Esi redzams – izgaismo velosipēdu! 21

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 4.novembris 2020 13:18

Nav slikti laika apstākļi riteņbraukšanai braukšanai, bet ir nepietiekoši aprīkots velosipēds vai pats braucējs!

Aizvien vairāk cilvēku, pievēršoties veselīgam dzīvesveidam, ikdienas gaitās arī gada tumšajos mēnešos dodas ar  velosipēdu. Šī rudens sezona ir jo īpaši pateicīga velobraucējiem. Tomēr ne vienmēr velobraucēji ir parūpējušies par savu drošību. Tādēļ Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), apvienība “Pilsēta cilvēkiem” un mazumtirdzniecības uzņēmums “Narvesen” kopīgā akcijā “Izgaismo velosipēdu!” aicina riteņbraucējus aprīkot velosipēdus ar lukturiem un atstarotājiem, kā arī valkāt apģērbu ar atstarojošiem elementiem.

Akcijas laikā tie velosipēdisti, kuru braucamie nebūs aprīkoti ar lukturīšiem, saņems lampiņu komplektu, no kuriem baltā gaisma ir piestiprināma velosipēda priekšā, bet sarkanā – aizmugurē. Savukārt tie velobraucēji, kuri divriteni būs izgaismojuši atbilstoši, saņems “Narvesen” dāvāto kafijas kuponu.

Pirmais velosipēdistu izgaismošanas pasākums notiks šodien, 4.novembrī, Rīgā, no plkst. 16.30, Brīvības un Gustava Zemgala gatvju krustojumā.

Ja velosipēds ir aprīkots ar lukturīšiem vai atstarotājiem, tas ceļu satiksmē ir redzams vismaz no 150 metru attāluma. Savukārt, ja velosipēdam nav neviena gaismas elementa, autovadītājs to pamana pēdējā brīdī un, iespējams, vairs nepaspēj noreaģēt un laikus nobremzēt.

Šāda “neizgaismota” situācija ir par iemeslu daudzām traģēdijām uz Latvijas ceļiem, kuras notiek tieši gada tumšajos mēnešos. Valsts policijas apkopotā statistika liecina, ka šā gada 10 mēnešos ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši jau 13 velobraucēji, pērn šajā laikā – 5. Savukārt ievainoto velo braucēju skaits pēdējo divu gadu 10 mēnešos nav būtiski mainījies – ceļu satiksmē ievainoti 550 velobraucēji.

 
Visi komentāri
 
uzrakstiet 4.novembris 2020 14:28
6 1 Atbildēt

ka izgaismot vajag pareizi, nevis ar stroboskopiem kas izraisa epilepsiju.

kāpēc daudzi vai nu vispār neizgaismo vai izgaismo maksimāli stulbā veidā? Ja mirgojošas gaismas būtu labs gaismas veids, tās lietotu nevsi spectransportam, bet pilnīgi viesiem auto.

uupis 4.novembris 2020 22:59
0 0 Atbildēt

Kamēr golpisti un citi dīzeļhlamu entuziasti neiemācīsies noteikumus un BRAUKT, tikmēr ES braucot ar VELO pie savas fūres lietošu tādus stroboskopus, lai tu izkāptu no mobilā NETFLIX un pamanītu VELO, nevis vaimanātu netā ka tikai VELO pārkāpj!!! Lampu nosaukumu nedošu bet zinu ka apžibilnu dauņus!!!

uzrakstiet 4.novembris 2020 14:31
8 1 Atbildēt

ka priekšējai gaismai ir jāizgaismo ceļš, nevis pretīmbraucēju sejas.

kāpēc daudzi uzstellē gaismas uz stūres? Lētie lukturi veido nepareizu gaismas kūli, tas žilbina pārējos un ceļu apgaismo slikti. Bet tiem, kas brauc bez gaismām - riteni nost un pašam ar vecu riepu pa muguru.

Krotow 4.novembris 2020 14:58
0 1 Atbildēt

Pietiek ar nenomītu veselo saprātu. To pašu lēto lukturi var pieskrūvēt tā lai spīd slīpi uz leju un apgaismo ceļu tuvākos 15-20m priekšā. Ja nedzenas amokā ar ragiem uz priekšu un degunu asfaltā ar 35 km/h tad bedres var laicīgi pamanīt un sabremzēties/pavākties malā. Dārgais lukturis arī žilbina, ja pieskrūvēts nepareizā leņķī.

No manis žetons tiem, kuri ritenim pielikuši papildus sānu gaismas. Jūs tumsā no auto tiešām ir kļuvis vieglāk saskatīt. Padomāšu par to arī savam ritenim.

Ta 4.novembris 2020 15:23
0 0 Atbildēt

Man pofig, kā viņi tur brauc, ja vien ir gaismas un nežilbina pretīmbraucējus.

Riepas ar atstarojošo strīpu uz sāna tev nepatīk? Auto gaismas tās labi izgaismo.

eidis 4.novembris 2020 15:35
0 1 Atbildēt

Diemžēl priekšējie velolukturi ceļa redzamībai nedod neko - tie kratās un neko saprast nav iespējams, jo tehnoloģija ir būtiski vājāka par auto lukturi, kā arī velosipēdam ir krietni mazāka masa. Tā, ka no velobraucēja viedokļa ir pilnīgi pofig kā tas priekšējais lukturis pieskrūvēts. Ielas gan parasti ir gana kvalitatīvi izgaismotas, la varētu droši braukt. Attiecīgi priekšējā luktura funkcija (analoģiski aizmugurējam) ir pamanāmība un investīcija milzu spīdulī faktiski ir lieka

einu, eidi! 4.novembris 2020 16:23
0 0 Atbildēt

Nezinu, kas kam kratās - man pie dakšas pieskrūvētā lampa nekratās (riepas gan ir 2" un darbojas kā amortizatori - varbūt tas noslāpē vibrācijas, pats ceļa negludumus nejūtu) un gaismo labi, īpaši posmos kur ielu apgaismojums spīd garām vai reizēm nav ieslēgts, gan arī vietās kur tā nemaz nav. 6V 3W dinamo velk priekšas un pakaļas lampas, es redzu, mani redz, reizēm vēl ieslēdzu spīguli ķiveres aizmugurē.

Bez savām gaismām es nezinu, kā brauktu rudens vakaros, kā tagad....ne visur apgaismes stabi ir, ne visur tie apgaismo ceļu, un vislabākā gaisma ir tā, kas man rata priekšā un mazliet uz sāniem - redzu tieši to vietu, kur braucu.

dubis 4.novembris 2020 22:17
0 0 Atbildēt

Nu Hz, man arī ir rūpnīcas lukturis no dinamo piedziņas. Nikuja to ceļu neizgaismo, pat ja izgaismo tad kaut kādā konkrētā attālumā jo ir diezgan koncentrēts, līdz ar ko viss kas ir citur tāpat paliek ielas apgaismojuma gaišuma ziņā. Man arī visi lukturi ir tikai lai mani pamanītu, pašam redzamībai ne silts ne auksts.

msh 8.novembris 2020 10:36
0 0 Atbildēt

Nu tad uzlabo - vai tad tev visas skrūves aizzīmogotas?

www 5.novembris 2020 8:16
0 0 Atbildēt

Ja gaisma dikti bēdīga, paskaties vai nav kontakti rumba-vads apsūbējuši un vai rumbas uzgriežņi nav pārāk vaļīgi.

Bet kopumā, ja lukturis ir pēdējās desmitgades laikā ražots, tam ir specifiskas formas stars - nav kā vieglajam auto, bet taisni uz priekšu, ne ļoti plats, un tuvāk velo arī uz sāniem izgaismo.

Pilnā tumsā un lielā ātrumā, protams, vajag daudz jaudīgāku gaismu, bet pilsētā, ka vairumā vietu ir ielu apgaismojuma fons un velo lukturis izgaismo tieši tur, kur brauc, redzu ielas virsmu, tās reljefu un stiklu, ja tie ir uz ceļa.

eidis 5.novembris 2020 9:41
0 0 Atbildēt

šeit arī atbilde - acīmredzot brauc ļoti lēni.

Pamatā veloluktura stars arī ir problēma - tas tievais stars apgaismo šauru sektoru un ātri braucot vnk kratās gaišs punkts. Jēga pilnīgi nekāda.

A izkliedētai gaismai tā baterija par vāju, lai padotu gana daudz gaismas.

nez 5.novembris 2020 10:18
0 0 Atbildēt

Nu nez, tiklīdz brauc mazliet ātrāk par gājēju, tā jau sāk ražot. Bet jā, ja brauc ar gājēja ātrumu, tad jau par maz špana.

eidi, kur un kā tev pielikts lukturis? un kāds spiediens riepās? riepas cik platas? Nekad neesmu ievērojis gaismas stara kraatīšanos, kaut kas tev tur nav....vai esi datorgrafiķis ar baigi precīzo redzi)

Slinkais 4.novembris 2020 23:22
0 0 Atbildēt

kur tad būtu jāliek tas lukturis ja ne uz stūres???? bet par offroad lampām gan taisnība. tikai retais zin kas ir pareizs gaismas kūlis.

kur 5.novembris 2020 8:09
1 0 Atbildēt

stacionāro gaismu parasti montē uz dakšas kroņa, vai ja ir priekšējais bagāžnieks - uz tā (faktiski, starp bagāžnieku un riepu, kur tas ir pasargāts). Var uz dakšas kājas. Jo zemāk, jo mazāk iespēju žilbināt pretīmbraucējus. Uz stūres - tas ir jauno laiku izgudrojums, var ātri uzlikt, pašam ir labi, bet tālākais jau kā sanāk.

Mūsdienu lukturi ar pareizi projektētu uzbūvi staru veido ar nošķeltu augšu, un galvenais ir nelikt vislētākos lukturīšus ar konusveida staru, kas aļikā maksā pāris eiro ar visu stiprinājumu - tie domāti iešanai tumsā uz āra ķemertiņu.

msh 8.novembris 2020 10:30
0 0 Atbildēt

Tu kaut ko esi baigi sajaucis - lai apgaismotu vienu un to pašu attālumu ar diviem lukturiem, vienu kurš atrodas pie stūres, un otru, kurš atrodas pie dakšas, tas, kurš atrodas pie stūres būs jūtami slīpāk par to kurš atrodas pie dakšas - attiecīgi pretībraucšie par tiem kas pie dakšas priecājas vairāk

Lukturis pie stūres - nu vai pareizāk sakot pie stūres kāta, ir bijis kopš velo lukturu pirmsākumiem - tas marazms ar lukturi pie dakšas kā reiz ir salīdzinoši nesens izgudrojums, izlāpīšanās lai varētu priekšā uzlikt iepirkumu grozu.

Boltiņš 4.novembris 2020 16:40
0 2 Atbildēt

Vakar maucu ar Bolt skūterīti pa tumšu, neapgaismotu celiņu un pēkšņi no nekurienes priekša velosipēds bez nevienas gaismas un atstarotāja.

Būtu jāsoda šitie bojā minēji un bargi!

Aaaa 4.novembris 2020 18:20
4 1 Atbildēt

Skūteru ručkā iebūvētā gaisma arī sit uz taisni uz priekšu, nevis leņķī uz leju.

Būtu jāsoda šitie bargi!

msh 8.novembris 2020 10:31
0 0 Atbildēt

Tu laikam neesi sapratis kāpēc tā - tie lukturīši jau ir domāti nevis braucēju redzamībai, bet tam lai apkārtējie viņus pamanītu. Princips tas pats kas ar motociklistu ieslēgtajiem tālajiem.

uupis 4.novembris 2020 23:02
0 0 Atbildēt

Un nahren mauc ar 25 km/h???

Nevari braukt ar 10 km/h – kur problēma? Neredzi bet močī ??? Idiots???

Krotow 5.novembris 2020 0:31
0 0 Atbildēt

Jūs tur abi esiet pārspīlēti. Varbūt tam uz riteņa baterija izbeidzās Labi, atstarojošo vesti vakarā jau varēja uzvilkt. bet skūteru 25 kmh ātruma limits biku derdz. Nesen svētdienas vakarā braucu ar Bolt skūteri no Juglas līdz Imantai. Iet ručkā, īsti nav par ko piesieties. Taču tukšā ielā ar līdzenu asfaltu gribējās lai tas Bolt verķis kustas nedaudz ātrāk.

Fakts uz sejas 6.novembris 2020 0:49
0 0 Atbildēt

Jā, gribas lai tas hlams iet ātrāk! Bet mazie riteņi mūsu tumsā nemulsina? Mazākā bedre un tev jāzvana 113, ja varēsi??? Lapas ne visur ir novāktas un ar čello 25 jau liekas par ātru, bet elektrošpicka ar 25 - hmmm - nav bīstami?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti