Siguldā sākta veloielas izveide vienā no galvenajām ielām 22

 

Pulkveža Brieža iela Siguldā Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 29.maijs 2020 7:43

Siguldā, Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai, sākta Latvijā pirmās veloielas pilotprojekta īstenošana, aģentūru LETA informēja Siguldas novada pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītāja Sindija Brikmane.

Pils ielā saglabāsies braukšanas joslas abos virzienos, tāpat saglabāsies autotransporta novietošanas iespējas ielas malās, taču braukšanas priekšroka pa ielu būs velosipēdu, nevis automašīnu vadītājiem.

Patlaban ielas posmā uz esošā seguma sākti horizontālo ceļa apzīmējumu uzklāšanas darbi. Kopumā ielas pārveidošanas darbus plānots pabeigt jūnija sākumā, tiem turpinoties Pulkveža Brieža ielas posmā, kur tiks izveidotas velojoslas, un Rožu ielā, kur tiks izveidoti satiksmes mierināšanas elementi drošākai satiksmesorganizācijai.

Pērn vasarā VAS "Latvijas Valsts ceļi" saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji. Šajā posmā tiks uzkrāsotas arī piktogrammas un izvietoti informatīvi plakāti, lai skaidrotu satiksmes organizāciju un mudinātu satiksmes dalībniekus mainīt savus pārvietošanās ieradumus, veicinot drošu pilsētvidi, sacīja Brikmane. 

Ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem - 2,7 kilometri - Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi. 

"Pieaugot riteņbraucēju skaitam Siguldā, tajā skaitā velosipēdistu kustībai uz izglītības iestādēm, sapratām, ka ir jāievieš mūsdienīgi risinājumi satiksmes uzlabošanā, kas pašvaldībai ir milzīgs izaicinājums ierobežota finansējuma apstākļos. Latvijā šis ir pirmais gadījums, kad iela projektēta ar mērķi mainīt autocentrisko brauktuves principu uz velocentrisko," sacīja Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics (RA). 

Pašvaldības vadītājs norādīja, ka pagaidām Latvijā nav izveidots normatīvais regulējums ielai ar šādu izmantošanas principu, un Siguldas Pils iela kalpos kā pilotprojekts normatīvo regulējumu izstrādāšanai. "Mēs pierādīsim, ka vienā ielā cieņpilni un droši velosipēda vadītājs var braukt ar priekšrocību pār autotransportu. Pateicamies visiem ekspertiem un arī progresīvi domājošiem siguldiešiem par iesaisti veloielas tapšanas darbā un ceram, ka Siguldas piemērs kalpos veloinfrastruktūras attīstībai visā Latvijā," pauda Mitrevics.

Vēsturiski Pils ielu Siguldā pirms vairākiem desmitiem gadu bija plānots pārveidot par gājēju ielu, to pilnībā slēdzot autotransportam. Tomēr jaunākās tendences Eiropā un pasaulē, kurās ir attīstīta velobraukšanas kultūra, ir pierādījušas, ka visi satiksmes dalībnieki spēj cienīt viens otru, tāpēc ir iespēja savienot riteņbraukšanu un autotransporta satiksmi, panākot mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību. 

Iepriekšējos gados Pils ielas kā veloielas projekta izstrādes un saskaņošanas procesā notika vairākas iesaistīto pušu tikšanās un darba grupas, kurās piedalījās VAS "Latvijas valsts ceļi", Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Valsts policijas un pašvaldības pārstāvji, kā arī projektētāji no SIA "IE.LA inženieri" un Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadības. 

Tādējādi pilotprojekta mērķis ir panākt velotransporta dominanci konkrētā ielā, izveidojot ceļa apzīmējumus, kas saskaņoti ar CSDD satiksmes drošības audita prasībām.

Šī ir tikai daļa no projekta, kuru Siguldas novada pašvaldība īsteno drošākas un videi draudzīgākas pilsētvides iekārtošanai. Aprīlī pilsētas centrā tika ieviesta zona, kurā autotransports drīkst pārvietoties ar ātrumu 30 kilometri stundā, kā arī vairākās ielās tiek izvietoti satiksmi mierinoši elementi visu satiksmes dalībnieku drošībai.

 
Visi komentāri
 
uupis 29.maijs 2020 8:27
4 1 Atbildēt

Velo iela, kurā velosipēdam NAV priekšroka!

Kamēr ielas abos galos nebūs ceļa zīme Dzīvojamā zonā, tikmēr velosipēdam nav priekšroka uz ielas un nekādi pilsētas domes noteikumi un infoplāksnes nevar mainīt satiksmes noteikumus.

mcgk 29.maijs 2020 9:08
2 4 Atbildēt

kura zīme tev kā motoristam patiktu labāk - "gājēju ceļš" vai "braukt aizliegts" no abiem galiem? Atbildi godīgi!

uupis 29.maijs 2020 19:26
1 1 Atbildēt

Dzīvojamā zona!

zjebra 29.maijs 2020 11:49
5 0 Atbildēt

Ceļu zīme ^gājēju ceļš^ budu vislabakais risinajums, nevis kautkadi mistiskie projekti

k442 29.maijs 2020 12:01
0 0 Atbildēt

Kaut kāds sviests, vairāk nekas!

Kā tas: "Pašvaldības vadītājs norādīja, ka pagaidām Latvijā nav izveidots normatīvais regulējums ielai ar šādu izmantošanas principu"

iet kopā ar: "izveidojot ceļa apzīmējumus, kas saskaņoti ar CSDD satiksmes drošības audita prasībām" un

"daļa no projekta, kuru Siguldas novada pašvaldība īsteno drošākas un videi draudzīgākas pilsētvides iekārtošanai" ?

Kāda runa te var būt par drošību???

Neapskaužu ne tos satiksmes dalībniekus, kuriem uz šīs ielas nelaimēsies iekļūt negadījumā, ne arī tos, kuriem vajadzēs šos negadījumus izvērtēt un noteikt iesaistīto personu atbildību...

didzisk 29.maijs 2020 14:22
4 0 Atbildēt

Īsti nesaprotu, ko viņi mēģina pateikt. Atdalīt divriteņus no mašīnām ir laba ideja, pieminētajiem skolniekiem arī drošāk. Bet kā saprast, ka tomēr drīkstēs braukt un parkot auto, ja tāda formulējuma kā "ričukiem priekšroka" noteikumos nav?

Vietām Rietumos, kur, manuprāt, ar riteņbraukšanas infrastruktūru pieredze ir 10 gadus garāka, reizēm ir veloceliņš (vai 417. zīme "Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš") ar papildzīmi "Uz īpašumiem braukt atļauts". Tad tu arī pie auto stūres jūties kā parādnieks un uzmanība ir daudz augstāka.

Reizēm uz šādām ielām dara lietas, lai tīši čakarētu autovadītājus. Gulošie policisti ir labi zināmi, bet ar laiku baigi noriebjas. Tā vietā uztaisa sašaurinājumu, kur cauri tiek pa vienai mašīnai, bet saliņām pa katru pusi ar ričuku var izbraukt netraucēti. Ar laiku pierod un tiešām brauc tikai uz īpašumiem (tai skaitā veikali, restorāni utt.), bet nevis caurbraucot.

aizejošais 29.maijs 2020 18:05
0 0 Atbildēt

Sigulda mīkstināja noteikumus autostāvvietu prasībām jaunbūvējamiem objektiem - ar tekstu, ka atvēlēs vairāk vietas stāvvietām uz ielām.

Tā Pils iela būs autostāvvieta - visa viena ielas puse ir pilna ar stāvvietām, kas agrāk nebija.

Joslas šauras, un tajās vēl vajadzēs sadzīvot ar velosipēdistiem. Bet pa Pils ielu tajā posmā ar auto vispār var nebraukt, ja vajag tikai cauri pilsētai izbraukt. Varbūt arī mazāk tur brauks, un būs brīvāks priekš velo.

Krustojums uz Šveices ielu reāli uztaisīts ļoti šaurs. Nezinu, kā tur, piemēram, tūristu autobuss izgrozīsies.

Bet, ar to tiesisko regulējumu kaut kāds sviests, atkal jau pilsētas mēris grib ratiem skriet pa priekšu...

uupis 31.maijs 2020 8:52
0 1 Atbildēt

Satiksmes noteikumu nezināšana Siguldā!

Uz ielas uzkrāsots:

292.20. 941. ceļa apzīmējums apzīmē velosipēdu ceļu, gājēju un velosipēdu ceļa velosipēdiem paredzēto daļu vai velojoslu;

98. Pa ietvēm, gājēju ceļiem, velosipēdu ceļiem, gājēju un velosipēdu ceļiem, kopīgiem gājēju un velosipēdu ceļiem, kā arī velojoslām mehāniskajiem transportlīdzekļiem braukt aizliegts!

Ir jākrāso 956. apzīmējums.

Es tak teicu ka salaidīs dēlī - nu ko - nāksies uz turieni sūtīt Policiju, lai masveidā raksta protokolus šoferiem:

Par braukšanu pa ietvēm, gājēju ceļiem, velosipēdu ceļiem vai citām vietām (sadalošām joslām, ceļa nomalēm, apstādījumiem u.tml.), kas nav paredzētas transportlīdzekļu braukšanai, —uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecdesmit piecu euro apmērā.

Tikmēr Liepājā 1.jūnijs 2020 9:43
0 0 Atbildēt

Nedēļas nogalē biju aizlaidies nelielā izbraucienā uz Liepoāju un ar interesi vēroju, kā velosipēdisti brauc Liepājā! Brauc pa pa ceļiem, kas domāti mašīnām, ar roku rāda pagriezienus, ciena auto vadītājus un, kas ir pats interesantākais, auto vadītāji šadus labi audzinātus riteņbraucējus respektē un visi satiksmes dalībnieki harmoniski sadzīvo uz ceļa. Ar interesi vēroju arī velo celiņu kas gar šosejas malu savieno Liepāju ar Grobiņu! Nebija neviena indivīda, kas ar riteni mītos pa auto šoseju, paralēli velo celiņam! Visi smuki izmanto velo celiņu un te atkal žetons perfektajiem Liepējas un Grobiņas velobraucējiem! Rīgas, Jūrmalas un Siguldas velohuligānus būtu jāsūta veloapmācībās uz Liepāju/Grobiņu, lai apgūst drošas velo braukšanas pamatus! Kurzeme rullē!Rullē ar velo!

uupis 1.jūnijs 2020 10:31
0 0 Atbildēt

Nu nu – pastāsti lūdzu sīkāk par izcilo VEF tilta veloceliņu – es domāju ka Liepājniekiem šeit būtu daudz ko mācīties – it sevišķi trenēties akrobātikā, spēlējot šo ruleti, neizkrist uz VEF tilta brauktuves.

Un vēlreiz tiem kuri nezin CSN — uz VANŠU TILTA NAV VELOCELIŅA!!! Tāpēc drīkst pedalēt pa Vanšu tilta brauktuvi!

Timēr Liepājā 1.jūnijs 2020 11:35
0 0 Atbildēt

uupi, par to arī stāsts, ka Liepājā cilvēki brauc kā cilvēki pa ielām un perfekti iekļaujas satiksmē, ir prognozējami un jebkuram vadītājam paredzami. Rīgā velosipēdisti uzvedas kā dandāļi un nevis brauc, bet kā tu saki, pedālē pa Vanšu tiltu kur ienāk prātā un kā ienāk prātā!Rodas sajūta, ka Rīgā velosipēdista misija ir ieriebt visiem kam iespējams, kamēr citur velosipēdisti saprot, ka nevajag nevienam ieriebt, vajag draudzīgi sadzīvot! Esmu pārliecināts, ka Liepājnieks salu tiltu šķērsos pa velo un gājēju celiņu, kas ir zem tilta, kamēr rīdzinieks mauks pa tilta augšu un lamāsies, ka viņu neviens neciena.

uupis 1.jūnijs 2020 12:38
0 0 Atbildēt

Jā – noteikumu nezināšana rada daudz sētas noteikumu!

Un ko darīsim ar tiem vadītājiem, kuri Liepājā kliedz virsū velosipēdistam, ka velo ir jāstumj pāri pa gājēju pāreju? Laikam jau tā ir cieņas izpausme Liepājas stilā…

Tikmēr Liepājā 1.jūnijs 2020 14:32
0 0 Atbildēt

Kā saka, nav dūmu bez uguns! Diez vai kāds bļautu, ja tā braukšana notiktu lēni, gājēja ātrumā!

uupis 2.jūnijs 2020 7:16
0 0 Atbildēt

Te par tiem pieklājīgajiem Liepājas draiveriem —> iauto.lv/pie-stures/av...adiga-jauniete

Tikmēr Liepājā 2.jūnijs 2020 9:16
0 0 Atbildēt

Iekopēji kaut kādu raksteli, bet tur nav neviena vārda par to, ka draiveris no Liepājas! No kurienes tu rāvi, ka tas ir Liepājas draiveris, nevis atbraucējs no kāda lauku miesta!?

uupis 11.jūnijs 2020 10:43
0 0 Atbildēt

āāā – ieslēdzās vate – mopēds nav mans – šoferis migrants – tikai sakritība ka nokrašojās Liepājā – aga – kā tad…

uupis 1.jūnijs 2020 17:40
0 0 Atbildēt

Demagoģija!

Lielākā daļa šoferu neseko līdzi CSN izmaiņām un dzīvo ar tiem noteikumiem pēc kuriem kādreiz mācijās un pat tādas grāmatiņas vadā līdzi bardačokā.

Es regulāri saņemu tādus aizrādījumus. Uz Daugavgrīvas ielas viens smagā auto vadītājs izdomāja mani notriekt ja nekāpšu nost no velo un dikti izbrīnīts bija, kad netrafarētais viņu noturēja un izrakstīja sodu par velo nelaišanu — šoferis lamāja policiju un stulbos satiksmes noteikumus, kurus viņš izrādās nezināja…

uupis 1.jūnijs 2020 17:40
0 0 Atbildēt

Domāts lietotājam —> Tikmēr Liepājā

Tikmēr Liepājā 2.jūnijs 2020 9:23
0 0 Atbildēt

Cik gan negudram ir jābūt, lai uz ceļa ar savu velo (vai jebkādu mazgabarīta braucamo) līstu priekšā kravas auto!? Gudrs cilvēks uz ceļa nestrīdēsies ar kravas auto, jo strīda gadījumā kravas auto vienmēr uzvarēs, pat ja tev ir taisnība. Kad kravinieks pārbrauc pāri, vienīgais ko radinieki var darīt, ir uzraksts uz kapakmens, - "bet viņam bija taisnība".

uupis 2.jūnijs 2020 12:40
0 0 Atbildēt

Šajā gadījumā kravas auto vadītājs saņēma sodu un velosipēdists ir dzīvs.

Tā kā savu tiesisko nihilismu un aicinājumu pārkāpt satiksmes noteikumus tiem kuriem lielāka masa iebāz tumšā vietiņā un tur skandini savu "bet viņam bija taisnība, jo šoferis vēlējās sēdēt cietumā"…

Vecs teksts un mēģinājums attaisnot slepkavas…

CSDD 2.jūnijs 2020 9:25
0 0 Atbildēt

Ir liela starpība, vai "lielākā daļa šoferu neseko līdzi CSN izmaiņām" , vai "lielākā daļa velosipēdistu nekad nav lasījuši CSN"!

uupis 2.jūnijs 2020 12:37
1 0 Atbildēt

Jā, starpība ir liela, jo auto skaitās paaugstinātas bīstamības avots bet velo nē. Un nezināšana ne vienā ne otrā gadījumā neatbrīvo no atbildības, tikai autovadītājam CSN nezināšana ir savu tiešo pienākumu nepildīšana. Ceļu satiksmes likums uzliek šoferim pienākumu zināt CSN.

Un lielākā daļa velosipēdistu ir ar autovadītāja apliecību, tā kā maldīgs ir priekšstats la velosipēdisti nav lasījuši CSN.

Šodien pat viens autovadītājs ar putām uz lūpām skaidroja ka ar velo nedrīkst braukt pa Vīlipa ielu, jo velosipēdiem ir paredzēts trotuārs, tā esot rakstīts viņa noteikumos…

Ko lai dara ar tādiem? Ignorēju, jo skaidrot nav vērts!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti