Pētījums: Gandrīz puse autovadītāju vasarā cenšas dod priekšroku velosipēdam 22

 

Foto: Publicitātes attēls

Communications & Strategies | 10.augusts 2021 12:44

48% autovadītāju vasaras periodā dod priekšroku velosipēdam, kad vien tas ir iespējams. 4% mēdz nomainīt arī pret motociklu, bet 5% - pret skrejriteni. Liela autovadītāju daļa (47%) norādījuši, ka arī vasarā pārvietojas tikai ar auto, liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Arī gada siltākajā laikā uzticību auto kā pārvietošanās līdzeklim visbiežāk saglabā sievietes - 50% norādījušas, ka arī vasarā brauc tikai ar auto, kamēr šādu atbildi snieguši 45% vīriešu. Kungi, savukārt, biežāk dod priekšroku motociklam, nekā dāmas (attiecīgi 7% un 2%). Arī skrejriteni vīrieši izvēlas nedaudz biežāk (6%) nekā sievietes (4%).

“Izvēle par labu velosipēdam vai skrejritenim no zaļās domāšanas prizmas ir apsveicama. Nevajadzētu aizmirst, ka mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku pieaugums nozīmē arī to, ka autovadītājiem jābūt vēl piesardzīgākiem un nedrīkst zaudēt modrību. Papildus riskus vasarā rada fakts, ka šajā gadalaikā uz ceļiem atgriežas tie transportlīdzekļu vadītāji, kuri dažādu apsvērumu dēļ ziemā nebrauc, tostarp ne tikai ar automašīnu, bet arī ar motociklu un velosipēdu," norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

"Tāpat vasarā uz ielām ir daudz vairāk bērnu – ar riteņiem, skrituļdēļiem vai vienkārši skrienot. Bērniem galvā ir vasara, brīvlaiks un rotaļas – autobraucējiem jābūt ļoti prātīgiem," piebilst eksperts.

Velosipēdu vasarā visbiežāk izvēlas autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (61%), tieši šī vecuma grupa visvairāk dod priekšroku motociklam (8%) un skrejritenim (11%). Salīdzinoši bieži velosipēdu izvēlas arī autovadītāji vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem (56%).

Analizējot datus reģionu griezumā, iespējams secināt, ka arī vasarā tikai ar auto visbiežāk pārvietojas Latgales autovadītāji (54%), kuriem seko rīdzinieki (52%) un vidzemnieki (46%). Savukārt, vasaras periodā velosipēdu biežāk izvēlas Kurzemes un Zemgales autovadītāji (56%).

“GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts maijā, piedalījās 1007 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

 
Visi komentāri
 
LMT 10.augusts 2021 12:59
2 0 Atbildēt

Ta jau 48% ielu vajag veloceliņus

Krotow 10.augusts 2021 13:38
1 2 Atbildēt

Apmēram 40% ielu trotuāri ir tik plati, ka tur var ar smago auto braukt. Tur veloceliņiem vietas ir cik uziet.

nāni 10.augusts 2021 13:47
0 1 Atbildēt

Braucot pa ietvi (kas 98% gadījumu ir pret CSN) velosipēdistam ir jārēķinās, ka izbraucošie auto pirms brauktuves apstāsies un nobloķēs iedomāto ietves turpinājumu. Braucot pa brauktuvi, auto apstājas, palaiž pa brauktuvi braucošos ieskaitot velo, un tikai tad griežas laukā. Pats saproti, ka neviens velosipēdists (kas brauc, nevis ripinās) no brauktuves neatgriezīsies uz ietves.

Šoferis 10.augusts 2021 13:50
5 2 Atbildēt

Šoferim kā reiz nevajag velo ceļiņus, jo viņš prot braukt pa brauktuvi! Velo celiņus vajag plidriņiem, kas nejēdz CSN un kam bail braukt pa brauktuvi!

Stabiņš 10.augusts 2021 14:03
1 1 Atbildēt

Nodalītie veloceliņi tiek būvēti lai pilsētā pa tiem braukti arī ikdienas velosipēdisti. Pa brauktuvi brauc tie, kas to dara ikdienā, paši ir arī vadītāji vai vienkārši ir pieraduši no auto 1m attālumā no sevis un tādam, kas nobrauc par tuvu, nākamajā krustojumā nekautrējas to paskaidrot. Skaidrs, ka skaolēniem, tantēm un svētdienas minējiem drošāk ir fiziski nodalītā velojoslā.

Šoferis 10.augusts 2021 14:39
2 2 Atbildēt

Nu nezinu, man tie velo celiņi besī arā, jo nevar normāli uzmīt, maisās visādi svētdienas līkloču braucēji bruņurupuča ātrumā un celiņš tik šaurs, ka netiek garām! Tad es labāk maucu pa sabiedriskā transporta joslu, ir pavisam cita braukšana un nemaisās visādi vanabī velosipēdisti, kam rūp tas kā viņi izskatās, nevis tas kā viņi brauc.

maisins 10.augusts 2021 15:18
1 0 Atbildēt

Nu, tur es piekrītu, ka svētdienas minēji brauc parasti pa celiņa vidu vai divatā blakus viens otram lai var klačoties. Pa sabtransa joslu mīties nevar, pēc CSN, cenšos to ievērot, bet vietām ja aiz manis nav busa bet blakus josla pilna, tad arī pagrēkoju.

Šoferis 11.augusts 2021 10:19
2 1 Atbildēt

Nu redz ar mašīnu es nekad nebrauktu pa sabtransa joslu, bet ar velo mierīgi, neviens nekad nav pat aizrādījis un poličiem gaužām neinteresanti, tāpēc arī maucu, bet sabtransu netrauceju, palaižu lai brauc, ja var mani noķert. Parasti gan nekad nenoķer.

msh 10.augusts 2021 20:57
3 1 Atbildēt

Nu paga - ja tie "ikdienas velosipēdisti" nav spējīgi iemācīties CSN un piedalīties satiksmē, tad viņus vajag samalt desās nevis priekš viņiem kaut ko specifisku būvēt. Kas būs talāk - īpašas ielas tiem kas grib braukt ar mašīnu bet to nespēj?

Praids 11.augusts 2021 10:20
1 0 Atbildēt

Aha, būs Tesla ar autopilotu!

WALA 10.augusts 2021 13:02
1 0 Atbildēt

Tā kā liela daļa brauc "ar mobilo tālruni" un neko nevada, tad acīmredzot Rīgā būtu jāierīko "mobilo" joslas, lai "varoņi redzami pa gabalu" ...

LALA 10.augusts 2021 13:21
1 0 Atbildēt

Nu zin, šajā ziņā arī auto vadītāji nav bez grēka. Netakarīgi no stūres izskata braucošie telefonisti ir jāgriež malā un jānoformē gan naudas sods, gan sabiedriskie darbi brīvdienās, lai nākamreiz zinātu ka zaudēs ne tikai naudu.

WALA 10.augusts 2021 21:41
0 0 Atbildēt

Es jau par to "kolektīvo ar pirkstu pa mobsi" braukšanu arī runāju - lai brauc visi vienā plūsmā (arī auto) ja jau visiem stūrēšana ir tikai blakus nodarbe, tātad tas acīmredzot ir droši ...

Gājējs 10.augusts 2021 13:57
0 1 Atbildēt

Dīvaini mums tie CSN, it kā ar riteni jābrauc pa brauktuvi, bet tai pašā laikā Riteņbraucējiem jāšķērso brauktuve pa gājēju pāreju braucot, nevis stumjot.

Kur tad paliek gājēju drošība pirmā vietā?

nea 10.augusts 2021 14:01
1 1 Atbildēt

Ja velo brauc pa brauktuvi, tad krustojumus arī šķērso pa brauktuves turpinājumu krustojumā.

nini 10.augusts 2021 14:41
2 0 Atbildēt

Tu laikam nebrauc ar velo. Pa brauktuvi brauc līudz sarkanajam, tad uzlec uz apmales un tgurpina pa trotuāru, gājēju pāreju un tad atkal izlec uz brauktuves! Vai tad tev jāmāca kā ātrāk braukt?

msh 10.augusts 2021 21:01
0 1 Atbildēt

Ļoti labi ka šito izmainīja - vismaz velosipēdistiem likums neliek lēkāt no velosipēda lejā/augšā, un autovadītājiem likums neatļauj braukt nost velosipēdistus kas nevienam netraucējot brauc pa to pāreju. Jā, vienreiz sešus gadus atpakaļ Liepājā to gadījās piedzīvot - braucu ar velosipēdu pa Rīgas ielas ietvi, man pa priekšu pret Annas tirgu divi gājēji iet pāri pārejai, kurus laiž pāris mašīnas, es mierīgi ripinos no muguras, pirmās mašīnas, kaut kāda opeļa, vadītājs, kuram būtu manis dēļ pāris trīs sekundes ilgāk jāpastāv, mierīgi sāk braukt un vēl man pīpina, liekot man veikt izvairīšanās manevru lai nenonāktu uz haubes...

Opelis 11.augusts 2021 10:24
2 1 Atbildēt

Un kurš veloseksuālis šķērso pāreju gājēja ātrumā!? Tā arī rakstu paskaidrojumā, nesās milzīgā ātrumā, ka nebija pamanāms, tāpēc nez no kurienes uzkrita uz haubes! Un tad vēl ar kāju iemaucu pa priekšējo spārnu, lai paliek bukte un var policistam parādīt, ka tādu bukti ar 5km/h nevar uztaisīt!

Un policistam vairs nav jautājumu.

Palaidniex 12.augusts 2021 9:42
0 0 Atbildēt

Bet tā man patīk citāts: "Nevajadzētu aizmirst, ka mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku pieaugums nozīmē arī to, ka autovadītājiem jābūt vēl piesardzīgākiem un nedrīkst zaudēt modrību. Papildus riskus vasarā rada fakts, ka šajā gadalaikā uz ceļiem atgriežas tie transportlīdzekļu vadītāji, kuri dažādu apsvērumu dēļ ziemā nebrauc, tostarp ne tikai ar automašīnu, bet arī ar motociklu un velosipēdu."

No tā nākas secināt, ka CSN jāievēro pastiprinātāk un piesardzīgākiem jābūt tikai auto vadītājiem, bet uz svētdienas braucējiem, mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, velosipēdistiem prasība būt piesardzīgiem, zināt CSN un tos ievērot neattiecas?

vispābā 13.augusts 2021 10:43
0 0 Atbildēt

Tas izriet no fakta, ka auto ir lielāks, ātrāks un smagāks, sadursmes gadījumā auto atstāj smagākas sekas. Tāpēc auto vadītājam, kā kareivim, ir jābūt atbildīgākam kā vidējam civilistam.

Mierini sevi ar domu, ka tu kā auto vadītājs esi apzinīgāks un atbildīgāks par pārējiem satiksmes dalībniekiem

Jānis 12.augusts 2021 11:15
0 0 Atbildēt

Pilnīgas muļķības, raksts bez datiem. Stāvot satregumā Čaka ielā tikai daži velo pabrauca garām un vairums visādi ēdienu piegādātāji. Pēc sajutām uz 100 auto labi ja 10 velo bija.

Dati 13.augusts 2021 10:41
0 0 Atbildēt

Nav jēgas kautko apsprioest bez precīziem skaitļiem. Citādi var teikt - pēc sajūtām tava sieva vaid skaļāk kā mana, bet tas nav precīzi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti