Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien nolēma no 1.septembra mainīt satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka ielā, saglabājot tikai vienu velojoslu.
Velojosla tiks saglabāta virzienā uz centru. Sabiedriskais transports šajā virzienā brauks pa kopīgu joslu ar pārējiem mehanizētajiem transportlīdzekļiem.
Savukārt virzienā no centra velojoslas nebūs, bet tiks izveidotas divas joslas - viena sabiedriskajam transportam, bet otra - pārējam autotransportam.
Tajā pat laikā Satiksmes departamentam uzdots līdz nākamā gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.
Komitejas sēdē izvērtās ļoti asas diskusijas, kas galvenokārt skāra darba organizēšanu Rīgas domē. Gan opozīcijas deputāti, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji pārmeta domniekiem, ka minētais satiksmes organizācijas risinājums līdz šim nekur nav apspriests. Tāds neesot bijis ne starp Satiksmes departamenta izstrādātajiem variantiem, ne arī ticis izskatīts kopīgās sanāksmēs ar nevalstiskajām organizācijām.
Tika pārmests, ka darba grupa, kurai bija jāanalizē situācija Marijas un Čaka ielā, piedāvājot risinājumus sastrēgumu mazināšanai, neesot sasaukta četrus mēnešus.
Ļoti asus pārmetumus koalīcijas deputāti saņēma no nevalstiskajām organizācijām, tās norādīja, ka nav skaidrs, kur šāds risinājums vispār radies. Tika pārmests, ka Čaka ielas velojoslu eksperimenta laikā nav savākti nepieciešamie dati, kas ļautu pieņemt turpmākos lēmumus un atrisināt radušās problēmas.
Piemēram, joprojām neesot skaidrs, kādi kavējumi sabiedriskajam transportam bija pirms šī eksperimenta un kādi ir pašlaik.
Kā uzsvēra apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Oto Ozols, šis lēmums esot būtisks negatīvs solis atpakaļ. Likvidējot vienu no velojoslām, velobraucēji turpinās Čaka ielā braukt pa ietvēm, apdraudot gājējus.
Viņš informēja, ka Čaka un Bruņinieku ielas krustojumu stundas laikā virzienā prom no centra izbrauc ap 200 velosipēdistu. Šī esot cilvēku plūsma, kas tiks "uzlikta uz ietvēm".
Viņa ieskatā, šis esot signāls, ka Rīgā solītās pārmaiņas nenotiks.
Pilsētvides aktīvists Māris Jonovs aicināja pagarināt eksperimentu un izdarīt tos darbus, kas nav izdarīti. Piemēram, lai paātrinātu sabiedrisko transportu, esot jāmodernizē trolejbusu līnijas, lai trolejbusi nebremzētu pie katra krustojuma un pieturas. Turklāt trolejbusi bremzējot arī tad, ka ielas ir tukšas un tajās nav ne auto, ne velotransporta.
Situāciju var uzlabot, novērošot maršrutu dublēšanos, samazinot laiku, kad transports atrodas pieturās, aprīkot pieturas ar platformām, ierīkot gudros luksoforus u.c. Tas viss uzlabotu sabiedriskā transporta plūsmu, bet par to netiek runāts, sacīja Jonovs.
Viņš uzsvēra, ka vēl pagājušajā nedēļā šāda satiksmes organizācijas scenārija uz galda neesot bijis. Jonovs retoriski vaicāja deputātiem, ko viņi teiks saviem vēlētājiem, kuriem ir solījuši pārmaiņas, cilvēcīgākus apstākļus gājējiem un velosipēdiem, bet tā vietā, tiek izņemts divus kilometrus garš velosatiksmes posms.
Jonovs uzsvēra, ka velosipēdisti neizmantos Barona ielu, ja tajā netiks veikti būtiski uzlabojumi, jo jau pašlaik šajā ielā veloinfrastruktūra ir par šauru, lai to izmantotu visi, kas to vēlas.
Turklāt, ielu turpinās izmantot arī autobraucēji, jo Barona ielā ir daudz autostāvvietu, lieli iekšpagalmi, un cilvēki gribēs no tiem izbraukt tieši tajā pašā laikā, kad to darīs velosipēdisti.
Koalīcijas pārstāve Justīne Panteļeva pauda, ka šis esot bijis ļoti smags balsojums, un parādījis, kuri deputāti ir gatavi strādāt un kuri gatavi palikt vizualizāciju līmenī. Vienīgā frakcija, kas esot iestājusies par veloceliņu saglabāšanu Čaka ielā, esot bijusi "Par/Progresīvo" frakcija.
Lai izvairītos no tā, ka veloceliņi vispār pazūd no Čaka ielas, frakcija esot piekritusi šim kompromisam.
Panteļejeva piekrita izteiktajiem pārmetumiem par ekspertu neiesaistīšanu šādu lēmumu izstrādāšanā un solīja turpmāk šo situāciju labot.
Viņa aicināja noteikt, ka Satiksmes departamentam ir jāizstrādā priekšlikumi, kā būtiski uzlabot satiksmesinfrastruktūru Barona ielā, lai uz šo ielu varētu pārcelt velobraucējus, kuri līdz šim izmantoja veloceliņu Čaka ielā virzienā uz Purvciemu.
Savukārt "Saskaņas" deputāts Vadims Faļkovs uzsvēra, ka neprecīzas plānošanas dēļ pati par sevi laba ideja par veloceliņiem sabiedrības acīs tikusi devalvēta. Tāpēc tagad būtu jāapstājas un kārtīgi viss jāizvērtē.
Viņš rosināja Čaka ielā veidot trīs transporta joslas. Centra virzienā būtu viena sabiedriskā transporta josla pa vidu ceļam un otra pārējam transportam, bet prom no centra būtu kopīga josla autotransportam un sabiedriskajam transportam. Tomēr Faļkova priekšlikums tika noraidīts.
Deputāts aicināja Rīgas domes deputātus apdomāties un neizpostīt satiksmes organizāciju Barona ielā. Viņš uzsvēra, ka pēc deputātu balsojumiem speciālisti būšot spiesti projektēt "Titāniku", kurš beigās nogrima.
LETA jau ziņoja, ka šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja vēlreiz skatīja jautājumu par eksperimentālo velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā.
Iepriekšējā komitejas sēdē tika uzklausīti Satiksmes departamenta speciālisti, gan dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jāna Gēla biroja pārstāvji, gan dažādas nevalstiskās organizācijas un eksperti.
Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču vēlāk tika nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā bija paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
Satiksmes Departamena tupumu parāda tik daudz paveiktas Rīgā, brīnos ka tur nekas nemainās, tik vadītāju rotē, ko dod ja izpildītāji paliek vecie? Aktīvisti čiekurkalnā uztaisa apli, nodirš, saka ka nekam neder un tā tālāk. Pēc gada paši uzliek apli, ar velojoslām un stabiņiem vispār ir bardaks, pat vislabāko ideju un risinājumu kas strādā Eiropā, šitiem paņem un uztaisa bardaku. Interesanti ko Rīga darīs kad uzņēmēji pārmetīsies uz pierīgu, cik to velosipēdisti pienes ekonomikai? Varēs uzturēt savas velojoslas par neko.
Jau tagad pilna Pierīga uzņēmumu, pārtikas, ražošanas utt. Rīgā par Čaka ielu raudāja zārku darbnīca...un tupeļu bode. Nu bizness, jā!
Es minēju kaut kur Čaka ielu? Un tu nosauc tikai ražojošos uzņēmumus, vai tu uz tiem dodies pēc gala produkta? Drīzāk ka nē, tāpēc kaut Latgalē, lai viņus ceļ. No Centra var sākt vākties prom biroji, pēc tam veikali, lai kādi tie būs, arī noteikti izvēlēsies iet prom, kur var nodrošināt piekļuvi ar transportu. Vairāku gadu garumā nekas nav darīts, visās malās vieni un tie paši risinājumi, lukasfori, luksafori. Tagad stabiņi nākuši klāt. Būtu drastiski sākuši veidot apli apkārt Rīgas centram, lai tiem kam nevajag centrā, var apbraukt apkārt. Tā Valdemāra iela divas joslas uz centru, viena prom, Čaka ielā viena uz centru, divas prom, Raiņa un Merķeļa iela šīs abas savieno, radoši tik jāsakārto krustojumi, otrā galā Senču iela, atkal, jāsakārto tik krustojumi. Varbūt kādā vietā Rīgā derētu tuneli uztaisīt, palaist ielu pa apakšu otrai... Naudas nav jā, bet 60miljons Dāņiem samaksāt par sūda skricelējumiem kā vajadzētu varēja.
par to, ka pārāk ilgi nekas nav plānots, cilvēki jau pierada dzīvot sūdos un tagad mazākās izmaiņas rada stresu.
Un jā - mierīgi var taisīt atšķirīgu joslu skaitu, var tās mainīt atkarībā no tekošās noslodzes.
A kur tu rāvi ka 60milj samaksāti dāņiem? par 0.6milj būtu jau ļoti daudz. Domāju, ka summu var uzzināt RD un tas būtu pareizāk, kā paļauties uz feisbukā redzētiem cipariem.
Slinkums klausīties visu, bet cik atceros te minēja summu, bet materiāls labs, lai redzētu ka tiek imitēta darbība, bez pievienotās vērtības!
www.facebook.com/TVzebra/videos/958109191648246
Tik problēma, ka tagad arī nekas netiek plānots, bet experimentēts. Pie tam jautājumi tiek izskatīti atrauti no konteksta. Piem. ierobežojot satiksmi netiek skatīts (vai drīzāk tiek principiāli ignorēts) fakts, ka šī iela tiek izmantota tranzītam, vai kādam manevram. Piem tā pati Bruņinieku iela tiek izmantota, lai no centra nokļūtu līdz Skanstes ielai. Ja šo izslēdz no satiksmes, tad palielinās noslodze citās ielās...
Ja nav spējīgi plānot vairākus gadus, kas tad mainīsies? Rīgas Domē mainās tikai politiskie amati, tiem nav nekādas ietekmes uz vidējo sētnieku, kā darīja savu darbu, tā dara.
Centrā vajag apli, kurš kustas ļoti raiti un ir savienots ar diviem tiltiem, Brīvības ielu, Zemitāna tiltu, Deglava ielu un krasta ielu. Un aplim ir jābūt prioritāram, tad apļa iekšienē jau var veidot vienvirziena iela, jāpanāk ka visi brauc vienā virzienā, pat ja sanāk kādam izmest līkumu, bet nu kādi tur centrā par līkumiem var būt, smieklīgi. Skanstes ielai pietrūkst sākuma un beigas, bet ieviešot asimetriskās joslas kustību var izmainīt prioritārās ielas. Kā jau minēju, lai nokļūtu centrā izmantot vienu, braucot prom jau citu ielu, bet tas nozīmē ka šajā ielās jāveido zaļie viļņi, lai plūsma kustas maksimāli ātru. Tranzīta plūsma vispār jānovirza uz Dienvidu tiltu, bet kurš mudaks tur izdomāja kreisos lai būtu korķi un pārdaugavas gals vispār nav pabeigts. Ziemeļu koridors tranzītam jau vispār šķiet kā slapjie sapņi.