Ar elektromobili pāri visai Eiropai - Francija un Spānija 2.daļa (+ FOTO) 23

 

Foto: Jānis Ozers

Jānis Ozers | 3.jūnijs 2022 21:13

Raksta autors ir pārliecināts, ka braukt ar elektromobili "vienkārši ir labi un patīkami", turklāt tas nebūt netraucē doties arī garākos pārbraucienos.

4. diena – plānoti bija mazāk, bet sanāca virs 550 km, kas tāpat ir komforta zonā un var paspēt vēl uz vakariņu laiku nonākt galapunktā pat ar ilgāku gulēšanu, kruasānu lēnāku baudīšanu brokastīs un vēstures atkārtošanu atkārtotā robežas šķēršošanā Spānijas virzienā ar līdzīgu iemeslu kā uz Lietuvas un Polijas robežas.

Šis gan izvērtās par emocionāli un finansiāli skarbāku pasākumu, kas gan laikam maz saistīts ar elektrību, bet lietu kārtību un attieksmi. Nekad nemēģiniet iebraukt uz maksas autoceļa, nobraukt kādus pāris kilometrus, viaduktā (pēc uzlādes) apgriezties un braukt atpakaļ. Vismaz Francijā noteikti. Mēģinot samaksāt, automāts “apēd” biļeti, paziņo, ka tā nav derīga un pēc saziņas ar operatoru par aptuveni 10 km liek samaksāt 50 eiro kā par nozaudētu biļeti. Pretīga programmētāju kļūda vai vienkārši neviesmīlība un nekaunība. Tāpat nedomājiet, ka dažviet Spānijas pusē var nokļūt ātrgaitas ceļam esošā pilsētiņā tā otrā pusē, ja pat ir noeja. Jābrauc padsmit kilometri turp un atpakaļ. Ja nav vajadzīga uzlādes stacija – diez vai mēs to visu izbaudītu. Pie atkārtotās iebraukšanas Francijā, lai arī tā bija minēto apstākļu dēļ ne tuvu tik uzkrītoša kā Lietuvā, vērīgie Francijas žandarmi bija ko nelāgu iedomājušies un uzklupa zaļajam auto grupveidā. Kad nekam nevarēja “piesieties” viņi ar uzjautrinātām sejām “spēra ārā” paziņojumu – “uzrādiet vakcinācijas pases”. Franču pusē garantēti pieejamā Ionity dēļ mēs reversā iebraucām atpakaļ no Spānijas puses, kur pirms dažām dienām bija oficiāla un totāla pandēmijas brīvlaišana. Pēc žandarmu apmierinātajām sejām varēja nojaust, ka viņi cerēja uz uzvaru.

Ieraugot Latvijas QR kodu par pārslimošanu attiecīgi greznā izdrukā ar Eiropas karogu, kas jau bija sagatavota līdzīgiem “incidentiem” puiši atdeva papīrus un “notinās”, bet kārtējās minūtes tāpat atņemtas un garastāvokli šādas satikšanās neuzlabo. Jāatdzīst, ka līdzīgas blaknes ar elektromobili tomēr var atgadīties biežāk un vairāk ietekmēt plānus, nekā braucot ar parasto auto, kam nav tik būtiski ik pa laikam veikt uzlādi un veikt papildu īsceļus, lai pie šīm uzlādēm nokļūtu un tas viss noteikti “jāieceno” plānojot maršrutu un laika grafiku. 

Četras dienas mūsu mājvieta bija netālu no Barselonas. Dzīvojām mazā viesu mājā miniatūrā pilsētiņā Premià de Dalt kalna pakājē ar skatu uz Vidusjūru, kas ir dvīņu pilsētiņa Premià de Mar, kas, savukārt, atrodas ātrgaitas šosejai jūras pusē. Attālums līdz mūsu mērķa objektam – milzīgajam izstāžu kompleksam Fira Barcelona Gran Via bija tieši 31 km, ko arī mērojām pat vairākas reizes dienā. Tas aizņēma no pusstundas agros rītos līdz pat pusotrai stundai dienā, kad globālā zivju un jūras velšu industrijas izstāde svinēja savu atvēršanos. Patiesi fanīgs bija apstāklis, ka mazajā iekšpagalmā kopā ar mūsu MOKKA-e bija trīs automašīnas un tās visas bija 100% elektriskās.

Barselona neoficiāli skaitās kā Eiropas elektromobiļu galvaspilsēta un tajā it kā daļa vai pat visi likumsargi pārvietojas EV vai vismaz uzlādējamos hibrīdos, bet dzīvē atkal viss ir mazliet citādi. Elektrouzlādes punktu skaits pat pēc auto iebūvētās navigācijas liekas milzīgs, bet realitātē tās pārsvarā ir uzņēmumu vai viesnīcu jaudīgākas AC Wallbox versijas, kuru izmantošanas iespējošana ārzemniekam, kurš nerunā spāniski, visdrīzāk ir iespējama daļā lokāciju, bet tas aizņems vairāk laika nekā atrast lielāku un publiskāku DC uzlādes staciju, kuru pavisam nav daudz. Barselonā ir daudz elektrisko skūteru, elektrisko “dižskūteru” un pat motociklu (kas ir pilnīgs retums Ziemeļeiropā) un tiem tiešām ir ļoti daudz publisko uzlādes mini-staciju, kas gan ir 100% nederīgas automašīnai.

Elektriskie autobusi arī šajā pilsētā nav retums un tiem ir izveidotas savas uzlādes stacijas daļējas arkas veidā pie speciālām pieturvietām, kur pabraucot zem konstrukcijas, autobuss paceļ miniatūru pantogrāfu (kā tramvajam, trolejbusam vai elektriskajam vilcienam) un veic ātro uzlādi. Zināmas negācijas radīja saziņa ar vietējo Katalonijas pašpārvaldi. Barselonā un tās apkaimē daļēji pateicoties arī aizrautībai ar elektriskajiem spēkratiem, ir izveidota pilsētas zemo izmešu zona (Barcelona low emission zone), kas ir salīdznoši liela un nosedz arī daudzas priekšpilsētas. Sākot no pagājušā gada septembra, sods par iebraukšanu tajā ar nereģistrētu spēkratu var sastādīt no 100 līdz pat 1803 EUR, kas nav maza summa, it īpaši, ja nav zināms, kā tiek vērtēts pārkāpums. Mūsu valstī izdotie elektromobiļu numuri ar “čipiem” te neskaitās un nav nolasāmi, lai gan kam tie radīti, ja ne Eiropai. Tas gan ir cits temats un skaidri redzams, ka Eiropā ar šiem numuriem ir pilnīgs “bardaks”. Svarīgi zināt, ka jāreģistrējas šajā sistēmā ir visiem, laikam pat velomobiļiem, atšķiras tikai biļetes cena. Esam reģistrējuši mašīnas šādās sistēmās, bieži no viedtālruņa un viesnīcas, nebija pārsteigums, ka sistēma, maigi izsakoties, ir nedraudzīga un procesa vidū pāriet uz lokālo valodu.

Jāpiebilst, ka Katalonijā lokālā valoda nav spāņu valoda. Elektriskā MOKKA-e tika novērtēta par 7 EUR uz nedēļu, tika atsūtīts pat kaut kāds izdrukājams svītru kods, kas aizdomīgi izskatījās pēc ielīmējama vējstiklā ar “skoču” (atšķirībā no elegantās Šveices ātrgaitas ceļu izmantošanas uzlīmes, kuras iegāde arī šoreiz notika ne bez starpgadījumiem, jo naktī Šveices pilsoņi guļ nevis dauzās apkārt pa pasauli kā latvieši), bet tad pēc dienas atnāca e-pasts, ka Katalāņi pateicas par profila izveidi, par auto reģistrāciju, par pārskaitītajiem 7 EUR, bet viņu procedūra ir tāda, ka šīs atļaujas izsniegšana tiek izskatīta 20 dienas. Kāda starpība – darba vai kalendārās, jo mēs tad jau sen brauksim pa Rīgas ielām. Jāpiebilst, ka jāievada viņu sistēmā bija neiedomājams daudzums sensitīvas informācijas, ieskenētas auto tehniskās pases abas puses, ieskenēta ID karte, jāsniedz dati par auto iegādes laiku un vēl visāda cita visdrīzāk mārketingā vai paranoidālās neatkarības cīņas darbībās izmantojama informācija, kurai kopumā nav tieša ietekme uz vides kaitējuma novēršanu. Nesatraucāmies, jo paredzēts uzturēties bija privātā pansijā un tur taču ir vietējie, kas visu sakārtos. Atkal Nope! Acu blisināšana, nekā nezināšana un tad zvani uz vietējām institūcijām, kas visas mūsu Katalāņu namamāti pasūtija doties tālās jūrās uz Čūsku salas piekrasti pie nāriņām, kur nesen aizdevās Krievijas kara kuģis. Pī... ar daudz zvaigznītēm. Nekā personīga un nekā politiska, bet pēc vēl vairākiem īpatnējiem sociāli ekonomiskās darbības “varoņdarbiem” jau izstādes sakarā mēs jūtamies lepni, ka mūsu vietējā valdība un Rīgas pašvaldība nebūt nav dažādu bezjēdzību čempioni plašajā Eiropas Savienībā.

Tālāk būtu jāseko vēl dažiem politiskas nokrāsas vēstījumiem, bet tā kā šis rakstu darbs varētu būt arī publisks – no tā atturēsimies. Jāpiebilst, ka katrs pats var iztēloties novēlējumus, kādus var izteikt pēc auto iekrautās kravas pārvietošanas ar rokām kopējā nostaigātā attālumā ~7 km pēc iPhone, ja vismaz divas dienas jau iepriekš ir izdarīts viss, lai šāds izklaides pasākums nenotiktu. Izstādes mēs iekārtojam 25+ gadus un esam būvējuši stendus praktiski visās lielākajās Vācijas hallēs, ekskluzīvajā Palexpo hallē Šveicē, kur arī ir savdabīgi nosacījumi, Francijā, Lielbritānijā, Polijā kā arī ASV, Izraēlā, AAE un citur, bet Katalāņi pārspēja visus ar iekšējās kārtības organizēšanu īpaši savdabīgā garšā. Vēl jāpiebilst, ka Spānijā pēc pandēmijas ir ļoti pasliktinājusies kriminogēnā situācija, ekonomikā vērojams pagrimums un tas viss var ietekmēt brīvbrīžu baudīšanu citādi populārajos galamērķos Ibērijas pussalā.

Uzlādēt auto braucām uz tuvējo lielāko pilsētu Mataró, kurā bija uzlādes stacija, kas akceptēja mūsu kontaktkarti. Tā bija izvietota degvielas uzpildes stacijā, kas, savukārt apvienota ar pašapkalpošanās auto mazgātuvi, kuras sniegums bija aptuveni divas reizes kvalitatīvāks par jebkuru līdzīga profila vietu Rīgā un vēl arī vismaz divas reizes lētāks. Auto varēja iegūt spožu par 2 EUR, bet par 4 EUR aiz sākotnējās nezināšanas jau bija grūti izdomāt ko vēl var paveikt ar vismaz +60 grādu augstspiediena strūklu un jauki smaržojošo ķīmiju 12 minūšu laikā. Tātad kaut kas arī pozitīvs!

9. diena, kurā bija daudz jauku plānu – vienīgā, kas varētu līdzināties normālam izbraucienam ar auto pa skaistām vietām. 680 km – vēl pilnīgi normāls e-attālums. Startējām ap pieciem no rīta, auto tika uzkrauts iepriekšējā vakarā un līdzi bija saimnieces sarūpētās brokastis un kafija termosos. Tā kā bija paredzēts izbraukt pa kalniem un vēl Francijā viesoties pie draugiem – bijām plānojuši maršrutu mazliet vairāk un rūpīgāk. Uzreiz jāsaka, ka elektrodraudzīga Spānija tāpat kā Polija ir tikai pilsētās, jo tālākie pārbraucieni pa šosejām ir praktiski bez jebkādas iespējas uzlādēt elektromobili. Labi ka mājā bija vietējais Wallbox, lai gan ar CHAdeMO nevis CCS konektoru, bet ar papildu it kā parasto 220V izvadu, kas nāca tieši no kastes un lādēja ātrāk nekā sienas 220V rozetes Latvijā vai dažās viesnīcās pa ceļam. Šī arī ir būtiska nianse, ja viesnīca vai pansija jums saka, ka tai ir Wallbox – palūdziet, lai atsūta foto, jo viesiem paredzētais Wallbox var nederēt jūsu auto vai par to var tikt uzskatīts no pažobeles izvilkts 3 fāzu 380V kabelis ar lielo sarkano rūpniecisko rozeti, kurai 90% gadījumu jums nebūs vada vai īpašā lādētāja. Izbraucām ar 100% uzlādi kā no Čiekurkalna. Tas izglāba dienu.

Plāns brokastīm un pirmajai ātrajai uzlādei bija pilsētā Manresa, kas atrodas aptuveni pusceļā no Barselonas virzienā uz kalnu pāreju uz Franciju pie Andoras. Pēc mūsu lietotās aplikācijas tur bija jābūt trijām stacijām, pēc PlugShare – veselām piecām. Drošs virziens. Tādēļ netaupot elektroenerģiju izbaudījām “garšīgos” maksas ceļa līkumus ceļoties kalnā gar pretējo pusi Abadia de Montserrat, kur bijām bijuši senākās vizītēs Spānijā ar auto. Pirmais pārsteigums iebraucot Manresa bija, ka nevienu no uzlādes stacijām nevarējām atrast nedz pēc adreses, nedz pēc aplikācijas vai pat Waze. Pamanījām AC uzlādi, kur kāds jau gulēja mašīnā, bet tā kā tā nebija atzīmēta aplikācijā kā mūsu RFID karti atbalstoša, turpinājām meklējumus, jo parasti nobīdes jau nav kilometros. Pirmā, ko atradām – pēc kartes pavicināšanas uz ekrāna izspīdināja daudzsološo Fuera de servicio. Disculpe las molestias! Var arī neatvainoties, tāpat skaidrs, ka kaste “noķīlējusi” jau pēc pārsvītrotās piktogrammas. OK. Pēc pāris minūtēm atradām Iberdrola staciju, kura arī bija primārais mērķis un PlugShare aplikācijā ir skaista tās bilde, kas datēta ar 2020. gada 17. februāri.

Neticam savām acīm – stacija ir, tikai kabeļu vietā tukši caurumi un laikam jau arī tikpat tukšs kastes “vēderiņš”. Lielisks izvēles trio – meklēt pa ceļam pamanīto lēno AC ar nezināmu izcelsmi vai braukt atpakaļ uz Barselonu vai tomēr riskēt braukt kalnos uz vienīgo it kā mums derīgo tur uzrādīto Iberdrola. Varam garantēt, ka stāvot pie skaisti aplīmēta, kaut cik tīra, bet totāli izdemolēta uzlādes skapja pieņemt lēmumu vairs nav tik vienkārši. Braucam meklēt lēno AC, jo brokastu laiks jau sen pagājis un vienkārši gribas ēst. SEAT vēl pie tā stāv. Par laimi tur ir vairākas kolonnas, bet, protams, tikai ar savu vadu. Izkrāmejam to ārā no rūpīgi sapakotā bagāžas nodalījuma un trīcošām rokām liekam karti pie aparāta. Banzai – tas to atpazīst, lai gan aplikācijā vispār neeksistē. Uzlāde var sākties. Atklājas arī blakne – tāpat kā ABB ražotā biroja Wallbox mūsu pašu pagalmā, kaste ir niķīga un atverot auto durvis katru otro reizi nomet uzlādes procesu un autorizācija jāsāk no jauna, bet viss strādā. 

Slow food – good food. Izbaudām brokastis lēnām un nesteidzoties, izlemjot, ka riskēsim turpināt ceļu kalnos ar 80% un negaidīsim pavisam lēno posmu. Tuvumā ir municipālās policijas iecirknis un mēs varam vērot kā ekipāžas dodas cīņā par drošību Manresa pilsētā un cik no viņiem brauc ar vai bez maskām. Laikam tās, kurās normāli pārinieki – bez maskām, tie, kas ķīvējas – ar maskām. Valsts pārvaldei, iespējams, tomēr nebija notikusi brīvlaišana. Viņi, savukārt, neatrāva skatus no mūsu zilā numura, kas kopā ar koši zaļo un visdrīzāk vēl nekad neredzēto auto modeli piesaistīja nedalītu uzmanību, bet tautas kalpiem visdrīzāk bija strikts dienas grafiks un neviens nesāka izklaidi, lai noskaidrotu kas mēs tādi un no kurienes. Nākošā pietura pirms kalnu pārejas atrodas ļoti gleznainā pilsētiņā – Bellver de Cerdanya.

Lasi vēli iAuto:

 
Visi komentāri
 
Motorolers 1.jūnijs 2022 13:11
29 1 Atbildēt

Izlasot šo, nafig nekur negribu braukt ar elektro auto, nervi beigti, tas nav ceļojums, bet gemorojs!

msh 4.jūnijs 2022 1:00
1 0 Atbildēt

Tu vienkārši neko nesaproti no romantikas...

Znatoks 5.jūnijs 2022 17:26
0 4 Atbildēt

23 bomāri nolaikojuši

hi! 6.jūnijs 2022 12:04
0 0 Atbildēt

Un 24ais saskaitīja pirmos 23

:-) 1.jūnijs 2022 13:19
12 2 Atbildēt

Īsumā, murgs, nekas vairāk! E auto, pašlaik, tikai un vienīgi pilsēta/piepilsēta. 4 dienas, līdz Barselonai, šausmas! Par zaļumu arī puspatiesība, jo netiek atspoguļots produkta "pilns dzīves cikls", jeb "Foot print", kas, diemžēl atstāj lielāku ietekmi uz vidi nekā iekšdedzes auto.

Krotow 5.jūnijs 2022 23:53
3 0 Atbildēt

Uz Barselonu labāk lidot. Un auto nomāt uz vietas.

Jptvm 1.jūnijs 2022 13:26
16 2 Atbildēt

Noteikti neatbalstu šādu māžošanos - jāties ar auto pāri puseiropai! Priekš kam?!? Aizlido vai aizbrauc ar vilcienu, un uz vietas jau īrē auto. Kāpēc sava kaste ir jādzen cauri vairākām valstīm? Pseidoekoloģija un pekstiņi ir tie jūsu e-auto garajām distancēm. Piepilsēta ir E-auto stihija - vismaz pagaidām, bet cerams ka tā arī paliks.

nja 1.jūnijs 2022 14:58
3 1 Atbildēt

Citiem patīk ar auto apskatīt vairākas valstis, nebūt atkarīgiem no nekādiem laikiem.

anonimikis 1.jūnijs 2022 15:50
11 2 Atbildēt

Muļķības. Braucot ar auto Tu esi atkarīgs no čupas visādu ierobežojumu. Tie vienkārši ir savādāki, kā lidojot vai pārvietojoties ar vilcienu (pa Eiropu).

Joekid 6.jūnijs 2022 11:25
0 0 Atbildēt

Tad, kad ir 3+ bērni, kuriem katram vajag bērnu sēdeklīšus, nereti tā ir vienīgā iespēja. Sēdies prāmi, uz Vāciju un tad tālāk pa Eiropu. Divi pieaugušie, piekrītu, ērtāk lidot un īrēt.

Krotow 1.jūnijs 2022 18:06
8 0 Atbildēt

Sausais atlikums - baigā je*ļa. Vienkāršāk būtu lidot uz Barselonu pa tiešo un nomāt auto tur.

aigi 4.jūnijs 2022 6:19
2 2 Atbildēt

Ja ir plāns bez steigas ceļot kāpēc nē. Ja ir plāns max ilgi uzturēties vienā vietā, tad lidojums+EV īre. EV ir lielisks Baltijas/Skandināvijas mērogam.

WALA 4.jūnijs 2022 6:42
1 0 Atbildēt

Es teiktu, ka Skandināvijas gadījumam jau vairs īsti ne, jo piem. Stokholma līdz Lundai ir ~600 km, kas jau ir neērti ja vien tiešām nav daudz lieka laika ...

650 5.jūnijs 2022 0:40
2 1 Atbildēt

Kādu vēl nafiGam automašīnu iznomāt.Priekš kam.Nunahu jam.Velosipēdu lai nomā.Rezerves zeķes vienā kabatā,apakš bikses kājās un bērnu uz muguras ar schotču lai pietin. Autošāre tikai ārkārtas gad., un pa (sākot no) 59centi/minūtē. Ārzeminiekiem ar 206% uzcenojumu.Kā nupat pie eurobiedriem ungagāriem.Jā.

Vispār kāda braukšana var būt, ja reku jaunaiss baku (nejaukt ar Baku) vaksācijass birojs drīz jau vērsies vērsim pie ragiem.. Dusmīgie pērtiķi drīz jau sanāks uz 1mo stāvsēdi.Jā.

Jācer,ka jau visdrīzākajājā laikā tiks atcelti jebkuri degvielu patērējošie, akselerējošie un/vai riepas dildējošie sportiski izklaidējošie massu pasākumi. Nerunājot par troksni/radošajiem.Jā.

Un reku,paskat, uz rīgas Rātes pārziņā esošās Uļmana g*ves ekopassākumi iet vaļā ne pa jokakam..Neskaitot eko nano ūdensbasseinu līkumā pie Viršiem, tepat reku iepretim pašai Spiccei un visvis zaļākajam 600/gab gadā lietoto gibrīdu tirgotāja tiešā tuvumā uz Zaļās ($adales) joslas ir jo lekni sazēlis jau pusmetrīgs ekozaļais Zālājājs un tur stabili iesakakaņojušos savvaļas Mārrutku krūmu vidējais augstums šonedēļ krietni pārsniedzis (plānoto) 1 (vienu) metru..

Bet (elektrisko) Pļāvēju kā nav tā nav.Drošvien visi izbraukuši/uzlādēties kādā Barcelonā.Jā..

ps,- atvainojosun izsaku nožēlu par to, ka sanāca tik īsi,pavirši un/vai nepietiekoši detalizēti.Jā.

999 5.jūnijs 2022 10:45
1 1 Atbildēt

Nu traki, nu. Cilvēks galīgi iet postā.

650 5.jūnijs 2022 23:28
0 1 Atbildēt

Acīmsaredzamais nenoticamais.Šodien (ceļā/uz eiropejiskās kiberpilsētas statusu) Rīgas pislētas izpildu komiteja bij nor'īkojusi Pļāvēju (1gab),kurš bij veiksmīgi izPļāvis metrīgo mārrutku krūmājā pie tirdzn centra Spicce iespaidīgu Stigu.

Cerams, ka tuvākās Nedēļas laikā tas Pļāvējs sadūšosies aizbraukt arī līdz slavenajai Upsgrivass ielas gājēju pārejai, kura kāreiz savieno Mārupi ar ār- un viņ- Pasauli.Jā.

Kamēr "zaļajā zonā" kupli sazēlušie Mārrrutku krūmi nav pārsniegušii vidējā pārejas škērsotāja auguma garumu.Šobrīd ir aptuveni tikai kkur tā līdz nabai/pupiem, tāpēc (mums) Laika vēl ir gana.Da *uja, tāteikt.Jā.

Krotow 5.jūnijs 2022 23:54
0 0 Atbildēt

Kas tev liedz iet viņam palīgā un nopļaut pareizi?

650 6.jūnijs 2022 1:47
0 2 Atbildēt

Jā.Bet tu aizbrauc passkaties uz šiem metrīgajiem mārrutku krūmiem- iespējams, pareizāks priekšstats radīsies par inženier technisko progressu.AssOciācijas ar Zaļo Barcelonu, tāteikt.

Tas drošvien ir kārtējais Ukakašakova mantojums- kādai ir jāizskatās mūsdienu eko euro Galvasspilsētai.Sakoptai un ar skaidri sasskatāmu Saimnieka Pirkstu.Vidējo.Jā.

Hrens 6.jūnijs 2022 9:24
1 0 Atbildēt

Un kas tev ir pret mārrutkiem? Tev arī būtu jālieto pārtikā. Varbūt izdzītu cērmes, kas tevi nomoka.

650 6.jūnijs 2022 10:55
0 1 Atbildēt

Man "ir" pret Lohiem.Kuri kāri tver apgūšanass darboņu ziņojumus/par, ka visapkārt pillā sparā notiek visas valsts elektrifikakācija un galvas/pilsētas sakakārtošana atbilstoši jaunākās paaudzes euromodei.Kā Barcelonā.Jā.

Kurzemes virziena iebraucēji un lidostas augstViesi var būt Lepni.1mais iespaids ir grandiozs.Uz pašas vismaģistrālākās ielas (un bīstamas gājēju pārejas tiešā tuvumā) šosezon nav pļauta pusmetrīgā zāle un rēgojas desmitiem metrīgu Mārrutku krūmu.Plānveida opperācija galvasspilsētas pārveidošanā par publisko Atteju veiksmīgi turpinās.Lohi gavilē.Jā.

Eu 6.jūnijs 2022 11:05
1 0 Atbildēt

Nu nav arī vajadzīgs pļaut zāli tiklīdz tā izlien no zemes. Rīgā diemžēl iegājies zāli pļaut līdz saknei, noskujot zemi pliku kā maukas pežu. Ja lietus nav 3 dienas un ir karsts laiks, kūsas rugāji nodzeltē un ir baiss skats, un putekļi iet pa gaisu. Tev patīk šādas nejēdzībAss?

650 6.jūnijs 2022 11:29
0 0 Atbildēt

Man "patīk" šis te (diplomēti profesiOnālo specĀlistu vadībā cieti ievadītais) sabiedrībass izglītošanās process.

Par zāles pļaušanu (sat drošību,assfalta stāvokli,sab kārt

ību un/vai morāli,etc urtt) drīkst izteikties TIKAI personas ar adbilstošu iz-glītību un/vai ie-nākumu līmeni.

Prottams, ka pār- un aiz- gājājēju pārejass tuvumā ar zāli jokot nedrīkst- tai tur ir jābūt (vismaz) līdz pim...

Sasstrēgumā sēdošajiem Lohiem no vienas puses jaunākais zamzung-a ekrāns ar vistupāko reklāmu, un no otras puses botānikass kursi.

Šie ekoZaļie rīgAss hrenMārrutki tur ir brīvi sassniedzami katram (loham),- vienkārši atskrūvējiet logu un/vai nolokiet spoguli.. rīga Dimd..

pim pim pim, rim cim cim, trādi rīdi rall all lā...

Harijs 6.jūnijs 2022 18:31
2 1 Atbildēt

Elektro grabaža ,var tikai "paspīdēt",redziet man ir elektro grausts. Savā laikā bija tas grausts; tesla 75 D,nobraucu kādus 6 mēnešus,pa pilsētu nav slikti,bet ārpus pilsētas nekas labs; skaļa ,izolācija +0 līmenī un elektro patēriņš zūd trakā tempā. Ja no ritus rāda,ka var nobraukt 380 km,tad īstenībā ārpus pilsētas labi ,ka kādus 200 km izvilksi. Sanāk ,ka nav nekādas naudas ekonomijas,bet ir tikai gimarojs un uz 100 km sanāk savi 10-12 eur. Tā kā lai tupeņi brauc ar tiem e-lūžņiem.Acis visu laiku uz spidometru;cik ,tad vel es varu nobraukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti