Elektriskie skrejriteņi ir videi daudz kaitīgāki nekā velosipēdi un nedod lielu lielu ieguldījumu videi draudzīgas urbānās mobilitātes veidošanā, paziņojusi Vācijas Vides aģentūra.
"Nobrauktie attālumi parasti ir ļoti nelieli un tos var noiet kājām, pabraukt ar autobusu, vilcienu vai velosipēdu," sacīja aģentūras prezidente Marija Kraucergere.
Viņa norādīja, ka uzņēmumiem, kas iznomā elektriskos skrejriteņus, vajadzētu tos piedāvāt piepilsētās, nevis pilsētu centros.
Piepilsētās cilvēki varētu tos izmantot automašīnu vietās, lai ātrāk nokļūtu līdz autobusu pieturām un dzelzceļa stacijām.
Taču Kraucergere piebilda, ka privāta automašīna ir daudz lielāka vides problēma, gan runājot par piesārņojumu, gan troksni.
Viņa aicināja pašvaldības samazināt autostāvietu skaitu un paplašināt veloceliņus un gājēju ietves.
Vācijas transporta ministrs Andreass Šeuers savukārt ir paudis atbalstu elektrisko skrejriteņu izmantošanai pilsētās un ir iecerējis atļaut braukt ar tiem pa joslām, kas paredzētas autobusiem, taču policija iebilst pret šo ideju.
Vienmēr atradīsies valsts amatos kāds degradēts stagnāts, kurš bremzēs ekonomiku ar savu marazmu. Kā reiz elektrisko pērk tāpēc, ka ar kājām būtu jāiet piem. 6km. Un tā jau ir 1h raitā solī. Bet ar auto būtu visdrīzāk jābrauc 30min sastrēgumos un jādūmo, kamēr ar elektro to var izdarīt 10-20min nevienam nekaitējot. Atliek tikai jautājums, kurā vietā piekārt reģistrācijas numuru un ierobežot ar CSN kārtošanu.
Esm par bŗivu ekonomiku, kamēr tā nepiedirš apkārtējo vidi. Man ir velo un parasts "kájminams" skrejritenis, abi pilda to pašu funkciju kā minimums ne sliktāk. Ar velo ir ātrāk kā ar elektroskūteri, ar parasto skūteri man ir apmēram 2 x ātrāk kā ar kājām uz 16 km attālumu. Ar kājām pirmo stundu varu noiet ~ 7km, ar skrejriteni no 12-14 km ( atkarībā no tā cik karsts) , ar velo no 20-30 km. Pa Rīgas centru ar luksaforiem, tiem elektro mēsliem nav nekād priekšrocību pret pārejiem 2 vai 4 riteņu braucamajiem, tie apsteidz tikai gājējus, un arī tikai tad ja netrāpa uz sarkanā katrā luksaforā, kas piemēram uz Barona ielas nav nemaz tik reti !
El. Skūtera priekšrocība ir tā, ka tu teorētiski nesvīsti, var protams izmantot arī el. velosipēdu utt., no otras puses kāda atskirība vai esi lohs uz velosipēda, skūtera, automašinā, vai ejot kājām? Lohs ir un paliek lohs. Tubredz aizstāvi velosipēdistus, bet paskaties no otras puses, kā daudzi no viniem pārvietojās. Ja godīgi, tad nesaprotu Tavu sāpi šajā gadījumā.
Teorētiski.
Praktiski gluži pa vieglo nav. Iespējams, tas ir pozas dēļ, bet nu ja brauc ar 20+km/h, tad laikam cilvēks uz tā aparāta mazliet saspringst gan. Ir pašam sanācis mēģināt, ir runāts ar citu braucēju - kaut cik tas nogurdina gan.
Man viens tāds auto bagāžniekā mētājās, nekāda saspringtā braukšana tur nav, droši vien atkarīgs no vecuma, fiziskās sagatavotības un attāluma kurš jānobrauc. Loti daudz gan nav sanācis izmantot.
Jā, tas ir tīri no mīšanās treniņa. Ja daudz brauc ar velo, tad 10km nomīties var īzī bez ievērojamas svīšanas. Tikai jāmāk mīties un izmantot robus. Kājas var uztrenēt arī uz īzī. Piemēram uz velotrennažiera pietiek mēnesi uz slodzes pamīties un pēc tam nāksies izmantot citus robus uz velo. Vismaz uz 2-3 robi jaudīgāku varēs likt. Bet es nerunāju par tiem, kuri ķēdes izstiepj un rauj. Tāda braukšana ikdienai uz darbu neder, ja vien nestrādā pēc tam krāsu cehā vai neej dušā pirms kontaktēt ar cilvēkiem.
Man nav sāpe kā tāda. Tikai nestāstiet man ("nekariniet makaronus") ka tie štrunti kaut ko uzlabo.