Vācijas Vides aģentūra kritizē elektriskos skrejriteņus 23

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 4.septembris 2019 8:50

Elektriskie skrejriteņi ir videi daudz kaitīgāki nekā velosipēdi un nedod lielu lielu ieguldījumu videi draudzīgas urbānās mobilitātes veidošanā, paziņojusi Vācijas Vides aģentūra.

"Nobrauktie attālumi parasti ir ļoti nelieli un tos var noiet kājām, pabraukt ar autobusu, vilcienu vai velosipēdu," sacīja aģentūras prezidente Marija Kraucergere.

Viņa norādīja, ka uzņēmumiem, kas iznomā elektriskos skrejriteņus, vajadzētu tos piedāvāt piepilsētās, nevis pilsētu centros.

Piepilsētās cilvēki varētu tos izmantot automašīnu vietās, lai ātrāk nokļūtu līdz autobusu pieturām un dzelzceļa stacijām.

Taču Kraucergere piebilda, ka privāta automašīna ir daudz lielāka vides problēma, gan runājot par piesārņojumu, gan troksni.

Viņa aicināja pašvaldības samazināt autostāvietu skaitu un paplašināt veloceliņus un gājēju ietves.

Vācijas transporta ministrs Andreass Šeuers savukārt ir paudis atbalstu elektrisko skrejriteņu izmantošanai pilsētās un ir iecerējis atļaut braukt ar tiem pa joslām, kas paredzētas autobusiem, taču policija iebilst pret šo ideju.

 
Visi komentāri
 
gunbox 4.septembris 2019 10:09
3 1 Atbildēt

Vienmēr atradīsies valsts amatos kāds degradēts stagnāts, kurš bremzēs ekonomiku ar savu marazmu. Kā reiz elektrisko pērk tāpēc, ka ar kājām būtu jāiet piem. 6km. Un tā jau ir 1h raitā solī. Bet ar auto būtu visdrīzāk jābrauc 30min sastrēgumos un jādūmo, kamēr ar elektro to var izdarīt 10-20min nevienam nekaitējot. Atliek tikai jautājums, kurā vietā piekārt reģistrācijas numuru un ierobežot ar CSN kārtošanu.

WALA 4.septembris 2019 10:21
1 3 Atbildēt

Esm par bŗivu ekonomiku, kamēr tā nepiedirš apkārtējo vidi. Man ir velo un parasts "kájminams" skrejritenis, abi pilda to pašu funkciju kā minimums ne sliktāk. Ar velo ir ātrāk kā ar elektroskūteri, ar parasto skūteri man ir apmēram 2 x ātrāk kā ar kājām uz 16 km attālumu. Ar kājām pirmo stundu varu noiet ~ 7km, ar skrejriteni no 12-14 km ( atkarībā no tā cik karsts) , ar velo no 20-30 km. Pa Rīgas centru ar luksaforiem, tiem elektro mēsliem nav nekād priekšrocību pret pārejiem 2 vai 4 riteņu braucamajiem, tie apsteidz tikai gājējus, un arī tikai tad ja netrāpa uz sarkanā katrā luksaforā, kas piemēram uz Barona ielas nav nemaz tik reti !

s 4.septembris 2019 12:31
6 2 Atbildēt

El. Skūtera priekšrocība ir tā, ka tu teorētiski nesvīsti, var protams izmantot arī el. velosipēdu utt., no otras puses kāda atskirība vai esi lohs uz velosipēda, skūtera, automašinā, vai ejot kājām? Lohs ir un paliek lohs. Tubredz aizstāvi velosipēdistus, bet paskaties no otras puses, kā daudzi no viniem pārvietojās. Ja godīgi, tad nesaprotu Tavu sāpi šajā gadījumā.

iciks 4.septembris 2019 12:46
0 1 Atbildēt

Teorētiski.

Praktiski gluži pa vieglo nav. Iespējams, tas ir pozas dēļ, bet nu ja brauc ar 20+km/h, tad laikam cilvēks uz tā aparāta mazliet saspringst gan. Ir pašam sanācis mēģināt, ir runāts ar citu braucēju - kaut cik tas nogurdina gan.

s 4.septembris 2019 15:26
3 0 Atbildēt

Man viens tāds auto bagāžniekā mētājās, nekāda saspringtā braukšana tur nav, droši vien atkarīgs no vecuma, fiziskās sagatavotības un attāluma kurš jānobrauc. Loti daudz gan nav sanācis izmantot.

gunbox 4.septembris 2019 16:10
0 1 Atbildēt

Jā, tas ir tīri no mīšanās treniņa. Ja daudz brauc ar velo, tad 10km nomīties var īzī bez ievērojamas svīšanas. Tikai jāmāk mīties un izmantot robus. Kājas var uztrenēt arī uz īzī. Piemēram uz velotrennažiera pietiek mēnesi uz slodzes pamīties un pēc tam nāksies izmantot citus robus uz velo. Vismaz uz 2-3 robi jaudīgāku varēs likt. Bet es nerunāju par tiem, kuri ķēdes izstiepj un rauj. Tāda braukšana ikdienai uz darbu neder, ja vien nestrādā pēc tam krāsu cehā vai neej dušā pirms kontaktēt ar cilvēkiem.

WALA 4.septembris 2019 12:53
0 3 Atbildēt

Man nav sāpe kā tāda. Tikai nestāstiet man ("nekariniet makaronus") ka tie štrunti kaut ko uzlabo.

... 4.septembris 2019 11:20
4 1 Atbildēt

Arī vācijā ir teroristiski noskaņoti velokumunisti, līdzīgi kā mūsu "pilsēta pajoļiem", kuri uzskata, ka viņu viedoklis ir vienīgais un pareizais

Freijers 4.septembris 2019 11:22
6 1 Atbildēt

Videi kaitīgi ir ražot sū... kas kalpo labi, ja pāris gadus un vēl kaitīgāk ir šādus mēslus stūķēt iekšā patērētājam caur likumodšanu, kad brīvā tirgū tos pārdot nav iespējams. Attiecībā uz tiem elektro skūteriem..es nesaprotu visu to haju - nesās "apbižotie" velo..braucēji tieši tāpat un visur, nevar vairāk pa dabas takām mierīgi pastaigāt, tas nevienu neuztrauc, bet šeit regulējums vajadzīgs...Mobilitātes jautājumā jebkāda privāta iespēja pārvietoties ir daudz labāk nekā kolhozveidīgais sabtrans, ja vien tas nav vilciens.

msh 4.septembris 2019 17:30
1 4 Atbildēt

Starp velosipēdu un skrejriteni ir viena starpība - velosipēdists var nomest pa nažiem, skrejriteņa braucējs ne - bremzes viņam ir, bet smaguma centrs augsts un riteņu garenbāze īsa.

Freijers 5.septembris 2019 8:56
1 0 Atbildēt

Piedod, bet pilnīgs BS jeb bullinieks, riteni var nolikt slīpi metot pa mēmajiem un arī skūterim ir bremzes, kas darbojas diezgan asi - personīgi es - ~100kg diviretni varu uzmīt krietni lielākā ātrumā, nekā to elektro daiktu...Vienīgais ir tas, ka ar skūteri nedrīkt braukt pāri nelīdzenumiem/bedrēm, mazie rati toč apgāzīs....viss cits ir muļķības un pilsētas eko sektantu, kam visas velo cūcības ir čiki piki, cepšanās par elektro skūteriem manu pārliecību tikai nostiprina !

msh 5.septembris 2019 13:00
0 0 Atbildēt

Bremzes ir jā, bet tas spēks, kas grib vadītāju pārmest pāri ragiem, pie vienāda bremzēšanas spēka skrejriteņa braucēju censtos nogāzt ar stipri lielāku spēku. Četrus gadus atpakaļ, kad daudz braukāju apkārt, galvenokārt ar salieķi, ar to es varēju no 25 kmph sadzēsties līdz nullei 2-3 metru distancē, vai arī izveikt BMXa cienīgus izvairīšanās manevrus - kuru no šīm abām lietām spēj skrejritenis?

Vernons 4.septembris 2019 12:44
1 1 Atbildēt

Londonā policija aizliedz lietot šos skūterus! Tikai privātā teritorijā!

reku 9.septembris 2019 22:51
0 0 Atbildēt

Kā Londonā mītošajiem satāv ar smadzenēm visiem ir zināms.Kuri ir lielākie mīzēji uz pieminekļiem?Londonā mītošie nav nekāds paraugs.

kk 4.septembris 2019 14:52
1 2 Atbildēt

Esmmu skeptisks par šiem braucamajiem. Kāpēc?

Tāpēc, ka viena no mūslaiku pilsētas/piepilsētas iedzīvotāju problēmām ir mazkustīgs dzīvesveids.

Šis aparāts nemudina vairāk kustēties. Ar parasto velo braucot vismaz ir fiziskā aktivitāte.

Jā ir arguments, ka nesasvīsti un var tālāk nobraukt nekā aiziet kājām. Daļēji varētu piekrist. Protams, ka nobraucot ar parasto velo 20 un vairāk km iesvīst, bet, vai tik traki ir nobraucot dīkā režīmā, piemēram, 10 km pa pilsētu?

4.septembris 2019 16:09
3 1 Atbildēt

Velosipēdu ir grūtāk novietot ofisā (tas pats mājās), atstājot uz ielas liela iespēejamība, ka nozags.

Nobraucot 10 (pat 5) km pa pilsētu iesvīst un ja darbā nav dušas (kurā ofisā ir?) smirdi visu dienu. Ko nozīmē "dīkā" režīmā? 5km/h?

Braucot velo prasās pārģērbties.

Velo ir labs izklaidei un sporta aktivitātei, bet tas nav transporta līdzeklis ar ko var braukt uz darbu.

msh 4.septembris 2019 17:25
1 4 Atbildēt

Velosipēds ir tik ļoti slikts un neērts tikai tāpēc, ka tev ar to negribas braukt - ja gribētos, pats sameklētu risinājumus tevis nosauktajām problēmām. Pirmā - novietošana - ja tas ir tik ļoti svarīgi, lūdzu - var nopirkt šādu velosipēdu - pasaki vēl ka tādu ir grūti kaut kur nolikt...

Iesvīšana - nebrauc uz tik, cik spēj, bet pāris robus zemāk, ierobežojot sevi uz mazāku slodzi, un tu nesvīdīsi.

Pēdējā rindkopa būtu pareiza, ja tā sāktos ar "kalnu velo" vai "šosejas velo", jo kā reiz pie mums no uz ielām un ceļiem redzamajiem velosipēdiem kāda puse atbilst tavas pēdējās rindkopas aprakstam.

reku 9.septembris 2019 22:57
0 0 Atbildēt

Nesaprotu par ko mīnuso.Šis saliekamais velosipēds kā reiz ir ļoti labs risinājums dažām situācijām .

gunbox 4.septembris 2019 16:26
0 0 Atbildēt

Arguments ir nokļūt ērtāk darbā, apejot stāvvietas problēmu, bezpajumtnieku aromātu un tupu pensionāru resnos vēderus uz sava pleca sabiedriskajā plkst.8:00 no rīta, kuras steidz nenokavēt pēdējo pienu tirgū.

youtu.be/Y2sr_QRItGM

reku 6.septembris 2019 9:41
0 0 Atbildēt

Ir reizes kad tas elektriskais skrejritenis noderētu.Velosipēdu ne vienmēr var paņemt līdz.Bažas rada viņu neuzticamība ,ja 700eu vērts el.samokāts sapūst un sadalās reizinātājos pa 2-3 gadi,diez kas nav.

he 4.septembris 2019 17:24
4 1 Atbildēt

vispār jau visi šie salīdzinājumi, ka ar velo ir dabai draudzīgāk nevis elektrisko skrejriteni un tie nerisina piesārņojuma problēmu, tādēļ tos vajadzētu aizliegt, neiztur kritiku.

Pārsvarā jau uz elektrisko skejriteni "pārsēžas" tie, kas brauc ar auto nevis velo. Tie, kas brauca ar velosipēdiem, tie arī turpina braukāt, bet tie, kas braukā ar auto, jau apsver iespēju pārvietoties ar elektrisko skrejriteni, līdz ar to ekoloģiskais ieguvums ir, ja automašīna vairs nebrauc. Un tie, kas brauc ar auto, tie nepārsēdīsies tagad pēkšņi uz velo (fiziskās slodzes un attiecīgi - svīšanas dēļ).

Vismaz vairumā gadījumu.

autoparts777 4.septembris 2019 18:20
3 0 Atbildēt

Kad parādījas plašetdatori, tad cilvēki teica, ka tā lieta nav vajagdzīga, palietos un ātri par to aizmirsīs un vairāk nekad nepirks.

Laiks parādīja, ka daudzi izmeta savus vecos datorus un tagad lieto tikai planšetes, lai gan tās nereti ir pat stipri dārgākas nekā datori.

Micromobilitāte ar tiem jaunajiem skūteriem arī tagad ir kaut kas jauns. Un kas zin, varbūt mēs visi brauksim ar šādiem. Un tam ir daudzi priekšnoteikumi:

*nereti ātrāk nekā ar auto;

*lētāks (ja nopirkts īpašumā) nekā sabiedriskā transporta gada izmaksas;

*lētāks nekā elektroriteņi;

*var viegli paņemt vilcienā;

*mājās neaizņem daudz vietas;

*var izmantot izklaides braucieniem;

*utt.

Tas protams neaizstās tradicionālos transportlīdzekļus garākos braucienos.

WALA 5.septembris 2019 9:52
0 0 Atbildēt

99.9% atbalstītu, tikai tomēr nevajag teikt ka tas kaut kā uzlabos ekoloģiju - tici man, tikko kā nevarēs ar tiem pārvietoties ( lietus, sniegs) utml. liela daļa būs atpakaļ auto un taisīs lielākus sastrēgumus nekā parasti. Un papildus tas radīs problēmas kur likt nolietotos lūžņus, to riepas utml.

Skaidrs ka katrs jauns "mobilitātes hype" rada priekšnoteikumus jaunu biznesu attīstībai - un tas ir ļoti labi, tomēr cilvēkiem vajadzētu imācīties rēķināt, vai tiešām viņam vienmār konkŗetā "rotaļlieta" ir vajadzīga un arī jēdzīga.

IMO visstulbākais ko cilvēks var darīt ir pirkt elektro kasti, ja viņa jānoiet starp 1-3 km uz darbu, bet brauc ar elektro kasti, un tad vakarā iet uz "'džimu" skriet uz skrejceliņa, bet nu katram jau savs. ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti