Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) plāno, ka no 2025.gada varētu atteikties no transportlīdzekļu tehniskās apskates uzlīmēm, aģentūrai LETA apstiprināja CSDD pārstāvji.
CSDD papildināja, ka šobrīd tiek strādāts pie normatīvo aktu izmaiņām, jo, lai atteiktos no transportlīdzekļu tehniskās apskates uzlīmēm, ir jāveic grozījumi Ceļu satiksmes likumā un Ministru kabineta noteikumos.
Plāns ir sagatavots, tas ir saskaņots arī ar Satiksmes ministriju, un ir paredzēts, ka no transportlīdzekļu tehniskās apskates uzlīmēm varētu atteikties no nākamā gada, sacīja CSDD.
Tāpat direkcijā skaidroja, ka šāds plāns ir sagatavots, jo mūsdienās, dzīvojot digitālā laikmetā, ir arī citi - digitalizēti risinājumi, lai fiksētu transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un lai uzzinātu, vai transportlīdzeklim ir izsniegta atļauja piedalīties ceļu satiksmē.
Tādējādi arī tiesībsargājošās iestādes operatīvi, izmantojot CSDD Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistru, var pārliecināties par transportlīdzekli un tā vadītāju.
Vienlaikus CSDD pārstāvji minēja, ka ir jāatrod risinājums arī gadījumiem, kad transportlīdzeklis vēlēsies izbraukt no Latvijas, piebilstot, ka Eiropas Savienības līmenī ir jābūt vienotai pieejai, kā digitalizēt šo sistēmu, bet CSDD ir gatava to īstenot.
Vienlaikus informācija CSDD mājaslapā liecina, ka maksa par tehniskās apskates uzlīmi ir 2,19 eiro. Savukārt Ceļusatiksmes likums patlaban paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam, cita starpā, jāuzrāda arī tehniskās apskates uzlīmi ar atļaujas (pagaidu atļaujas) piedalīties ceļu satiksmē derīguma termiņu.
Ja iepriekš izsniegtā, spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme ir nozaudēta vai bojāta (piemēram, pie transportlīdzekļa vējstikla nomaiņas), vai mainījušies transportlīdzekļa uzskaites dati, kas tiek norādīti transportlīdzekļa tehniskās apskates uzlīmē, jāsaņem tehniskās apskates uzlīmes dublikāts, norādīts CSDD mājaslapā.
Jau ziņots, ka 2018.gadā CSDD parakstīja līgumu ar kopējo summu 6,65 miljoni eiro par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates uzlīmju izgatavošanu un piegādi, ko veic Vācijas uzņēmums "J.H.Tonnjes E.A.S.T. GmbH & Co.KG". Līgums noslēgts 2018.gada 23.janvārī, tā darbības termiņš ir pieci gadi, sākot no 2018.gada 1.oktobra. Prognozētais uzlīmju piegādes apjoms bija 7,15 miljoni vienības.
CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
atsakieties ne tikai no uzlīmēm, bet arī no ikgadējās tehniskās apskates. Pietiekami veikt apskati reizi 2 gados, kā civilizētās valstīs. Un tāds csdd arī ir pilnīgi lieks veidojums - apskati lai veic autoserviss, kas nodrošina arī apkalpi un remontu. Kā daudzās civilizētās valstīs.
Aha un auto reģistrāciju arī veiks servisi (ja jau CSDD - lieks)?
Civilizētās valstīs ļoti reti kur apskates termiņš ir 2 gadi par 10 gadiem vecākiem auto. Tur, kur to dara autoservisi, tas ir gandrīz visur dārgāk nekā valsts iestādēs.
Es kaut kā neatradu autobāņu valstī Vācijā, kas laikam būs pietiekami civilizēta, prasību vieglajiem auto pēc biežākas inspekcijas kā reizi 2 gados, neatkarīgi no auto vecuma. Runājot par pārējām civilizētām valstīm, pārskatot pieejamo informāciju radās iespaids, ka prasība pēc ikgadējas inspekcijas ir 1/4 -1/3 no valstīm.
Vāczemē ja uz šosejas gadīsies iekļūt csng, pat kā cietušais, bet riepiņas būs ļoti paplikas(neatbilstošas laikapstākļiem), nepareizā(neorginālā) izmērā vai ārpus oriģ. specifikācijas- ātruma un slodzes indeksi un/vai bremžu stāvoklis būs zem pašas kritikas....
Tad saņemsi tādu mahten štrāfen, ka neliekas! Principā tiksi uzskatīts, tikpat vainīgs, kā vainīgais!
Tāpēc lielos vilcienos cilvēki vāczemē seko līdz auto tehniskajam stāvoklim. (nu riepas un bremzes toč, pat 10+gv auto spīd, kā jaunas un ir tip top kārtībā)
Pie mums- cilveki ziemā uzdrošinās braukt ar liselīniem uzskatot, ka tas esot normāli, bet kad jābrauc uz skati brauc jau zinot, ka neizies, bet brauc tīri 'diagnostikas' nolūkos lai pēc iespējas lētāk sataisītu auto iedotos divnieciņus lai ta teikt tas kantoris atp.... uz gadu.
😂 Un ņaudi par skati reizi divos gados.... Gribēšu redzet šo ņaudienu, kad csdd kasē tev liks samaksat par diviem gadiem tr.ekspl. nodokli. 😂😂😂 To NEVIENS, nedz eiropā, nedz latvijā nav atcēlis un neatcels!
Ja jau tagad par savu štrotu ir grūti samaksāt 120..150€ par gadu un vienmēr visur ir jāraud par to, ko darīsi, kad būs jāsamaksā x2???
Tad vairs nebūs caurkritušo auto, tikai celsies auto servisu ieņemūmi 😉
'Civilizetās valstīs' Brauc ar vismaz 2x jaunāku autoparku!
Pie mums ir VECAKĀIS vidējais auto vecums eiropā(vidējā ziņā atpaliekam pa kādiem 4 vai 5 gadiem) un tu gribi lai šie šroti skati iet ik pēc diviem gadiem? Prātiņ nāc mājā....
Tieši otrādi- 15 un vairak gadus veciem eksemplāriem, vajadzētu reizi pusgadā iet! 👍