Rīgas domnieki lems par velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.jūlijs 2021 7:19

Šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā vēlreiz tiks skatīts jautājums par eksperimentālo velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā.

Iepriekšējā komitejas sēdē tika uzklausīti Satiksmes departamenta speciālisti, gan dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jāna Gēla biroja pārstāvji, gan dažādas nevalstiskās organizācijas un eksperti.

Satiksmes departaments piedāvāja dažādus variantus, kā turpmāk risināt satiksmes problēmas Čaka ielā, piemēram, saglabājot velojoslas Čaka ielā un mazinot tranzīta transporta plūsmu Čaka un Baronā ielās, vai tieši pretēji, likvidējot velojoslas Čaka ielā, bet Barona ielu veidojot par velotransporta maģistrāli.

Departamenta aprēķini liecina, ka, saglabājot velojoslas Čaka ielā, vienkāršākajā variantā satiksmes infrastruktūras pielāgošana izmaksās gandrīz miljonu eiro. Savukārt dārgākajā scenārijā, īstenojot visus nepieciešamos pasākumussatiksmes organizācijas maiņai, būtu nepieciešami vairāk nekā 5,7 miljoni eiro.

Atsakoties no velojoslām un pārceļot velotransportu uz Barona ielu, būtu nepieciešami aptuveni 200 000 eiro sākotnējā variantā, bet, veicot satiksmes organizācijas izmaiņas pilnā apmērā, būtu nepieciešams aptuveni 0,5 miljoni eiro.

Satiksmes departamenta piedāvātie varianti paredz abos gadījumos privātā transporta tranzīta satiksmesierobežošanu, priekšroku dodot sabiedriskajam transportam, piemēram, Čaka ielā velojoslu vietā izveidojot sabiedriskā transporta joslas.

Arī Barona ielā paredzēta privāto transportlīdzekļu tranzīta satiksmes ierobežošana, izvietojot attiecīgas ceļazīmes.

Kā galvenie trūkumu velojoslu saglabāšanai Čaka ielā tika minēts, ka ierobežojumu rezultātā radītā transporta plūsma var negatīvi ietekmēt satiksmi citviet pilsētā. Turklāt nepieciešami prāvi līdzekļi satiksmes infrastruktūras sakārtošanai.

Savukārt galvenie ieguvumi varot būt pilnvērtīgas veloinfrastruktūras izveide Čaka ielā, sabiedriskā transporta kavējumu samazināšanās un satiksmes drošības uzlabošana.

Gadījumā, ja veloinfrastruktūra tiek pārcelta uz Barona ielu, kā negatīvs aspekts tiek minēti tas, ka Čaka ielā nebūs veloinfrastruktūras, bet būs daļa cilvēku, kas turpinās šo ielu izmantot braukšanai ar velosipēdiem. Līdz ar to iespējama satiksmes drošības pasliktināšanās Čaka ielā.

Arī šajā gadījumā satiksmes ierobežojumu rezultātā radītā transporta plūsma varot radīt negatīvas sekas citās pilsētas ielās un arī šeit nepieciešami finanšu līdzekļi transporta infrastruktūras sakārtošanai.

Kā pozitīvs aspekts tiek norādīts, ka, attīstot Čaka ielu kā sabiedriskā transporta koridoru, nākotnē būtu iespējams uz to pārcelt arī citus sabiedriskā transporta maršrutus. Kā pozitīva tiek vērtēta satiksmes drošības uzlabošanās Barona ielā.

Gēla arhitekta biroja pārstāvjiem nācās atbildēt uz ļoti daudziem jautājumiem par biroja priekšlikumu izstrādi un to, kā speciālisti vērtē notiekošo Čaka ielā. Viņi atzina, ka nebūtu ieteikuši veloinfrastruktūras pilotprojektu īstenot Čaka ielā, bet būtu ieteikuši pilotprojektam izvēlēties citas ielas.

Taču eksperti vienlaikus paziņoja, ka ieguvumi no velojolsu izveides šajā ielā esot acīmredzami - ielā notiekošais esot vērtējams kā vides kvalitātes un satiksmes drošības uzlabošanās.

Iepriekš komiteja atbalstīja Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu līdz 1.septembrim.

Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču tagad nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
 

 
Visi komentāri
 
gunbox 12.jūlijs 2021 10:11
6 2 Atbildēt

Galvenais šajā pasākumā izdzīt no zāles visus, kuriem ir polsterbikses ar sporta velo, tobiš vējā izpūstu pauri. Uz Čaka ielas ir tik platas ietves, ka velojoslu bijā jāzīmē uz tām, nevis braucamo daļu jāčakarē. Kur tas redzēts, ka kādā galvaspilsētā maģistrālās ielas sašaurinātu. Laikam kājas aug šim visam tajā pašā idiotu kopienā, kur jaunie stabiņi. Kā var par amatpersonām strādāt tik neizglītoti cilvēki? Vispār 9 klases ir pabeiguši legāli?

gunbox 12.jūlijs 2021 10:15
1 0 Atbildēt

Starp citu, interesantas summas minētas. Cik saņems galvenā darba darītājs, kurš mērīs un krāsos? Cik krāsā? Varu derēt, ka 90% no šiem miljoniem aiziet visādiem kaktu kantoriem, kā redzams, kuri nesajēdz, ko dara. Lobēšana. Visas tās komitejas vajag pa lāvām sasēdināt.

Gājējs 12.jūlijs 2021 10:24
4 3 Atbildēt

Tā, pierakstu uzvārdus.....ja mani kā gājēju traumēs velosipēdists uz ietves, es pirmo iesūdzēšu tos, kas balsos par ietvju sašaurināšanu. Ietvju sadalīšana ar krāsu - TAS NAV RISINĀJUMS. Tāpēc jau velojoslas nodala FIZISKI.

... 12.jūlijs 2021 10:41
4 0 Atbildēt

Vēlams ar dzeloņstieplēm - lāi gājēji nešķērso brauktuvi kur pagadās

Ezis UK 12.jūlijs 2021 11:13
1 2 Atbildēt

Padomji valsts ekskrimentējam ,tērējam ,bet neatbildam?Iedzīvotāji taču visu pacietīs un maksās nodokļus ko mums izklekerēt.Partija taču ir valsts sirdsapziņa,kura saņem algās vairāk par tiem ,kas strādā.

anonimikis 12.jūlijs 2021 11:40
3 3 Atbildēt

Čaka ielu varētu atstāt priekš velo un sabiedriskā tikai. Tranzīts lai brauc pa citām ielām.

msh 12.jūlijs 2021 12:30
2 0 Atbildēt

Kurām, tām kuras vēl nav uzceltas?

Protams 12.jūlijs 2021 12:37
0 0 Atbildēt

Protams, ka pa citām - varētu atjaunot kustību pa Brīvības ielu, gar pieminekli līdz akmens tiltam. Kā tas bija padomju laikos...

Vai ideāls maršruts būtu pa Zvaigžnu - krāsotāju - avotu ielām. Tās ir gana platas, lai izveidotu plašas ielas ar 2 braukšanas joslām katrā virzienā...

Bet vēl labāk - nojaucam Vanšu, Akmens un Salu tiltus. Kā arī Deglava, Zemitānu un pārējos pārvadus . Problēmas atrisināsies pašas par sevi...

Figvam 12.jūlijs 2021 13:59
2 3 Atbildēt

A kāpēc visi tā kurina par joslām? Skaidrs, ka sastrēgumi būs tik un tā, bet pie vainas redz esot velo. Lai samazina auto skaitu un korķi paši sāks mazināties.

Krotow 12.jūlijs 2021 15:26
1 0 Atbildēt

Tas neko nedos ja visiem jāspaidās cauri centram, jo Rīgai īsta apvedceļa nav. Lai uztaisa pareizus apvedceļus apkārt centram, tai skaitā Ziemeļu šķērsojumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti