variantā padarīs satiksmi drošāku. Es neapgalvoju, ka viss ir bumbās. Bet tu neko labāku nepiedāvā, tavs variants noved pie lielākiem sūdiem...

Es neesmu pret uzlabojumiem, bet tev jau nav neviena praksē realizējama uzlabojuma piedāvājuma...

284962. viesis 4.janvāris 2012 13:41
0 0 Atbildēt

Nu pastāsti gan pie kādiem sūdiem tavuprāt novedīs tas, ka policija sāks ievērot likumu? Pie kādiem sūdiem novedīs tas, ka personām, kam ir piešķirtas īpašas tiesības, beidzot būs jāuzņemas atbildība par savu rīcību?

284963. viesis 4.janvāris 2012 13:48
0 0 Atbildēt

kaa tad ne? Vai tad Tu neteici, ka drošības līdzekļi ir vajadzīgi tikai peļņai, un, ja to nebūtu, tad situācija nemaz nebūtu sliktāka!

Goda vārds, par ko tad Tu cepies? Par to, ka ir kādi tipi kas ir vienlīdzīgāki par citiem? Un, tad jau tieši Tu esi tas, kas ir par totālo kontroli, ja gribi panākt visptverošu noteikumu ievērošanu! Jo nekā citādi tautu nepāraudzināt, komunisti 70 gadus (it kā) mēğināja izveidot labāku sabiedrību, bet neizdevās...

284964. viesis 4.janvāris 2012 13:56
0 0 Atbildēt

Sēnei

Par to saplacināto jumtu.

Ja mašīna bija žigulis vai moskvižs, tad nolauzts sēdeklis ir tikai normāli, tas skaitījās drošīmas risinājums, ka noteiktās avārijās salūzt sēdeklis, tādejādi absorbējot daļu trieciena enerģijas.

Bet vispār ir redzēti varianti ar saplacinātiem jumtiem, kur izskatās, ka vadītājam nav vispār vietas, bet vadītājs (piesprādzējies) sveiks un vesels. Tā ka joprojām nepiekrītu apgalvojumam, ka piesprādzēšanās gadījumā Tu būtu cietis vairāk.

Par nožnaugšanos ar jostu - vienkārši neticu... Nezinu, kā pareizi piesprādzēta josta var nožņaugt.

284965. viesis 4.janvāris 2012 13:58
0 0 Atbildēt

"..komunisti 70 gadus (it kā) mēğināja izveidot labāku sabiedrību, bet neizdevās.."

Vēl jau eksperiments nav beidzies - lv.wikipedia.org/wiki/Zieme%C4%BCkoreja

284967. viesis 4.janvāris 2012 14:05
0 0 Atbildēt

un Tev šķiet korejiešiem izdosies?

Sēne, sēne...

Nu ir jau tā, ka neviens neko, tai skaitā policists un mediķis, par spīti Hipokrāta un kādiem tur zvērestiem, pirmkārt domā par savu kabatu...

bet tādi mēs visi esam...

bet vēl un vēl un vēlreiz atkārtoju, ka tas, ka kāds cits nepilda likumu, neļauj man vai Tev, vai kādam citam to pašu likumu nepildīt!

284969. viesis 4.janvāris 2012 14:16
0 0 Atbildēt

smaidīgais, es jau tieši vēlos pildīt likumu, bet policija no manis pasa pretējo, pati rīkojoties pretlikumīgi. Un to tu nekādi negribi saprast.

284970. viesis 4.janvāris 2012 14:21
0 0 Atbildēt

284964. viesim - sēdekļa atzveltne pārlauzta pa vidu, neatdaloties no pamatnes. Kadetam. Nu nav tas nekāds paredzēts drošības risinājums.

Un pareizi piesprādzēta josta tieši to izdara, ja auto virsbūve tiek deformēta ne tā, kā kāds ir iecerējis. Kas savukārt notiek gadījumā, ja konstrukcijas, kas paredzētas trieciena slāpēšanai, "palien" zem traktora, bet jumta stūris atduras pret kausu, saliecot durvju "stoiku" un tādejādi saspiežot piesprādzētā vadītāja kaklu.

284972. viesis 4.janvāris 2012 15:43
0 0 Atbildēt

Seene - un kāda būs šķirba triecienam pa galvu ja auto vadītājs nebūs piesprādzējies? Nebūs tā, ka dabūs pa galvu ar traktora kausu tikai ar galvu izlidojot cauri sānu durvīm?

Sazvērestības teorijas ir ļoti smaga slimība...

284978. viesis 4.janvāris 2012 16:41
0 0 Atbildēt

cepšanās ne pa jokam, bet pēc būtības raksts "bīda savu biznesa plānu" . Liels plānas, liela nauda un līdz ar to labas algas bīdītājiem. Atrunāšanās par plāna neveiksmi būs tikai pēc tam un tad sekos uzlabojumi... Tas pats (nu ļoti līdzīgi) kas GPS sist. ieviešana uzņēmumu auto pārvaldē. Skaisti skan bet dabā nu tā .... brīvā laika aizpildījums kad zemākam vadītājam nav ko darīt un ir vēlme "pasportot"...

Ar tādu pašu patosu varētu apgalvot ka " ja ceļi būtu sakārtoti un droši " - tas ir būtu barjēras par kurām TAGAD runā nekas tik traģisks nebūtu. Tas pats par ceļu nodokļos iekasētās naudas novirzīšanu ceļiem, bet ne kaut kādiem citiem biznesiņiem.

284987. viesis 4.janvāris 2012 22:09
0 0 Atbildēt

te jau pills ar 100 jefiņiem komentētājiem, kas zina, kā labāk un drošāk izbraukt līkumus..

284989. viesis 5.janvāris 2012 2:02
0 0 Atbildēt

284941. viesis pirms 14 stundām

Neviens nesaka, ka vajag pie katra pielikt polici, bet šobrīd laukos ir radīta pilnīgas nesodāmības sajūta - ja arī kāds policis nejauši iemaldās, tad reizi 2 gados. Ja arī ikdienā iespēja uzrauties būtu kaut 10% (nevis 0.001%), tad iespējams ka kāds nedaudz padomātu un neriskētu...

Kuros laukos - latgalē? Te, kur es dzīvoju, kolēģis, kurš dzīvo 5 km no novada centra un 1 km no latvijas robežas, stāsta ka viņu nostūrī cepisti šad un tad parādoties. Manā dzimtajā ciemā, atkal novada centrā, tas pats, reizēm šie tup un kaut ko gaida. Pazīstu vienu čali, pāris gadus jaunāku par mani, kurš nu jau ir nopircis opeļomi un nagļakā mauc bez vadītāja apliecības [teica ka nobraucis 15k km, pirms kādi cepisti šo apturējuši - un pamatā braucis uz liepāju un pa liepāju :D ], un tātad labāk zina situāciju ar cepistu esamību, un šis stāsta ka manā ciemā šad un tad tankā pastāv cepistu netrafarēts subārs :D

284993. viesis 5.janvāris 2012 8:47
0 0 Atbildēt

Tas pats par ceļu nodokļos iekasētās naudas novirzīšanu ceļiem, bet ne kaut kādiem citiem biznesiņiem.

------------------------------

Atkal runas par kaut kādu mistisku ceļu nodokli, kura Latvijā fiziski nav!

Ir transporta nodoklis, bet ar ceļiem tam nav nekāda sakara - aiziet pa taisno

budžetā, no kura tad arī izdala (vai neizdala) līdzekļus ceļiem utt.. Diemžēl

kādreiz Krištopāna radītā sistēma ir praktiski sagrauta, un tagad to izmisīgi

cenšas atjaunot ...Viļa sistēma reāli darbojās, Autoceļu fondā gāja degvielas

akcīze un daļa transporta nodokļu, bet tās naudiņas gribētāju un dalītāju izrādījās par daudz ...

284994. viesis 5.janvāris 2012 8:50
0 0 Atbildēt

Crank, pie kam tas nav vienkārši transportlīdzekļa nodoklis, bet gan ta lietošanas nodoklis, kurš jāmaksā neatkarīgi - ekspluatē vai neekspluatē. Tā ir maksa par tavā īpašumā (vai nu plauktā vai nu uz auto uzskrūvēto) esošo valsts numura zīmi.

Igauņi šo nodokli ir iebēruši degvielā - jo vairāk lieto, jo vairāk vajag zuu. Jo smagāks, jaudīgāks, sportiigāks auto, jo vairāk nomaksā nodoklī barojot savu spēkratu... Neekspluatē nemaz (turi šķūnītī) - nemaksā nodokli.

284997. viesis 5.janvāris 2012 12:41
0 0 Atbildēt

Seene 824 [?] pirms 1 dienas

284947. manā gadījumā auto jumts tika pieplacināts sēdeklim, kurā sēdēju, salaužot atzveltni... Kāds ir tavs vērtējums potenciālajām traumām, paliekot šajā vietā, salīdzinājumā ar nedaudz zilumiem, ko guvu nepiesprādzējoties? Otrā gadījumā izdzīvoja vadītāja sieva un bērns, kas nebija piesprādzējušies, bet drošības josta nožņaudza pie stūres palikušo tēvu.

########

Sk. ltvzinas.lv/?n=video&id=5837 - vadītājs tikai mazliet apdauzījās, blakussēdētāju nedaudz iespieda, abiem vieglas traumas.

285000. viesis 5.janvāris 2012 14:20
0 0 Atbildēt

saraskin - "viegli iespiezot" atzveltni ar salauza? Jeb tev liekas, ka atzveltne lūzt ātrāk, nekā mugurkauls?

285001. viesis 5.janvāris 2012 14:56
0 0 Atbildēt

cik tad cieniitie prasiitu par ezvana pakalpojuma izmantoshanu naudinjas?

Tas mani intereseetu vairaak!

285004. viesis 5.janvāris 2012 16:35
0 0 Atbildēt

Seenei - Lai cik tas neliktos paradoksāli, bet JĀ

Beņķis salūztot absorbētu lielāko daļu enerģijas un pasargātu Tavu mugurkaulu.

Protams, ka mēdz gadīties izņēmumi, kad drošības sistēmas nenostrādā vai pat nostrādā pretēji, bet tie patiešām ir izņēmumi.

285005. viesis 5.janvāris 2012 16:51
0 0 Atbildēt

285004. viesi - nezinu, kādu jogu tu esi mācījies, bet mans mugurkauls nespēj pārlocīties uz pusēm.

285014. viesis 5.janvāris 2012 20:25
0 0 Atbildēt

seene,ja pareizi atceros,tu biji tas eksemplārs,kurš arī tālo gaismu lietošanu atzini par pilnīgi nevajadzīgu-nav brīnums,ka noliedz arī drošības aprīkojuma nepieciešamību...

285015. viesis 5.janvāris 2012 20:29
0 0 Atbildēt

Palaidniek, kāds vēl TA lietošanas nodoklis? Tad jau tas ir numuru lietošanas nodoklis, jo man tāds būs jānoloka par trīs gadiem, lai arī numuri nekad vēl nav ieraudzījuši mašīnu, kurai tie ir likumīgi piesaistīti :D Nožēloju ka toreiz, bik vairāk kā divus gadus atpakaļ nepietika prāta noņemt no uzskaites...

285018. viesis 5.janvāris 2012 21:03
0 0 Atbildēt

msh - tieši tā - tas ir transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, bet jāsaprot - numura esamības nodoklis.

Ir numurs - tr.līdzekli expluatē, nav numura -"nevari piešķilt" - nodoklis nav jāmaksā...

Tā diemžēl tas ir - un neviens tak netraucē pārtraukt a/m reģistrāciju uz laiku - nododot CSDD numurzīmes glabāšanā - nav par to periodu jāmaksā tas nodoklis. To dara uz gadu un var pagarināt vēl uz gadu, tad bija kaut kā savādāk kad gribās vēl trešo gadu numurus turēt pie viņiem...

285020. viesis 6.janvāris 2012 0:47
0 0 Atbildēt

Ja grib uz ilgāku laiku par 2 gadiem "izslēgt skaitītājus" bez numuru nodošanas,tad vienkārši noņem no uzskaites atsavināšanai LR.

285021. viesis 6.janvāris 2012 7:48
0 0 Atbildēt

UUSA, tik tas nederēs, burteļu un cīparu kombinācija diktimīļa...

285027. viesis 8.janvāris 2012 20:12
0 0 Atbildēt

incanti kā tas lamba pajolītis stādās priekšā piespiest katrā 100latus vērtā miskastē bez apskates iemuhļīt jē-kāli, kam vēl ir regulārie uzturēšanas maksājumi?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti