Visi komentāri - Izaicinošākais autosporta piedzīvojums “Pekina - Parīze 2019” svētdien piestās Rīgas Motormuzejā

Izaicinošākais autosporta piedzīvojums “Pekina - Parīze 2019” svētdien piestās Rīgas Motormuzejā

 

Foto: Publicitātes attēls

Motormuzejs | 27.jūnijs 2019 11:00

14 000 kilometri - tas būtu izaicinājums pat moderniem automobiļiem. Tomēr leģendārajā izturības braucienā no Pekinas līdz Parīzei, kas pirmo reizi tika pievarēts 1907. gadā, atļauts startēt tikai vēsturiskajiem spēkratiem, kas būvēti līdz 1976. gadam.

Šis auto piedzīvojums pamatoti tiek saukts par visizaicinošāko “Vintage” un “Classic” spēkratu ralliju pasaulē.

Rīgu brauciena dalībnieki šogad sasniegs svētdien, 30. jūnijā, kad pievarēti būs jau 11 000 kilometri. Par Rīgas “check-point” jeb kontrolpunktu ir izvēlēts Rīgas Motormuzejs un Biķernieku trase, tādēļ sagaidāms, ka laika posmā no plkst. 16:00 līdz 19:00 izturībnieki piestās pie muzeja un dosies izmēģināt Biķernieku trases līkločus.

Rallijā šogad piedalās vairāk nekā 100 ekipāžas. Vidēji dienā automobiļiem jāpievar aptuveni 400 kilometri, bet atsevišķās dienās brauciena garums ir pat 650 km, kas vēsturiskajiem spēkratiem ir pamatīgs pārbaudījums.

Rīgas Motormuzeja speciālisti ir izveidojuši savu dalībnieku topu, kurus šogad noteikti vajadzētu apskatīt:

1.                     Eksotisks rallija veterāns – 20. gadsimta sākuma “Contal Mototri” tricikls, kurš tālajā 1907. gadā startēja arī pirmajā Pekina - Parīze rallijā. Rīgu apciemos šī spēkrata atdarinājums.

2.                     Rallija senākais autentiskais spēkrats – ap 1910. gadu ASV ražotais automobilis “White MM Pullman”. Šādi auto 20. gadsimta sākumā bija pazīstami arī Latvijas teritorijā.

3.                     Īstenu rallija garu pārstāv ekskluzīvie britu 1920. un 1930. gadu mijas “Bentley” sporta automobiļi.

4.                     Youngtimeru grupā bez jau Latvijā labi atpazīstamajiem “Porsche”, “Mercedes-Benz”, “Jaguar”, “Datsun” un “Volvo” marku automobiļiem rallijā startē “Ferrari” 208 GT4 (1973. - 1980. g.) un eksotiskie 1970. gadu vidus “Leyland” P76 un “Holden EH” automobiļi, kuru ražošanas dzimtene ir tālā Austrālija.

Jāpiemin, ka pirmo reizi Pekina – Parīze rallijs Rīgas Motormuzejā viesojās 2007. gada Jāņos, kad šis slavenais autosporta piedzīvojums svinēja 100. jubileju.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti