Slovākija varētu pievienoties ES valstīm, kas iebilst pret iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035.gada 17

 
Nozare.lv | 16.marts 2023 13:59

Slovākijai jāpievienojas Vācijai, Austrijai, Polijai, Itālijai un Čehijai, lai iebilstu pret Eiropas Savienības (ES) lēmumu no 2035.gada aizliegt jaunu automobiļu ar iekšdedzes dzinējiem pārdošanu, liecina rezolūcija, par kuru trešdien nobalsojuši Slovākijas likumdevēji.

Slovākijas parlamenta Eiropas lietu komiteja balsojumā nolēmusi uz šādu rīcību mudināt valsts vides ministru Jānu Budaju, neskatoties uz to, ka viņš šī aizlieguma ieceri līdz šim ir atbalstījis.

"Vides ministram nekavējoties jāpievienojas Vācijai, Polijai, Itālijai un Čehijai, kas paudušas savu pretestību, un jābalso pret iekšdedzes dzinēju aizliegumu, kad par šo jautājumu tiks diskutēts vai balsots ES Ministru padomē," norādīja Slovākijas parlamenta Eiropas lietu komitejas loceklis Jāns Oravecs.

Slovākijas Vides ministrija iepriekš pauda atbalstu šim paredzētajam aizliegumam, taču Ekonomikas un Transporta ministrijas izteikušas iebildumus.

Jau ziņots, ka ES valstu balsojums par lēmumu no 2035.gada aizliegt jaunu automobiļu ar iekšdedzes dzinējiem pārdošanu ticis atlikts, ņemot vērā vairāku valstu iebildumus.

Šis balsojums tika uzskatīts vien par formalitāti, jo Eiropas Parlaments un ES dalībvalstis vienošanos šajā jautājumā jau bija panākušas pērn oktobrī.

Šobrīd nav zināms, kad šis balsojums varētu notikt.

 
Visi komentāri
 
Upss 16.marts 2023 15:14
5 2 Atbildēt

Un ko Latvija?

khe 16.marts 2023 16:11
0 5 Atbildēt

Latvijai teorētiski nav jēgas iebilst, jo Latvija neražo auto.

Auto ražotājvalstīm gan ir ko iebilst, jo elektroauto ražošanai vajag mazāk cilvēku, tātad daļa darbinieku ir jāpārkvalificē, daļa jāatlaiž.

Žanis 16.marts 2023 16:18
2 0 Atbildēt

Tas tā gluži nav. Bet tas ka valstis sāk apzināties ekonomikas kursu pēc šādu lēmumu pieņemšanas, tas gan varētu būt par iemeslu neatbalstīt iekšdedzes dzinēju norakšanu pagātnē.

R(8) 16.marts 2023 19:18
6 0 Atbildēt

Apkezijas un viss , ir nereali pariet uz 100% e-auto , tad ir jaievies Z-Korejas veids , ka tikai izredzetie parvietojas ar auto , a tautas masa labakaja gadijuma ar divriteni , vai ar sab. transportu un kajam uz darbu

asd 16.marts 2023 21:49
0 0 Atbildēt

Noteikti, ne šādos termiņos, ne ar šādām cenām un ne ar šobrīd pieejamajām tehnoloģijām, nemaz nerunājot par infrastruktūru (arī pēc 10 gadiem - nē). Ja pieliek vēl kādus 10 - 15 gadus, tad tas varbūt pat izskatītos kaut cik saprātīgi.

Tāpat arī, kamēr noskriesies pēdējie lietotie iekšdedznieki, tāpat paies vismaz 15 - 20 gadi.

Mans uzskats ir tāds, ka vajadzētu krietni paildzināt pārejas periodu, vismaz ar plug-in hibrīdiem, kuri ar elektrību var nobraukt 100 - 150 km. Vairumam, ar šo attālumu ikdienā pilnīgi pietiktu, lai visu vai lielu daļu ceļa veiktu bez iekšdedzes dzinēja iesaistes.

Krotow 16.marts 2023 22:35
5 0 Atbildēt

Z-korejas variants jau pāris gadus ieviešas un plaukst. Kad lietotie degvielas auto būs nopuvuši, jaunus atļauties pie tam cenām vairs nevarēsi. Jauno auto tirgus šobrīd, skatoties uz auto cenām, domāts tikai ļoti turīgajiem un bagātniekiem.

felix65 17.marts 2023 7:29
1 0 Atbildēt

Pie tam vēl no mūsu nodokļiem viņiem piemaksā. Tāds mūsdienu Robina Huda variants- atņemt nabagiem lai atdotu bagātajiem.

imzz 17.marts 2023 11:48
0 0 Atbildēt

Tas gan ir precīzi pēc kristīgās ticības, jo pats Jēzus ir teicis: kam ir, tam taps dots :-/

MMX 17.marts 2023 13:51
2 0 Atbildēt

Tieši tāpēc jau tiek slēgta atpakaļgaita. Politiķi sāk saprast, ka strauji spiežot pāreju uz elektroauto un atstājot vienkāršo tautu bez pārvietošanās līdzekļiem, tauta var izdomāt sākt šūpot kuģi. Cilvēki ir jātur vidēji nabadzīgi, lai viņiem itkā pietiek pamatvajadzībām, bet nepietiek līdzekļu lai justos droši. Par nākotni drošs cilvēks sāk domāt, bet domāt ir kaitīgi.

Savukārt pārāk nospiežot cilvēkus var šākt šūpoties kuģis, jo atšķirībā no Z-korejas, mums nav tik daudz drošībnieku. Sekas var redzēt Kalifornijā, kad tauta vienkārši taisa anarhiju. Otrkārt Z-korejas variantam blakus vajag Ķīnu, kas uztur režīmu, jo ja režīms sāk savā starpā cīnīties par kumosu, atkal sākas kuģa šūpošana.

1984 18.marts 2023 18:29
1 0 Atbildēt

Kovidsāga parādīja, ka cilvēkus var samērā īsā laikā nospiest diezgan ievērojami, principā dažu mēnešu laikā atņemt to, kas ir sadabūts pēdējos 200 gados. Ar kuģa šūpošanu arī tā ir kā ir - to var atļauties darīt tikai ļoti bagātie, pavisam nabagie vai trakie. Pārējiem ir ko zaudēt un tie pasīvi vēro notiekošo

Y 18.marts 2023 20:57
1 0 Atbildēt

Zin kā Tu nepārtraukti to šeit klārē, bet ir viens jautājums.

Kad Tu vispār esi varējis atļauties jaunu auto?? Kad? Nekas nav mainījies, ja nevarēji 2000 nopirkt jaunu auto, tad nevari arī tagad. Tu esi starpposma cilvēks, gudri dirs, bet brīvajā laikā dzenā datorspēles, tā tas nenotiek…

Driver 16.marts 2023 16:57
2 1 Atbildēt

Latvija iebilst, jo bmw F sērija ar smirdīgu motoru un pumpainu vadītāju sāks savu uzvaras gājienu

vietējais 16.marts 2023 17:12
1 0 Atbildēt

Slovāki joprojām brauc ar mehāniskajiem logiem, elektroauto viņiem nebūs pa kabatai.

LMT 16.marts 2023 20:25
1 3 Atbildēt

Mazāk izglītota iauto lasītājvalsts!

iAuto 16.marts 2023 20:45
4 1 Atbildēt

Varēji jau kaut ko gudrāku uzrakstīt ak jā, nevarēji

Nazis 17.marts 2023 18:20
0 0 Atbildēt

Latvija bagāta valsts. Katrs cilvēks var atļauties elektroauto. Nu nejau nodokļu maksātāji... Par tiem po....

Volx 17.marts 2023 22:16
0 0 Atbildēt

Te kkādi nabagi nolasījušies

Lasīju ka agrāk Ņujorkā arī bija ekoloģiskās problēmas dēļ zirgu pajūgiem, aizliedza un neviens ne ausi nekustina. Tjip pat tramvajus zirgi vilka, murgs kkāds. Gan jau toreiz tā pat teica - ko mēs bez saviem zirdziņiem darīsim, auto tikai bagātniekiem, tauta sāks šūmēties......... 100% bija identiski teksti kā tagad

Starp citu, jā - zirgi šausmīgi smird. Biju Marakešā, tad viņiem tūristus vadā tādās greznās karietēs. Kamēr tu vizinies viss jau OK. Galvenajā stāvvietā pie slavenā tirgus laukumā Jamma El Fnaa dvaka jau pa gabalu. Zirdziņi nolaiž urīnu un tā nav tak kkāda pļava, bet turpat uz asfalta. Iedomājies kā tai Ņujorkā smirdēja, ja te no 20-30 zirgiem šitāds smārds.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti