No nākamā gada varētu atteikties no transportlīdzekļu tehniskās apskates uzlīmēm 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.februāris 2024 9:23

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) plāno, ka no 2025.gada varētu atteikties no transportlīdzekļu tehniskās apskates uzlīmēm, aģentūrai LETA apstiprināja CSDD pārstāvji.

CSDD papildināja, ka šobrīd tiek strādāts pie normatīvo aktu izmaiņām, jo, lai atteiktos no transportlīdzekļu tehniskās apskates uzlīmēm, ir jāveic grozījumi Ceļu satiksmes likumā un Ministru kabineta noteikumos.

Plāns ir sagatavots, tas ir saskaņots arī ar Satiksmes ministriju, un ir paredzēts, ka no transportlīdzekļu tehniskās apskates uzlīmēm varētu atteikties no nākamā gada, sacīja CSDD.

Tāpat direkcijā skaidroja, ka šāds plāns ir sagatavots, jo mūsdienās, dzīvojot digitālā laikmetā, ir arī citi - digitalizēti risinājumi, lai fiksētu transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un lai uzzinātu, vai transportlīdzeklim ir izsniegta atļauja piedalīties ceļu satiksmē.

Tādējādi arī tiesībsargājošās iestādes operatīvi, izmantojot CSDD Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistru, var pārliecināties par transportlīdzekli un tā vadītāju.

Vienlaikus CSDD pārstāvji minēja, ka ir jāatrod risinājums arī gadījumiem, kad transportlīdzeklis vēlēsies izbraukt no Latvijas, piebilstot, ka Eiropas Savienības līmenī ir jābūt vienotai pieejai, kā digitalizēt šo sistēmu, bet CSDD ir gatava to īstenot.

Vienlaikus informācija CSDD mājaslapā liecina, ka maksa par tehniskās apskates uzlīmi ir 2,19 eiro. Savukārt Ceļusatiksmes likums patlaban paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam, cita starpā, jāuzrāda arī tehniskās apskates uzlīmi ar atļaujas (pagaidu atļaujas) piedalīties ceļu satiksmē derīguma termiņu.

Ja iepriekš izsniegtā, spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme ir nozaudēta vai bojāta (piemēram, pie transportlīdzekļa vējstikla nomaiņas), vai mainījušies transportlīdzekļa uzskaites dati, kas tiek norādīti transportlīdzekļa tehniskās apskates uzlīmē, jāsaņem tehniskās apskates uzlīmes dublikāts, norādīts CSDD mājaslapā.

Jau ziņots, ka 2018.gadā CSDD parakstīja līgumu ar kopējo summu 6,65 miljoni eiro par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates uzlīmju izgatavošanu un piegādi, ko veic Vācijas uzņēmums "J.H.Tonnjes E.A.S.T. GmbH & Co.KG". Līgums noslēgts 2018.gada 23.janvārī, tā darbības termiņš ir pieci gadi, sākot no 2018.gada 1.oktobra. Prognozētais uzlīmju piegādes apjoms bija 7,15 miljoni vienības.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

 
Visi komentāri
 
a 10.februāris 2024 11:39
3 1 Atbildēt

atsakieties ne tikai no uzlīmēm, bet arī no ikgadējās tehniskās apskates. Pietiekami veikt apskati reizi 2 gados, kā civilizētās valstīs. Un tāds csdd arī ir pilnīgi lieks veidojums - apskati lai veic autoserviss, kas nodrošina arī apkalpi un remontu. Kā daudzās civilizētās valstīs.

insekc 10.februāris 2024 12:15
0 2 Atbildēt

Aha un auto reģistrāciju arī veiks servisi (ja jau CSDD - lieks)?

anonimikis 10.februāris 2024 13:50
0 1 Atbildēt

Civilizētās valstīs ļoti reti kur apskates termiņš ir 2 gadi par 10 gadiem vecākiem auto. Tur, kur to dara autoservisi, tas ir gandrīz visur dārgāk nekā valsts iestādēs.

imzz 10.februāris 2024 15:38
4 2 Atbildēt

Es kaut kā neatradu autobāņu valstī Vācijā, kas laikam būs pietiekami civilizēta, prasību vieglajiem auto pēc biežākas inspekcijas kā reizi 2 gados, neatkarīgi no auto vecuma. Runājot par pārējām civilizētām valstīm, pārskatot pieejamo informāciju radās iespaids, ka prasība pēc ikgadējas inspekcijas ir 1/4 -1/3 no valstīm.

Janka 12.februāris 2024 15:33
1 0 Atbildēt

Vāczemē ja uz šosejas gadīsies iekļūt csng, pat kā cietušais, bet riepiņas būs ļoti paplikas(neatbilstošas laikapstākļiem), nepareizā(neorginālā) izmērā vai ārpus oriģ. specifikācijas- ātruma un slodzes indeksi un/vai bremžu stāvoklis būs zem pašas kritikas....

 Tad saņemsi tādu mahten štrāfen, ka neliekas! Principā tiksi uzskatīts, tikpat vainīgs, kā vainīgais!

 Tāpēc lielos vilcienos cilvēki vāczemē seko līdz auto tehniskajam stāvoklim. (nu riepas un bremzes toč, pat 10+gv auto spīd, kā jaunas un ir tip top kārtībā)

 Pie mums- cilveki ziemā uzdrošinās braukt ar liselīniem uzskatot, ka tas esot normāli, bet kad jābrauc uz skati brauc jau zinot, ka neizies, bet brauc tīri 'diagnostikas' nolūkos lai pēc iespējas lētāk sataisītu auto iedotos divnieciņus lai ta teikt tas kantoris atp.... uz gadu.

😂 Un ņaudi par skati reizi divos gados.... Gribēšu redzet šo ņaudienu, kad csdd kasē tev liks samaksat par diviem gadiem tr.ekspl. nodokli.  😂😂😂 To NEVIENS, nedz eiropā, nedz latvijā nav atcēlis un neatcels! 

Ja jau tagad par savu štrotu ir grūti samaksāt 120..150€ par gadu un vienmēr visur ir jāraud par to, ko darīsi, kad būs jāsamaksā x2???

0pis 10.februāris 2024 14:06
0 0 Atbildēt

Tad vairs nebūs caurkritušo auto, tikai celsies auto servisu ieņemūmi 😉

Krokodils 12.februāris 2024 15:12
3 0 Atbildēt

'Civilizetās valstīs' Brauc ar vismaz 2x jaunāku autoparku! 

Pie mums ir VECAKĀIS vidējais auto vecums eiropā(vidējā ziņā atpaliekam pa kādiem 4 vai 5 gadiem) un tu gribi lai šie šroti skati iet ik pēc diviem gadiem? Prātiņ nāc mājā....

 Tieši otrādi- 15 un vairak gadus veciem eksemplāriem, vajadzētu reizi pusgadā iet! 👍

650 10.februāris 2024 14:05
0 0 Atbildēt

Mums (lohiem) ir no šī paziņojuma tagad ir jābaidās,jeb par to ir jāpriecājas? Lai veiktu (jebkādas) izmaiņas, visupirms ir uzdevums riktīgi nokaitināt visus esošās sistēmas lietotājus.Uzzīmēt viņiem izvēles izlūziju.Tad viņi paši (brīvprātīgi) uzprasīsies uz izmaiņām, vienalga kādām.

Interesanti būt "uzzināt", vai kādi tie teorētiskie privātie apskatnieki mācētu iebāzt trubā (vidējo) Pirkstu un "noteikt" Dpf filtra (ne)esamību.Vai (diez) 20g periodā kopš Dpf filtru izgudrošanas viņi būtu šādu Metodi apguvuši.Pie viena, derētu parakties tā dēvētajā "archīvā"- ko šis apvienotais muldoņu koris mums par šo jautājumu te dziedāja pirms kādiem 3g un/vai pirms 5g.

imzz 10.februāris 2024 15:43
1 0 Atbildēt

Kas īsti notiek ar tiem auto, ko mūsu CSDD TA atzīst par ceļu satiksmei nederīgiem ? Kaut kā nav gadījies redzēt evakuatorus pie TA. Laikam jau paši aizbrauc.

anonimikis 10.februāris 2024 16:16
1 2 Atbildēt

Cik bieži Tu uzturies pie TA, lai spriestu par evakuatoru esamību tur?

core 10.februāris 2024 18:11
3 0 Atbildēt

Par apskati reizi gadā pārdzīvo tie, kas brauc ar hlamiem, un kaut ko, pa minimumu, pielabo pēc apskates neiziešanas. Tad nu viņi cer, ka turpmāk varēs kaut ko pielabot reizi divos gados, vai tad, kad jau sāks kaut kas krist nost.

ZZZZ 11.februāris 2024 10:18
0 0 Atbildēt

Jā un nē. Bet kāda tad atšķirība kurā pacēlājā tevi krata? Man izskatās, ka no privātā varbūt kaut kādu atbildību, iespējams/neiespējams palūgt, izgūt🙈 Tad nu CSDD uc kā pa durĒm laukā tā 1 CP tevi drīkst atkal paņemt priekšā. JĀ. Personīgi braucu uz to cssd deliģēto, un tam skatītājam reizēm vēl palūdzu tur un šur tā vairāk apskatīt. Jo piemēram dažiem 4x4 aparātiem tur tas aizmugurējais apakšŗāmis ir jāatslogo, lai sajustu lodbalstu galīgi galīgu čau☝️Pastāstat kurš ir redzējis šādu manipulāciju cssd deliģētajās kratīšanās.

Ābols 12.februāris 2024 15:50
1 0 Atbildēt

Mehānisku fizisku sķirbu nav, bet 

1. Kurš ikdienā kontrolēs šo sertifikāciju un godīgumu?

2. Kurš kontrolēs negodīgo korupcijas praksi? 

3. Kurš maksās par visu šo kotroli?

Naksies taisīt visvisadas jaunas padomes, regulētājus un gudros d.... Gribi lai vēl vairak liekezu sēž uz taviem nodokļiem? 

Redzam, cik ''droši'' ir ceļi mūsu austrumu kaimiņiem, kur skate notiek pēc šāda scenārija, kur pie vietējās vaņas to var nopirkt par litruhu un pāris naudas zīmēm...

 Varu pateikt, ka ūkejā arī nav diez ko spīdoši, kur caurūsejuši ruslani braukā pa ceļiem un tu domā, kā viņš skati ir izgājis.. 😉 Bet ir izgājis... Tikai jaiet ir pareizajos šajos sertificētajos 'garāžas kantoros' kur var sarunāt!

 Nevis nopietnajos oficiālajos, kur tev vienkārsi izgāzīs un autiņu vienkarsi dēļ bīstamības atsavinās jo to pa taisno uz tolmetu jāved!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 3

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Polijas lauksaimnieki plāno bloķēt automaģistrāli pie Vācijas robežas 5

urpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai. Lasīt vairāk

 

Jautājumā par elektrovilcieniem Rinkevičs redz pilnu "Pasažieru vilcienu" valdes atbildību 2

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti