Tad jau sanāk ka Amurikāņi ir no RVR nospieduši rasējumu
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tad jau sanāk ka Amurikāņi ir no RVR nospieduši rasējumu
mazliet offtopiks...
Nu ko SC šodien grib iesaldēt pēdējo un pašu svarīgāko lietu, kas ļautu Dienvidtiltam būt patiešām noderīgam ari pašiem rīdziniekiem...
Toties visur citur populistiski škiesties ar naudu - bez problēmām...
Beidzot Ari jaunos tramvajus vajadzētu iesaldēt lai nebojājas
Onslow rakstīja: Jaunā Kuldīgas autoosta:
photo2.poga.lv/...
Atgriežoties nedaudz pie citas tēmas:
Atjaunos Kuldīgas – Alsungas mazbānīti, bet tikai virtuāli. VIDEO
Bet, jāsaka, ka čehi ir malači - Tatras T3 saražojuši kopā vairāk nekā 14 000 gab. Vai tik tas nav pasaules rekords tramvaja modelim ? Bet jāatdzīst, ka modelis tiešām ir ļoti izdevies, ar ļoti patīkamu , skatāmu dizainu. Īpaši jau vagona priekša. Ne velti vietējie dizaineri ir atzinuši, ka šis tramvaja modelis ļoti piestāv Rīgas pilsētai un arī veido tās tēlu..../tādu atziņu reiz izlasīju vietējos medijos/. Vairums citu jauno modeļu atgādina kantainas metāla kastes. Protams, Rīgas jaunais tramvajs TR-15 arī ir glīts, bet pie tā modernā izskata vēl jāpierod. BET, arī vecos vagonus nedrīkst aizmirst. Noteikti ir jāatjauno arī jau iesāktais MTV-82, arī zilo daugavpilieti RVR -7 vajadzētu savest kārtībā. Tad, svinīgos pasākumos un Rīgas svētkos, varētu tos arī palaist ielās. Jaunā paaudze nedrīkst aaizmirst, ar kādiem vagoniem kādreiz vizinājās viņu senči.
IkdienasViesis rakstīja: Jaunā paaudze nedrīkst aaizmirst, ar kādiem vagoniem kādreiz vizinājās viņu senči.
Nu... Skaisti jau izklausās. Bet tad jau mums ir daudz ko atcerēties, ne tikai tramavaji. Turpinot domu - būtu jau jauki vasarsvētkos izbraukt ar zirgu tramvaju. Ziemassvētkos Doma laukumā nokaut kādu cūciņu un uzcept turpat ugunskurā svaigas aknas. Un lieldienās pie Brīvības pieminekļa publiski nopērt kādu zaglēnu.
Ir neskaitāmas lietas, ko jaunajai paaudzei vajadzētu atcerēties... Tikai neaizmirsti, ka pats esi "jaunā paaudze" salīdzinājumā ar vēl vecāku un esi aizmirsis daudz! Kur tieši piedāvā novilkt robežu, aiz kuras "vecās" lietas ir nepieļaujamas vai neadekvāti dārgas?
Seene rakstīja:
Nu... Skaisti jau izklausās. Bet tad jau mums ir daudz ko atcerēties, ne tikai tramavaji. Turpinot domu - būtu jau jauki vasarsvētkos izbraukt ar zirgu tramvaju. Ziemassvētkos Doma laukumā nokaut kādu cūciņu un uzcept turpat ugunskurā svaigas aknas. Un lieldienās pie Brīvības pieminekļa publiski nopērt kādu zaglēnu.
Ir neskaitāmas lietas, ko jaunajai paaudzei vajadzētu atcerēties... Tikai neaizmirsti, ka pats esi "jaunā paaudze" salīdzinājumā ar vēl vecāku un esi aizmirsis
daudz! Kur tieši piedāvā novilkt robežu, aiz kuras "vecās" lietas ir nepieļaujamas vai neadekvāti dārgas?
Vēsture vispār ir "luksus", taču arī savus vecvecākus utml. ja tie ir dzīvi mēs taču neskrienam rakt zemē, vai arī ar ragaviņām uz mežu ...
WALA rakstīja:
Seene rakstīja:
Nu... Skaisti jau izklausās. Bet tad jau mums ir daudz ko atcerēties, ne tikai tramavaji. Turpinot domu - būtu jau jauki vasarsvētkos izbraukt ar zirgu tramvaju. Ziemassvētkos Doma laukumā nokaut kādu cūciņu un uzcept turpat ugunskurā svaigas aknas. Un lieldienās pie Brīvības pieminekļa publiski nopērt kādu zaglēnu.
Ir neskaitāmas lietas, ko jaunajai paaudzei vajadzētu atcerēties... Tikai neaizmirsti, ka pats esi "jaunā paaudze" salīdzinājumā ar vēl vecāku un esi aizmirsis
daudz! Kur tieši piedāvā novilkt robežu, aiz kuras "vecās" lietas ir nepieļaujamas vai neadekvāti dārgas?
Vēsture vispār ir "luksus", taču arī savus vecvecākus utml. ja tie ir dzīvi mēs taču neskrienam rakt zemē, vai arī ar ragaviņām uz mežu ...
Hmm... Kāpēc dzīvi? Neadekvāts salīdzinājums. Restaurēts vagons būtu salīdzināms ar mūmiju. Pēdējā man zināmā saucās Ļeņins. Rindu bija slinkums izstāvēt.
Šajā konkrētajā gadījumā domāju, ka izmaksas, kas būtu neieciešamas šada vēstures atgādinājuma uztruēšanai, noteikti nebūtu adekvātas mūsu labklājībai un vēstures faktu svarīgumam. Varu tev nosaukt virkni lietu, ko vajadzētu atcerēties daudz vairāk un kuru uzturēšanai pietiktu ar entuziasmu, nevis nodokļu maksātāju naudu.
IkdienasViesis rakstīja: Bet, jāsaka, ka čehi ir malači - Tatras T3 saražojuši kopā vairāk nekā 14 000 gab. Vai tik tas nav pasaules rekords tramvaja modelim ?
Nē, absolūtais līderis ir Padomijas KTM-5. 14 369 gab
Jāsaka, pabriesmīgs izstrādājums ar sāniski atbīdāmām viengabala durvīm, kuras sitas kā veco dzelzs miskastu vāki. Vēl pilna Krievija, Ukraina, Baltkrievija ar tādiem. Arī mūsu Dē-pilē kādi 10 tādi gabali braukā.
IkdienasViesis rakstīja: Bet, jāsaka, ka čehi ir malači - Tatras T3 saražojuši Bet jāatdzīst, ka modelis tiešām ir ļoti izdevies, ar ļoti patīkamu , skatāmu dizainu. Īpaši jau vagona priekša.
Jā, T3 tiešām pēc daudzu viedokļa labi iederas jebkurā pilsētvidē.
Savukārt par vienu no briesmīgākajiem dizaina ziņā daudzi uzskata Sanktpēterburgā būvētos un tur pat braucošos LM-68M un LVS-86 tipa vagonus.
LVS-86
salons...
Seene rakstīja:
Hmm... Kāpēc dzīvi? Neadekvāts salīdzinājums. Restaurēts vagons būtu salīdzināms ar mūmiju. Pēdējā man zināmā saucās Ļeņins. Rindu bija slinkums izstāvēt.
Šajā konkrētajā gadījumā domāju, ka izmaksas, kas būtu neieciešamas šada vēstures atgādinājuma uztruēšanai, noteikti nebūtu adekvātas mūsu labklājībai un vēstures faktu svarīgumam. Varu tev nosaukt virkni lietu, ko vajadzētu atcerēties daudz vairāk un kuru uzturēšanai pietiktu ar entuziasmu, nevis nodokļu maksātāju naudu.
NU es vilku uz to ka ir lietas kuras nav sabirušas t.i. pārvērtušās par putekļiem, un kamēr tas tā ir šādas lietas vienkārši vajag nolikt droša vietā, un ar laiku atradīsies gan kādam laiks, gan interese, gan nauda.
Par vecīšiem salīdzinājums bija arī tādēļ, ka mēs tā vai citādi tos uzturam, vai nu ar nodokļu palīdzību, vai arī pa tiešo dodot naudu rūpējoties utml. Respektīvi pr dažām lietām nauda ir jāizdod vienkārši tādēļ ka tā vajag, pat ja tas šķiet nepraktiski.
IkdienasViesis rakstīja: BET, arī vecos vagonus nedrīkst aizmirst. Noteikti ir jāatjauno arī jau iesāktais MTV-82, arī zilo daugavpilieti RVR -7 vajadzētu savest kārtībā. Tad, svinīgos pasākumos un Rīgas svētkos, varētu tos arī palaist ielās. Jaunā paaudze nedrīkst aaizmirst, ar kādiem vagoniem kādreiz vizinājās viņu senči.
Atvainojiet, bet manuprāt tie ir mazohistiska padomju pensionāra sentimentāli murgi!
Viss plūst un mainās, un vēsturei ir vieta atmiņās (grāmatās/muzejos/citos datu nesējos). Bet jādzīvo ir tagadnē, šodien!
sarashkins rakstīja:
Atvainojiet, bet manuprāt tie ir mazohistiska padomju pensionāra sentimentāli murgi!
Lai cik tas dīvaini nebūtu, bet tehnikas muzeji bij. Padsavienībā nav izplatīti un iecienīti. Ko gan nevar teikt par Eiropu. Katrā sevis cienošā pilsētā ir kāds tehnikas muzejs. Mums tuvākie ir Helsinkos un Stokholmā, kur dažāda veida pilsētas satiksmes tehnika ir lielā klāstā, turklāt lielākoties visa ir braucošā kārtībā.
Stokholma: sparvagsmuseet.sl.se/...
Viss plūst un mainās, un vēsturei ir vieta atmiņās (grāmatās/muzejos/citos datu nesējos). Bet jādzīvo ir tagadnē, šodien!
Nu ja, par muzeju jau arī ir runa.
Manuprāt tas nav nekas slikts, ka kādi pāris retro varianti būs arī pie mums. To uzturēšana nekādu lielo naudu neprasa un pareizi organizējot ar to izmantošanu sevi tie pilnībā varētu apmaksāt.
Mežciemā ir retro auto muzejs. Vai tad tas kādam maisa?
Ir mums dzelzceļa muzejs, bet tā tehnika nekur nekust. Atļaušos apšaubīt, ka uzturēšana braukšanas kārtībā neko daudz nemaksā - papildus tehnikas regulārai apkopei, pārbaudei vēl jāuztur vadītāju štats, kas tādus prastu vadīt, vēl arī ir apšaubāms šo aizvēsturisko verķu drošības līmenis.
Helsinku trambaju muzejs bija ciet, kad tur viesojos, toties apskatīju muzeju, kur bija izstādīta 2. pas. kara tehnika- iesaku!
Bams rakstīja:
Mežciemā ir retro auto muzejs. Vai tad tas kādam maisa?
Muzejs ir lieliska lieta. Bet tas ĻOTI atšķiras no pilnībā restaurētas un satiksmē piedalīties gatavas tehnikas kolekcijas.
Seene rakstīja:
Bams rakstīja:
Mežciemā ir retro auto muzejs. Vai tad tas kādam maisa?
Muzejs ir lieliska lieta. Bet tas ĻOTI atšķiras no pilnībā restaurētas un satiksmē piedalīties gatavas tehnikas kolekcijas.
Pasaule ir pilna ar "trakiem" cilvēkiem kas idejas vārdā daudzas labas lietas izdara, Motormuzejā arī atrodas auto no cilvēku privātkolekcijām un tie prasti ir labā darba kārtībā !!!
Paskatoties no citas puses, ja vien inženierzinātnes pie mums būtu populāras, tad jaunie cilvēki kuru nākotnes profesijas būtu saistītas ar konkrēto nozari ļoti daudz varētu iegūt praktisku zināšanu līdzdarbojoties šīs vēstures uzturēšanā.
WALA rakstīja:
Seene rakstīja:
Bams rakstīja:
Mežciemā ir retro auto muzejs. Vai tad tas kādam maisa?
Muzejs ir lieliska lieta. Bet tas ĻOTI atšķiras no pilnībā restaurētas un satiksmē piedalīties gatavas tehnikas kolekcijas.
Pasaule ir pilna ar "trakiem" cilvēkiem kas idejas vārdā daudzas labas lietas izdara, Motormuzejā arī atrodas auto no cilvēku privātkolekcijām un tie prasti ir labā darba kārtībā !!!
Paskatoties no citas puses, ja vien inženierzinātnes pie mums būtu populāras, tad jaunie cilvēki kuru nākotnes profesijas būtu saistītas ar konkrēto nozari ļoti daudz varētu iegūt praktisku zināšanu līdzdarbojoties šīs vēstures uzturēšanā.
Gribētu redzēt to cilvēku, kas ar saviem līdzekļiem un spēkiem uzturēs darba kārtībā tramvaja vagonu. Painteresējies kādreiz, cik izmaksā retro auto. Un tad apmēram saliec šīs izmaksas proporcionāli jauna auto un jauna tramvaja cenai.
Par praktiskajām zināšanām vēstures uzturēšanā... Diez ko daudz nenoderēs pie tempiem, kādos pašlaik attīstās tehnoloģijas. Es savu profesionālo zināšanu pamatus apguvu, iepazīstoties ar БК-0010. Un nav ne mazāko ilūziju, ka tas jebkādā veidā varētu ieinteresēt mūsdienu jaunatni. Pat kā muzeja eksponāts ne...
Seene rakstīja: Es savu profesionālo zināšanu pamatus apguvu, iepazīstoties ar БК-0010. Un nav ne mazāko ilūziju, ka tas jebkādā veidā varētu ieinteresēt mūsdienu jaunatni. Pat kā muzeja eksponāts ne...
Jā, jaunatni diez vai, bet līdzīgu sentimentālu jūtu dēļ pieļauju tā lietošanu vismaz emulatora formā, neesmu interesējies vai konkrētais ir pieejams, bet vismaz visādi komodores un zēiks spektrumi ir gan!
Pie mājas jau ilgāku laiku stāv vecais ģimenes auto, kas 90.-to sākumā bija pirmais ģimenes rietumu auto, bet, racionāli domājot, neesmu tik bagāts, lai ieguldītu tā atjaunošanā laiku un naudu, turklāt arī marka/modelis ir nekas sevišķs. Domāju, tas pats attiecībā uz tiem tramvajiem. Bagātās valstis var darīt kā grib, mums ir tikai iespēja gūt papildus ienākumus no metāllūžņu eksporta.
Seene rakstīja:
Gribētu redzēt to cilvēku, kas ar saviem līdzekļiem un spēkiem uzturēs darba kārtībā tramvaja vagonu. Painteresējies kādreiz, cik izmaksā retro auto. Un tad apmēram saliec šīs izmaksas proporcionāli jauna auto un jauna tramvaja cenai.
Par praktiskajām zināšanām vēstures uzturēšanā... Diez ko daudz nenoderēs pie tempiem, kādos pašlaik attīstās tehnoloģijas. Es savu profesionālo zināšanu pamatus apguvu, iepazīstoties ar БК-0010. Un nav ne mazāko ilūziju, ka tas jebkādā veidā varētu ieinteresēt mūsdienu jaunatni. Pat kā muzeja eksponāts ne...
Ir atšķirība vai tas tramvajs vai retro auto ir plezīra braucieniem vai satiksmes pārvadājumiem - tur arī lielākās uzturēšanas izmaksu starpības.
Ir zināmi neretro un retro auto kas pa gadu savāc labi ja 1000 km, un vienīgais ieguldījums ir jaunu riepu iegāde, eļļas maiņa utml. lietas. Jautājums ir par uzglabāšanas un lietošanas apstākļiem.
Domāju, ka retro tramvaja izmantošanai ir pie mums ir un būs daudz iespēju. Rīgai, tiešām reali pietiktu ar kādiem pieciem vagoniem, Viens retro tramvajs 1900.gada jau ir, vēl klāt varētu pievienot MTV-82, RVR-7 un saglabāt kādu pārīti veco tatru T-3. Tad jau arī pietiks. Nākotnē RS kādā no depo teritorijām varētu atvēlēt nelielu angariņu, kas kalpotu kā tramvaju muzejs. Tur varētu šos retro tramvajus, klāt vēl pielikt kādu vizualo ekspoziciju ar bildēm un video materialiem. Nedomāju, ka tas prasītu daudz izdevumu - kādas pāris tehniskas apkopes gadā tehnikai un alga pāris darbiniekiem. Pilnīgi droši, ka apmeklētāju netrūktu - rietumu tūristiem tādas lietiņas ļoti patīk. Iznāktu pat peļņa. Savulaik pats biju Peterburgas tramvaju muzejā, pavēroju ārzemniekus tur - to bija ka biezs, viņi ar saviem foto aparatiem pat palien zem vagona un bildē veco tramvaju riteņus un apšuvuma kniedes...Interese ir un būs. Protams, dažkārt tos tramvajus var arī palaist ielās - pasūtījuma komercbraucienos un svētku reizēs. Arī mana kolēģe 50.gadu jubileju svinēja vecajā RETRO vagoniņā - bija jauks brauciens līdz Mežaparkam un atpakaļ: ar šmigu, pīrādziņiem un labu noskaņojumu. Lielākām kompanijām noderētu lielāki vagoni. Nebrīnītos, ka drīz vien varētu parādīties gribētāji savu jubileju atzīmēt svinības rīkojot arī JAUNAJĀ tramvajā.
IkdienasViesis rakstīja: Nebrīnītos, ka drīz vien varētu parādīties gribētāji savu jubileju atzīmēt svinības rīkojot arī JAUNAJĀ tramvajā.
Akdies, vai tiešām tik daudzi bērnībā tramvajā galvu durvīs saspieduši?
Lai gan- ja lej šmigu pa freju, gan jau gribētāji atradīsies. Kā sak- daže uksus sladkij.
Vispār varētu būt labs reklāmas gājiens- palaist vienu trambuli, izkrāsotu ar, piemēram, LB reklāmām un iekšā piedāvāt degustēt LB produkciju +vēl blakus barčiku, kur nopirkt vairāk iepatikušos produktu. Lai visādi bomži un haļavščiki nenāktu, par braucienu būtu tomēr jāmaksā ar etalonu, ko uzraudzītu apsargs. Un lai dragā apkārt pa Rīgas populārākajiem maršrutiem 24/7.
Kādreiz 80-tajos pa Rīgu braukāja specials RVR-7 , kas bija pārveidots par bāru . Iekšā bija galdiņi, pie logiem aizkari - diezgan omulīgi. Studiju gados no mežparka līdz centram ar tādu reiz izbraucu - pa ceļam kafijas liķieri iešmigoju un pāris bulciņas apēdu. Jautri. Vagonā bija itin daudz šmigotāju. Bet, pēc tam tas vagons kaut kur pazuda. Vispār, šajā trambaju lapā kaut kur ir pat tā tramvaja bilde, kuru bija ielicis Bams.
IkdienasViesis rakstīja: Kādreiz 80-tajos pa Rīgu braukāja specials RVR-7 , kas bija pārveidots par bāru .
RVR-6, jeb pareizāk sakot RM-68. (Rīgas Motorvagons, 68.g. projekts)
Trakie tramvaji! :D
Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA