"Amazone": Lauksaimniecības tehnikas tirgū galvenā problēma ir nelegālie tirgotāji 16

 

Amazone lauksaimniecības tehnika Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 18.februāris 2017 11:22

Lauksaimniecības tehnikas tirgū galvenā problēma ir nelegālie tirgotāji, pastāstīja lauksaimniecības tehnikas tirgotāja "Amazone" valdes locekle Baiba Mikāla.

"Mūsu un visu importētāju galvenā problēma ir tā, ka mēs ieguldām lielus līdzekļus servisa kvalitātes nodrošināšanā, rezerves daļu noliktavas uzturēšanā un mārketingā, lai klienti mūs zinātu. Veicam dažādas aktivitātes, tajā skaitā izglītojošas, kas prasa lielu finansējumu. Taču ir uzņēmumi, kas nav importētāji un kuri nedrīkstētu oficiāli pārdot mūsu importēto tehniku, taču viņi to iepērk tehnikas plačos un pārdod," sacīja Mikāla, piebilstot, ka nelegālajiem tirgotājiem atšķirībā no oficiālajiem importētājiem rūp vienīgi drīza peļņa un pie viņiem nevar saņemt agrotehnikas tehnisko apkopi.

Mikāla arī piebilda, ka, iegādājoties tehniku no neoficiālajiem tirgotājiem, klients ietaupa tikai vairākus simtus eiro, taču viņam nav nekādu garantiju par šīs tehnikas kvalitāti un ilgtermiņā šādas tehnikas iegāde var būt zaudējums. Tā kā klienti ir pietiekami gudri un to saprot, nelegālo tirgotāju aktivitāte ievērojami mazinās. "Klienti saprot, ka pērk kvalitāti nevis vienreizēju sajūtu, ka ir kaut ko lētāk samaksājuši. Ja klients vēlas kvalitāti, to viņš var dabūt pie oficiāla importētāja," teica Mikāla.

Viņa arī piebilda, ka oficiālie agrotehnikas importētāji ir meklējuši dažādus problēmas risinājumus, tostarp vērsušies Konkurences padomē, lai saprastu, kā rīkoties. Galvenā atziņa ir arī turpmāk augstā līmenī uzturēt servisu. "Mūsu kā importētāja pienākums ir cīnīties pret faktoriem, kas mazina produkta kvalitāti pēcpārdošanā," uzsvēra Mikāla.

2015.gadā "Amazone" strādāja ar 8,514 miljonu eiro apgrozījumu un 157 002 eiro peļņu, liecina informācija "Firmas.lv". Savukārt kompānijas 2016.gada rezultāti vēl nav publiskoti.

Uzņēmums "Amazone" ir reģistrēts 1993.gadā un ir firmu "Amazone", "Krone", "Grimme", "Lechler", "Fortuna", "Walterscheid" oficiālais importētājs Latvijā. "Amazone" nodarbojas ar lauksaimniecības tehnikas komplektēšanu, uzstādīšanu un servisu, kā arī rezerves daļu piegādi klientiem servisa nodrošināšanai, lauksaimniecības tehnikas tirdzniecību un lauksaimniecības tehnikas daļu mazumtirdzniecību. Kompānijas pamatkapitāls ir 284 573 eiro, un tās īpašnieki ir Baiba Mikāla (20%) un Arvis Mikāls (80%).

 
Visi komentāri
 
viencexperc 18.februāris 2017 12:21
5 0 Atbildēt

Kas pašiem liedz tā darīt?

Katrai precei divas cenas - viena ar garantiju, cita bez.

Uhh 18.februāris 2017 13:01
7 0 Atbildēt

"tostarp vērsušies Konkurences padomē" ... vispār jau KP uzdevums ir tieši cīnīties ar mākslīgiem monopoliem, kas šādu preču aspektā nozīmē (a) mākslīgus ierobežojumus tam, kurš var tirgot; (b) mākslīgus ierobežojumus tehniskās apkopes veikšanai.

Oficiālā importētāja ekskluzivitāte beidzas pie pirmās pārdošanas, cilvēkiem ir jāvar lietu brīvi pārdot sekundārajā tirgū, jebkuram, nevis tikai atpakaļ kādam "oficiālajam"; tehnisko apkopi jāvar veikt jebkuram pēc klienta izvēles, nevis tikai "oficiālajam" - ja tas nav iespējams, piemēram, jo neoficiālajiem nav pieejamas kādas oriģinālās detaļas, tad lūk tieši to KP var un drīkst risināt, uzliekot par pienākumu tās detaļas piegādāt *ne tikai* "oficiālajiem" importētājiem bet jebkuram gribētājam - tas ir nepieciešams lai nebūtu monopols uz uzturēšanu.

Uhh 18.februāris 2017 13:07
7 0 Atbildēt

Ar domu, ir ļoti saprotama viņu vēlme, lai tikai oficiālie izplatītāji tirgotu tās lietas. Tas ir ļoti svarīgi viņu biznesam, to veicināt ir ļoti izdevīgi viņiem un arī ražotājam, taču tas nav izdevīgi patērētājam; tāda situācija ļautu tirgotājam parazitēt uz lauksaimnieku rēķina, tāpēc arī valstis aktīvi pieņem likumus, lai panāktu lai rakstā minēto mērķi nesasniegtu, tāpēc ir radīta tāda iestāde kā Konkurences Padome, lai nodrošinātu lai šī viņu vēlme nekādi nepārvērstos varēšanā.

Palaidniex 19.februāris 2017 19:23
0 0 Atbildēt

Nu bet kur problēma?

Kurš pārdod un pelna - tas arī nodrošina garantijas un garantiju remontus.

Cilvēks 18.februāris 2017 13:45
6 0 Atbildēt

...LV tāds vārds kā TIESĪBAS brīvi izvēlēties tirgotāju utt.,ir SVEŠVĀRDS.To pašu preci ko tirgo LV,pasūtot no ārzemēm ar piegādi līdz mājām,var dabūt līdz piecpadsmit procentiem un vairāk-LĒTĀK,ar visu garantiju.Mums to slēp,viņiem vajadzīgs MONOPOLS.

feciic 19.februāris 2017 15:15
0 2 Atbildēt

Tiesības izvēlēties protams ir svarīgas, tikai nevajag aizmirst ka problēmas gadījumā jāzvana Dariusam uz Kauņu vai Svenam uz Dāniju, nevis jāstāsta visiem ka oficiālais pārstāvis šādus optimizētājus servisā apakalpo ar zemāko proritāti.

Problēma jau nav faktā ka kāds kautko spēj tirgot lētāk bet gan tas ka pēc tehnikas izdzīšanas pa vārtiem garantijas saistības tiek nofutbolētas tālāk oficiālajam pārstāvim.

lauķis 19.februāris 2017 16:22
2 0 Atbildēt

Ne jau oficiālais pārstāvis no sava maka sedz garantiju, to sedz rūpnīca. Varu pirkt kur vēlos, un pēc garantijas griezties pie tuvākā pārstāvja. Un lai tik pamēģina man atteikt, esam kopējā Eiropas tirgū. Un tieši ar šo jācīnās KP , pa daudz sakāpis vietējo izplatītāju galviņās.Kā atveras projekts tā dzelžiem +20%

Mnde 19.februāris 2017 16:36
0 2 Atbildēt

LV garantiju nodrosina pārdevējs - lasi čeka izsniedzējs!

Tas lai tad arī organizē iekārtas remontu garantijas ietvaros!

Nav normāli, ja viens tirgo lietas un otrs mistiskās Eiropas garantijas (kas tā tāda) ietvaros no savas kabatas sedz remonta izdevumus! Eiropas garantijas nenozīmē, ka bezierunu kārtībā ražotājs sedz garantijas izmaksas. Mēdz gadīties, ka garantijas finansējums ietverts izplatītāja peļņā!

Tātad - kurš ir izplatītājs - tas arī nodrošina garantiju. Ja izplatītājs bijis polis - tad laipni lūgtum čeka izniedzējam noorganizet remontu pie sava piegādātāja, nevis to likt apaksāt cita izplatītāja pārstāvim...

Un jā garantija un maksas remonti nav viens un tas pats. Ļoti daudz ko gribētos uzskatīt par garantiju, bet bieži vien liela daļa, ko gribas par garantiju nemaz tāda nav - dabīgs nolietojums un vai nepareiza ekspluatācija.

JautāJUMS 18.februāris 2017 14:34
3 0 Atbildēt

Kas gan amazonei un līdzīgiem liedz pārdot tehniku uz izdevīgākiem nosacījumiem nedzenoties pēc tās pašas ātrās peļņas?

feciic 19.februāris 2017 17:24
1 2 Atbildēt

Tapēc ka tādas ekstras kā rezerves daļu noliktava, darbinieku apmācības pie ražotāja un vēl visvisādas ražotāja prasības maksā naudu, pelēkajam labākajā gadījumā būs ar žogi apvilkta plava ar ofisa konteineru.

faber 20.februāris 2017 10:06
0 0 Atbildēt

2015.gadā "Amazone" strādāja ar 8,514 miljonu eiro apgrozījumu un 157 002 eiro peļņu...

Darbinieku apmācības un visvisādās ražotāja prasības tiek izpildītas un veiktas ne jau no iegūtās peļņas. Ir iespēja piezemēties un piedāvāt savus pakalpojumus tā, lai nebūtu iemesla žēloties par pelēkajiem.

Palaidniex 20.februāris 2017 10:57
0 0 Atbildēt

ROS 0,0184% nu galīgi nebūtu nosaucama par diži pelnošu bisnesu, lai te kāds varētu to kantori gānīt par "nelietīgajiem rīkļurāvējiem"...

Nortel 20.februāris 2017 13:59
1 0 Atbildēt

Krievijas zemnieki, celtnieki u.c. tehnikas lietotāji rezerves daļas (pat eļļas un smēres) sūta no štatiem, veseliem konteineriem. Pat mazos traktoriņus, kvadraciklus un sniega močus. Ar visu ceļu un muitošanu sanāk lētāk kā no vietējā dīlera.

Palaidniex 20.februāris 2017 14:08
0 1 Atbildēt

Krievija, pieņmu, ir pavisam atsevišķš stāsts...

Tur Pie klusā okeāna krasta arī teju 6 no 10 ir stūre bardačokā utt., utjpr.

as 20.februāris 2017 14:44
0 0 Atbildēt

Līdz ar EU parādīšanos beidzās importētāju ziedu laiki. Skarbi, bet fakts, tagad visu var pirkt un remontēt, kur patērētājs vēlas, brīvība EU!

Palaidniex 20.februāris 2017 19:51
0 0 Atbildēt

Par naudu to visu darīt var droši kur un kā vien vēlies!

Ar garantijas ietvaros veicamiem remontiem - viss nav tik vienkārši!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti