Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanas mērķu sasniegšanai 2030.gadā Latvijā būtu jābūt 18 000 elektroauto 76

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.februāris 2020 15:38

Viens no plānotajiem siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas samazināšanas pasākumiem transporta nozarē ir videi draudzīga transporta izmantošanas veicināšana un šī pasākuma mērķis tiks sasniegts, ja 2030.gadā Latvijā būs 18 000 elektroauto, trešdien Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē sacīja Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs un Saeimas deputāts Jānis Butāns (JKP).

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka patlaban Latvijā reģistrēts ir nedaudz mazāk kā 1000 elektroautomašīnu.

Sēdē vairākus deputātus interesēja, kādā veidā SM iecerējusi panākt šādu elektroautomašīnu skaita pieaugumu, tostarp, vai plānoti kādi valsts atbalsta instrumenti, vai arī to plānots veicināt ar nodokļu politiku. Savukārt deputātu Jāni Dombravu (VL-TB/LNNK) uztrauca tas, vai ne pārāk turīgajiem Latvijas iedzīvotājiem ar šādiem plāniem netiks apgrūtināta pārvietošanās ar iekšdedzes autotransportu.

Butāns uzsvēra, ka SM neplāno prasīt akcīzes nodokļa palielināšanu fosilajai degvielai, kā arī nav nepieciešami valsts atbalsta pasākumi, jo elektroautomašīnu pārdošanas kāpumu veicināšot to cenas pakāpeniska izlīdzināšanās ar iekšdedzes dzinēju automašīnām.

"Elektromobilitātes attīstība valstī tiek veicināta ar bonusiem elektrisko automašīnu lietotājiem, kam nav jāmaksā transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis, reģistrācija un speciālas nozīmes numura zīme ir bez maksas, var braukt pa sabiedriskā transporta joslām, vairākās stāvvietās Rīgas un Liepājas centrā var novietot bez maksas un tiek subsidēts tarifs nacionālajā uzlādes tīklā," skaidroja Butāns.

Viņš piebilda, ka patlaban valsts jau ir gandrīz izveidojusi elektroautomašīnu uzlādes staciju tīkla "mugurkaulu", bet valsts investīcijas šī uzlādes tīkla paplašināšanā nav plānotas - turpmāk tīklam jāaug, balstoties uz privāto iniciatīvu.

Ekonomikas ministrijas Ilgtspējīgas enerģētikas politikas departamenta vecākais eksperts Einārs Cilinskis norādīja, ka valsts atbalsta programmām būtu jābūt vērstām uz uzņēmumu autoparku un taksometru nomaiņu ar elektrotransportu. "Gadījumā, ja nespēsim sasniegt mērķi attiecībā uz elektrotransportu, būs vairāk jāsiltina mājas, bet tas jau prasīs pavisam citu investīciju apmēru," viņš teica.

Tajā pašā laikā Butāns norādīja, ka valsts atbalsts taksometru pārejai uz elektrotransportu nav plānots, bet, piemēram, Rīgā ar normatīviem varētu uzlikt par pienākumu taksometru pārvadājumos izmantot tikai videi draudzīgu transportu - ar saspiesto dabasgāzi vai elektromobiļus.

Lai klimatneitrālas ekonomikas veicināšana transporta sektorā notiktu iedzīvotājiem iespējami draudzīgā veidā, SM SEG emisiju samazināšanu transporta sektorā iecerējusi balstīt uz sabiedriskā transporta tīklu, kā arī mikromobilitātes un videi draudzīgāka autoparka attīstību.

Butāns skaidroja, ka sabiedriskā transporta tīkla attīstība balstīsies uz dzelzceļu kā tā mugurkaulu. SEG emisiju samazināšanas pasākumos ietverta gan dzelzceļa elektrifikācija, gan jaunu vilcienu iegāde, tostarp arī dīzeļvilcienu nomaiņa pret modernākiem, piemēram, bateriju vilcieniem. Tāpat paredzētas tādas aktivitātes kā augsto peronu izbūve, stāvparku izveide, autobusu maršrutu piesaiste dzelzceļa stacijām un citi pasākumi.

"Dzelzceļš pamazām kļūst arvien konkurētspējīgāks ar privāto autotransportu, piemēram, pēc ekspresvilciena ieviešanas maršrutā Valmiera-Rīga pasažieru skaits tajā ir audzis aptuveni par 30%," stāstīja Butāns.

Viņš arī minēja, ka, pārejot uz videi draudzīgāku autotransportu būtu nepieciešams samazināt akcīzes nodokli dabasgāzei par 50%, tādējādi satiksmē, tostarp īpaši autobusu satiksmē un komerctransporta pārvadājumos, stimulējot izmantot transportlīdzekļus ar saspiesto dabasgāzi (CNG).

"Lai gan dabasgāze jeb tā sauktā autogāze nav klimatneitrāla degviela, tā tomēr izdala par 25% mazāk oglekļa dioksīda nekā dīzeļdegviela," skaidroja Butāns.

Viņš norādīja, ka transporta sektors ir viens no galvenajiem SEG emisiju avotiem, veidojot 28,5% no kopējā apmēr. Virs transporta ir tikai enerģētika - ar 35,4% SEG emisijām. Būtisks apmērs SEG emisiju ir arī lauksaimniecībā - 24,6%. Vienlaikus rūpnieciskie procesi un produktu izmantošana dod 6,5%, bet atkritumu apsaimniekošana - 5%.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietniece Alda Ozola deputātiem atgādināja, ka Nacionālais enerģētikas un klimata plāns 2021.-2030.gadam paredz samazināt SEG emisijas par 6% salīdzinājumā ar 2005.gadu. Lai to panāktu, katru gadu oglekļa dioksīda emisijas ir jāsamazina nedaudz vairāk par 100 tonnām.

Uz komisijas vadītāja Vjačeslava Dombrovska (S) jautājumu, kuri, viņasprāt, ir riskantākie pasākumi, par kuriem ir vismazākā pārliecība par īstenošanu, Ozola minēja bažas par atjaunojamo energoresursu īpatsvara palielināšanu, kā arī bažas par pietiekama daudzdzīvokļu namu siltināšanas apjoma sasniegšanu.

Attiecībā uz elektroautomašīnu skaita palielināšanu Ozola informēja, ka patlaban ministru līmenī notiek sarunas par iespēju izstrādāt labvēlīgākus līzinga noteikumus elektroautomašīnu iegādei.

Ozola norādīja, ka SEG emisiju samazinošajos pasākumos lielākā ietekme paredzēta elektrotransporta skaita palielināšanai - 24%, moderno biodegvielu ar biogāzes izmantošanai - 15,9%, kā arī dzelzceļa elektrifikācijai - 8,4%.

 
Visi komentāri
 
Krotow 19.februāris 2020 16:31
4 0 Atbildēt

Lai sāk ar publiskās ātrās lādēšanas vietu būvēšanu un L2 lādētājiem laternu stabos dzīvojamajos rajonos. Ar līzinga noteikumiem būs interesanti. Bankām ir pie kājas ka elektriskā auto lietošanas izmaksas ir 2x mazākas. Un pēc parastajiem noteikumiem 30..40 kEUR auto cenai nekvalificēsies 70..80% braucēju.

Pļurkt 19.februāris 2020 16:36
2 5 Atbildēt

1. Pašlaik lai iegādātos sakarīgu elektroauto ir jāgaida pasūtījums vismaz 1,5 gadu!

2. Ar ko ražos elektrību tiem elektroauto Latvānijas elektrodeficīta apstākļos??? Vai Liepājas TEC uz Polijas oglēm!

Bradypus 19.februāris 2020 17:18
7 1 Atbildēt

Nē - pirks atomenerģiju no Baltkrieviem un Somiem. Tā nav teoretizēšana, bet šī brīža reālais plāns ar jauno AES iešanu produkcijā 2021 gadā. Elektrību neražo tā pēkšņi, kā ienāk prātā ekofaniem - jau šobrīd tiek slēgti līgumi un plānota slodzes balansēšana.

Volx 19.februāris 2020 18:08
6 5 Atbildēt

Nu ko var muldēt par kādu elektrodeficitu.?Tev pusdienlaikā atslēdz un tik 20.30 ieslēdz atpakaļ to elektrību? Tieši ar šādu bubuli elektrodeficīts treknajos gados rekonstruēja abas TEC, kas tagad strādā tikai 40% no savas jaudas. Cilvēki kļūdījās bišku, tauta sāka izbraukt.

Pļurkt 19.februāris 2020 19:14
6 5 Atbildēt

Da atver savas aizmiglotās ačeles!!

Bradypus 19.februāris 2020 21:08
2 1 Atbildēt

Muldēt? Jau tagad importējam 15% no patēriņa:

Latvijā 2019. gadā neto patērētās elektroenerģijas apjoms bija 7 297 056 MWh, vidējā elektroenerģijas biržas cena Latvijas apgabalā samazinājās līdz 46,28 EUR/MWh. Izmantojot vietējo ģenerāciju, Latvija elektroenerģijas patēriņu nosedza 84,7% apmērā.

www.ast.lv/lv/electricity-market-review

Volx 19.februāris 2020 21:55
4 0 Atbildēt

Tieši tā - muldēt. Es jau rakstīju, mums ir elektrojaudas, kas netiek noslogotas pat uz pusi. Exports/imports atkarigs no cenas biržā. Ja poļi ar oglēm saražo letāk, tad mums nav izdevīgi savus TEC darbināt, bet iepirkt. Mums vienkārši viss ir tā sadārdzinats, ka citur saražo letāk. Lūk, ja Polijā, Zviedrijā visi sāktu kko svilināt un šiem trūktu jaudas, tad mēs iedarbinātu savus TECus un sāktu viņus apgadāt(exportēt).Tagad vēl Baltkrievi uzbliezusi savu AES, mums ar savu šķeldas dedzināsanu vēl tālu līdz efektivitātei.

Volx 19.februāris 2020 21:57
2 0 Atbildēt

Tavuprāt ja mums Maximā pardodas Polijas kartupeļi un āboli, tad mums šeit nekas neizaug un ir pārtikas krīze?

??? 20.februāris 2020 10:43
1 0 Atbildēt

Tātad labākais risinājums ir vairāk TECā dedzināt krievijas gāzi un maksāt par to OIK? Cik man zināms, OIK maksājumus TECam neviens netaisās atcelt. Varbūt vienīgi pārsauks savādāk un pamainīs iekasēšanas veidu...

Kanibaals 21.februāris 2020 8:47
0 0 Atbildēt

Protams ka labāk, jo OIK taču TECam izdevīgi. Kropļo konkurenci.

WALA 19.februāris 2020 17:07
5 1 Atbildēt

Daļa teksta ir pilnīga tufta, un ja uz tā balsta stratēģiju - nekāds sakarīgs rezultāts no tā nebūs. Bet nu kad pārtrauks zīmēt mākoņos, tad varbūt pamazām radisies vieta diskusijai.

"Bateriju vilcieni" - vienkārši malači ...

Freijers 19.februāris 2020 18:56
4 1 Atbildēt

Tak, lai rādā valsts iestādes priekšzīmi - visa Saeimas autobāze, CP, muņi, iestādes utt. tur jau normāls skaits savāksies - nolietotos pēcāk varēs atkal pārdot nabagiem un viss būs kā līdz šim, tikai vecu riepu vietā varēs Li baterijas vākt, rakt un reizēm apdzēst.

Krotow 19.februāris 2020 19:23
3 2 Atbildēt

Ar šo uzmanīgi - sagribēs vēl Tesla auto un nodokļu maksātāji atkal stenēs.

Štatos policija šur tur jau pārejot uz teslām

Freijers 19.februāris 2020 20:11
3 2 Atbildēt

Štatos nav green new deal debīlisma. Ja jau pāriet, tad šķiet, ka kādā mērā tas ir izdevīgi....Es nedomāju, ka ļoti lētus iekšdedzes auto pērk valsts iestādes.

WALA 19.februāris 2020 20:58
7 2 Atbildēt

Lai ilustrētu idejas absurdumu par tiem 18000 EV, pie optimistiska novērtējuma EV ražošana vajag vismaz par 1/3 vairāk enerģijas, tatad vismaz par 33% vairāk CO2 izmešu pie ražošanas. EV vajag atsevišķu uzlādes infrastruktūru, lai ar tiem tiktu tālāk par "savu pagalmy" , kas arī nozīmē kaut kādus CO2 izmešus, mazak kā baterijas ražošanai, vet tad atkal lai slodzi tīklā izlīdzinātu un varētu labāk nopelnīt, gan jau agri vai velu arī tur būs baterijas, ta vai citādi klāt. Tad ja paveicas mums ir "zaļa industrija" kas saražo ta rupji 1,5 rezes vairāk CO2 kā ieksdedzes dzineju auto ražošana ( un tas vēl ir mega optimistiks scenarijs - tam kam sliecos ticet es, tiek noradīts vismaz 2x vairak CO2). Tātad lai būtu kāds labums izmešu ziņā šiem auto ir jānobrauc noteikti lai kompensētos ražošanas CO2 handikaps.

Un tālāk es gribētu redzēt to aprēķinu kā šie 18 K ir " izzīsti no pirksta" un kāds ir plānotais nobraukums tām kastēm, lai vispār būtu kaut kas "zaļš" par ko te runāt !

anoagask 19.februāris 2020 20:59
11 1 Atbildēt

Ja elektroauto iegūs popularitāti, elektrībai uzliks akcīzi vai elektroauto nodokli

Krotow 20.februāris 2020 19:59
1 0 Atbildēt

Ceļa nodoklis elektroauto būs. Tai pašā Norvēģijā šobrīd to sāk uzlikt, gan samazinātā apmērā. Kaut kur taču nauda ceļu labošanai jāņem. Nav pamata domāt, ka pie mums būs citādi. Un par akcīzi vai kaut ko līdzīgu elektrībai var nešaubīties. Jo starpību no zudušās degvielas akcīzes taču jādabū atpakaļ. Kā to nosauks, nav svarīgi.

Frontera 21.februāris 2020 20:15
0 0 Atbildēt

jāaa..aizmirsu savā komentā to pieminēt,tieši tāa..nekas nepaliks nepamanīts..par visu maksāsim.

Zemesgramata 19.februāris 2020 21:40
3 1 Atbildēt

Būs kā BY, kur ir ķīniešu autorupnica. Publiskais sektors ir pārsedinats tieši uz tās markas auto (policija, taxi utt)

18 000 ir nereāls cipars pie mūsu cilvēku ne pirktspējas.

siltumnīca 19.februāris 2020 23:09
4 1 Atbildēt

Lai samazinātu siltumnīcu gāzes, būtu jājauc nost siltumnīcas, nevis jāražo auto...?

atrabotka 20.februāris 2020 0:23
1 1 Atbildēt

Latvijā jāceļ ātomreaktors. Visi pļurkst par zaļo dzīvesveidu un elektrotransportu, bet kur raus elektrību - klusē. Laikam ar spaiņiem pienesīs.

raimondsm 20.februāris 2020 8:01
2 1 Atbildēt

iauto.lv/forums/topic/...ologija?pnr=35

Paskatamies Latvijas karti. goo.gl/maps/CCKhym5wvSL6VAGo8

Paskatamies to aktuālo enerģijas patēriņu, piegādi Latvijai un eksportu.

www.ast.lv/lv/content/si...-energosistema

Vakar no tās augšējās līnijas uz Latviju 365MW

Zināmas jaudas caurlaides iespējas tām līnijām ir. Kā būs pēc kāda laika - liks uz tās līnijas papildus ģenerācijas jaudas, kādu dabasgāzes staciju vai importēs no ziemeļiem.

Asaris 20.februāris 2020 8:30
2 1 Atbildēt

10 gados tikai 18k liekas pamaz

aigi 20.februāris 2020 9:02
1 0 Atbildēt

18k EV nav daudz, 10 gados reāli sasniedzams mērķis. Nav jau teikts jaunu auto. Daļa būs noteikti mazlietoti.

Skatos, ka LV iespējams būs Tesla pārstāvniecība. Tas var daļu no dārgā gala auto pircējiem pārvilināt uz EV. Ja tirgū tuvāko 2-3 gadu laikā parādīsies EV pa 20k, tad vispār 18k reāli paceļams. + ja būs vēl kāds atbalsta mehānisms, tad vispār īzī pīzī.

Zemesgramata 20.februāris 2020 9:54
4 0 Atbildēt

Nekādu atbalsta mehānismu.

Ghj 20.februāris 2020 10:13
5 0 Atbildēt

Lai atbalstās uz velosipēda, lēti un ekoloģiski

aigi 20.februāris 2020 11:09
5 5 Atbildēt

Kāpēc ne? Ir bijuši jau precedenti - pirms gadiem 7 varēja apkures iekārtas mainīt uz videi draudzīgākām. Izmantoju, uzliku siltumsūkni ar 50% valsts atbalstu.

Tev ir iespēja izmantot šo iespēju vai neizmantot, brīva griba.

msh 20.februāris 2020 12:44
10 3 Atbildēt

Kāpēc man, nabagam, ir jāapmaksā tava, turīga cilvēka, dārgā mašīnīte? Vai nepietiek jau ar to ka esmu piemetis tavam siltumsūknim? Pseidoekoloģijas tofikā jau bija piemērs iz ASV; statistika, kas parāda ka šāda veida lohotrona ieguvēji ASV pamatā ir turīgie cilvēki ar lieliem ienākumiem - bet jāmaksā, protams, visiem. Pēdējais teikums vispār cinisma kalngals; galā bija jāpieliek zvaigznīte un apakšā maziem burtiņiem "ja tev ķešā ir tik un tik tūkstoši".

kraspl 20.februāris 2020 13:25
1 7 Atbildēt

Pats jau arī elposi tīrāku gaisu pilsētā. Ja dzīvo lauku viensētā, tad tev nav stimula ko mainīt pilsētas gaisa kvalitātē. Varbūt bērnus sūtīsi uz Rīgu skoloties?

msh 20.februāris 2020 19:10
3 1 Atbildēt

Bet kas tur ir tam dižbedres gaisam tāds? Kad aizbraucu un to elpoju - gaiss kā gaiss. Un pat ja tomēr būtu kaut kāda problēma ar to gaisu dēļ mašīnām - ne jau elektromobīļi to uzlabos. Kāpēc? Nu kā tev šķiet, kurā mašīnu grupā ietilpst vairāk kūpošu un smirdošu mašīnu - turīgo cilvēku lietotajām dažus gadus vecajām mašīnām [elektrisko mašīnīšu mērķauditorija], vai nabagu, kuri elektrisko mašīnīti nevarēs atļauties nekad, brauktajām 20 gadus vecajām mašīnām? Ir jābūt šausmīgi naivam domājot ka dažus gadus vecu mašīnu aizvietojot ar elektromobīli, kaut kas spētu uzlaboties jebkādā veidā.

juhu 21.februāris 2020 8:51
1 5 Atbildēt

Tu tā arī neapjēdz? Pilsētās, kurās sastrēgumi ir garāki par 100m un ilgāki par 10min - vienkārši jāaizliedz tev iebraukt ar tavu smirdošo drapaku, kuru tu tagad centies aizstāvēt. Rīgai cauri var izskriet uz ričuka, ja kājas nevelk - elektroričuks ir pieejams arī tev, nemaksā 40 štukas.

Paliek piegādes transports, bet tie jau korķus neveido - korķus veido indivīdi, kas savu pakaļu pārvieto 8kv.m. aizņemošā auto - tie arī reāli aizpilda ielas.

msh 21.februāris 2020 12:50
3 1 Atbildēt

Nē, tu esi tas, kas kaut ko neapjēdz. Tu esi tas, kurš vēlas cīnīties ar sekām, kādam aizliedzot kaut kur braukt. Bet ir jācīnās ar cēloņiem, novēršot vajadzību braukt. Bet nu tātad, ieiesim tavā absurdā - es aizbraucu uz 250 km attālo dižbedri, bet es tur nedrīkstu iebraukt - būs pie ieejas dižbedrē bezmaksas apsargāts stāvlaukums? Baidos ka nebūs pat maksas, bet es maksāt negribu - nah man jāmaksā par stāvēšanu ja tur, kur es gribu nokļūt, man par stāvēšanu nav jāmaksā? Tālāk - labi, kamēr es braucu viens, ričuku grabažniekā ielikt var - ko tad ja vajag braukt pieciem - vilkt līdzi piekabi ar velosipēdiem? Lietot sūkājošo dižbedres sabiedrisko transportu? Ko tad ja vajag no turienes aizvest kaut ko lielāku?

sme 21.februāris 2020 13:55
2 0 Atbildēt

Braucot piecatā, pie robežas tu samaksāsi eko nodokli par iebraukšanu dižbedrē ar iekšdedzes dzinēja auto un brauksi vien iekšā. Nodoklis motivēs braukt tikai tad, kad tiešām vajag, nevis ziņģēt cauri Rīgai tikai tāpēc, ka to var.

msh 22.februāris 2020 0:23
1 0 Atbildēt

Ā, tiešām, nodoklis motivēs braukt tikai tad, kad vajag? Respektīvi, vismaz 95% esošo braucēju? Forši ka kāds noderīgais idiots ierosina izveikt vēl vienu slaukšanu, atrunājoties ar pseido ekoloģiju. Vienīgās mašīnas, kuras šāds jauns slauciens atturētu no iebraukšanas dižbedrē būtu daļa no tranzīta - kurš pastāv tikai attiecīgu ceļu trūkuma dēļ.

WALA 20.februāris 2020 14:02
8 1 Atbildēt

Kas tev Latvijā gaisam par vainu ? Esmu izjutis cuk labi Rīga ogļu putekļi vazājas, tad kad vēl dzīvoju Rīgā, bet transporta lielāka raditā problema bija troksnis, ne vairak ne mazāk, un fakts ka pec ziemas pa gaisu iet smiltis biezā slānī.

Es jau saprotu ka jo tīrāks gaiss, jo "smalkāki paliek kungi" un nejaušu "purkškī" telpā uzskatīs par ekoloģisku katastrofu, bet nu varbut kaut kā saņemsimies un neparspīlēsim. EV nerisina ekoloģijas problēmu, vismaz ne tagad un tepat. TEC neviens ārpus Rīgas lielā attālumā nav aizstiepis, putekļu raditāji ar nekur tālu prom nav aizgajusi ....

impl 20.februāris 2020 14:53
4 4 Atbildēt

Tā jau ir, panda laukos dzīvojot par Rīgas sastrēgumu smirdoņu maz ko zin.

WALA 20.februāris 2020 14:56
6 3 Atbildēt

Labi ka nepiemini bambusu mežus

piurew 21.februāris 2020 14:44
2 3 Atbildēt

Un kāpēc citam nabagam ir jāelpo tevis, nabaga, piegāzēts gaiss? Savā goda istyabā gāzē un elpo, cik gribi. Iebrauc pilsētā un uzvedies pienācīgi. Iekšdedzes motors pilsētas sastrēgumos - tas ir kā ar dubļainiem zābakiem gāzties iekšā gultā. Tie laiki aiziet,patīk tas jums vai nē.

WALA 21.februāris 2020 22:36
1 0 Atbildēt

Tad es pieņemu pilsētniekiem.labpatiks panemt lāpstu rokas un aiziet lauksaimniekiem palīgā, lai na ar "dubļainiem zabakiem gultā jāguļas* jo visu pārtiku saražo un parvadā ar fosilas energijas līdzekļiem. Ka sak "lai rīklē nesprūst" tavs mīlotais dārzenis, vai vistas stilbiņš !

ebzfu 21.februāris 2020 22:51
2 1 Atbildēt

Tu man par velti devi to pārtiku? Ikreiz kārtīgi maksāju prasīto cenu. Nelauzies, čomiņ, reizi nedēļā par Rīgas piegāzēšanu samaksāsi cēneri, to tu tāpat paņemsi atpakaļ no kundēm.

WALA 22.februāris 2020 12:06
1 0 Atbildēt

Un tu domā ka es no laukiem būšu tas kas to cēneri samaksās ? Tas būsi tu pats un tūkstošiem citu Rīdzinieku, jo viss jau sen tiks iekļauts cenā. Un tici man, ja sāks sipt prātu par izmešiem parlieku daudz - laucinieki bez pilsētas izdzivos, bet ka pilsetnieki bez laukiem - tas ir mazliet intersantāks jautājums.

P.S. bet ekoloģijas kontekstā, es šogad jau esmu nolēmis max daudz braukt ar velo lai tizlumu.nodzītu, tā ka man būs vēl labsks risinajums par EV

eslokn 23.februāris 2020 8:29
0 0 Atbildēt

Nu ļoti labi! Tad man, minoties ar velo, sastrēgumos būs jābrauc garām par vienu auto īsākai auto rindai) Velo ir baigā štelle, lai veicās!

Zemesgramata 21.februāris 2020 16:03
4 0 Atbildēt

Maniem nodokļiem nav jāapmaksā bagātnieku iegribas un luksuspreču iegāde.

Turklāt šāda veida atbalsts būs tirgus čakarēšana. Cenas tiks mākslīgi uzpūstas šiem auto.

Kas man liedz? Tas, ka man ir dzīvoklis un jaunu auto šajā valstī dzīvojot es nevarēšu atļauties nopirkt nekad.

kureb 21.februāris 2020 17:01
0 2 Atbildēt

Tātad, sava trūkuma dēļ esi gatavs elpot piegāzētu gaisu (ja dzīvo Rīgā) un indēt arī savus bērnus? Ja vairāk cilvēku mazāk lietotu privātos degvielas auto, sastrēgumos rastos mazāk indīgo atgāzu un ieguvējos būtu arī tava ģimene. Protams, ja neesi ieradumu un komforta vergs, kas visur dodas privātajā auto.

Zemesgramata 22.februāris 2020 8:05
4 0 Atbildēt

Rīgā nedzīvoju un pat netaisos to darīt. Riebjas tā pilsēta.

Tās lielākā problēma ir apbraucamo ceļu neesamība un kravas osta pašā pilsētas centrā. Gandrīz viss transports tiek dzīts caur centru. Tāpēc var rasties ilūzija, ka mašīnu ir daudz un tās jālikvidē.

Lai izprojektētu apvedceļus un atslogotu centru no auto tur smadzeņu nepietiek. Vieglāk ir bļaut, ka visiem vajag EV vai mīties ar salieķi.

msh 22.februāris 2020 0:27
2 3 Atbildēt

Tukša demagoģija. Taustāmu statistiku studijā ar to, cik cilvēku cieš no "piegāzētā gaisa". Ieguvējos viņa ģimene ir tagad, kad tā var braukt ar mašīnu, un nevis tad, kad pseidoekoloģijas vārdā, lai samazinātu gaisa piesārņojuma līmeni no nekaitīga, uz par kripatu mazāku, tā mašīna būs atņemta. Domā ar galvu, augšējo, protams.

Frontera 21.februāris 2020 20:20
1 1 Atbildēt

un nauij man vispār būtu jādara kā dara citi??Nu nepirkšu es tos elektro mēslus..mīksto un trancgenderu autoproms.. .Es piemēram nevienam neuzspiežu darīt lietas kas interesē man..pokuij..grib pērk grib brauc ar 6 litrīgajiem un caurām bākām,,svešu naudu nevajag skaitīt.

Krotow 20.februāris 2020 20:11
5 0 Atbildēt

Sakarīgs elektroauto ar vismaz 400 km braucienu no 1 uzlādes un ātro uzlādi šobrīd maksā no 35 kEUR uz augšu. Latvijas vidējam aritmētiskajam braucējam tāds nav pa kabatai. Elektroauto 20 kEUR cenā joprojām ir mazs pa pilsētu maujamais cilvēku pārvadājamais koferis ar +/- reālu 150 km nobraukumu no 1 uzlādes un nīkulīgu uzlādes ātrumu. Ārpus pilsētām tāds nav lietojams. Bateriju tehnoloģija, kas ļautu padarīt sakarīgus elektroauto lētākus, joprojām ir vairākus gadus tālā nākotnē un inflācija nesnauž. Tautasvāģis nosprēgāja ar solījumu, ka jaunais golfs aka ID.3 maksās 25 kEUR.... beigās izrādījās ka lētāk par 35 kEUR nesanāk. Atliek cerēt, ka vismaz esošos degvielas auto ļaus lietot nākamos 10 gadus un pa to laiku bateriju radītāji uzradīs arī kaut ko praktiski lietojamu pa pieejamu cenu.

Calidus 20.februāris 2020 10:18
5 0 Atbildēt

Samērā sakarīgi. Ņemot vērā apstākli, ka šobrīd reāli EK līmenī ekomarasmu ietekmēt nespējam. Tad izpildīt absolūtu minimumu, lai EK nevarētu piemērot soda sankcijas un uz papīra un exceļa tabulās viss izskatītos smuki. Normāla pieeja, šoreiz tiešām nevar teikt, ka skrienam lokomotīvei pa priekšu.

... 20.februāris 2020 10:48
7 0 Atbildēt

Reālākais variants - likt reģistrēt elektroskūterus un tos arī pieskaitīt pie elektroauto. Tad varbūt sanāks 18 000...

650 20.februāris 2020 15:48
3 3 Atbildēt

Ne velti BaronLielsKungs jau attālajā 1720tajā LVLohiem rekomendēja Pareizu rīcību gadījumā, kad/ja tiem nav ko ēst.

Bet tas attēlā redzamais baltais štrunts maksās par PADSMIT k eur dārgāk, nekā viņa iekšdedzes analogs.Lidz 2020tā gada vasarai Lohiem ir laiks izdarīt uzkrājumus un pārskaitīt ateijjas podā noslēptās bank-notes.

nodohlīts 20.februāris 2020 15:58
7 0 Atbildēt

Par ko cepiens?Par 18000 iekšdedzes dzinēju auto mazāk,un iestājas stratēģiskais OK.

divpedāļnieks 20.februāris 2020 16:13
6 0 Atbildēt

Šoferu mazāk par 20 tūkst. desmit gados ir pilnīgi sasniedzams cipars.

Krotow 20.februāris 2020 17:49
6 2 Atbildēt

... jo pēc degvielas auto aizliegšanas braucēju pārpalikums apmirs vai emigrēs. Slēgtos autobusu maršrutus laukos tāpat neatjaunos.

aigi 20.februāris 2020 21:21
0 0 Atbildēt

Nu re Vācijā ieviesīs subsīdijas EV iegādei. Tas nozīmē, ka pārejā Eiropā ar laika nobīdi sekos.

Krotow 20.februāris 2020 22:36
3 0 Atbildēt

Vācijā drīz arī elpošanas nodokli ieviesīs.

Kanibaals 21.februāris 2020 8:51
3 4 Atbildēt

Nu iekšdedzes auto toč der uzlikt nodokli par gaisa iesūkšanu motorā. Ved skābekli līdzi un paskatīsimies tad uz iekšdedzes auto praktiskumu.

WALA 21.februāris 2020 9:44
2 3 Atbildēt

un tipa dedzinot TEC neviens skābekliti nelieto ? Un ja tavs grūti nodzēšamais EV nosvils, tad gan par skābekli ar neaizmirsti samaksāt, gan par to ka visādus "labus" elementus gan gaisa gan zemē būsi "izlejis" utt. Jā un labākais neaizmirstam ka visi auto rūsē - tas arī ir skābekļa patēriņš ...

Freijers 21.februāris 2020 10:01
0 0 Atbildēt

Tad ir tāds jautājums, kam pieder zemes gaiss, ka kāds domā to aplikt ar nodokli...kas manuprāt ir taksēšanas/klaušu pēdējā pārkāpjamā robeža.

Kanibaals 21.februāris 2020 18:43
3 1 Atbildēt

Nu kvēlspuldzes jau aizliedza tā kā uzliks arī nodokli, ja sagribēs.

msh 22.februāris 2020 0:28
1 0 Atbildēt

Aizliegt jau aizliedza, bet nopirkt tāpat var

650 20.februāris 2020 21:46
4 1 Atbildēt

Vācija (iespājams,ka..) ar savām tām EV subsīdijām subsidēs savu autorūpniecību un (varbūt) savus pilsoņus.Toties LV subLohi mēli iz-kāruši brauks transā pa sabtransa joslu un ar sajūsmas pilnu pliku d-benu vnk turpinās barot savus vietējos izmanīgos ieviesējus un apguvējus.

Pat nerunājot par EV, iemetiet info- par CIK KiloEuro šovasar gaidāmais P-3008 hybrīds (nejauši līdzīgs tam attēlā redzamajam...) ar 59km e-rangu un 7h "inteliģento" uzlādi būs dārgāks par tādu pat līdzīgu P ar parasto motoru.

torkjis 21.februāris 2020 8:21
5 0 Atbildēt

Tas notiek tā:

raimondsm 21.februāris 2020 8:48
1 4 Atbildēt

iauto.lv/forums/topic/...ologija?pnr=35 goo.gl/maps/CCKhym5wvSL6VAGo8

Paskatamies to aktuālo enerģijas patēriņu, piegādi Latvijai un eksportu.

www.ast.lv/lv/content/si...-energosistema

Tai augšējai līnijai no Igaunijas, teiksim 200MW tikai uz auto.

10 stundas dienā visu gadu 200MW ir 2GWh dienā reiz 364 = 720GWh gadā. 720 000 000 kWh 30kWh/100km sanāk 24 000 000 reiz 100 km ir 2 400 000 000 kilometru. 20 000 gadā uz auto, sanāk 120 000 auto.

Jaudas caurlaides iespējas tām līnijām ir. Tai līnijai uz Igauniju praktiski blakus ir Kā būs pēc kāda laika - liks uz tās līnijas papildus ģenerācijas jaudas, kādu dabasgāzes staciju vai importēs no ziemeļiem.

aigi 21.februāris 2020 9:29
4 0 Atbildēt

Neesmu eksperts, bet jāņem vēra arī vēl Rail Baltica

650 21.februāris 2020 15:04
1 0 Atbildēt

Atkārtošu savu lohjautājumu- raksta titulattēlā redzams ir P markas auto.Interesanta sakritība- Šai markai un šim modelim 2020 g vasarā ir gaidāms LV ierodamies Hybrīds.

Par cik K EUR tas hybrīdštrunts būs dārgāks par līdzīgu tās paša markas un modeļa auto ar vislabāko/visjaudīgāko tam iespējamo fosilās degvielas motoru?

Frontera 21.februāris 2020 20:05
1 2 Atbildēt

Jūs tiešām alkstat pēc elektro auto??????Tizli paliks nākotnē cilvēki.Tagad forši garāžā pajaukt savu dīzelīti..nosmērēties ar eļļām,visā tā smaržā garāžas untt,bet te..kaut kāda mikrene kurā tue maximums varēsi šotkas nomainīt,VISS!!Tātad par visu sīkāk.1)-Elektro auto plusi-publiskā transporta joslu lietošana.,jā,oky,bet ne tad,kad savairosies Ntās mikrenes uz ceļiem,veidosies trancporta joslā sastrēgumi,kas radīs atkal problēmas sab trancportam.2)-bezmaksas stāvēšana publiskajās stāvvietās,nu common!!tas viss beigsies,jo vairumā mikrenes būs spiestas maksāt jo..te ir LV un LV var.3)-zemākas izmaksas 100 km veikšanai, salīdzinot ar automašīnu, kurai ir iekšdedzes dzinējs,interesanti,kādas tās ir??4)-komforts (trokšņu līmenis) salonā-nu da labi!!ja neklausīies radio,tad dzirdēs salona graboņu..vakumu..garlaicīgi.5)-videi draudzīgs-beidziet ..žēl,bet nekur netiek stāstīts,cik kaitīga ir šāda auto utilizācija,bet nu bizness..ko lai saka.Oky un piemēram trūkumi ir šādi-akumulatoram ir noteikts darba mūžs (atkarībā no ražotāja un auto modeļa pēc 100–200 tūkstošiem km tā ietilpība būs vismaz 70% no sākotnējās),siltuma radīšanai salonā ir jārod papildu enerģija (pats elektromotors to nevar uzsildīt),dārga akumulatora maiņa (šobrīd tā izmaksā 5000–6000 eiro + PVN)nez..šaubos vai visiem kaut kur starp grāmatām ir tie 5-6 taukšķi aķiem!!!Redz..pieļauju,ka būs šāds scenārijs-Tiklīdz aķiem pipec,tā uz Rumbulu prom,un nākamais dabūs tam sūdam mainīt aķus,kas lV maksās 300% dārgāk kā civilizētākās Valstīs,bet tas tā.pagaidām nav uzlādes infrastruktūras.Un ja iet runa par pasaules un gaisa piesārņojumu,tad sekot tam visam vajadzēja no 1700 gada nevis tagad,sen viss ir par vēlu..viss ir piedirsts,un man kaut kā pajāt,tāpat visi kas šeit atrodas,mana un jūšu mūžam vel būs dīzeļi,bendzīni ,tā ka..bez stressa,kas būs tālāk,tas jau lai paliek mūsu nākamās paaudzes plānos.

Krotow 21.februāris 2020 22:48
1 0 Atbildēt

Nomierinies, būs ko darīt gan mehāniķiem gan cipargalvām. Arī elektriskajiem auto ritošā daļa bojājas. Čipotājiem būs jauns bizness - atbloķēt Tesla pa gaisu atsūtītos ierobežojumus, kas viņu vecajiem auto atslēdz autopilotu un ātro lādēšanu. Tā kā viss turpināsies, tikai citādāk. Kas gan ir slikti - jaunus elektriskos auto ar jēdzīgu no 1 uzlādes nobraucamo attālumu te gandrīz neviens nevar atļauties. Un pirkt lietotu ar nojātu bateriju nav jēgas. Te atkal viena biznesa ideja - aftermarketa baterijas... varbūt būs

pepsifo 21.februāris 2020 22:54
1 0 Atbildēt

Uz jumta krāsnī kursies celmi, ar tvaika turbīnu griezīs ģenģeri un tas lādēs bateriju - galvenais, lai veči katlu kārtīgu uztaisa))

3V3 22.februāris 2020 10:09
0 3 Atbildēt

Nu tu vari līdz mūža galam jaukt un tīrīt aizkvēpušus dīzeļu kolektorus. Esmu to darijis un nekad to nevelos vairs darīt. Tāpat mūžigās eļļas noplūdes. Da nu nah. Tad jau labāk tīru garāžu, kur elektro stāv un laiku var veltīt kam noderīgākam

Pļurkt 22.februāris 2020 13:33
0 1 Atbildēt

Visiem līkročiem dīzelis kvēpst un eļļa līst aumaļām kur vien tik iepatīkas!

Krotow 22.februāris 2020 15:50
1 1 Atbildēt

Nav jau dīzelis jānojāj līdz krievu kravas lokomotīves stāvoklim, kur normāli skaitās, ka soļarka pa motora stūri šļācas ārā.

WALA 22.februāris 2020 16:30
2 1 Atbildēt

Smērvielas un dzeses šķidrumus ko lieti jebkurā auto arī EV neviens nav atcēlis, tikai tas ka beidzot ur sapratuši ka ne viens nav mūžīgs kā ta gadus 5 atpakaļ bija sasapņojušies - tagad beidzot ir ierēķinājuši ka vismaz 1x uz 100Kkm tas ir jadara jebkam.

raimondsm 22.februāris 2020 10:13
0 0 Atbildēt

Tagad TV3 CNG auto.

raimondsm 23.februāris 2020 20:46
1 0 Atbildēt

www.ast.lv/lv/content/si...-energosistema

tieši tagad

no Igaunijas 187MW

no Krievijas 103MW

uz Lietuvu kopā no 4 līnijām 478MW

Līnijām jaudas rezerve ir

WALA 25.februāris 2020 13:12
0 1 Atbildēt

Jauki, un vai tu lūdzu nepierakstītu vienkāršajam Džo kadi ir tie spriegumi kas tur "klejo" citādi Džo var šķist laba doma uzmest uzlādes vadu uz vienas augstprieguma līnijas un pazagties pāris KWh pa tiešo no "lielajām" līnijām, jo tur jau jaudas pietiek ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti