Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pirmo reizi vēsturē valsts budžetā iekļauj papildu finansējumu veloceļu attīstībai 13

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

SM | 28.septembris 2021 11:03

Gatavojot nākamā gada budžetu, papildu finansējums piešķirts valsts veloceļu attīstībai. “Tas nozīmē, ka velo un gājēju ceļu turpmākā attīstība ir nonākusi starp valsts politikas prioritātēm,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.

“Līdz šim velosipēdu un gājēju ceļu būvniecība gar valsts autoceļiem veidota kā satiksmes drošību uzlabojoša infrastruktūra. Papildus finansējuma piešķiršana velosipēdu un gājēju ceļu attīstībai iezīmē skaidru valsts politiku mikromobilitātes turpmākajā attīstībā, kur velosipēdu un gājēju ceļu būvniecība tiek veikta ne tikai, lai uzlabotu satiksmes drošību, bet arī, lai radītu jaunus ikdienas mobilitātes maršrutus,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.

“Veloceļu attīstība ir kļuvusi par mūsdienīgas mobilitātes vajadzību. Satiksmes ministrijā top Mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija, kas ietver arī Veloceļu attīstības plāns, lai velo un gājēju ceļu attīstība notiktu pārdomāti un plānoti,” skaidro Jānis Butāns. Laika posmā no 2022. līdz 2024. gadam papildu paredzētajam finansējumam piešķirti 1,15 milj. eiro, ko plānots izmantot Satiksmes ministrijas veidotā Veloceļu attīstības plāna īstenošanai.

Butāns uzsver, ka “velosipēds ir kļuvis ne tikai par līdzekli atpūtas braucieniem, bet ieņēmis stabilu vietu iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās paradumos līdzās tādiem tradicionālajiem pārvietošanās veidiem kā sabiedriskais transports un personiskā automašīna. Papildus jāatceras, ka pārvietošanās ar velosipēdu vai kājām nodrošina ne tikai mobilitāti, bet arī fiziski aktīvu, kustīgu dzīvesveidu, kas svarīgi cilvēka veselībai. Sagaidāms, ka nākotnē, attīstot infrastruktūru, pārvietošanās ar velosipēdu popularitāte tikai pieaugs.”

 
Visi komentāri
 
fakts 28.septembris 2021 12:57
4 0 Atbildēt

iespējams tas sasaucas ar to , ka naudas ir tik daudz kā nekad.....

Iespējams 28.septembris 2021 13:07
0 0 Atbildēt

Tu gribētu, lai visu naudu tērē tikai ceļu paplašināšanai un būvēšanai. Jo....?

WALA 28.septembris 2021 13:26
4 0 Atbildēt

galvenais, lai tas finansējums nekļūst par "strīpu un stabiņu" pasākumu.

Strīpa 28.septembris 2021 13:36
0 2 Atbildēt

Ārpus Rīgas nodalītus celiņus vēl varētu uzbūvēt, bet Rīgā nāksies sašaurināt brauktuves kā Čaka ielā. Citas izejas jau nav, kā saproti, ja vien neizgudros lidojošus vellapēdus un spārnotas sandales gājējiem. Pilsētai nav jābūt ātri izbraucamai, bet gan ērtai tās iedzīvotājiem. Piepilsētu rezidenti vienmēr gribēs ātri izbraukt cauri pilsētai, grūti tos vainot, bet nav fakts ka viņu vēlme ir vienīgā kam tiesības uz īstenošanu.

GTD2 28.septembris 2021 13:44
2 1 Atbildēt

daudz ,kur var sašaurināt trotuārus,nav mums vairs tik daudz to čāpotāju,kā padomju laikos, kad ielas tika projektētas, toties auto kļuvis vairāk uz ielām un nav pareizi to zonu sāsaurināt

WALA 28.septembris 2021 14:46
1 1 Atbildēt

Nē tā ir arī nav pareiza pieeja, gribas velo, tad taisa sab. transa joslas, kurās nelaiž pat elektriskos 4ratu lūžņus, un tad velo un sab. transs dala joslas, jo velo iedalītās tiesības maukt visiem garām pa labo pusi ir prasta uzprasīšanās uz līķiem, un es pat to aizliegtu visās tajās vietās kur noteikumos tas ir atļauts.

Taču tas ko tu esi palaidis garām - ir dzelzceļš, kuru vietām vienkārši likvidē, vai pārtaisa par autoceļiem, es tur Rīgā redzu daudz laba taisna veloceļa, ar minimālu krustojumu skaitu, un vēl mazāk 2kājainu ķēmu, kas velkas kur pagadās ...

Es par! 28.septembris 2021 17:31
0 0 Atbildēt

taču nekas neliecina ka Rīgā likvidētu dzelzceļu, vismaz kamēr ir centrālā stacija. Un pavei, kaut kad tak uzbliezīs vēl Baltreilu.

Un, pieņemot ka dzceļu līniju vietā Rīgā būtu apvienotās promenādes-veloceļi (jo atdalītur veloceļus mūsējie nemāk būvēt), tā tie ceļi būtu klāti stikliem kā pārējie Rīgas veloceļi. Ja tāpēc vien ir vērts braukt pa brauktuvi - uz tām ir ;loti maz stiklu, salīdzinot ar infru pa kuru staigā cilvēki. Un nē, man nav žel ka staigā (Rīgā jau nav tik daudz vietu kur staigāt), ja vien nebūtu pudeļu sišanas un staigāšanas baros vai haotiski turpu šķērsu - tas atkal brauktuvi padara par labāku izvēli. Kāpēc jēdzīgie cilvēki piedzima Nīderlandē, bet mums pamatā untermenši?

WALA 28.septembris 2021 23:17
0 0 Atbildēt

1. preču stacija, vēl pat ar sliedēm, bet izmantoja man šķiet vairs tikai būvgružu izvešanai no Pillar /ABLV bankas apsaimniekotās teritorijas.

tad Andrejsala,

Tad atzars gar Bābelīti un tilts pār Juglu (vai kanālu),

tad TEC1 apkārtnes industriālajā zonā, tur man šķiet kaudzēm vadītāju apbrauca Brīvībenes korķus pat laikā kad vēl sliedes kaut kādas bija utt.

WALA 28.septembris 2021 23:20
0 0 Atbildēt

Teiksim tā, esmu Rīgā daudz ko darījis un daudz kur bijis, vietu var atrast, ja gribēšana būtu !

GTD2 28.septembris 2021 16:27
0 0 Atbildēt

sab,joslas nav drošas jo sab. nāktos visu laiku velo apdzīt iebraucot koplieto;sanas auto joslā ,un tas nebūtu diez ko droši un ērti

WALA 28.septembris 2021 23:09
0 0 Atbildēt

Pieturu biežums "dzelzceļa loka iekšpusē" ir tāds ka lielākā daļa vellapēdistu nodzīs autobusu, nevis otrādi !

Un kā anekdotiski faktu varu pateikt, ka dzīvojot Valdemāra 120, un ejot pa Miera utml. ielām uz V-Rīgu" (teiksim Valņu 30) man aizņēma no 30-45 min. un tajā laikā mani apsteidza maksimāli 2. sab. transi kuriem maršruts puslīdz sakrita ar manu virzienu, bet ja ņemt vērā laiku ko aizņemtu man vilkšanās yz sab. trans., gaidīšana, braukšana + iešana uz vajadzīgo adresi, lielākajā daļā gadījumu es ar kājām veicot "visu gabalu" pārsvarā vinnēju ...

WALA 28.septembris 2021 23:13
0 0 Atbildēt

P.S. tas bija savi 15-24 gadi atpakaļ, kad regulāri "kātoju" šo gabalu uz/no darba.

Viesturs 4.oktobris 2021 3:26
1 0 Atbildēt

Stulbums- nav nozīmes taisīt velo joslas ja gājējiem neliek sodus kad staigā pa veloceliņiem- kā Dānijā un citur. .

Un sākumā atjaunojiet vecos velo celiņus..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO)

To, kurš auto kļūs par konkursa “Latvijas Gada auto 2025” uzvarētāju un kuri modeļi iegūs speciālās nominācijas, paziņos apbalvošanas ceremonijā 12. decembrī TV un interneta tiešraidē plkst.19.00. Par savu “Latvijas Gada auto 2025 Tautas simpātiju” var balsot ikviens internetā gadaauto.lv, kur var laimēt Dacia Duster uz nedēļas nogali vai apmeklējot lielformāta foto izstādi tirdzniecības centrā “Mols”. Lasīt vairāk

 

Lietuvā kravas lidmašīna nogāžas pie dzīvojamās mājas, viens cilvēks gājis bojā (+ VIDEO) 14

Netālu no Viļņas lidostas pirmdien līdzās dzīvojamai ēkai nokritusi Vācijas loģistikas uzņēmuma DHL transportlidmašīna, un gājis bojā viens no tās apkalpes locekļiem, paziņojušas Lietuvas amatpersonas. Lasīt vairāk

 

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla) 14

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 

Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO) 17

Sievietei neienāk prātā, ka nobraukt no maģistrāles varētu arī dažus kilometrus uz priekšu - nevienam netraucējot un neizraisot avāriju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti