Pirmo reizi vēsturē valsts budžetā iekļauj papildu finansējumu veloceļu attīstībai 13

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

SM | 28.septembris 2021 11:03

Gatavojot nākamā gada budžetu, papildu finansējums piešķirts valsts veloceļu attīstībai. “Tas nozīmē, ka velo un gājēju ceļu turpmākā attīstība ir nonākusi starp valsts politikas prioritātēm,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.

“Līdz šim velosipēdu un gājēju ceļu būvniecība gar valsts autoceļiem veidota kā satiksmes drošību uzlabojoša infrastruktūra. Papildus finansējuma piešķiršana velosipēdu un gājēju ceļu attīstībai iezīmē skaidru valsts politiku mikromobilitātes turpmākajā attīstībā, kur velosipēdu un gājēju ceļu būvniecība tiek veikta ne tikai, lai uzlabotu satiksmes drošību, bet arī, lai radītu jaunus ikdienas mobilitātes maršrutus,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.

“Veloceļu attīstība ir kļuvusi par mūsdienīgas mobilitātes vajadzību. Satiksmes ministrijā top Mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija, kas ietver arī Veloceļu attīstības plāns, lai velo un gājēju ceļu attīstība notiktu pārdomāti un plānoti,” skaidro Jānis Butāns. Laika posmā no 2022. līdz 2024. gadam papildu paredzētajam finansējumam piešķirti 1,15 milj. eiro, ko plānots izmantot Satiksmes ministrijas veidotā Veloceļu attīstības plāna īstenošanai.

Butāns uzsver, ka “velosipēds ir kļuvis ne tikai par līdzekli atpūtas braucieniem, bet ieņēmis stabilu vietu iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās paradumos līdzās tādiem tradicionālajiem pārvietošanās veidiem kā sabiedriskais transports un personiskā automašīna. Papildus jāatceras, ka pārvietošanās ar velosipēdu vai kājām nodrošina ne tikai mobilitāti, bet arī fiziski aktīvu, kustīgu dzīvesveidu, kas svarīgi cilvēka veselībai. Sagaidāms, ka nākotnē, attīstot infrastruktūru, pārvietošanās ar velosipēdu popularitāte tikai pieaugs.”

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
fakts 28.septembris 2021 12:57
4 0 Atbildēt

iespējams tas sasaucas ar to , ka naudas ir tik daudz kā nekad.....

WALA 28.septembris 2021 13:26
4 0 Atbildēt

galvenais, lai tas finansējums nekļūst par "strīpu un stabiņu" pasākumu.

GTD2 28.septembris 2021 13:44
2 1 Atbildēt

daudz ,kur var sašaurināt trotuārus,nav mums vairs tik daudz to čāpotāju,kā padomju laikos, kad ielas tika projektētas, toties auto kļuvis vairāk uz ielām un nav pareizi to zonu sāsaurināt

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2022” galveno titulu izcīna ar viena punkta pārsvaru 5

Konkursa "Latvijas Gada auto 2022" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā "Opel Mokka" (53 punkti), tikai par vienu punktu pārspējot otrās vietas ieguvēju “Renault Arkana” (52), paziņots ceturtdienas vakarā, 20. janvārī, kultūras centrā “Ulbrokas pērle” notikušajā konkursa noslēguma apbalvošanas ceremonijā, ko vadīja pazīstamais autožurnālists Pauls Timrots un kas tika translēta arī TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrija: Kravas elektroauto uzlādes tīkla izveide uzreiz jāplāno atbilstoši ES prasībām 2035.gadā 9

Sākot plānot kravas elektroauto uzlādes tīklu, Latvijā uzreiz būtu jāpielāgojas prasībām, kas Eiropas Savienībā (ES) būs no 2035.gada, trešdien domnīcā par elektrouzlādes infrastruktūras izveidi Latvijā gar Eiropas transporta tīkla TEN-T autoceļiem teica Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns. Lasīt vairāk

 

Auto atpazīstamība nav nošķirama no laba dizaina. Kā tas top? 1

Par auto dizaina ģēniju dēvētais Džordžeto Džudžāro ir teicis, ka “galvenais lieliska auto dizaina elements ir pareizas proporcijas, un to radīšana vienmēr ir kā matemātiska spēle”. Arī izvēloties automašīnu, bez aprēķiniem neiztikt, taču šai brīdī vienmēr milzīga ietekme būs arī tās radītajam pirmajam iespaidam. Lasīt vairāk

 

Igaunijas premjere mudina mainīt ogļskābās gāzes izmešu kvotu tirdzniecības mehānismu 10

Ogļskābās gāzes izmešu kvotu tirdzniecības pašreizējais mehānisms ir jāuzlabo, lai cenu izmaiņas nebūtu tik haotiskas, otrdien uzrunā Igaunijas parlamentam par kraso enerģijas cenu pieaugumu teica premjerministre Kaja Kallasa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti