Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Valdība lems par traktortehnikas maksimālā braukšanas ātruma 60 km/h noteikšanu ārpus apdzīvotām vietām 27

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 9.janvāris 2024 9:39

Valdība šodien lems par Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto noteikumu projektu, kas tostarp paredz noteikt, ka traktortehnikas maksimālais braukšanas ātrums ārpus apdzīvotām vietām nedrīkst pārsniegt 60 kilometrus stundā (km/h).

SM skaidro, ka šobrīd Ceļu satiksmes noteikumi neparedz maksimālo traktortehnikas braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām, tādējādi traktortehnika netiek pakļauta maksimālā braukšanas ātruma ierobežojumam.

Vienlaikus SM uzsver, ka Eiropas Savienības (ES) tirgū ir pieejami specializēti ātrgaitas traktori, kuru maksimālais braukšanas ātrums pārsniedz 70 km/h un var sasniegt pat līdz 90 km/h lielu ātrumu, kā arī tie pamatā ir paredzēti transportēšanas darbiem.

Tādējādi šādi traktori nonāk pretrunā ar Ceļu satiksmes likumu, kas noteic, ka traktortehnikas izmantošana cilvēku vai kravu pārvadāšanai pa ceļiem vai cilvēku vai kravu pārvadāšanai izmantojamu transportlīdzekļu vilkšanai pa ceļiem ir tikai sekundāra funkcija.

Tāpat SM atgādina, ka iepriekš minētie transportlīdzekļi, pamatā - sedlu vilcēji, līdz 2020.gada 31.martam, tika reģistrēti arī aģentūras valsts informācijas sistēmā "Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma" kā traktortehnika. Tādējādi šie transportlīdzekļi ir reģistrēti kā traktortehnika, tie neapkļaujas maksimālā braukšanas ātruma ierobežojuma nosacījumiem ārpus apdzīvotām vietām un rada draudus kopējai ceļu satiksmes drošībai.

Attiecīgi SM rosina noteikt, ka traktortehnikas maksimāls braukšanas ātrums ārpus apdzīvotām vietām nedrīkst pārsniegt 60 km/h, lai nodrošinātu to, ka traktortehnika ar palielinātiem ātrumiem neradītu draudus kopējai ceļu satiksmes drošībai.

 
Visi komentāri
 
WALA 9.janvāris 2024 10:17
30 4 Atbildēt

Stulbi, vai neēduši ??? Traktori kuri nav paredzēti braukt ar 80 km/h nekad neies ātrāk par 60 km/h, un tie kas ir domāti "vilkt" kā JCB FastTrack  - tiem nav pamata liegt braukt ar visiem 80 ...

Un CSN tāpat ir noteikts maksimālais atļautais ātrums visiem trasporta veidiem - 90/80/50/20 attiecīgajās "apzīmetajās" vietās  ...

Kāpēc mudakiem un nejēgām ļauj spriest par tehniku ...

WALA 9.janvāris 2024 10:20
8 1 Atbildēt

P.S. pie kam ir lauksaimniecībai specializēti kravas vilcēji ar palielinātu caurgājamību ( visas asis velkošas, hidraulikas  izvadi un piedziņa uz piekabes rietņiem, pat aizmugures 3 punktu uzkare iepsējama utml.), kuriem manuprāt arī ir reģistrācija kā traktoriem nevis kā kravas auto !!!

spainis 9.janvāris 2024 16:09
2 0 Atbildēt

Jā, šis ir interesanti. Ja ražotājs ir konstruējis to trņķi tā, lai viņš varētu braukt uz 90 km/h, tad nekādai papildus bīstamībai nevajadzētu rasties. Tas traktors gan atbilstoši stūrēja, gan atbilstoši bremzējas konstruētā ātruma robežās. Ja kāds Belītis uzvīlēts un lido pa trasi, tad cits stāsts, bet citādāk neredzu iemeslu šitādam aizliegumam.

ZZZZ 9.janvāris 2024 10:23
2 0 Atbildēt

WALA tur cits iemesls, kas saistīts ar naudu. Salīdzini.

WALA 9.janvāris 2024 10:25
0 0 Atbildēt

NU tad vēl vairāk - divkārši dalbojobi !

WALA 9.janvāris 2024 10:24
0 0 Atbildēt

The MAN TGS as an agricultural truck

Showcased by MAN Truck & Bus at AGRITECHNICA 2017, the world's leading trade fair for agricultural machinery held in Hanover, the two-axle MAN TGS 18.500 4x4 BLS semitrailer tractor impresses with its wide range of equipment specifically for use in the agricultural industry. One of these is the option to have the vehicle approved for agricultural or forestry use. The advantage of this is the fact that its permitted width can be up to 3.0 m and that the vehicle is exempt from Sunday driving bans applicable in certain countries.

Nja 10.janvāris 2024 13:27
0 0 Atbildēt

Tak viclējus pie mums jau parastos var reģistrēt kā traktortehniku.

ZZZZ 9.janvāris 2024 10:46
0 0 Atbildēt

Tev pieleca?! Tu esi uz pareizā ceļa 😃

Freijers 9.janvāris 2024 10:49
2 0 Atbildēt

Pareizi nāk vasara - satiksme uz šosejām vēl drusku jāpalauž...

darklight 9.janvāris 2024 11:16
30 6 Atbildēt

Sen bija laiks! A to galīgi izbesījuši tie traktori, kas brauc agresīvi, nemitīgi pārsniedz ātrumu, apdzen neatļautās un nepārredzamās vietās, nedod ceļu gājējiem uz pārejām...

WALA 9.janvāris 2024 12:25
2 0 Atbildēt

🙈😂😂😂

Fans 11.janvāris 2024 20:39
0 0 Atbildēt

Aizmirsi par traktor-drifteriem un fermeriem kas sevi pierādīt var tikai drag reisos!!

Ačulis 9.janvāris 2024 11:53
1 1 Atbildēt

Varas vīri gaiteņos beidzot saņēmuši informāciju, ka graudu laikā autoceļi uz elevatoriem pilni ar pseidosmagajiem (kā jau te komentārā attēls ielikts), kuriem nevajag pirkt vinjetes, tik vien cik VTUA atrādīt un OCTA nopirkt.. Kā arī lielākiem cūkaudzētāji vircas mucas valkā apkārt Zemgalē. 

Protams, atkal veidojam iespēju, kā papildus iekasēt līdzekļus..

James Bong 9.janvāris 2024 13:00
1 0 Atbildēt

Ko var gribēt no debiliem likumdevejiem.

Krokodils 9.janvāris 2024 15:33
2 1 Atbildēt

Eiropā parasti traktortehnika tiek vesta uz treileriem, ar kuru nobrauc pie darba veicamās zonas. Lab tur +/- pabrauc kilometru/divus.... Bet vienkarsi nav rentabli tur stundu-divas vai trīs braukt ceļā, ja var aizbraukt pa tur 20minūtem un pa parējo laiku strādat)

 Pie mums zemnieki treileru īri nevar atļauties, vai ir pārak lieli knauzeri.... kur nu vēl pašam treileri ar vilcēju nopirkt, tapēc parasti to 10..20..30km attālumu mierīgi mizo pa šoseju cik var izspiest no konkrētās traktora tehnikas, traucējot pārejiem lidot. Un viss ir legāli.

 Turklāt uz mūsu psrs 1joslu šosejām nevajag daudz lai notiktu pārpratumi un avārijas dēļ šīs lielās ātruma starpības.

WALA 9.janvāris 2024 15:36
0 0 Atbildēt

Ar nav līdz galam taisnība - nezinu cik tālu reiz viena veca inicatīva tika, bet bija pūliņi atļaut traktoriem līst Vācijā uz  bāņa, ja tie spēj "vilkt" ar 90 vai 80 km/h ... 

Dzīves reālijas mainās, dažādos virzienos ...

ZZZZ 9.janvāris 2024 16:35
0 0 Atbildēt

Jā pareizi, kamēr krokodīļi vizinās nav ko tur kaut kādiem zemes niekiem traucēt! Lai viņi tur sezonas laikā kratās 24/7 kamēr krīt krusa vai pa galvu ar draudzējās. Viņi tak tikai iesēj un guļ dīvānos un gaida kamēr citi pionieri novāks 🙈

msh 9.janvāris 2024 19:56
0 1 Atbildēt

Nejauc pirkstu ar krānu. Kāpēc čakarēties vest to, kas pats var aizbraukt saviem spēkiem? Kā arī - tajā Eiropā tā tehnika gan jau jāved garus gabalus, vai arī pa autostrādēm un citām vietām kur tā nedrīkst braukt.

Es pazīstu vienu tehnikas pakalpojumu sniedzēju, kuram cita starpā arī ir lielā piekabe tehnikas vadāšanai - vilcējs ir, uzmini - jā, K-700 - parasti uz piekabes atrodas kāpurķēžu ekskavators - lielākoties savējais, bet zinu vienu zemnieku, kam ir ekskavators, kas arī ar to tiek vizināts.Es reizēm uz šosejas redzu tehniku uz fūru vilktām piekabēm, bet nu tur viss ir skaidrs - lielie attāumu tehnikai kas ātri pabraukt nav spējīga - lielākoties meža tehnika.

Krokodils 10.janvāris 2024 15:47
0 0 Atbildēt

Kur loģika kratīties 2h vai 3h, dedzināt saļarku, kas nebūt nesanāk lēts prieks pat ar lauksaimnieku dīzeli...

 Ja var kaut izīrēt reisu, samaksāt sotaku/divus par so pakalpojumu, stundas laikā uzcelt-aizbraukt-nocelt un pa pārējo laiku atpelnīt ar uzviju jo esi jau uz lauka, nevis kraties pa ceļu!

Latvietis knauzeris labāk nočakarēs savu laiku, nodedzinās degvielu braucot turp-atpakaļ... 😉 Protams arī eiropā ir tādu knauzeru izņemumi, bet nu šeit tā ir ļoti reta parādība ka traktoru vedīs, visi traktori brauc, pat zināmi arī daudzi lielie uzņemēji kas šādi rullē, jo varot eiropas degvielas kompensāciju izshēmot, tapēc vienkārši jānodedzina....

WALA 10.janvāris 2024 17:32
0 0 Atbildēt

Nav vienmēr tā kā tu domā, viss atkarīgs no transportēšanas attāluma. Ir gan tā ka mums balkus lauku mājai atbrauc kombaaini + traktori un pārkraušanas iekārtas + krvaas auto ar puspiekabēm, gan ir arī kad ved ar traktoriem pa tiešo - IMO tur tā robeža tīri uz aci ( neesmu pazīstams ar tiem lielajiem Zemgales lauksaimniecības spēlētājiem kas pie mums blakus "tusē") ir apmēram 15 km no "objekta" visu kas tuvāk - izksatas ka velk ar traktora super lielajām piekabēm ( a la trīsasu), visu kas tālāk samet "kamaza" puspiekabēs un aizved tādā veidā ... + samērā nesen konkurējošas kompānijas, beigās sāka mainīties ar noamas zemes pleķiem - lai nav tupi jāskraida uz kaut ko kas ir mega tāls vienam, bet tuvs otram ...

Tam bmw 10.janvāris 2024 18:53
0 0 Atbildēt

Tralis maksā 1.50eur/km,  kilometrus sāk skaitīt no traļa izbraukšanas adreses, abos virzienos. Vismaz tā bija kādreiz, kad pašam vajadzēja tādu pakalpojumu.

msh 11.janvāris 2024 1:56
0 0 Atbildēt

Un kur ir loģika tevis aprakstītajā? Fūre degvielu nepatērē? Tehnika vēl ir jāuzlādē un jānolādē, jāgaida fūre - bet tā vienkārši ņem un aizbrauc. Tu laikam esi piemirsis - traktors vulgaris iet uz ~40 - neesmu dzirdējis ka kāds regulāri brauktu ar traktoru tik tālu - 20-25, jā, bet ne vairāk.

BMW 9.janvāris 2024 16:46
7 1 Atbildēt

Cik negadījumu notiek dēļ tā, ka traktors pārsniedz 60km/h un cik negadījumu dēļ tā, ka traktors ir pārāk lēns un tam ieliek pakaļā!?

ZZZZ 9.janvāris 2024 16:57
1 0 Atbildēt

Statistika ka BMW pakaļā ieliek jo neredz to priekšu ir pārāka.

650 9.janvāris 2024 17:48
0 0 Atbildēt

Šis/šobrīd (tiešām) ir viens/no Valstiski Vis Vis vis Svarīgākajiem jautājumiem.Jā.Tu paskat, katru ziemu pilni ceļi ar traktoriem.Jā.

Traktoristiem pilnas mutes sniegu un/vai ar zemi, un viņi brauc pa šhito te Mūsu Zemi vispār kur grib un kā grib.Kā arī- traktoriem ir jānosaka (jāpiemēro!!) skandināvu lohu izstrādātās m+-s2 arktiskās klasses Ziemas Riepas!

John 10.janvāris 2024 1:20
6 2 Atbildēt

Mums ir tik daudz avāriju tikai dēļ ātruma.  Citu iemeslu Latvijā nav. Situācija ir tik kritiska, ka pat traktori pārsniedz ātrumu un izraisa avārijas. Protams. Nejau tāpēc, ka traktori ir par lēnu.😂

nja 13.janvāris 2024 9:12
0 0 Atbildēt

bet tie traktori kas brauc starp pulkst 16 un 18 pa Liepājas šoseju un taisa km garus vilcieniņus nav bīstami?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 25 000 eiro - lielā Panda gatava startam

Fiat paziņojis, ka elektriskais krosovers Grande Panda (lielā panda) pieejams pasūtīšanai. Ražotāja ieteiktā cena – 24 990 eiro. Lasīt vairāk

 

Vairāki simti miljonu eiro - Eklstons pārdos savu F-1 bolīdu kolekciju 5

94 gadus vecais Bernijs Eklstons izlēmis pārdot savu 50 gadus krāto Formula-1 bolīdu kolekciju, kuras vērtība ir vairāki simti miljonu eiro. Lasīt vairāk

 

Piestās arī Tesla Cybertruck konveijers 8

Tesla uz trim dienām aptur Cybertruck ražošanu. Iemesli īsti nav zināmi, taču darbinieki saņēmuši vēstuli ar informāciju par ražošanas pārtraukumu no 3. līdz 5. decembrim. Lasīt vairāk

 

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 13

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti