Visi komentāri - No 1.jūlija OCTA arī elektroskrejriteņiem: kas jāņem vērā to īpašniekiem?

No 1.jūlija OCTA arī elektroskrejriteņiem: kas jāņem vērā to īpašniekiem? 21

 
LTAB | 9.maijs 2025 10:27

No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Šāda likuma norma pieņemta, lai pasargātu citus ceļu satiksmes dalībniekus no finansiāliem zaudējumiem, ko var radīt, ja sadursmi izraisa elektroskrejriteņa vadītājs.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) apkopojis svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā elektroskrejriteņu īpašniekiem.

1. Kāpēc ieviesta OCTA elektroskrejriteņiem?

Elektroskrejriteņi ir populārs pārvietošanas līdzeklis, īpaši siltākā gadalaikā. Ar šādu braucamrīku var attīstīt diezgan lielu ātrumu un notiekot ceļu satiksmes negadījumam, zaudējumi var būt būtiski, īpaši, ja sadursmē cieš gājējs. Valsts policijas dati liecina, ka pēdējos gados ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīts elektroskrejritenis, ik gadu pārsniedz pustūkstoti.

2. Kā iegādāties OCTA elektroskrejriteņiem?

OCTA polisi varēs iegādāties gan izmantojot tiešsaistes portālus, gan vēršoties tieši kādā no apdrošināšanas sabiedrībām vai to sadarbības partneriem. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE).

3. Vai drīkst iegādāties OCTA kādā citā valstī?

Nē, Latvijā reģistrētam elektroskrejritenim OCTA apdrošināšanu varēs iegādāties tikai pie apdrošināšanas sabiedrībām, kurām ir tiesības sniegt OCTA pakalpojumus Latvijas Republikā.

 4. Kas notiks, ja elektroskrejritenis piedalīsies ceļu satiksmē bez derīgas OCTA?

Gadījumā, ja ar neapdrošinātu elektroskrejriteni tiks izraisīts ceļu satiksmes negadījums, civiltiesiskā atbildība par visiem trešajām personām nodarītajiem zaudējumiem gulsies uz elektroskrejriteņa īpašnieku.

5. Vai elektroskrejriteņi ir jāreģistrē un kur to var izdarīt?

Elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, un to veic Ceļu satiksmes drošības direkcija. Tādējādi ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē ir aizliegts. Elektroskrejriteņu obligāta reģistrācija attiecas arī uz pašizgatavotiem vai pārbūvētiem elektroskrejriteņiem.

6. Kādas drošības normas vēl jāievēro lietojot elektroskrejriteņus?

Jau pērn stājās spēkā stingrākas prasības elektroskrejriteņu lietošanā. Tostarp elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo transportlīdzekli, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste. Tāpat elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu — 25 km/h. Braukšana atļauta pa brauktuvi tikai tajās vietās, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Braucot pa ietvi, ir jābrauc lēnāk, atbilstoši cilvēku plūsmai, dodot priekšroku gājējiem.

7. Kā un kur varēs pārbaudīt, vai elektroskrejritenim ir derīga OCTA polise?

OCTA polises derīgumu var pārbaudīt LTAB mājas lapā (https://services.ltab.lv/lv/CheckOcta), ievadot elektroskrejriteņa reģistrācijas numuru.

8. Kur var saņemt atgādinājumus par OCTA polises derīguma termiņa beigu tuvošanos?

Lai izvairītos no nepatīkamām sekām, kas var rasties neapdrošinot elektroskrejriteni savlaicīgi, aicinām izmantot Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (www.ltab.lv) piedāvātos e-pakalpojumus, vai arī lejuplādēt LTAB OCTA mobilo lietotni.

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
0pis 9.maijs 2025 11:27
0 3 Atbildēt

9. Kas notiek, ja notiek sadursme un cietusī puse pamana vien to, ka otrs bija zaļais Bolt skūteris, bet nepagūst saburtot numuru? Tā kā juridiskais īpašnieks ir zināms, tad ar to būtu jāpietiek - ja ir reģistratora ieraksts vai liecinieki, tad pie atbildības sauc Bolt un lai tas pats meklē konkrēto dolberi, kas izraisīja sadursmi?

uupis 9.maijs 2025 15:29
3 1 Atbildēt

Šitā OCTA ir gadījumiem kad kāds BOLT skūtera jūzeris dzērumā uzskrien virsū stāvošam mersedesam un paliek iesprūdis pakaļējā stiklā!

BMW 9.maijs 2025 17:02
0 1 Atbildēt

Teorētiski būtu jāsedz no OCTA garantiju fonda! Kā tas praksē darbosies vēl jāpārbauda. Katrā ziņā, ja tevi uz gājēju pārejas notriec velosipēds, iesniegumā policijai labāk rakstīt, ka tas izkatījās pēc skūtera!Visamaz var pretendēt uz slimnīcas izdevumu segšanu. Velo gadījumā varēs vien pats to skādi apmaksāt, ja policija nenoķers velosipēda vadītāju!

GB12 10.maijs 2025 11:10
1 0 Atbildēt

Nesegs gan. Atnācu-ieraudzīju transportlīdzeklim gadījumi netiek no garantiju fonda segti.

Naudasmaiss 9.maijs 2025 13:24
1 4 Atbildēt

Mēmākais bullšits.

Bradypus 9.maijs 2025 13:53
1 1 Atbildēt

Vai tad raktstīt "Mēmākais bullšits" par likumu nav "apdirs valsti kura dzīvo"?

BMW 12.maijs 2025 8:55
0 0 Atbildēt

Tā ir vārda brīvība, ja man nepatīk Siliņas valdība, man ir tiesības viņu kritizēt par stulbiem lēmumiem. Tā nav valsts apdriršana, tā ir valdības kritizēšana. VAldības mainās, valsts paliek!Bieži vien nākamā valdība labo iepriekšējās valdības ievārītos sūdus!

Bradypus 12.maijs 2025 9:00
0 0 Atbildēt

Šo vardu rakstītājs mani sauc par vateni par to, ka kritizēju pastāvošo varu Latvijā un klasificē to, kā "valsts apdiršanu", lai gan, kā izsaktās, pašam to drīkst - tādēļ šāds jautājums.

Onsis 10.maijs 2025 7:24
1 0 Atbildēt

kapēc nav obligātas ķiveres?

0pis 10.maijs 2025 9:31
1 2 Atbildēt

Kādas ķiveres? Krītot no skūtera tipiskā trauma esot sejas-žokļa trauma. Tātad, vajadzētu full face podus nevis parasto velo čaumalu. Cilvēks ar netrenētiem plecu-kakla muskuļiem tādu spēs lietot, netraumējoties no tās svara? Skatos, kas ir viegla ķivere - 700-900gr, cena ap 300 naudām. Kurš tās nodrošinās nomas skūteriem? Atbilde - Sv. Pēteris.

Tur būtu jārīkojas citādāk - ieved uzņemšanā velo/skūtera vadītāju ar galvas traumu. Ķivere nebija galvā kritiena brīdī? Izrakstoties jāapmaksā rēķins 100% apjomā. AV nebija sprādzējies? Arī rēķins 100% apjomā.

uupis 10.maijs 2025 11:13
1 1 Atbildēt

Šitā tu nonāksi līdz Francijai - kur tagad grib piespiest cietumniekus maksāt par to ka viņi uzturas cietumā... 😂😂😂

0pis 10.maijs 2025 11:16
1 0 Atbildēt

Varbūt nonāksim līdz tai Parīzei, kurā ir aizliegti e-skūteru nomas fermas...ja nesanāk, tad arī nevajag 😅

ZZZZ 10.maijs 2025 11:54
1 0 Atbildēt

It kā žēl jau, ka tā. Bet skūteri ir aizliegti vēl arī citās pilsētās un.

0pis 10.maijs 2025 12:12
3 0 Atbildēt

Žēl - kas? Ka jebkuram idiotam ar putna smadzenēm nav iespējas ātri iznomāt jaudīgu braucamo un ar lielu švunku notriekt tevi vai tavu bērnu?

Privātie jau nav aizliegti. Parasti cilvēks, kas pērk savu skūteri, arī brauc saprātīgi. Vismaz jēdzīgāk par tiem viendieņiem, kas (divatā) mauc uz īres aparāta.

Bradypus 12.maijs 2025 9:05
0 0 Atbildēt

Nu es piedāvātu šos ārkārtīgi bīstamos "transportlīdzekļus" aizliegt koplietošanas satiksmē vispār. Un nav jau runa par jaudu (kas lielākoties atpaliek no, piemēram, elektrovelosipediem), bet gan manevrētspēju, kontroli un bremzēšanas spējām. 

OCTA elektrovelosipēdiem gan būtu ļoti pareizs lēmums.

BMW 12.maijs 2025 8:59
0 0 Atbildēt

Uz velosipēda var divatā, bet uz skūtera nevar? Ar riteni nevienu nevar notriekt un satraumēt? 

Re kur piemērs, notriec un aizbēg, tātad vajag OCTA priekš velo: www.liepajniekiem.lv/zinas/krimina...culieciniekus/

0pis 12.maijs 2025 9:21
0 0 Atbildēt

Kad ievieš OCTA? Kad gadījumu ar radītajiem zaudējumiem ir gana daudz priekš konkrētā TL veida. Ja salīdzina velo un skūterus, tad jāsecina ka velo kopumā nav tik daudz kā eskūteru un arī negadījumu ar to iesaisti nav tik daudz, bet radīto zaudējumu apjoms vispār mikroskopisks.

Ja velo radīto zaudējumu skaits būtu līdzīgs skūteru, tad to apspriestu. Daži gadījumus valsts mērogā ir noticis fakts, bet tur nav tendences.

Bradypus 12.maijs 2025 10:51
0 0 Atbildēt

Velo ir būtu vairāk, ja skūteri būtu aizliegti - ir lietas ko labāk darīt preventīvi, nevis reaģējot, ka sekas jau iestājušās. Un nedomāju, ka OCTA būtu nepieciešama parastiem velo, kuru ātrums un kaitējuma potenciāls ir atkarīgi no minēja spēka.

0pis 12.maijs 2025 11:30
0 0 Atbildēt

Skūteru situāciju nosaka tas, ka tos var viegli iznomāt. eVelo droši vien arī var, bet ne jau uz ielas - un ar tiem nebrauc tādos daudzumos pa ietvēm.

Ja būtu simtiem iznomājamu evelo uz katra stūra - droši vien situācija būtu citādāka.

Pagaidām redzu, ka ar evelo pa ietvēm braukā ēdienu kurjeri, kas meklē adresi un tur jau kā kurš - daži ir uzmanīgāki un daži brauc garām tuvāk un ātrāk, kā gribētos. Viena lieta, ka tie neizmanto gaismas un ir sliktāk redzami, bet ja lieto - tad sūdīgas un nepareizi noregulētas, kuras žilbina.

Bradypus 12.maijs 2025 13:30
0 0 Atbildēt

Vēlreiz - ja aizliegs iznomājamus skūterus, parādīsies iznomājami e-velo. Tiešām nav skaidrs, ka par kaut ko der padomāt uz priekšu?

Un tik politkorekti izteikties par kurjeriem ar jāmāk. Daži... Jā DAŽI ir uzmanīgāki, bet tā nav norma.

0pis 12.maijs 2025 15:03
0 0 Atbildēt

Lai eskūterus aizstātu evelo, vajag 

1. lai tie nemaksātu neko daudz vairāk par skūteriem. Domāju, ka ekonomija noteiktās vietās ļautu to sasniegt

2. Vietu uz ietvēm, kur tos izvietot. Taču, ņemot vērā ka CSN nosaka pieaugušiem velosipēdistiem braukt pa brauktuvi, tad loģiski būtu arī novietot turpat.

Starp citu, nezinu kādēļ skūteristi neizmanto likumīgās tiesības novietot braucamos uz brauktuves, nu tak jau tādēļ ka brauc pa ietvēm. Bet iespēja ir.

116. Transportlīdzekļus atļauts apstādināt un novietot stāvēšanai vienā rindā paralēli brauktuves malai. Motociklus bez blakusvāģa, divriteņu mopēdus, velosipēdus un elektroskrejriteņus atļauts novietot stāvēšanai divās rindās.

Nodzenot elektrikos braucējus no ietvēm uz brauktuves, daudzas no tagadējām problēmām tiktu atrisinātas. netiktu traucēti gājēji, savukārt braucot starp auto kuru nevar tā vienkārši pastumt kā gājēju, arī nomas elosipēdu lietotāji nāktu pie prāta un būtu atbildīgāki. Protams, būtu atbirums - bet tas ir dabiski un neizbēgami. bet gājēji varētu atviegloti uzelpot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bez ekrāniem un lētiem vizuļiem - De Tomaso ir atgriezies (+ FOTO)

Pēc tam, kad 2019. gada Gudvudas Ātruma festivālā tika parādīts pilnībā funkcionējošs prototips P72, sekoja sešus gadus ilgs klusums, kas tagad pārtraukts. Lasīt vairāk

 

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests svin 160 jubileju (+ VIDEO)

Sestdien, 17. maijā, būs Ugunsdzēsēju diena. Šogad tā būs īpaša, jo Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests svin 160. jubileju. Šajā laikā mainījušās laikmeta iezīmes, valsts pārvaldes formas, kā arī tehnoloģijas un aprīkojums, taču nemainīga palikusi ugunsdzēsēju misija – pašaizliedzīgi un profesionāli glābt cilvēkus un īpašumu. Lasīt vairāk

 

Fotoradari pastiprināti kontrolēs OCTA un tehniskās apskates derīgumu 24

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, maijā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk – CSDD), īsteno informatīvo kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”. Lasīt vairāk

 

Renault 5 ir elektro auto ar odziņu, braucot gribas smaidīt un izsaka komplimentus (+ FOTO) 16

Dizains ir patiesi izdevies, visi tā elementi ir orģināli. Braucot jūtams labs komforta līmenis, neskatoties uz to, ka auto nav liels Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti