Ampera un Volt modeļi - «Gada Auto 2012» 6

6.marts 2012 10:23

Opel Ampera un Chevrolet Volt ieguvuši „Gada Auto 2012” apbalvojumu. Piešķirot uzvaru revolucionārajām elektriskajām automašīnām, tiesnešu asambleja izrādījusi cieņu General Motors inovatīvajai tālredzībai.

Opel Ampera/Chevrolet Volt ar iegūtajiem 330 punktiem pret VW Up 281 un Ford Focus 256 punktiem bija neapšaubāmi uzvarētāji.

Pirmo reizi balvas pasniegšanas vēsturē, noslēdzošā izvēle tika izdarīta Ženēvas starptautiskās auto izstādes laikā. Opel/Vauxhall vadītājam Karlam-Frīdriham Strakem (Karl-Friedrich Stracke) un Chevrolet Europe prezidentei un rīkotājdirektorei Sūzanai Dokhertijai (Susan Docherty) „Gada Auto 2012” balvu pasniedza „Gada Auto” tiesnešu asamblejas prezidents Hakans Matsons (Hakan Matson).

No septiņiem finālistiem tieši Ampera un Volt modeļi izcīnīja uzvaru. Konkursā sākotnēji piedalījās 35 nesen tirgū nonākuši automašīnu modeļi. Kritēriji, uz kādiem balstījās žūrijas izvēle, bija dizains, komforts, sniegums, efektivitāte un, jo īpaši, inovatīvas tehnoloģijas – aspekti, kuros Ampera un Volt modeļi ir pārāki.

„Šis mums ir nozīmīgs mirklis un pagodinājums – saņemt apbalvojumu no Eiropas vadošo autobūves žurnālistu žūrijas,” atzīst Chevrolet Europe prezidente un rīkotājdirektore Sūzana Dokhertija. „Mēs demonstrējam to, ka pārvietošanās izmantojot elektriskos braukšanas līdzekļus var sagādāt prieku un ir uzticama, turklāt neietekmējot īpašnieka dzīves stilu.”

„Mēs esam ārkārtīgi iepriecināti, ka mūsu revolucionārā elektriskā automašīna tik sīvā konkurencē ir izvēlēta par uzvarētāju. Mēs ļoti lepojamies ar šo apbalvojumu,” stāsta Opel/Vauxhall vadītājs Karls-Frīdrihs Strake. „Notikušais iedrošina vēl vairāk turpināt uzņemties mūsu līdera lomu e-mobilitātes jomā.”

Volt un Ampera modeļi ir izcīnījuši daudzus starptautiskus apbalvojumus, tai skaitā arī nominācijās „Pasaules Zaļākais auto 2011” un „Ziemeļamerikas Gada auto 2011”. Eiropā automašīnu sasniegumi drošības jomā ir apbalvoti ar Euro NCAP piecu zvaigžņu maksimālo novērtējumu.

Ampera un Volt modeļi ir pirmie elektriskie transporta līdzekļi tirgū, kas paver iespēju ‘doties jebkur jebkurā laikā’.16 kWh litija jonu baterija darbina 111 kW/150 ZS jaudīgo motoru. Atkarībā no ceļa seguma, braukšanas tehnikas un temperatūras, 40 līdz 80 km var veikt izmantojot tikai elektrisko motoru un neradot kaitīgās emisijas. Automašīnas riteņi vienmēr tiek darbināti elektriski. Veicamās distances palielinājuma režīms aktivizējas brīdī, kad baterija ir gandrīz izlādējusies, nemanāmi sāk strādāt benzīna motors un darbina elektrisko ģeneratoru, kas tālāk apgādā bateriju, nodrošinot iespēju veikt vairāk nekā 500 km lielu distanci bez vajadzības uzpildīties.
 

 
Visi komentāri
 
285661. viesis 8.marts 2012 10:55
0 0 Atbildēt

Pie šausmīgajām benzīna cenām šāds auto būtu labs. Žēl ka pie mums nekāds atbalsts no valsts puses nav, jo paša auto cena ir liela. Pie simts tūkstošiem km nobraukuma tikai sāk atpelnīties.

285668. viesis 9.marts 2012 14:02
0 0 Atbildēt

redzēju vienu jauno amperu ar Vācijas numuriem Majoros. Tiešām, interesants un labs auto izskatās. Brauc pilnīgi bez jebkādas skaņas - pat elektromotora sīkoņu nedzird. Domāju, ka pēc 10 gadiem lielākā daļa auto būs līdzīgas konstrukcijas. tai idejai ir nākotne. Uzskatu, ka tradicionalo hibridu auto paaudze sevi neattaisnoja - no tiem tika gaidīts vairāk.

285672. viesis 9.marts 2012 21:37
0 0 Atbildēt

Innovatīvā tālredzība?! :D :D :D Kur tāda ir? Vai tā nosaucas tas pasāciens, kad GM 2002. gadā iznīcināja +/- visus savus 1997. - 1999. gadā uzražotos EV1 elektromobīļus? GM ražojuma elektromobīlis eksistēja jau pirms 15 gadiem, tikai šie "nez kāpēc" izdomāja tos visus pamest zem preses. Kur tad bija šī "innovatīvā tālredzība"?

285673. viesis 9.marts 2012 21:39
0 0 Atbildēt

Piedošanu, mazliet neprecīzi izteicos - pameta zem preses visus 1997 - 2003. uzražotos eksemplārus, bet pāris gadus vēlāk.

285675. viesis 10.marts 2012 17:49
0 0 Atbildēt

to msh.

Pasaule nebija tam gatava :D To ļaunumu vajadzēja iznīdēt

285676. viesis 11.marts 2012 14:29
0 0 Atbildēt

Jā jā. Palasīju viena EV fana lapeli. Diezgan smuki viss aprakstīts - notikumi utt. Arī smuks viģiks ar to EV1 - ļoti smuki ejošs aparāts bijis. Pēc tam kad GM krāni par spīti visiem protestiem gandrīz visus EV1 pameta zem preses un dažus atdeva muzejiem, liela daļa EV1 fanu sapirkās koijota RAV4 EV - koijotam sākumā arī bija plāns izdarīties kā GM, bet šie piekāpās protestiem un palaida pārdošanā visus iespējamos eksemplārus.

Man vispār patika tā cilvēka, kalifornijas iedzīvotāja, ikmēneša elektrības izdevumi - ļoti niecīgi - uz jumta saules baterijas, kuras pa dienu, kad ir lielais tarifs, padod tīklā elektrību pa dārgo bet pa nakti, kad lētais tarifs, RAVs uzlādējas :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Māra Ozoliņa saruna ar Paulu Timrotu par satiksmi, drošību un elektroauto (+ VIDEO) 7

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš sarunājas ar Paulu Timrotu, pieskaroties pašlaik aktuālām tēmām, tostarp automobiļu elektrifikācijai, satiksmes drošībai, infrastruktūrai un plānošanai. Lasīt vairāk

 

Ford atsauc 33 400 Kuga hibrīdautomobiļus 1

Ford pārtraucis krosovera Kuga Plug-in-Hybrid pārdošanu, bet 33 400 Valensijas rūpnīcā saražotajiem automobiļiem būs jāierodas uz remontu. Lasīt vairāk

 

Transporta attīstības plāna uzdevumu īstenošanai nākamiem septiņiem gadiem vajadzīgi ap 4,4 miljardi eiro 1

Transporta attīstības plānā definēto uzdevumu īstenošanai nākamajos septiņos gados tiek lēsta kopējā summa aptuveni 4,4 miljardu eiro apmērā, šodien, prezentējot Transporta attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam, stāstīja Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Ligita Austrupe. Lasīt vairāk

 

BMW hibrīdautomobiļi var aizdegties 11

Vairāk nekā 26 000 BMW un Mini automobiļu ar hibrīdiekārtām nāksies iegriezties servisos, lai novērstu defektu, kas var novest pie īssavienojuma. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti