Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Budžeta komisija: OCTA turpmāk būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem 29

 

Foto: iAutolv

Nozare.lv | 6.novembris 2024 20:25

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, ko trešdien, 6.novembrī, galīgajam lasījumam atbalstījusi Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija.

Apdrošināšana skrejriteņiem rosināta, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi. No šī gada 1.aprīļa elektroskrejriteņu reģistrācija Ceļu satiksmes drošības direkcijā ir obligāta, un plānots, ka pienākums tos apdrošināt stāsies spēkā nākamā gada 1.janvāri.

Prognozēts, ka elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā patlaban mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.

Ar grozījumiem paredzēts palielināt zaudējumu atlīdzību limitus. Par personai negadījumā nodarīto zaudējumu līdzšinējo 5,2 miljonu eiro vietā atlīdzību varēs izmaksāt līdz 6,45 miljoniem eiro neatkarīgi no cietušo personu skaita. Savukārt par kaitējumu mantai limits no līdzšinējiem 1,05 miljoniem eiro plānots 1,3 miljonu eiro apmērā neatkarīgi no trešo personu skaita.

Vēl ar likumprojektu plānots garantēt ātru un pilnīgu kompensāciju cietušajiem gadījumā, ja par negadījumu atbildīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam ir pasludināts maksātnespējas process vai uzsākta likvidācija. Paredzēts, ka zaudējumus segs no Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda, ja maksātnespējas process vai likvidācija būs uzsākta Latvijā reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai vai arī Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai un zaudējumi būs nodarīti Latvijas rezidentam.

Tāpat ar grozījumiem iecerēts precizēt normas saistībā ar negadījumiem, kuros iesaistītas transportlīdzekļa vilktas piekabes, kā arī iestāžu sadarbību informācijas apmaiņā un personas datu apstrādē.

Lai izmaiņas stātos spēkā, likumprojekts galīgajā lasījumā vēl jāskata Saeimas sēdē.

 
Visi komentāri
 
650 6.novembris 2024 21:21
19 0 Atbildēt

Vienā ziņā tas ir labi, taču Veselais saprāts gaida (loģisku) turpinājumu.Cerams, ka OCTA gājējiem mums nav aiz kalniem.Nerunājot par plūdmaļu,mežu un/vai spēļuzālu apmeklētājiem.Arī parasta (it kā Nevainīga) stāvēšana sabtransa pieturā vai lielveikala stāvamvietā vairs nevar būt vienkārši par velti, katram to ir Jāsaprot.

Sergejs 7.novembris 2024 11:18
1 0 Atbildēt

Tieši to pašu gribēju teikt👍

anonimikis 6.novembris 2024 23:07
0 0 Atbildēt

Kliķe lohus drāž visos iespējamos veidos. Pie Kariņa toč tā nebija.

0pis 7.novembris 2024 7:44
2 0 Atbildēt

Kad tev uzjātos virsū zaļais, salauztu atslēgas kaulu vai ielauztu pauri, tu droši vien rakstītu par kliķi, kas pieļāvusi lohu  sakropļošanu ar sadzīves priekšmetiem.

BMW 7.novembris 2024 8:38
3 0 Atbildēt

Bet kāpēc velosipēdus neapdrošina, jko viņi regulāri kropļo cilvēkus un mūk prom no notikuma vietas!

www.liepajniekiem.lv/zinas/krimina...culieciniekus/

Nja 7.novembris 2024 8:44
0 1 Atbildēt

Tu taču zini, ka civiltiesisko apdrošināšanu katrs var iegādāties pats, tā nav obligāta. Bet rādi piemēru, iegādājies pats. Citi vēl te gājējus piesauc, nu kur problēma, zinu cilvēkus kas ir apdrošinājuši sevi un savus bērnus.

0pis 7.novembris 2024 8:46
0 1 Atbildēt

Nu, automobilisti arī mēdz aizlaisties no notikuma vietas. Policijas hronika - meklējam lieciniekus CSNg, kur auto vadītājs uzbrauca gājējam vai velosipēdistam un pameta notikuma vietu.

RD 8.novembris 2024 15:46
1 0 Atbildēt

Nu bla automobīlistiem jau ir tā octa, bet velo nav, cerams, ka ne uz ilgu laiku. VeloOctai sen bija jābūt obligātai!

0pis 10.novembris 2024 9:55
0 0 Atbildēt

Kā palīdz OCTA, ja padonaks ar auto aizbēg no notikuma vietas? Tu saproti, kas ir OCTA?

uupis 7.novembris 2024 9:46
0 3 Atbildēt

Kas par histēriju?

Ieslēdzi sukabejevu vai krievu presalkaše stilu? Melot ka ar velo sakropļo krietni vairāk cilvēku nekā ar auto!!!

uupis 7.novembris 2024 7:25
4 0 Atbildēt

Es jau sen esmu teicis ka vajag gājēju apliecības kopā ar atļauju piedalīties ceļu satiksmē! Neesi samaksājis nodokļus - sēdi mājās! Neesi izgājis medicīnisko apskati - sēdi mājās! 

Un vēl vajag soda naudas depozītu - katrs iemaksā valsts budžetā 7000 eur. Tas tāpēc lai tiesu izpildītājiem nebūtu jādzen pēdas pārkāpējiem! Pārkāpi - hops uzreiz atvelk! 

Pēc šādu likumu ieviešanas uzreiz nākamajā dienā Latvija dzīvos laimīgi!

Ābols 7.novembris 2024 8:03
8 0 Atbildēt

Ar ričuku ja grib var ieskrieties un braukt DAUDZ ātrak. Tādējādi izraisīt daudz smagākus csng... Kādi arī NOTIEK īpaši pavasarī, ka parādas siltums, tad visi ''zaļie'' lohbraucēji domā, ka ar velo ir karaļi uz ceļa un var braukt, kā pašam ērtāk nerēķinoties ar nevienu citu!

 Kāpēc ričukiem nav obligāta reģistrācija un neprasa octa?

0pis 7.novembris 2024 8:45
1 1 Atbildēt

Lohminēju ir - cik? Un cik ir zaļo lohu? Tālāk. Velodauņi pavasara pirmajā saulītē saņem ikgadējo asfalta poti un nomierinās, bet zaļie brauc 10 mēnešus gadā. 

Ejam tālāk. Pēc CSN veloloham ir jāminas pa brauktuvi, uz kuras gājēju ir ļoti, ļoti maz. Savukārt zaļajiem CSN liek braukt pa ietvi vai veloceļu, liekot braukt pa brauktuvi tikai tad ja nav ietves vai veloceļa.

Tagad jautājums - kurš TL vairāk apdraud gājējus - tas kas brauc pa brauktuvi vai tas, kas pa ietvi?

uupis 7.novembris 2024 9:05
1 1 Atbildēt

Izlasi CSN Sadaļu VELO un salīdzini ar skūteru sadaļu!

Pēc tam drīksti mūs iepazīštināt ar atšķirībām! 😂

Viņas tur ir - garantēju!!!

BMW 7.novembris 2024 8:36
1 0 Atbildēt

Un kad būs OCTA velosipēdiem? Velosipēdi nesās ar daudz lielāku ātrumu, kā skūteri, tur sekas var būt smagākas, ja notriec gājēju!

0pis 7.novembris 2024 8:48
0 1 Atbildēt

Izej uz ielas (vasarā, un vari arī tagad) un saskaiti, cik velosipēdistus tu redzēši 30min laikām. Un cik skūterus. Un pa kurieni tie brauc.

Ābols 7.novembris 2024 9:05
2 0 Atbildēt

Ja godīgi tad izkāpjot Torņkalna stacijā- ejot uz darbu ~25min, kā to daru ik dienu kad laikapstākļi nav galīgā pakaļā, vienības gatves posmā kur ir krutais svaigais veloceļš, tad šorīt pabrauca 4 velosipēdisti garām, bet visu firmu stāvdrāži metajās tik ceļmalu zālē(burtiski) nevienam nevajadzīgi. 😅 

Pēc datiem Latvijā ir ap 10tūkst reģistrētu velo, cik ir nereģistrētu, Dievs vien zin...

Cik skūteru drāzeju piereģistrēti, nez, nevar atrast publiskajā telpā datus.

0pis 7.novembris 2024 9:17
1 1 Atbildēt

Pa veloceļu tak drīkst mīties, ne? Cita lieta, ja pa veloceļu vecene stumj kulbu ar sīko un auro, ka viņa na huju verķela visus velosipēdistus.

0pis 7.novembris 2024 8:49
1 0 Atbildēt

Ak jā, arī gājējiem vajag OCTA - tie iet pa veloceliņu kak popalo, staidzina suņus ar saiti šķērsām pāri veloceļam, nepieskata sīkos kas meimuru pa veloceļu kā pagadās. Notiek negadījumi, velospēdisti tiek savainoti.

Sergejs 7.novembris 2024 11:29
4 1 Atbildēt

Ģājēs izlec uz Ulmaņa lohgatvi un izraisa masveida avāriju. Kam ir KASKO tam ir ko saņemt, kam nav tas var iet un tiesāties ar to gājēju bez OCTA, ja vien tas būs dzīvs un nebūs aizlaidies.

 Tā kā OCTA gājējam pati pa sevīm nav tik stulba kā izskatās, tik jautājums kā to ieviest un kā to kontrolēt.

 Uupja joks par depozītu 7k no katra iedzīvotāja jau arī vairs no šī skata punkta neizskatās pēc joka bet reālas štelles🤔

0pis 7.novembris 2024 11:37
0 0 Atbildēt

Jau tagad cietušie var vērsties tiesā un no masu avāriju izraisījušā gājēja piedzīt zaudējumus arī bez neesošās OCTA.

Sergejs 7.novembris 2024 11:45
0 0 Atbildēt

Sorry, nepareizi biju uzrakstijis, jālasa "bezgalīgi un bezjēdzīgi tiesāties", jo paņemt no tā pašnāvnieka īsti nebūs ko 99.999% gadijumu, nu vismaz tā lai kaut ko reāli kompensētu

uupis 7.novembris 2024 12:42
0 1 Atbildēt

Vispār jau tīri teorētiski tam paredzēts Garantijas fonds un vēršanās LTABā un tad viņi lai pēc tam regresojas ar vainīgo gājēju!

Agris 8.novembris 2024 7:52
2 0 Atbildēt

Ja atbildīgs par zaudējumu nodarīšanu būs gājējs, tad nekāds GF neieslēgsies. GF atlīdzina tikai tad, ja zaudējumus nodara tāds objekts, kam bija jābūt veiktai OCTA - transportlīdzeklis.

uupis 8.novembris 2024 9:03
0 1 Atbildēt

Var jau būt - neesmu lasījis OCTA Likumu.

uupis 7.novembris 2024 9:01
0 1 Atbildēt

Nabadziņš! Apbižotais! Nu aizej un paraudi!

youtu.be/6L7pPDujmhg?si=yEmqqIVNo4jnR-Q-

650 7.novembris 2024 14:51
1 0 Atbildēt

Man domāt, ka jēdzienu Lohs tūliņ pat jau ar kādu 25to vajadzētu vispārēji/Valstiski oficiāli aizstāt ar apzīmējumu Vergs.

0pis 8.novembris 2024 15:19
2 0 Atbildēt

Verga īpašniekam bija pienākumi pret savu īpašumu. To jau mums komunistiskā propaganda iedēstīja, ka vergi bija tas pats, kas lohi.

0pis 10.novembris 2024 17:43
0 0 Atbildēt

Valmieras transporta uzņēmums "VTU Valmiera" vairs neatļauj pasažieriem autobusu bagāžas nodalījumā pārvadāt saliekamos elektroskrejriteņus. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs norādīja, ka autobusos nav speciālu stiprinājumu, kā arī pastāv risks, ka šis pārvietošanās līdzeklis var aizdegties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vjetnamas Vinfast sola 10 gadu garantiju akumulatoram 5

Vjetnamas autoražotājs Vinfast, kas savu produkciju piedāvā arī Eiropas tirgū, mēģina pārliecināt pircējus ar dāsnām garantijām. Lasīt vairāk

 

Apstiprina parlamentāro ziņojumu par “Rail Baltica” (+ VIDEO) 8

“Rail Baltica” parlamentārā izmeklēšanas komisija apstiprinājusi galaziņojumu, norādot konkrētus lēmumus un personas, kuru dēļ projekts iebuksējis un ievērojami sadārdzinājies. Gandrīz visu tai doto laiku komisijas deputāti strādāja saskanīgi, taču apstiprināt galaziņojumu piekrituši tikai opozīcijas deputāti. Lasīt vairāk

 

Lepnie "Rail Baltica" auto izpaliks? - (EDzL) veiks iekšējo pārbaudi par iepirkumu komisijas darbu 13

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) veiks iekšējo pārbaudi par iepirkumu komisijas darbu un specifikācijā iekļautajām prasībām saistībā ar auto īres līgumu, kas paredz maksāt 1100 eiro par vienas automašīnas nomu mēnesī. Lasīt vairāk

 

Cik tad beigās saražoja mans 2.8 kW saules paneļu parks? Decembrī 8 kWh (+ VIDEO) 10

iAutolv mini saules paneļu "parks" darbojies jau gadu - cik tas ir saražojis un kādi ir secinājumi? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti