Pieci ieteikumi veiksmīgam ceļojumam ar automašīnu 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 3.maijs 2018 15:43

Siltais pavasaris un vasaras tuvošanās daudzus iedvesmos ar auto apceļot Latviju un Eiropas plašumus.

Šodien ceļošana ar automašīnu kļūst ar vien populārāka, jo šādā veidā iespējams pa ceļam apskatīt vairāk, līdzi ņemt nepieciešamo bagāžu, kā arī vienlaicīgi paviesoties gan tālākos galamērķos, gan arī redzēt tuvākas vietas, plānojot ceļojuma laiku pēc pašu vēlmēm. Taču, dodoties pārbraucienā, ir svarīgi ņemt vērā dažus ieteikumus ērtākam un mierīgākam ceļojumam. Volkswagen pēcpārdošanas vadītājs Baltijas valstīs Ints Valainis iepazīstina ar pieciem noderīgiem padomiem, ko ņemt vērā, plānojot braucienu ar automašīnu.

Pārliecinieties, ka automašīna ir labā tehniskā stāvoklī. Tehniski nesagatavota automašīna var radīt riskus pasažieru drošībai un nevajadzīgu stresu ceļojuma laikā. Tādēļ pirms pārbrauciena ir svarīgi pārliecināties, ka automašīnas tehniskais stāvoklis ir atbilstošs un brauciens būs drošs un patīkams. Pirms došanās ceļā automašīnu ieteicams pārbaudīt pie speciālista, taču pašiem nepieciešams pārliecināties arī par auto riepu un rezerves riteņa stāvokli, kā arī dzinēja eļļas, dzesēšanas un bremžu šķidruma līmeņiem. Svarīga loma ir arī stikla tīrītājiem, īpaši pārvietojoties diennakts tumšajā laikā, tāpēc jāpārliecinās, ka tie ir labā darba kārtībā.

“Papildus tam svarīgi pirms tālāka izbrauciena veikt nepieciešamo apkopi vai nomainīt dzinēja eļļu, lai ceļojuma laikā nerastos nepieciešamība meklēt autoservisu. Mainot eļļu ārvalstu autoservisos ir rūpīgi jāpārliecinās par tās kvalitāti, kā arī tā var būt daudz dārgāka, īpaši, ja ceļojat ārpus Eiropas robežām. Tāpēc vislabāk automašīnu laicīgi pārbaudīt, lai izvairītos no jebkādu problēmu rašanās. Jāpatur prātā, ka, veicot tālākus braucienus ar smagu bagāžu, kā arī pārvietojoties pa ātrgaitas šosejām un kalniem, bremzēšanas sistēmai ir daudz lielāka noslodze. Tāpēc ļoti svarīgi ir pārliecināties, ka bremžu uzlikas un diski ir perfektā kārtībā. Jāatceras arī par akumulatora nolietojumu – veci akumulatori mēdz pievilt negaidīti, tādēļ, ja akumulators ir nolietots, labāk to nomainīt.” skaidro I. Valainis.

“Papildus tehniskajai pārbaudei, autovadītājam pirms ceļojuma noteikti jāpārbauda arī automašīnā esošais drošības aprīkojums, pārliecinoties, ka tajā atrodas aptieciņa, ko nepieciešamības gadījumā var papildināt, kā arī ugunsdzēšamais aparāts un gaismu atstarojošas vestes ne tikai šoferim, bet arī pasažieriem. Automašīnas aprīkojumam ir jābūt prioritātei, jo tālā izbraucienā visvairāk laika tiek pavadīts atrodoties automašīnā. Mūsdienu satiksme nav tā mierīgākā, īpaši izbraucot ārpus valsts robežām, jāņem vērā, ka katrā valstī ir citādāka braukšanas kultūra,“ uzsver Volkswagen pārstāvis.

Pārliecinieties, kāds aprīkojums ceļojumam nepieciešams. Veiksmīga brauciena priekšnosacījums ir pareizs aprīkojums, kas palīdzēs nepalikt uz ceļa un turpināt braucienu pat tad, ja bojāta riepa vai nestrādā GPS. Noteikti nepieciešams pārliecināties par rezerves riteni vai riepu remonta komplektu, lai vajadzības gadījumā bojātu riepu varētu nomainīt vai saremontēt bez autoservisa palīdzības. Lai tas izdotos, jāpārliecinās, ka līdzi paņemti arī nepieciešamie darba rīki – riteņa atslēga un domkrats. Nevajadzētu aizmirst par citiem papildu instrumentiem, kas palīdzēs automašīnu ārkārtas gadījumā salabot vismaz tik daudz, lai pašu spēkiem tiktu līdz tuvākajam autoservisam. Jāatceras līdzi paņemt gan skrūvgriezni ar nomaināmiem uzgaļiem, gan arī līmlenti, ar ko, vismaz uz laiku, salabot saplīsušu spoguli vai kādu automašīnas plastmasas detaļu, kamēr nokļūsiet līdz autoservisam, lai to salabotu.

Volkswagen pārstāvis iesaka līdzi ņemt arī lukturi. “Tas ir ļoti noderīgs instruments, ja automašīna jāpārbauda vai jālabo tumsā. Lukturim vēlams būt mitrumizturīgam, kā arī noteikti nepieciešams pārbaudīt tā baterijas un iepriekš iegādāties rezerves. Protams, var izmantot arī telefonā iebūvēto lukturi, taču tam jābūt ātri un ērti pieejamam un telefonam jābūt uzlādētam.”

Atkarībā no paredzamā ceļojuma maršruta, līdzi ieteicams ņemt arī trosi, kas palīdzētu mašīnu, piemēram, izvilkt no dubļiem, ja gadījies iebraukt kādā nomaļā lauku ceļā, kā arī pārliecinieties, ka līdzi paņemts ieskrūvējamais āķis, kur pievienot trosi. Garos izbraucienos braucot pa ātrgaitas šosejām, ieteicams nodrošināties ar rezerves motoreļļu, lai to nepieciešamības gadījumā varētu papildināt, kā arī jānodrošinās ar papildu drošinātājiem un spuldzēm automašīnas lukturiem. To meklēšana vajadzības gadījumā var būt sarežģīta un sagādāt liekas raizes.

Papildus tam vajadzētu nodrošināties ar labām navigācijas ierīcēm. Taču I. Valainis iesaka ņemt līdzi arī parasto karti, kas palīdzēs gadījumā, ja GPS ierīce pēkšņi nestrādās. Jāņem vērā, ka GPS ierīces dažreiz mēdz kļūdīties un neuzrādīt ceļus, tādēļ ieteicams pārskatīt ceļu kartē jau pirms došanās braucienā.

Izplānojiet ceļojumu un esiet gatavi jebkurai situācijai. Braukšana pa neierastiem ceļiem var radīt neikdienišķas situācijas. Taču, ja pirms ceļojuma esat kārtīgi sagatavojies potenciālajiem negadījumiem un riskiem, tad būsiet gatavs ar tiem tikt galā bez problēmām.

“Plānojot braucienu, jāpārliecinās, ka pa ceļam ir pietiekami daudz degvielas uzpildes staciju, ēstuves un naktsmītnes, kā arī vajadzības gadījumā autoserviss. Jāpievērš uzmanība arī katras valsts muitas nodevām un jāiepazīstas ar to likumiem, kas var atšķirties no Latvijas likumiem, tādējādi arī sagādāt liekas problēmas,” rekomendē I. Valainis. Piemēram, Austrijā bez īpaši izsniegtas atļaujas ir aizliegts satiksmi filmēt ar videoreģistratoru, tāpēc par neatļautu ierīces izmantošanu var nākties maksāt apjomīgu soda naudu.

Pirms došanās ceļā noteikti jāsaprot arī tas, kādā veidā ceļojuma laikā varēsiet norēķināties, lai būtu droši, ka būs iespēja izmantot bankas kartes, vai tomēr jāņem līdzi skaidra nauda. Atkarībā no galamērķa var rasties arī nepieciešamība pēc kredītkartes, ko var pieprasīt norēķinu nolūkiem kāda no naktsmītnēm.

Volkswagen pārstāvis iesaka pirms brauciena nomainīt automašīnas atslēgas baterijas un līdzi ņemt arī automašīnas rezerves atslēgu, ko nevajadzētu turēt kopā ar to, kuru izmantojat regulāri. Rezerves atslēga var noderēt gadījumos, ja oriģinālā atslēga saplīst, tiek nozaudēta vai nozagta. “Tā paša iemesla dēļ ieteicams ceļot arī ar diviem dokumentiem – pasi un ID karti, kuras tāpat kā atslēgas ieteicams turēt katru atsevišķi, drošā vietā,” saka Ints Valainis.

Nenoliedzami, ceļojuma laikā jāpatur prātā, ka ir iespēja sastapties ar vandāļiem un zagļiem, kas var mēģināt uzlauzt mašīnu vai kā citādi nodarīt tai bojājumus. Tādēļ ir vērts iegādāties ceļojuma apdrošināšanu, kā arī pārliecināties, ka automašīnas apdrošināšanas polisei nav beidzies termiņš.

Rūpējieties par sevi un saviem pasažieriem. Ints Valainis uzsver, ka labs šoferis vienmēr domās ne tikai par sevi, bet arī par saviem pasažieriem, lai ceļojums būtu izdevies visiem. Iesākumā svarīgi pārdomāt visu somu, iepirkumu un pārējo mantu izvietošanu automašīnā, lai tas būtu praktiski un droši. “Izvietojot lietas automašīnā, nepieciešams ievērot to pašu principu, kādu pielietojam kārtojot iepirkumu somā pārtikas produktus – smagākās lietas novietojam apakšā un sānos, bet vieglākās lietas liekam virspusē. Tādā veidā tiks nodrošināta arī automašīnas stabilitāte, īpaši, ja jāpārvar negaidīts šķērslis.”
Tāpat noteikti jāpārliecinās arī par to, ka somas ir novietotas droši un nostiprinātas, citādi tās bremzēšanas laikā var pārvietoties un sliktākajā gadījumā izraisīt traumas automašīnā braucošajiem.

“Taču galvenais faktors, ko atcerēties – brauciena laikā ir nepieciešama arī atpūta,” uzsver Volkswagen pārstāvis. “Es iesaku ceļojuma laikā pietiekamā daudzumā atpūsties no braukšanas un veikt regulāru apstāšanos, lai ceļš būtu drošs un automašīnas vadītājs nebūtu noguris, kā arī nezaudētu reakcijas ātrumu.”

 
Visi komentāri
 
viencexperc 3.maijs 2018 16:20
3 33 Atbildēt

Pirmais ieteikums - neizmantot neērtu un neuzticamu lauksaimniecības tehniku no VAG grupas (VW, Audi, u.c.)

GB12 3.maijs 2018 21:31
0 0 Atbildēt

Par džentelmeņa komplektu (aptieciņa, trijstūris, avareika) nevajag aizmirst - pagājušajā gadā Bosnijā par neesamību uzlika sodu. Bet laikam no kļūdām nemācos - tagadējā mašīnā, ar ko šobrīd esmu ārpus LV, laikam arī nav, neesmu pārbaudījis.

to vienexperc 3.maijs 2018 23:44
4 0 Atbildēt

Un kura tehnika Tavā vērtējumā nebūtu lauksaimniecības?? Lūdzu apgaismo nejēgas

650 4.maijs 2018 0:04
4 0 Atbildēt

Galvenais te nevajadzētu īpaši jokot ar lietām ,kam tiešām ir nozīme.Šis raksts ir gana cilvēcīgs, un liekulīgi būtu tam runātājam ko pārmest.Populāri ir doties izbraucienā arī ar īrētu auto, kur (parasti) starp pasažieriem ir gana daudz "pabraukt/spējīgo".Ne vienmēr katram no viņiem būs attiecīgajā līmenī uzvedības iemaņas svešās vietās un relatīvi lielos ātrumos.Ne katram svešam auto būs vajadzīgajā (kāda konkrētā braucēja individuālajiem uzskatiem atbilstošā/ierastā) stāvoklī riepas, gaismas, loguslotas un svešas mašīnas spējas paātrināties vai apstāties.Sevišķi tas attiecas uz piekrāmētiem auto un 8+1 sēdvietu cienītājiem.Katra vadītāja spējas ir viņam klusībā zināmas un vajag godīgi tās izmantot.Viens otrs ass mēdz zaudēt modrību jau pēc pusotras stundas vai pat ātrāk.Vēl kādam sirdī ir nostiprinājušies nepiedodami lv-lohu uzvedības ieradumi.Nereti visstulbākajā stāvoklī pat savas it kā atpūtas brīžos šāda izbrauciena laikā jūtas tieši tas, kurš spēj reāli novērtēt cita braucēja izdarības.Tieši šim būtu jāatrodas vadītāja tiešā tuvumā un savureiz jāpakontrolē viņa uzvedība laikā kad visi guļ,vai kad snieg,līst,slīd utt..

jjjj 6.maijs 2018 11:10
0 0 Atbildēt

Labs raksts, bet viens teikums sasmīdināja: "“Plānojot braucienu, jāpārliecinās, ka pa ceļam ir pietiekami daudz degvielas uzpildes staciju,..." Pieņemsim, ceļojums ir LV-Portugāle -LV. Kopā ar dažādiem līkločiem ap 9000 km. Interesanti, vai raksta autors pirms ceļojuma katrā iespējamā maršruta posmā rēķina degvielas staciju blīvumu un, izejot no tā, veido ceļojuma maršrutu? Bet ja nu brauciena laikā rodas vēlme pamainīt maršrutu, ko tad? Tad viss sagatavotais plāns nojūk Īstenībā, attālumi starp degvielas uzpildes stacijām visā Eiropā ir aptuveni +/- vienādi. Vienkārši - nevajag aizmirst par uzpildīšanos un viss ir ok.

1) Es cenšos nebraukt iekšā lielā, svešā pilsētā ar tukšu bāku.Šāda neapdomība var novest pie nevajadzīga stresa. 2) Daudzus gadus drošībai un savam sirdsmieram vadāju līdzi 5l degvielas kanniņu, bet viņa nekad nav noderējusi

eidis 7.maijs 2018 14:55
0 0 Atbildēt

Es gan vienreiz pie Mihenes tā ieirsos.... kādus 150 km nviena tanka. Uz putām kkā izšļūcu. Un Norvēģijā arī nesen bija diezgan sarežģīta situācija. Es gan parasti īsti nezinu maršrutu - improvizācija patīk.

IMO tas risinājums ir vienkāršs: 1/4 bāka palikusi = brauc iepildīties. Esi uz bāņa = nepildies un plāno nobraucienu kkur, kur tajā skaitā uzpildīties (bānis = +10% cenas vismaz)

650 6.maijs 2018 21:57
0 0 Atbildēt

Es tik brīnos par to, ka tik maz komentāru.Lieku degvielas kanniņu jau reti kurš uzņemsies vadāt.Būtu vēl iesakāms pārzināt/pārbaudīt sava auto degvielas rādītāja īpatnības.Tipa,cik var nobraukt kad lampa deg utt.Vai ir kārtībā degvielas padeve, ja gadījumā ir ar tukšu bāku jābrauc kalnā vai vairākkārt jāstājas kādā slīpumā utt.Svešā vietā ar mazu degvielas daudzumu pastāv zināms risks arī gaišā dienas laikā.Piem,ja gadās uz lielceļa sastrēgums.Ja tas kaut drusku kustas, tas ir viens, bet,cits ir, ja ilgstoši sanāk mīdīties uz vietas.Var jau iegadīties, ka tad pat dabiskās vajadzības publiski/draudzīgi jākārto turpat ceļa malā.Un ko tad pareizāk būtu darīt, ja aiz borta ir kādi +36.Ja neko citu, salonā vismaz liekai dzeramā ūdens pudelei būtu jāabūt.

Ja ir mode braukt nost no lielceļa, lai ielietu 30 santīmus lētāku degvielu,tas ir ok, bet pastāv varbūtība, ka nakts laikā daudzi navigātorā redzami tanki var nestrādāt un nestei līdzīgs automāts vai izpalīdzīgs taksists var tuvumā nebūt.Un tad ar to atlikušo litru vairs ne īsti braukt ko meklēt, ne arī atpakaļ uz šoseju.

Vēl var ieteikt nepažēlot pacmit eur un iepirkt riepu remonta adatu un vismaz dažus dažāda diametra lipīgos diegus.Ja ritenī ir redzama nagla, bet gaiss ārā nenāk- neviens nezin, cik tā nagla gara un viņu kustināt drīkst tikai apstājoties drošā vietā, kur pie mazākas veiksmes turpat varēs drošībā pakrāmēties pa bagažnieku, sameklēt instrumentus utt. Lieks putu baloniņš pa 5,- arīdzan var lieti noderēt.Nekvalitatīvu adatu pa 2,- ņemt gan nevajadzētu, kā arī vajadzīgs rievotam īlenam līdzīgs instruments, ar kuru izbakstīt varbūtējo caurumu, lai tas diegs tur vispār ielien iekšā.Tam nolūkam būs zināms fizisks spēks vajadzīgs, kā arī ne katrā gadījumā to varēs izdarīt bez riteņa noņemšanas.Riteņa noskrūvēšanai būtu vajadzīga kvalitatīva atslēga, kā arī noderētu pārliecība, ka to riteni nav kkad pirms gada kkāds būdīgs kretīnservisa darbinieks pārāk centīgi pieskrūvējis.Tāpat arī, ja tur ir viena drošības skrūve,var rasties jautājums kur ir un vai ir paņemta līdzi figūrainā galviņa tās atskrūvēšanai. Pēc tādas darbības būs vajadzīga krājumā arī kāda ierīce, ar ko to riepu piepumpēt.Pie autobāņa ātrumiem ir katrā apstāšanās vietā jānočeko riepu stāvoklis, tam jābūt par ieradumu.Pat drusciņ mīksta riepa pie ātruma laika gaitā var uzkarst un riteņa disks to tad var ātri vien sagriezt 2 daļās.Tāpēc arī tiek rekomendēts ilgstošai ātrai braukšanai iepūst labāk par 0,2 lielāku spiedienu, nekā nolaidīgi neievērot par 0,2 mazāku.Kur nu vel ja tas auto līdz lūpai piekrauts un riepa pusplakana...Nopirkt ārzemēs vienu riepu vai lietotu un vēl uz sitiena atrast "savu" izmēru var būt gana grūti, kur nu vēl naktī vai brīvdienā vai kādā attālākā vietā.

jjjj 7.maijs 2018 15:43
0 0 Atbildēt

Vēl par to, ko ceļojumā NEVAJADZĒTU darīt (tas no manas bēdīgās pieredzes). Nevajadzētu braukt pa autobāni tā, ka izpildās vienlaicīgi šādu, piecu nelabvēlīgo apstākļu kombinācija: maksimālais, uz bāņa atļautais ātrums + ilgstoši, bez apstājas + ja ārā ir liels karstums + autiņam liels svars (3,5t) + vecas riepas.

Ja šāda kombinācija ir, tad ir jābrauc vai nu lēnām, vai ar biežām pauzēm, vai nebraukt lielajā karstumā, vai darīt to tikai ar vieglu autiņu, vai ar jaunām riepām

Tas ir apmēram, kā tajā anekdotē: "Būvējam ātri, lēti un kvalitatīvi. Izvēlieties divus apstākļus"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti