Čaka ielā saglabās tikai vienu velojoslu 18

 
Nozare.lv | 12.jūlijs 2021 19:39

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien nolēma no 1.septembra mainīt satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka ielā, saglabājot tikai vienu velojoslu.

Velojosla tiks saglabāta virzienā uz centru. Sabiedriskais transports šajā virzienā brauks pa kopīgu joslu ar pārējiem mehanizētajiem transportlīdzekļiem.

Savukārt virzienā no centra velojoslas nebūs, bet tiks izveidotas divas joslas - viena sabiedriskajam transportam, bet otra - pārējam autotransportam.

Tajā pat laikā Satiksmes departamentam uzdots līdz nākamā gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Komitejas sēdē izvērtās ļoti asas diskusijas, kas galvenokārt skāra darba organizēšanu Rīgas domē. Gan opozīcijas deputāti, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji pārmeta domniekiem, ka minētais satiksmes organizācijas risinājums līdz šim nekur nav apspriests. Tāds neesot bijis ne starp Satiksmes departamenta izstrādātajiem variantiem, ne arī ticis izskatīts kopīgās sanāksmēs ar nevalstiskajām organizācijām.

Tika pārmests, ka darba grupa, kurai bija jāanalizē situācija Marijas un Čaka ielā, piedāvājot risinājumus sastrēgumu mazināšanai, neesot sasaukta četrus mēnešus.

Ļoti asus pārmetumus koalīcijas deputāti saņēma no nevalstiskajām organizācijām, tās norādīja, ka nav skaidrs, kur šāds risinājums vispār radies. Tika pārmests, ka Čaka ielas velojoslu eksperimenta laikā nav savākti nepieciešamie dati, kas ļautu pieņemt turpmākos lēmumus un atrisināt radušās problēmas. 

Piemēram, joprojām neesot skaidrs, kādi kavējumi sabiedriskajam transportam bija pirms šī eksperimenta un kādi ir pašlaik.

Kā uzsvēra apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Oto Ozols, šis lēmums esot būtisks negatīvs solis atpakaļ. Likvidējot vienu no velojoslām, velobraucēji turpinās Čaka ielā braukt pa ietvēm, apdraudot gājējus. 

Viņš informēja, ka Čaka un Bruņinieku ielas krustojumu stundas laikā virzienā prom no centra izbrauc ap 200 velosipēdistu. Šī esot cilvēku plūsma, kas tiks "uzlikta uz ietvēm".

Viņa ieskatā, šis esot signāls, ka Rīgā solītās pārmaiņas nenotiks.

Pilsētvides aktīvists Māris Jonovs aicināja pagarināt eksperimentu un izdarīt tos darbus, kas nav izdarīti. Piemēram, lai paātrinātu sabiedrisko transportu, esot jāmodernizē trolejbusu līnijas, lai trolejbusi nebremzētu pie katra krustojuma un pieturas. Turklāt trolejbusi bremzējot arī tad, ka ielas ir tukšas un tajās nav ne auto, ne velotransporta.

Situāciju var uzlabot, novērošot maršrutu dublēšanos, samazinot laiku, kad transports atrodas pieturās, aprīkot pieturas ar platformām, ierīkot gudros luksoforus u.c. Tas viss uzlabotu sabiedriskā transporta plūsmu, bet par to netiek runāts, sacīja Jonovs.

Viņš uzsvēra, ka vēl pagājušajā nedēļā šāda satiksmes organizācijas scenārija uz galda neesot bijis. Jonovs retoriski vaicāja deputātiem, ko viņi teiks saviem vēlētājiem, kuriem ir solījuši pārmaiņas, cilvēcīgākus apstākļus gājējiem un velosipēdiem, bet tā vietā, tiek izņemts divus kilometrus garš velosatiksmes posms.

Jonovs uzsvēra, ka velosipēdisti neizmantos Barona ielu, ja tajā netiks veikti būtiski uzlabojumi, jo jau pašlaik šajā ielā veloinfrastruktūra ir par šauru, lai to izmantotu visi, kas to vēlas.

Turklāt, ielu turpinās izmantot arī autobraucēji, jo Barona ielā ir daudz autostāvvietu, lieli iekšpagalmi, un cilvēki gribēs no tiem izbraukt tieši tajā pašā laikā, kad to darīs velosipēdisti.

Koalīcijas pārstāve Justīne Panteļeva pauda, ka šis esot bijis ļoti smags balsojums, un parādījis, kuri deputāti ir gatavi strādāt un kuri gatavi palikt vizualizāciju līmenī. Vienīgā frakcija, kas esot iestājusies par veloceliņu saglabāšanu Čaka ielā, esot bijusi "Par/Progresīvo" frakcija. 

Lai izvairītos no tā, ka veloceliņi vispār pazūd no Čaka ielas, frakcija esot piekritusi šim kompromisam.

Panteļejeva piekrita izteiktajiem pārmetumiem par ekspertu neiesaistīšanu šādu lēmumu izstrādāšanā un solīja turpmāk šo situāciju labot.

Viņa aicināja noteikt, ka Satiksmes departamentam ir jāizstrādā priekšlikumi, kā būtiski uzlabot satiksmesinfrastruktūru Barona ielā, lai uz šo ielu varētu pārcelt velobraucējus, kuri līdz šim izmantoja veloceliņu Čaka ielā virzienā uz Purvciemu.

Savukārt "Saskaņas" deputāts Vadims Faļkovs uzsvēra, ka neprecīzas plānošanas dēļ pati par sevi laba ideja par veloceliņiem sabiedrības acīs tikusi devalvēta. Tāpēc tagad būtu jāapstājas un kārtīgi viss jāizvērtē.

Viņš rosināja Čaka ielā veidot trīs transporta joslas. Centra virzienā būtu viena sabiedriskā transporta josla pa vidu ceļam un otra pārējam transportam, bet prom no centra būtu kopīga josla autotransportam un sabiedriskajam transportam. Tomēr Faļkova priekšlikums tika noraidīts.

Deputāts aicināja Rīgas domes deputātus apdomāties un neizpostīt satiksmes organizāciju Barona ielā. Viņš uzsvēra, ka pēc deputātu balsojumiem speciālisti būšot spiesti projektēt "Titāniku", kurš beigās nogrima.

LETA jau ziņoja, ka šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja vēlreiz skatīja jautājumu par eksperimentālo velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā.

Iepriekšējā komitejas sēdē tika uzklausīti Satiksmes departamenta speciālisti, gan dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jāna Gēla biroja pārstāvji, gan dažādas nevalstiskās organizācijas un eksperti.

Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču vēlāk tika nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā bija paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
 

 
Visi komentāri
 
Nja 12.jūlijs 2021 22:06
2 0 Atbildēt

Satiksmes Departamena tupumu parāda tik daudz paveiktas Rīgā, brīnos ka tur nekas nemainās, tik vadītāju rotē, ko dod ja izpildītāji paliek vecie? Aktīvisti čiekurkalnā uztaisa apli, nodirš, saka ka nekam neder un tā tālāk. Pēc gada paši uzliek apli, ar velojoslām un stabiņiem vispār ir bardaks, pat vislabāko ideju un risinājumu kas strādā Eiropā, šitiem paņem un uztaisa bardaku. Interesanti ko Rīga darīs kad uzņēmēji pārmetīsies uz pierīgu, cik to velosipēdisti pienes ekonomikai? Varēs uzturēt savas velojoslas par neko.

ah ah 12.jūlijs 2021 22:20
2 0 Atbildēt

Jau tagad pilna Pierīga uzņēmumu, pārtikas, ražošanas utt. Rīgā par Čaka ielu raudāja zārku darbnīca...un tupeļu bode. Nu bizness, jā!

Nja 13.jūlijs 2021 8:16
1 0 Atbildēt

Es minēju kaut kur Čaka ielu? Un tu nosauc tikai ražojošos uzņēmumus, vai tu uz tiem dodies pēc gala produkta? Drīzāk ka nē, tāpēc kaut Latgalē, lai viņus ceļ. No Centra var sākt vākties prom biroji, pēc tam veikali, lai kādi tie būs, arī noteikti izvēlēsies iet prom, kur var nodrošināt piekļuvi ar transportu. Vairāku gadu garumā nekas nav darīts, visās malās vieni un tie paši risinājumi, lukasfori, luksafori. Tagad stabiņi nākuši klāt. Būtu drastiski sākuši veidot apli apkārt Rīgas centram, lai tiem kam nevajag centrā, var apbraukt apkārt. Tā Valdemāra iela divas joslas uz centru, viena prom, Čaka ielā viena uz centru, divas prom, Raiņa un Merķeļa iela šīs abas savieno, radoši tik jāsakārto krustojumi, otrā galā Senču iela, atkal, jāsakārto tik krustojumi. Varbūt kādā vietā Rīgā derētu tuneli uztaisīt, palaist ielu pa apakšu otrai... Naudas nav jā, bet 60miljons Dāņiem samaksāt par sūda skricelējumiem kā vajadzētu varēja.

piekrītu 13.jūlijs 2021 9:10
0 0 Atbildēt

par to, ka pārāk ilgi nekas nav plānots, cilvēki jau pierada dzīvot sūdos un tagad mazākās izmaiņas rada stresu.

Un jā - mierīgi var taisīt atšķirīgu joslu skaitu, var tās mainīt atkarībā no tekošās noslodzes.

A kur tu rāvi ka 60milj samaksāti dāņiem? par 0.6milj būtu jau ļoti daudz. Domāju, ka summu var uzzināt RD un tas būtu pareizāk, kā paļauties uz feisbukā redzētiem cipariem.

Nja 13.jūlijs 2021 9:34
1 0 Atbildēt

Slinkums klausīties visu, bet cik atceros te minēja summu, bet materiāls labs, lai redzētu ka tiek imitēta darbība, bez pievienotās vērtības!

www.facebook.com/TVzebra/videos/958109191648246

... 13.jūlijs 2021 9:43
1 0 Atbildēt

Tik problēma, ka tagad arī nekas netiek plānots, bet experimentēts. Pie tam jautājumi tiek izskatīti atrauti no konteksta. Piem. ierobežojot satiksmi netiek skatīts (vai drīzāk tiek principiāli ignorēts) fakts, ka šī iela tiek izmantota tranzītam, vai kādam manevram. Piem tā pati Bruņinieku iela tiek izmantota, lai no centra nokļūtu līdz Skanstes ielai. Ja šo izslēdz no satiksmes, tad palielinās noslodze citās ielās...

Nja 13.jūlijs 2021 9:52
1 0 Atbildēt

Ja nav spējīgi plānot vairākus gadus, kas tad mainīsies? Rīgas Domē mainās tikai politiskie amati, tiem nav nekādas ietekmes uz vidējo sētnieku, kā darīja savu darbu, tā dara.

Centrā vajag apli, kurš kustas ļoti raiti un ir savienots ar diviem tiltiem, Brīvības ielu, Zemitāna tiltu, Deglava ielu un krasta ielu. Un aplim ir jābūt prioritāram, tad apļa iekšienē jau var veidot vienvirziena iela, jāpanāk ka visi brauc vienā virzienā, pat ja sanāk kādam izmest līkumu, bet nu kādi tur centrā par līkumiem var būt, smieklīgi. Skanstes ielai pietrūkst sākuma un beigas, bet ieviešot asimetriskās joslas kustību var izmainīt prioritārās ielas. Kā jau minēju, lai nokļūtu centrā izmantot vienu, braucot prom jau citu ielu, bet tas nozīmē ka šajā ielās jāveido zaļie viļņi, lai plūsma kustas maksimāli ātru. Tranzīta plūsma vispār jānovirza uz Dienvidu tiltu, bet kurš mudaks tur izdomāja kreisos lai būtu korķi un pārdaugavas gals vispār nav pabeigts. Ziemeļu koridors tranzītam jau vispār šķiet kā slapjie sapņi.

Uzvārdus studijā 13.jūlijs 2021 9:09
1 0 Atbildēt

Lūdzu ielieciet balsotāju sarakstu, lai tauta redz savus "varoņus". Pārvērst barona ielu par gājēju ielu arī ir šizofrēnisks lēmums, laikam aizmirsa, ka uz Barona ielas ir skolas, bērnudārzi, un pats galvenais ārstneicības iestādes, tas pats VC4, uz kuru ved cilvēkus, kas paši nevar paiet. Bet tagad viņus ar varu peispiedīs iet un pat braukt ar velosipēdu!

vispār jau 13.jūlijs 2021 9:56
0 2 Atbildēt

VC4 (un jebkura cita iestāde) var mainīt atrašanās vietu, ja ģenerālplānā paredz kādu ielu pārveidot par gājēju ielu. Pag, uz VC4 cilvēku var aizvest ratiņkrēslā, pievedot to jaunajā tramvajā teju līdz durvīm! Un vai tad VC4 ir vienīgā ārstniecības iestāde? kad es saku, pēc gada viņi paši pārcelsies uz citu vietu, ja klienti gribēs piebraukt ar auto līdz ieejai. Tagad jau tur tāpat nav vietas stāvēšanai visiem gribētājiem.

... 13.jūlijs 2021 11:55
5 1 Atbildēt

Lieliska ideja.

Starp citu, blakus VC4 ir arī tādas maznozīmīgas iestādes kā LVRTC

Rīgas dome varētu pasludināt, ka atpērk visas ēkas Barona ielā, tās nojauc un pārvērš par mazdārziņiem.

Kaut gan atpirkšanai nav naudas, var prasti nacionalizēt kā jau komunistiem pierasts...

Nujā 13.jūlijs 2021 13:18
1 1 Atbildēt

Uz LVRTC katru dienu dodas apmeklētāju bari, aha.....

... 13.jūlijs 2021 13:33
1 1 Atbildēt

Ja Tu nebūtu tikpat truls, kā mūsu dominieki, tad paskatītos vismaz google map un redzētu kāda tur ir teritorija un cik auto stāv...

Artilērijas ielas kopiena 13.jūlijs 2021 16:19
0 1 Atbildēt

Nu tu tak esi galīgi apaukstējies ar riteni braucot. Tev liekas, ka VC4 aizvākšan uz Mārupi, vai Ādažiem atrisinās centra problēmas? Un uz kurieni tad doses neveselie centra iedzīvotāji ārstēties? Speciāli brauks kaut kur, jeb tu viņus ar riteni vedīsi uz Ķemeru sanatoriju? Bez velosipēdistiem un sportistiem ir arī veci cilvēki, vai cilvēki ar kustību traucējumiem un arī viņiem ir jātiek pie ārsta. Var jau gudri filozofēt, bet kad pats nevarēsi paiet, tad redzēsim ko teiksi.

pag 13.jūlijs 2021 19:10
1 2 Atbildēt

Barona iela - vienīgā Rīgā? Tad jau vispār neko nevar mainīt - visur ir kāda iestāde. Nu, atstās auto pie Alfas un aizbrauks uz VC4 ar tramvaju. Vai velorikšu. Vai vispār atstās piebraukšanu ar auto tieši pie VC4. Nevajag jau krist depresijā.

... 14.jūlijs 2021 8:28
0 0 Atbildēt

Ceru, ka Tu esi prasts trollis, nevis tik stulbs kā raksti...

Bzh 15.jūlijs 2021 10:28
0 0 Atbildēt

Barona ielā katrā krustojumā uzlikt "ķieģeļus" un problēma atrisināsies pati no sevis. Brauks tikai tie, kas dzīvo un piegādes, un sabiedriskais transports. Tie, kas izmanto Barona ielu nokļūšanai centrā un rada vislielākos sastrēgumus, brauks citur.

Tiesa, nevajag ļoti cerēt, ka velo pārstās pārvietoties pa Čaka vai Brīvības ielām. Tāpat kā tie geji, kam 2 soļus žēl ir apiet zālājam apkārt, tādēļ dodas pa diagonāli pāri, arī starp velo vadītājiem ir tādi paši, kam nobraukt 2 liekus kvartālus ir neiespējamā misija.

anonimikis 13.jūlijs 2021 11:22
0 2 Atbildēt

Faktiski šis būs reāls risinājums iepriekš piesauktajām problēmām, ka tagad ir sabiedriskajā transportā ilgi jāsēž korķos.

iJuris 14.jūlijs 2021 10:26
0 2 Atbildēt

bet problēma ar labo pagriezienu centra virzienā saglabāsies.

kā arī daļeji saglabāsies braucot prom no centra, sab trans gaidīs kamēr pārējies pabeigs manevru.

Tāpat kā ķengaragā, varam atļauties veselu joslu turēt tukšu, lai daļai no transporta būtu ērtāk.

Vēl vajadzētu sabiedriskajam stingru norādi, ka pamest savi joslu drīkst tikai galējas nepieciešamības gadījumā, nevis lai drusku kādu apsteigtu, kā arī nav pieļaujama cita sabtransa apbraukšana. Tas būtu jau solis tuvāk ērtībai.

Kā arī, parasti veicot eksperimentus izmēģina dažādas pieejas, citus paņēmienus. Piedāvāju atstāt joslas brīvas visiem transportiem, un tipa rekomendējošās velo, palaist 70cm platā joslā pa troturāru. Tad salīdzināt uzkrāto informāciju, veikt datu analīzi. Tas protams ja vispār kādi dati tika ievākti. Citādi tas nevar saukties par eksperimentu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti