Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

ETEX piedeva - Latvijas jaunā Nokia? 25

 

Foto: Publicitātes attēls

CrossChem | 9.novembris 2021 9:40

20% pasaules resursu tiek zaudēti berzes rezultātā - te kaut kas ir jādara.

“CrossChem” zinātne

Starptautisku un Latvijas inženieru, zinātnieku grupa 5 gadu intensīvā darbā ir radījuši, patentējuši un kopš 2020.gada piedāvā tirgū jaunu enerģijas taupīšanas tehnoloģiju visa veida mehānismiem –  ETEX, kas pēc RTU veiktajiem pētījumiem atzīti mazina metāla nodilumu, atjauno metālisko pārklājumu, radikāli samazina berzi, kā rezultātā samazinās resursu patēriņš. Turklāt tas ir videi draudzīgs un bioloģiski noārdāms produkts.

Par šo unikālo produktu iztaujājam produkta attīstītāju SIA “CrossChem”.

Kas ir šis ETEX?

Tas ir triboloģiska sastāva produkts, ko pievieno berzes mezglos, tādos kā motoros, pārnesumu kārbās, reduktoros, tiltos, hidraulikas sistēmās un daudz kur citur. Produkta pamatā ir 35 miljonus gadu sens ģeoloģiskas izcelsmes minerāls, kas tiek rūpīgi attīrīts, smalcināts līdz 3 mikronu lielumam, tad pievienots konkrētā ETEX produkta sastāvā, kas kopumā uzskaita trīsdesmit dažādas sastāvdaļām, veidojot daudzkomponentu silikātu maisījumu ar slāņainu struktūru.

Izmantojot šo produktu, uzlabojas mašīnu, iekārtu un mehānismu energoefektivitāte un samazinās transportlīdzekļu uzturēšanas izmaksas. Viena no galvenajām priekšrocībām ir iespēja mehānismus apstrādāt, tos neizjaucot, darbojoties ikdienas darba režīmā normālas slodzes apstākļos. ETEX faktiski uzaudzē jaunu metāla slāni, kas mehānismam turpinot darboties nodilst tādejādi neļaujot dilt pašas detaļas virsmai.

Kur ETEX izmanto?

CrossChem pretnodiluma produkta ETEX līnija ir visai plaša un specifiski paredzēta katram konkrētam mezglam

  • benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem,
  • mehāniskajām un automātiskajām transmisijām jeb ātrumu pārnesumu kārbām,
  • rūpnieciskajai transmisijai un asu pārnesumiem,
  • rūpnieciskām hidrauliskām sistēmām un daudz kam citam.

Produkti pieejami gan vieglajām, gan smagajām automašīnām, gan industriālajai rūpniecībai.

Kā notiek apstrāde ar ETEX?

ETEX pievieno tieši dzinēja eļļas sistēmā vai smērvielā, te svarīgi pieminēt, ka ETEX pievienojam motoreļļai tikai tad, kad tā ir nostrādājusi vismaz 3000 km vai 100 motorstundu, iemesls tam ir tāds, ka jaunās eļļas satur ZDP piedeva, ka neitralizē ETEX un neļauj tam iekļūt metālā. Pēc augstāk minētā darba stundu vai km nobraukuma ZDP piedeva ETEX vairs nevar kaitēt. Sekojoši ETEX pievieno mazliet “iebrauktai” eļļai, ļaujot tam mezgla darbības laikā, iekļauties metāla berzes punktos. Piedeva veido pārklājuma slāni, kurš saglabājas 50-75 tūkstoši kilometru vai 1000 darba motorstundu, tāpēc ETEX nav jāmaina kārtējā eļļas maiņā vai apkopē, piedeva nav jāpievieno atkārtoti tās darbības laikā, tā kā ETEX jau ir sistēmā un tas turpinās savu darbu neatkarīgi no eļļas maiņām.

Kā ETEX strādā?

ETEX daļiņas kā magnēti reaģē uz berzes punktiem, nonākot berzes punktā ETEX daļiņas turpina tālāko sadalīšanās un sāk iekļauties metāla pamatvirsmā attīrot to no netīrumiem un smērvielu sadalīšanās nogulsnēm. Nākamajā solī atbrīvojušies minerāli aizpilda, uzaudzē un izlīdzina metāla virsmu, samazinot berzi, tādējādi palielinot mehānisma ekspluatācijas efektivitāti, samazina darbam nepieciešamo resursu apjomu.

ETEX berzes punktā izveido izturīgu, aizsargājošu sintētiska minerāla un metāla slāni ar augstu nodilumizturību un ievērojami samazinātu berzes koeficientu. ETEX izveidotais pārklājums berzes punktā ļauj darboties par smērvielas trūkuma vai pilnīga zuduma apstākļos.

No kurienes ir ETEX?

Produkta zinātniskais pamats meklējams 20.gadsimta 70-tajos gados Krievijā, kad tika pētīti metāla nodilumu mazinošie veidi. “Perestroikas” laikā šo pētījumu zinātniski tehniskā bāze nogulās plauktos un sāka pārklāties ar putekļu kārtu, kad 2005.gadā viens no tā laika zinātnieku komandas sastāvā bijušajiem speciālistiem neatsāka darbu pie šī projekta. Kopš 2015.gada tam pievienojās Latvijas zinātnieku un entuziastu komanda, kas tad arī panāca ka rodas produkts ar nosaukumu ETEX. Šajā laikā Latvijā tika izieta produkta testēšanas fāze, veikti fizikāli ķīmiskie testi, kuros kā kompetences organizācija tika piesaistīta RTU un tās tribotehnoloģiju nodaļa, rezultāti bija tik pārsteidzoši, ka CrossChem SIA nevarēja ilgāk turēt šo produktu noslēpumā un uzsāka tā masveida ražošanu 2020.gadā.

ETEX plusi?

Svarīgākie ieguvumi ir resursu ietaupījums – benzīna, dīzeļdegvielas vai elektrības – un palielinās mašīnas un mehānisma ekspluatācijas ilgums. Veidojoties aizsargslānim, motorā ir labāka kompresija un kvalitatīvāk sadeg degviela, kas arī samazinās izmešu daudzumu. 

Jo mazāka berze, jo mazāks enerģijas patēriņš – samazinot berzi par 5 %, resursu patēriņš samazinās par 10 %. Autotransportam varam samazināt degvielas patēriņu par 5–10 %, savukārt enerģijas patēriņu par 8–15%. Savukārt vibrāciju un troksni ETEX samazina par 30 %.

Piedevas izmantošana arī palielina transmisijas un motoreļļas kalpošanas laiku, kā arī stabilizē un palielina kompresijas un eļļas spiedienu.

Viss kopumā samazina ekspluatācijas izmaksas. Mūsu eksperti aprēķinājuši, ka resursu taupīšanas ietekmē piedevas ETEX lietošana atmaksājas pēc  nobrauktajiem 1000 km vai 100 darba stundām iekārtām.

Kā pārbaudīt ETEX efektu?

Ir vairāki veidi, kā var notestēt produkta iedarbību, piemēram, motoriem un citiem mehānismiem var izmērīt vibrāciju pirms un pēc ETEX lietošanas, var pārbaudīt izmešu CO/CO2, dīzeļmotoriem dūmainību un citus parametrus, kas radikāli atšķiras pirms un pēc apstrādes ar ETEX, kā arī viens no viss efektīvākajiem veidiem ir ir izmērīt kompresiju, ko esam darījuši neskaitāmas reizes un motoriem ar nobraukumu ap 200 000 km, kompresijas indikatori pēc apstrādes ar ETEX atgriežas uz sākotnējiem rādītājiem, tāpat dažas nedēļas atpakaļ esam apstrādājuši ar ETEX kooģenerācijas stacijas motoru, kur ieguvām fantastiskus rezultātus un faktiski iedevām otru elpu gana ilgi nodarbinātam motoram.

Pārnesumkārbās, gultņos un citos mehānismos ETEX izstrādājuma darbību var pārbaudīt, izmērot darba temperatūru, jo piedeva samazina siltumu līdz sākotnējiem parametriem.

Šī produkta labās īpašības jau ikdienā lieto tādi uzņēmumi kā OMNIVA, UPS, Balticovo un daudzi citi. Turklāt ETEX ir palīdzējis mūsu autosportistam Matīsam Mežakam izcīnīt čempiona titulu BATCC čempionātā par ko CrossChem ir liels prieks un lepnums.

Nākamais ETEX evolūcijas solis?

Tirgus ir diezgan pilns ar dažādām piedevām, jo katrs sevi cienošs ķīmiķis uzskata, ka var saražot kādu piedevu, kas īslaicīgāk vai ilglaicīgāk sniegs kādu labumu mehānismiem. Mums ir plāns radīt savu eļļu jau ar pretberzes piedevu, turklāt visas eļļas ražošanas kompānijas cīnās ar berzes samazināšanas problēmu. Mēs pat esam tikušies ar vairākām globāliem eļļas ražotājiem tādiem kā Mobile, BP un Total, turklāt, ka CrossChem ir labas un ilgstošas attiecības ar šiem uzņēmumiem CrossChem pamat produkta sakarā - AdBlue, bet tās būtu kardinālas izmaiņas ražošanas procesos, kuras viņām jāplāno vairākus gadus uz priekšu un kā katram gigantiskam uzņēmuma birokrātija ir neiedomājama. Tāpēc mēs palikām pie plāna ražot savu ETEX eļļu, ko plānoja uzsākt to jau nākamajā gadā.

Kur ETEX var nopirkt?

Pie SIA “Crosschem”, interneta veikalā un CrossChem pārstāvjiem. Bāzes transporta vai mehānisma veidam, esam jau saražojusi attiecīgi nepieciešamo ETEX produktu, bet sarežģītiem un lielākiem mehānismiem, piemēram, koģenerācijas stacijām, kuģu motoriem, vēja ģeneratoriem mēs izstrādājam individuālus risinājumus.

ETEX var iegādāties šeit: https://crosschem.lv/businesses/etex/ 

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kontradmiral 9.novembris 2021 10:44
14 0 Atbildēt

Man vienmēr ir licies, ka tamlīdzīgiem produktiem stāstā vairāk ir mārketings nekā reāls labums. Būtu interesanti, ja kāds neatkarīgais šos nopietnāk patestētu

anoagask 9.novembris 2021 11:09
13 0 Atbildēt

viss tik ļoti pētīts, ka mājaslapā neatradu nevienu recenzētu pētījumu. man liekas samazina berzi par 130%, un par tikpat palielina saimnieka locekli

Pļurkt 9.novembris 2021 12:01
8 0 Atbildēt

Vai tik nav kāds kārtējais plaģiāts ar "citu" nosaukumu!

1 : 1 izklausās pēc Šnepsta izgudrotā, izmēģinātā un patentētā molibdēna disulfīda!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

NOx sensoru tehnisko izaicinājumu risinājumi 9

NOx sensori (slāpekļa oksīda sensori) spēlē nozīmīgu lomu mūsdienu transportlīdzekļos, it īpaši dīzeļdzinējos. Mērot slāpekļa oksīdu (NO un NO₂) daudzumu auto izplūdes gāzēs, tie optimizē izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu veiktspēju, kā piemēram, SCR (selektīvā katalītiskā reducēšana) sistēmas darbību. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 1

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 

Reibumā esoša vadītāja bēgšana sākas Rīgā un noslēdzas Mārupē trīs policijas ekipāžu ielenkumā (+ VIDEO) 2

Trešdienas, 27. novembra, naktī, patrulējot 11. novembra krastmalā, Rīgas valstspilsētas pašvaldības policijas Centra pārvaldes darbinieku uzmanību pievērsa kāds priekšā braucošs “Audi” nomas transportlīdzeklis. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" rūpnīcās Vācijā sāksies streiks 10

Tūkstošiem Vācijas autobūves uzņēmuma "Volkswagen" (VW) darbinieku pirmdien sāks streiku, saasinoties strīdam ar krīzes skarto kompāniju, kas plāno likvidēt tūkstošiem darbavietu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti