82. Starptautiskajā Ženēvas motoršovā savu Eiropas debiju piedzīvo divi konceptmodeļi, kas radīti, ietekmējoties no Amerikas jauniešiem.
Foto: Chevrolet
Chevrolet stendā kompānijas pārstāvji, bruņojušies ar iPad, centīsies noskaidrot, ko domā jaunieši. Viņu viedoklis tiks izmantots, izstrādājot nākamos koncepta modeļus.
"Chevrolet vienmēr ir tiecies sasniegt visu paaudžu vēlmes," saka Sūzana Dokhertija, Chevrolet Europe prezidente un rīkotājdirektore. "Abi šie konceptmodeļi interpretē jaunās paaudzes vīzijas. Mēs, ar dažādām jaunām metodēm, iesaistot jauniešus, mēģinām noskaidrot viņu viedokli un ieklausīties viņu idejās."
Eiropas Komisijas dati* liecina, ka Eiropā ir aptuveni 100 miljoni jauniešu, vecumā zem 30 gadiem.
Pagājušajā gadā Chevrolet Amerikas Savienotajās Valstīs diskutēja ar jaunajiem patērētājiem. Balstoties uz iegūto informāciju, GM North Hollywood Design Center dizaineri Nikolass Deivids un Džo Bakers radīja jauniešu konceptmodeļus, kas demonstrē stilu un funkcionalitāti, ko šī grupa jauno pircēju vēlas redzēt automobiļos.
Pirmais Chevrolet konceptmodelis Code 130R ir četrvietīga kupeja ar vienkāršu, taisnu profilu. Code 130R ir ieguvis vēsturisku sporta auto iespaidotu stilu un klasisko, aizmugurējo riteņu piedziņu. Tā agresīvais priekšdaļas dizains, Chevrolet stila riteņu arkas, taisnā sānu līnija un Chevrolet emblēma ar sakrustotajiem karogiem veido Code 130R saikni ar Chevrolet sportisko mantojumu.
Code 130R dizaineri ir sakombinējuši turbodzinēju ar eAssist tehnoloģiju. Tā ar dzinēja izslēgšanu pie apstāšanās, bremzēšanas enerģijas rekuperāciju un griezes momenta izlīdzināšanu paātrinājuma laikā, automašīnas elektrifikāciju ienes jaunā līmenī un sabalansē turbodzinēja veiktspēju ar degvielas ekonomiju.
Otrs Chevrolet konceptmodelis Tru 140S ir "pieejama", "eksotiska izskata" četrvietīga sporta kupeja ar priekšpiedziņu. Trīsdurvju hečbeks ir radīts kā atraktīvs, tajā pašā laikā arī pieejams sporta automobilis, kas izskatās eksotisks, dārgs un ātrs. Tas ir būvēts uz tās pašas platformas, kas izmantota Chevrolet Cruze un revolucionārajam Chevrolet Volt elektromobilim ar nobraukuma distances pagarinātāju.
Tru 140S konceptmodelī dizaineri demonstrē tehnoloģijas, kas parasti ir atrodamas daudz dārgākos automobiļos. Tiešā degvielas iesmidzināšana, Start-Stop tehnoloģija, balansējoša iekšdedzes un moderna elektrifikācijas sistēma ir tas, kas palielina vērtību un sniedz uzlabotu degvielas ekonomiju.
Konceptmodeļos ir iekļautas tādas jauno pircēju novērtētās lietas un īpašības kā:
- Sedana tipa funkcionalitāte jaudīgas kupejas izskatā ar vietu četriem pasažieriem;
- Salonā - dažādu ierīču pieslēgšanas iespējas un ērta, inovatīva mantu uzglabāšana, WiFi, viedtālruņu integrācija ar Chevrolet MyLink un ekrānu;
- 1,4 litru turbo Ecotec dzinējs ar 150 zirgspēku jaudu un 5,9 litru (ārpus pilsētas) degvielas patēriņu.
"Jaunieši mums atklāja, ka viņi vēlas funkcionalitāti kombinācijā ar kupejai līdzīgu estētiku. Gan Code, gan Tru virsbūves formas atbilst šai prasībai," saka GM North America Advanced Design studijas direktors Frenks Saucedos. Studija atrodas Losandželosā, kurā radīti abi konceptmodeļi.
Abu konceptmodeļu iekšpuse to īpašniekiem ļauj personalizēt auto atbilstoši savām prasībām, kas ir izšķiroša jaunās paaudzes vēlme.
"Šī vecuma grupas pircēji tehnoloģiju savienojamību uzskata kā ļoti svarīgu īpašību. MyLink sistēma un WiFi ļauj viedtālruni integrēt automobilī un saglabāt savienojumu, padarot auto par personīgu dokstaciju," saka Saucedos.
No 2012. gada Ziemeļamerikas Starptautiskā autošova Detroitā, kur tie piedzīvoja pirmizrādi, abi Chevrolet konceptmodeļi ceļos uz galvenajiem motoršoviem, nozīmīgiem dzīvesstila un citiem pasākumiem.
"Auto kompānijai, kura spēj veiksmīgi iesaistīt šo paaudzi, ir lieliskas iespējas," teica Sūzana Dokhertija. "Chevrolet ar šiem klientiem vēlas izveidot īstas un nozīmīgas attiecības. Mēs vēlamies dzirdēt to, kas viņiem ir sakāms par mūsu dizaina procesu, un dot viņiem to, ko viņi vēlas, nevis to, ko mēs domājam, ka viņi vēlas."