Ford Eiropas struktūrvienība atklājusi savus tuvākās nākotnes plānus: uzņēmums atteiksies no zemas peļņas modeļiem un koncentrēsies elektroautomobiļu, kā arī nišas produktu ražošanai. Saskaņā ar jauno stratēģiju, tikai Vācijā vien plānots likvidēt vairāk nekā 1000 darbavietu.
Jau agrāk bija zināms, ka Vācijas Ķelnes rūpnīcas Ford ilgdzīvotāji, kompaktie Fiesta un Focus, kas uz konveijera noturējās vairāk nekā 20 gadus, dosies pelnītā atpūtā, vidējās klases modelim Mondeo dzīves cikls jau beidzies, bet drīzumā tam sekos miniveni S-Max un Galaxy.
Par to raksta izdevums Automotive News atzīmējot, ka restrukturizācijas procesā tiks likvidētas vairāk nekā 1000 darbvietas Vācijā, bet visā Eiropā – vairāk nekā 3200.
Darbinieku sanāksmē Ķelnē Ford vadība brīdināja par darbavietu samazināšanu dažādās nodaļās norādot, ka precīzs skaits tiks paziņots februārī.
Jaunā stratēģija paredz, ka līdz desmitgades beigām Ford Eiropā pāries uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, līdz tam piedāvājot mašīnas ar ICE dzinējiem no sava aizokeāna modeļu klāsta. Tas nozīmē, ka Eiropas pircējiem kļūs pieejams Mustang, Explorer un gada beigās arī Ziemeļamerikā īpaši iecienītais Bronco.
Tikmēr Ķelnes rūpnīcas pārstrukturizācijai atvēlēti 2 miljardi eiro, lai no 2024.gada varētu uzsākt divu jaunu un uz Volkswagen MEB platformas izstrādātu elektriskās piedziņas modeļu ražošanu.
2022.gadā Ford ieskicētais plāns lika noprast, ka tuvāko gadu laikā Ford Eiropā varētu piedāvāt deviņus elektriskās piedziņas modeļus: mazo krosoveru Puma, krosoveru Mustang Mach-E, „vidējā izmēra krosoveru” un „sportisku krosoveru”, savukārt pārējie pieci jaunumi pārstāvēs komerctransportlīdzekļu segmentu.
Ha, atteiksies no zemas peļņas modeļiem ... kas izrādas ir ģimenes auto ... super, tātad mēs jau tagad plānojam ka nākotnē izmirsim nahren ...
nu kādēļ tāds pesimisms? - vietā būs tādi paši, tikai EV
Nu Bronco man patīk, bet parējie vispār nav īpaši vērā ņemami paši par sevi, un kur nu vēl kā minivenu aizstājēji ...
Un kopsummā tas ir pilnīgs stulbums, pat ekoloģijas kontekstā - relatīvi mazus un ekonomiskus ģimenes dampjus aizstās krietni dārgāki un neekonomiskāki modeļi ...
Kurš tieši pēc tavām domām pirks dārgus Ford ???
nu redz, es jau tikai filosofēju, raugoties no droša atstatuma. Man pašam lietos dīzeļgolf ar bāku vismaz 1000 km, bet elektroauto iegādi, lai kādas markas tas būtu, pat neizskatu. Ja man tagad būtu 20, pieļauju, ka domātu citādi
Tu katru reizi pildi pilnu bāku un brauc 1000km? Es dus bieži redzu lētos auto kur pa 10eur lej
Man arī reizēm nākas par dešuku pildīties - kad patapinātai mašīnai vajag kompensēt iztrūkumu bākā.
Es parasti neskatos citu kabatās un makos, tas tāds žīdu un bomžu paveids. Recigi kad nomā ņēmu v klasi un negaiditi tomer vel nacās braukt ar to auto, tad arī ielēju cik atceros par nepilniem 20eu, lai būtu pilns bākons, pielauju tads salaga, kā tu jau pilnu forumu piedzejojis.
Bet vispār kad biju students ari reti leju pilni bāku, jo piķi vienmer vareja ieguldīt kur citur, džangās, alko, vai narkotikās, plus tad arī laika bija vairāk varēja tur oat pie bendža tusēt ar džangām un iekapāt kafiju, takā tas ir savā veidā pie kājas cik, kur un kā tas auto tiek pildīts. Tagad gan ja esmu tankštellē tad protams leju pilnu, jo man besī tās vietas (daudz lohu, flegmu un rīmu visapkārt).,
Par ev itkā poh, īsti pagaidām nedomāju par jauno auto, bet pamazām būs jāpāriet uz tiem, šobrīd pat nezinu aktuālos modelus jn cik daudz var nobraukt, kaut kā pajāt. Galvenais lai ūdens transportu, močus un ieročus neaizliedz, nu vai (udens transporta vietā nāk EV).
Es tevi personīgi kaut kad aizskāru vai apsaukāju? Ej iešņauc un atslābsti
Nomierinies dzīvi neizdzīvojošais pensi, tev vel ir cerība..
Es gan sen vairs tādus neredzu
Tur nav runa par miršanu. Bet gan par to ka vienkāršie mirstīgie mērķtiecīgi tiek "atbrīvoti" no privātajiem auto. Ap nākamās desmitgades vidu savu auto varēs atļauties tikai ļoti turīgie. Pārējie varēs spaidīties autobusos kā PSRS. Tā ka sabiedriskais transports ārpus pilsētām iet mazumā - sēdēt mājās. Par ģimenes braucienu brīvdienās uz kaut kurieni un mājam ārpus pilsētas variet sākt aizmirst.
Toties gaiss būs labāks - viens buss ved 50-60 cilvēkus un tam nevajag 10-15 vieglos. Ar laiku paplašinās autobusu tīklu - tiklīdz būs pieprasījums, tā būs arī piedāvājums!
Nejauc pi... ar pirkstu. Labs sabiedriska transporta tīkls ir labi. Taču iespēja pārvietot savu ģimeni un vai lielākas mantas tur kur vēlams un aizbraukt tur, kur sabiedriskais transports nebrauc (vai laikā, kad tas nebrauc) ir pavisam kas cits. Šo otro drīzumā taisās atstāt pieejamu tikai bagātajiem. Papildus paredzu, ka sabiedriskā transporta pieejamība arī pēc 20 gadiem būs nu tā, labi ja 30-40% no vēlamā.
Skaties no gaišās puses, tā ir visur eiropā, bet toeies paskaties uz NĪ cenām, pa lēto var oaņemt dažādus namiņus, dāčas, dzīvokļus siltākos nostūros. Lielākā problēma daudziem varētu būt darbs attalināti, citādāk vispār nekādu problēmu
Tur arī ir liela daļa problēmas. Attālinātais darbs ir labi, ja tev ir ar ko no savas fazendas izbraukt. Ja tuvumā nav daudz maz jēdzīga sabiedriska transporta kaut līdz rajona centram, atliek tikai auto. Pretējā gadījumā visi tiek sadzīti lielpilsētās un sēž cits citam uz galvas. Un dzīvokļu cenu pilsētā tas nesamazina - drīzāk otrādi.