Gar autoceļu Imanta–Babīte (V20) posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Babītei kopumā 2,5 kilometru garumā līdz pat Rīgas apvedceļam A5 (Salaspils–Babīte) un tālāk līdz pagriezienam uz Kleistu ielu Babītē izbūvēts gājēju un velosipēdistu celiņš.
Vēl projektēšanas stadijā šī gājēju un velosipēdistu ceļa iespējamie risinājumi tika apspriesti ar pilsētplānošanas speciālistiem un velobraukšanas aktīvistiem. Autoceļa brauktuve būvdarbu laikā netika skarta, visā veloceļa garumā izbūvēts apgaismojums, gar celiņu uzstādīti soliņi.
Gājēju un velosipēdistu ceļa projektu izstrādāja SIA Vertex projekti, būvdarbus veica SIA Strabag par līgumcenu 695 tūkstoši eiro (ar PVN).
Doma laba, bet izskatās, ka celiņš domāts Imantas iedzīvotājiem satiksmei ar Babīti (kas arī nav slikti), jo tie kas brauc no centra - tie paliek uz gar dzceļu ejošā veloceliņa.
Protams, veloceliņš tas nav, spriežot pēc vairumā redzamajām esmātēm ar ratieņiem, kas gribot patērzēt, ies viena otrai blakus, aizšķērsojot visu celiņa platumu. Un atkal būs pretenzijas pret riteņbraucējiem, kas izmantos brauktuvi.....nē, nav problēmu apbraukt ratinus, bet ņemot vērā ka Imantā jau īsti nav kur staigāt, domāju ka daudzi ies staigāt pa jauno celiņu un rezultātā tā būs cilvēku pilna ietve. Nu lūk kautkā tā.
Un es labi redzu zīmi, kas gājējiem dod tiesības izmantot celiņu, bet velobraucējus uz ietves nemīl gājēji, uz brauktuves - autovadītāji. Tas ir tāds konceptuāls jptvmķ - liecies, kur gribi.
Nu nav tas veloceliņš. Normāls veloceliņš no ietves ir atdalīts, bet te atkal viss sajaukts. Esmātes bariņos uz tā celiņa gan būs. Jo blakus starp Rīgu un Babīti atrodas divi privātmāju purvciemi.
Baigais kings esi, nevari stūri pagrozīt! Tu mašīnām arī traucē, kad velcies pa braucamo daļu, bet maš;'[inas kaut kā tevi apbrauc, tad arī tu iemācies cilvēkus apbraukt, piebremzēt, netrakot!
jau būtu ar tevi labi, ja tu ar saviem ratiem
- neietu pa celiņa vidu
- redzētu un dzirdētu apkārt notiekošo, ne tikai sava bērna elpošanu vai telefonā notiekošo
- nesāktu aurot un mētāt rokas, tklīdz kas notiek ne pēc tava prāta.
Tad par pārējo mēs ar tevi jau vienotos)
P.S. braucot ar velo, pagriezienu veic sasverot veļļuku, nevis grozot stūri. Stūres grozīšana palīdz tikai ļoti straujos pagriezienos.
Uz tā celiņa ir zīme gājēju/velo celiņš. Tur nav ne labās, ne kreisās kustības joslu, var iet/braukt pa kuru pusi grib, pat pa vidu un ar riteni nedrīkst triekties virsū gājējiem, apsaukāties, bļaustīties, rādīt vidējo pirkstu! Nāksies vien tev ar to sadzīvot! Kad iemācīsieties būt pieklājīgi, arī es uzvedīšos pieklājīgi! Pagaidām saņemsiet atpakaļ tādu pašu attieksmi, kādu saņemu no jums! Ja man no mugurus bļaus, vācies malā tu stulbā......, neredzi, ka es braucu, vienmēr saņemsiet atpakaļ ..ej....ieskrienies....
par to jau arī runāju - aklā sieviete uz zīmes redz tikai gājēju, bet velo neredz un uzskata, ka var var iet kā grib.
Bet tad pēc loģikas sanāk, ka ar velo arī var braukt, kā grib?
Kāpēc tu gribi cieņpilnu attieksmi, ja pati uzvedies kā govs pļavā? Es saprotu - mātišķie hormoni, kas liek sargāt pēcteci, liek būt agresīvai pret visu ārējo pasauli. Bet tavi hormoni tikai izaicina citus hormonus un tur nekāds dialogs nevra sanākt.
Ak jā, es jau piemirsu - tu neesi gatava dialogam (kad abas puses ieklausās un piekāpjas), tu gribi lai pārējie rīkojas pēc tava prāta. Lūk, tādas kā tu es arī saucu par esmātēm.
Interesanti, ka tad, kad bērni jau paaugušies, tās pašas sievietes jau spēj pieņemt citus viedokļus un pat ierobežot savu bērnu (piem. lai brauc pa celiņa mal, nevis vidu).
"Tur nav ne labās, ne kreisās kustības joslu, var iet/braukt pa kuru pusi grib, pat pa vidu" - tā nav taisnība.
CSN skaidri nosaka, ka gājēji nevar iet kā grib - "Gājējiem jāņem vērā velosipēdu klātbūtne uz šā ceļa".
Tas gadījumam, ja esmāte nezin, ka satiksmi regulē CSN, nevis viņas hormoni.
Vispār jau CSN 271.17.punkts nosaka, ka ceļa zīmes Nr. 417. darbības zonā " velosipēdu vadītājiem, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu". Tātad, ja tu brauc aiz manis gājēja ātrumā, es tev pat teorētiski nevaru traucēt!
CSN 7.punkts saka, ka gājējs pārvietojas pa gājēju un velosipēdu ceļu, nenosakot trajektoriju.
CSN 200.punkts nosaka, ka Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai.
Tātad, es varu iet pa ceļa vidu, bet velosipēdiem jābrauc pa ceļa labo malu!
Vai tiešām velosipēdistiem, kaut reizi dzīvē grūti izlasīt CSN?
Izprint;ēšu CSN un bakstīšu visiem nepieklājīgajiem riteņbraucējiem acī!
Iespējami tuvāk! Vai gājēja saprot vārda "iespējami" nozīmi?
Nu noteikti ne pa ceļa vidu! Drīzāk līdz ar pašu ceļa malu, tā ka zāles stiebri skarās pie spieķiem!
Jautājums bija "vai gājēja-printētāja saprot, ko nozīmē iespējami tuvāk labajai malai"? Labi, nesaprot - tāpēc skaidroju - ja ir iespējams braukt pa labo malu. Ja labo malu aizņem gājējs, kurš iet gar zāles stiebrriem, tad velobraucējs to apbrauc pa celiņa vidu vai pat pretējo malu, ja tā ir brīva. No kā kļūst saprotams - vienā virzienā ejoši gājēji nedrīkst aizņemt (no veselā saprāta viedokļa, ja tiem piemīt saprāts) visu celiņa platumu, lai neliktu velobraucējam apstāties un netraucētu to citos veidos (kā nosaka CSN).
Nesen nelielā ātrumā pabraucu garām ģimenei, kas gāja pa veloceliņu, pa kuru braucu to mazais bērns. Sākās klukstēšana, kāpēc es braucu pa veloceliņu tik tuvu gājējiem? Es atbildēju - un ko gājēji dara uz veloceliņa joslas? Ja bērns nav spējīgs braukt pats bez asistentiem, tad tam ir par agru braukt pa veloceliņa joslu.
Un ko tur gribi teikt, ka gājēji ir sliktie, bet velosipēdisti labie!? Birdina te lielas asaras, ka šoferi jūs nemīl, gājēji nemīl! Bet uzvedaties ar kā egocentriski sivēni! Loģiski ka uz jums bļauj, ja lidojat kā psihi nenormāli un varat notriekt bērnu! Brauciet normāli un neviens uz jums nebļaus!
Kā teica prezidents Bērziņs: laikam sen neesat ......
Palaid savu bērnu braukt pa brauktuvi un tad braukt autovadītājiem, labi?
Kāpēc gan bērnam būtu jābrauc pa brauktuvi, ja tur var braukt tikai pieaugušie ar saviem velosipēdiem!?