Opel Ampera un Chevrolet Volt ieguvuši „Gada Auto 2012” apbalvojumu. Piešķirot uzvaru revolucionārajām elektriskajām automašīnām, tiesnešu asambleja izrādījusi cieņu General Motors inovatīvajai tālredzībai.
Opel Ampera/Chevrolet Volt ar iegūtajiem 330 punktiem pret VW Up 281 un Ford Focus 256 punktiem bija neapšaubāmi uzvarētāji.
Pirmo reizi balvas pasniegšanas vēsturē, noslēdzošā izvēle tika izdarīta Ženēvas starptautiskās auto izstādes laikā. Opel/Vauxhall vadītājam Karlam-Frīdriham Strakem (Karl-Friedrich Stracke) un Chevrolet Europe prezidentei un rīkotājdirektorei Sūzanai Dokhertijai (Susan Docherty) „Gada Auto 2012” balvu pasniedza „Gada Auto” tiesnešu asamblejas prezidents Hakans Matsons (Hakan Matson).
No septiņiem finālistiem tieši Ampera un Volt modeļi izcīnīja uzvaru. Konkursā sākotnēji piedalījās 35 nesen tirgū nonākuši automašīnu modeļi. Kritēriji, uz kādiem balstījās žūrijas izvēle, bija dizains, komforts, sniegums, efektivitāte un, jo īpaši, inovatīvas tehnoloģijas – aspekti, kuros Ampera un Volt modeļi ir pārāki.
„Šis mums ir nozīmīgs mirklis un pagodinājums – saņemt apbalvojumu no Eiropas vadošo autobūves žurnālistu žūrijas,” atzīst Chevrolet Europe prezidente un rīkotājdirektore Sūzana Dokhertija. „Mēs demonstrējam to, ka pārvietošanās izmantojot elektriskos braukšanas līdzekļus var sagādāt prieku un ir uzticama, turklāt neietekmējot īpašnieka dzīves stilu.”
„Mēs esam ārkārtīgi iepriecināti, ka mūsu revolucionārā elektriskā automašīna tik sīvā konkurencē ir izvēlēta par uzvarētāju. Mēs ļoti lepojamies ar šo apbalvojumu,” stāsta Opel/Vauxhall vadītājs Karls-Frīdrihs Strake. „Notikušais iedrošina vēl vairāk turpināt uzņemties mūsu līdera lomu e-mobilitātes jomā.”
Volt un Ampera modeļi ir izcīnījuši daudzus starptautiskus apbalvojumus, tai skaitā arī nominācijās „Pasaules Zaļākais auto 2011” un „Ziemeļamerikas Gada auto 2011”. Eiropā automašīnu sasniegumi drošības jomā ir apbalvoti ar Euro NCAP piecu zvaigžņu maksimālo novērtējumu.
Ampera un Volt modeļi ir pirmie elektriskie transporta līdzekļi tirgū, kas paver iespēju ‘doties jebkur jebkurā laikā’.16 kWh litija jonu baterija darbina 111 kW/150 ZS jaudīgo motoru. Atkarībā no ceļa seguma, braukšanas tehnikas un temperatūras, 40 līdz 80 km var veikt izmantojot tikai elektrisko motoru un neradot kaitīgās emisijas. Automašīnas riteņi vienmēr tiek darbināti elektriski. Veicamās distances palielinājuma režīms aktivizējas brīdī, kad baterija ir gandrīz izlādējusies, nemanāmi sāk strādāt benzīna motors un darbina elektrisko ģeneratoru, kas tālāk apgādā bateriju, nodrošinot iespēju veikt vairāk nekā 500 km lielu distanci bez vajadzības uzpildīties.
Pie šausmīgajām benzīna cenām šāds auto būtu labs. Žēl ka pie mums nekāds atbalsts no valsts puses nav, jo paša auto cena ir liela. Pie simts tūkstošiem km nobraukuma tikai sāk atpelnīties.