Ceļu satiksmes noteikumos plānots paaugstināt drošības prasības gājējiem, velosipēdistiem un elektroskrejriteņu vadītājiem 13

 
Nozare.lv | 1.jūlijs 2023 15:16

Lai spēkā esošās tiesību normas pielāgotu augstākām ceļu satiksmes drošības prasībām, Ceļu satiksmes noteikumos plānots precizēt prasības elektroskrejriteņu lietošanas kārtībai un sabiedriskā transporta joslas izmantošanai, kā arī pārskatīt ceļu satiksmes drošības prasības attiecībā uz velosipēdu, elektroskrejriteņu vadītājiem un gājējiem, liecina saskaņošanai Ministru kabinetā (MK) iesniegtie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos.

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka grozījumu mērķis ir paaugstināt drošības prasības elektroskejriteņu lietotājiem, gājējiem un velosipēdu vadītājiem, ka arī precizēt Ceļu satiksmes noteikumus ar prasībām attiecībā uz ātrgaitas ceļiem un precizēt tiesību normas invalīdu stāvvietu izmantošanai, autopārvadājumiem un traktortehnikai.

Lai pilnveidotu esošo kārtību attiecībā uz gājēju drošību, projektā paredzētas vairākas izmaiņas attiecībā uz gājējiem. Plānots noteikt, ka gājējiem uz ceļiem, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 kilometrus stundā, gadījumā, ja nav ietves, gājēju ceļa, gājēju un velosipēdu ceļa, kopīga gājēju un velosipēdu ceļa vai nomales vai ja pa to pārvietoties nav iespējams, ir atļauts pārvietoties pa brauktuves malu vairāk nekā vienā rindā, bet nepārsniedzot trīs rindas.

Izvērtējot ceļu satiksmes drošības riskus, paredzēts precizēt kārtību, kas piemērojama gājēju kustībai gar brauktuves malu vai nomali ārpus apdzīvotām vietām. Tāpat tiek precizēts, kā organizētas cilvēku grupas drīkst pārvietoties ceļu satiksmē, atļaujot tām pārvietoties tikai pa ceļa labo pusi transportlīdzekļu braukšanas virzienā grupā ne vairāk par četriem cilvēkiem rindā. Organizētās cilvēku grupas priekšā kreisajā pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas personām speciālā augstas redzamības apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem, bet diennakts tumšajā laikā un nepietiekamas redzamības apstākļos - papildus arī ar iedegtiem lukturiem.

Ar skrituļslidām, skrituļdēļiem un tamlīdzīgu sporta vai atpūtas inventāru paredzēts atļauts pārvietoties, netraucējot gājējus - tostarp arī dzīvojamajās zonās, tāpat precizēta brauktuves šķērsošanas kārtība ar minētajiem rīkiem.

Attiecībā uz velosipēdu vadītāju drošību, velojoslas definīcija precizēta ar kārtību, kā tā tiek atdalīta no pārējāssatiksmes. Tāpat noteikumu projektā precizēts, ka elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem priekšroka ir tikai dzīvojamā zonā, kā arī papildināta esošā kārtība, kas nosaka, ka ievērojot esošos nosacījumus, velosipēdu vadītājiem atļauts braukt pa braukšanas joslu visā tās platumā uz ceļiem, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 kilometrus stundā un nav dzīvojamā zona. Tāpat noteikts, ka velosipēdu vadītājiem nepieciešamības gadījumā uz ietves jāaptur velosipēds, lai neapdraudētu gājējus.

Attiecībā uz elektroskrejriteņiem Ceļu satiksmes noteikumos paredzēts no 2024.gada 1.janvāra noteikt, ka to vadītājam braukšanas laikā ir jābūt galvā uzvilktai aizsprādzētai aizsargķiverei. Tāpat elektroskrejriteņa vadītājam pašam arī jāizvērtē iespējamie drošības riski un jāpieņem lēmums par papildus darbību veikšanu, piemēram, sliktas redzamības apstākļos brauciena laikā būt tērptam augstas redzamības apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem.

Lai sasniegtu ceļu satiksmes drošības mērķus par drošu skrejriteņu dalību ceļu satiksmē, nepieciešams noteikt, ka maksimālais ātrums, ar kādu elektroskrejriteņu vadītāji drīkst braukt, nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā. SM skaidro, ka noteikts maksimālais ātrums palīdzēs nodrošināt, ka elektroskrejriteņi ir droši un prognozējami citu transportlīdzekļu vidū, vienlaikus saglabājot iespēju iekļauties ceļu satiksmes plūsmā. Tāpat noteikumu projekts papildināts ar tiesību normām, kas aizliedz elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem braukt pa pretējā virziena brauktuvi.

Tāpat ar grozījumiem paredzēts paplašināt personu loku, kurām izsniedz invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, iekļaujot arī bērnus ar ļoti smagu invaliditāti. SM norāda, ka papildu valsts atbalsts šiem bērniem un viņu ģimenēm, saņemot stāvvietu karti, nodrošinās mērķēta atbalsta sniegšanu invaliditātes seku mazināšanai. Jaunais regulējums tiktu attiecināts uz bērniem ar ļoti smagu invaliditāti, kuriem Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.

Paredzēts arī, ka turpmāk invalīdu stāvvietu izmantošanas karti izsniegs Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Maksu par invalīdu stāvvietu izmantošanas kartes izsniegšanu sedz pakalpojuma saņēmējs, atbilstoši CSDD cenrādim.
 

 
Visi komentāri
 
0pis 1.jūlijs 2023 16:37
0 1 Atbildēt

Velosipēdi uz ietves - tas taču attiecas tikai uz maziem bērniem.

Un ko nozīmē " elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem priekšroka ir tikai dzīvojamā zonā" - ja velo brauc pa galveno ceļu, tad tam ir priekšroka pret auto, kas griež laukā no mazāk svarīga ceļa. Tas izriet no CSN.

Iautofans 1.jūlijs 2023 16:59
2 0 Atbildēt

Blē kādi murgi. Kādas vēl ķiveres elektroskrejriteņu vadītajiem?

Principā ķiverēm kā tādām ir jābut brīvprātīgām. Jo nu tas ir katra paša ķirbis, tas pilnīgi un galīgi neietekmē citu cilvēki drošību. Elektroskrejritenim kura ražotāja noteiktais vmax ir 25kmh, kadas vēl ķiveres. Ar divriteni var ātrāk pamīt! Kāpec ta tiem nav ķiveres obligātas?

0pis 1.jūlijs 2023 17:15
1 1 Atbildēt

Piekrītu, nakuj ķiveres. Bet traumas kas iegūtas krītot no rotaļlietām bez ķiveres, ārstēt nevis par budžeta, bet tikai un vienīgi par pacienta vai apdrošinātāju naudu. Kāpēc manu naudu tērēt nebūtiskām medicīniskām manipulācijām, kas ir vairāk rotaļa nekā ārstniecība.

Davidich 1.jūlijs 2023 17:36
2 0 Atbildēt

Pieņem ka tavu naudu tērē tualetes papīra iegādei Saeimas deputātiem un jutīsies daudz ievērojamāks!

0pis 1.jūlijs 2023 18:18
0 1 Atbildēt

Tualetes papīra pirkšanas deputātiem mani neizputinās, bet novēršamu traumu ārstēšana ietekmē ne tikai mani, bet visus Latvijas iedzīvotājus, kas izmanto valsts ārstniecības iestādes. Duraku, alkānu utt. ārstēšana ir pārāk dārga....

Davidich 1.jūlijs 2023 20:24
1 0 Atbildēt

Kā tu domā, ko alkāns dara ar slimnīcas rēķinu? 😄

Alkānu ar ātrajiem atved, atkačā, nomazgā, paēdina un izlaiž. Pēc dienas, divām viņu atkal atved. Alkāniem Gaiļezera uzņemšanā pat ir īpaša nodaļa izveidota.

Krotow 3.jūlijs 2023 13:40
0 0 Atbildēt

Nodaļa? Domāju ka tur 3. reizi atvestajiem pietiek ar krematorijas krāsns muti.

0pis 3.jūlijs 2023 9:41
0 0 Atbildēt

Kā uzzināji par atsevišķo uzņemšanu? Stāsti, nekautrējies 😜

Davidich 1.jūlijs 2023 17:34
0 0 Atbildēt

Armēņi nupat pieņēma likumu, ka visiem pa brauktuvi braucošajiem (skrej, stumj, parastajiem un visiem citiem riteņiem) ir obligāta vadītāja apliecība.

0pis 1.jūlijs 2023 17:36
0 1 Atbildēt

Pie mums daudziem AV tā apliecība ir vai nu nodzerta vai pat nav nemazam iegūta.

imzz 2.jūlijs 2023 23:55
0 0 Atbildēt

un gājējiem teorijas , kā arī praktiskās iešanas eksāmenu :-/

0pis 3.jūlijs 2023 8:48
0 0 Atbildēt

Jau dzemdību namā jāpieskrūvē riteņi, lai gājēju nemazam nebūtu, tikai ripojošie. Ka'cilvēki domā - ja ir riteņi, tātad, lielāka taisnība.

Vernons 3.jūlijs 2023 9:19
0 0 Atbildēt

Pirms "Gājēju pārejas" STOP zīme uz trotuāra jāuzkrāso! No STOP zīmes nokāps uz Zebras!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto izmēģina jauno Volkswagen Tiguan (+ foto)

Tiguan ir šobrīd pārdotākais Volkswagen modelis un nu ir pieejama tā jaunākā - trešā paaudze. Uzlaboti dzinēji un jaunas tehnoloģijas, saglabājot raksturīgas gaitas īpašības. Lasīt vairāk

 

Mercedes miniveni tagad arī pagarinātajās versijās 3

Mercedes-Benz miniveni EQT un e-Citan Tourer turpmāk būs pieejami arī pagarinātajās versijās ar lielāku bagāžas nodalījumu un iespēju pārvadāt līdz pat septiņiem braucējiem. Lasīt vairāk

 

Aicina padomāt par drošību, braucot ar elektroskrejriteni (+ VIDEO) 2

“Galva mums ir viena, un galvā ir šis tas iekšā. Tā nav domāta tikai tāpēc, lai cepuri būtu kur uzlikt.” Tā par pārvietošanos ar elektroskrejriteni saka bērnu ķirurgs. Kā pasargāt sevi un savus bērnus no traumām, kas tiek gūtas, braucot ar elektroskrejriteņiem? Lasīt vairāk

 

4 miljoni eiro, 300 km/h 10 sekundēs - Bugatti pastāsta par jauno modeli Tourbillon 3

Francijas hiperauto ražotājs Bugatti atklājis attēlus un informāciju par jauno modeli Tourbillon, kas nomaina Chiron. Molsheimā bāzētais uzņēmums plāno 250 eksemplārus, kas jau ir izpirkti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti