Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Trakie tramvaji! :D

joop Reģ.: 21.04.2006

Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA

 
IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Cik dzirdēts, tas RVR 3-sekciju tramvajs esot jau sagriezts metāllūžņos. Žēl. Diezgan jau unikals eksemplārs bija - pionieris savienoto sekciju tramvajam.varēja jau nu nokrāsot un iedzīt kādā tukšā RVR korpusā - labākos laikos nākotnē tam būtu vēsuriska vērtība. Tas kādreiz 80-tajos kursēja pa 2.maršrutu. Priekš tiem laikiem, varētu pat teikt - kosmoss. Salons bija augstās grīdas, bet ļoti plašs un ērts. Tramvajam bija izcili ātrs paātrinājums un spēcīgas bremzes. Atceros, ka vadītājs pa skaļruņiem bieži brīdināja pasažierus turēties pie rokturiem....BET, labi atceros, ka bez ši sekciju vagona bija vēl viens līdzīgs - spilgti dzeltenā krāsā. Ar to gan netiku braucis, bet īsu brīdi arī tas braukāja pa 2.maršrutu. Varbūt, Bamam ir palikusi kāda tā tramvaja bilde. Starp citu, tas spilgti dzeltenais tolaik bija nobildēts kaut kādām reklāmām vai bukletiem.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

ja nekļūdos tiem kozmosiem esot bijušas problēmas ar gadījuma rakstura bremžu neesamību...

3 sakabinātās tatriņās arīatceros un biju braucis - cik garš sastāvs tam sanāca?

Rxx Reģ.: 13.01.2008
0 0 Atbildēt

TR-1: forum.myriga.info/...

Viņš bija arī deviņdesmito sākumā, jo pats atceros tajā braucis, tātad tas noteikti bija pēc 89. gada.

Pēc tam kādu laiku puva RVR teritorijā, reiz ieraudzīju no vilciena. Bet nu jau vairs nav. Žēl.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Tiem abiem Rīgā ražotajiem sekciju tramvajiem bijusi kaut kāda apšaubāma krievzemē izgudrota tiristoru elektroniskā vadības sistēma, aar kuru mūsu depo inženieri neesot spējuši tikt galā. Tā arī bijusi galvenā problēma to tramvaju izmantošanā. Ar to pašu elektronikas problēmu cīnijušies arī citi Krievijas tramvajnieki, kuri izmantojuši jaunos viensekciju RVR tramvaju modeļus vēl 90-to sākumā. Tāda infa savulaik bija publicēta Latvijas presē.

Velomens Reģ.: 21.10.2007
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja: Tādi nu tie jaunumi:

img.mf.cz/...

img.mf.cz/...

Reiz trapījos uz Jūrmalas šos. ar velo, kad šo veda iekšā Rīgā (nakts sākums) Bija interesanti pavērot kā 3 sekcijas manevrēja pa Rīgu. Bet nu šis vispār kosmoss! Nav zināms kurā naktī vedīs uz depo?

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Cik dzirdēts, tas RVR 3-sekciju tramvajs esot jau sagriezts metāllūžņos. Varbūt, Bamam ir palikusi kāda tā tramvaja bilde. Starp citu, tas spilgti dzeltenais tolaik bija nobildēts kaut kādām reklāmām vai bukletiem.

Trīssekciju ir sagriezts kastroļos jau labu laiku. TTP ar to brauca, bet pilsētai tas nepiederēja. Pēc cik tur km nobraukuma līdz galam to tā arī nesaveda kārtībā. Tam bija daudz problēmu. Sāķot ar gļukojošo padlaiku elektronisko vadību un beidzot ar TTP apakšstacijām, kuras neturēja slodzi. Vienu brīdi tas kursēja pa 11.maršrutu, bet tur tam banāli nepietika strāvas. Ausekļu ielas apgriešanās lokā tas nevarēja apgriezties. Un vēl citi sīkumi. Finālā TTP to atdeva atpakaļ RVR. tam bija jāveic kapitālais remonts. Rīga to par saviem līdzekļiem darīt negribēja. Toreiz runāja par muzeju, RVR to it kā vienu brīdi glabāja, bet kad ideja par TTP motormuzeju izčābēja, garo slieku sagriez metālā.

Savukārt otrs RVR izstrādājums,

forum.myriga.info/...

divsekciju TR-2 bija 2 ex. un tos izmēģināja gan te, gan Odesā, gan Baku. Baku 90.gados tramvaju tīklu likvidēja kopā ar RVR izstrādājumu, savukārt otrais vagons atceļā no Odesas jau daudzus gadus ir iestrēdzis kkur Maskavā, jo faktiski uz vagona atgriešanas brīdi RVR bija pasludināts kā bankrots un juridiski vagonu nebija kam atgriezt.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: ja nekļūdos tiem kozmosiem esot bijušas problēmas ar gadījuma rakstura bremžu neesamību...

3 sakabinātās tatriņās arīatceros un biju braucis - cik garš sastāvs tam sanāca?

3x15m=45m

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Velomens rakstīja:

Bams rakstīja: Tādi nu tie jaunumi:

img.mf.cz/...

img.mf.cz/...

Reiz trapījos uz Jūrmalas šos. ar velo, kad šo veda iekšā Rīgā (nakts sākums) Bija interesanti pavērot kā 3 sekcijas manevrēja pa Rīgu. Bet nu šis vispār kosmoss! Nav zināms kurā naktī vedīs uz depo?

Viss atkarīgs, kad ienāk prāmis. Ja 9.datumā, tad naktī uz 10.jūniju.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Velomens rakstīja:

Bams rakstīja: Tādi nu tie jaunumi:

img.mf.cz/...

img.mf.cz/...

Reiz trapījos uz Jūrmalas šos. ar velo, kad šo veda iekšā Rīgā (nakts sākums) Bija interesanti pavērot kā 3 sekcijas manevrēja pa Rīgu. Bet nu šis vispār kosmoss! Nav zināms kurā naktī vedīs uz depo?

Viss atkarīgs, kad ienāk prāmis. Ja 9.datumā, tad naktī uz 10.jūniju.

ir kārtīgi pamērīts vai nekur nesprūst?

Citādi bezmaz jānolaiž uz sliedēm kaut kur pilsētā - lai tālāk pats "savā gaitā" čibina līdz depo...

Velomens Reģ.: 21.10.2007
0 0 Atbildēt

Maršruts: K. Ulmaņa gatve - Kalnciema - Valdemāra - Zirņu/Senču - Brīvības.

Ir 2 90 grādu pagriezieni.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Tiem abiem Rīgā ražotajiem sekciju tramvajiem bijusi kaut kāda apšaubāma krievzemē izgudrota tiristoru elektroniskā vadības sistēma, aar kuru mūsu depo inženieri neesot spējuši tikt galā. Tā arī bijusi galvenā problēma to tramvaju izmantošanā. Ar to pašu elektronikas problēmu cīnijušies arī citi Krievijas tramvajnieki, kuri izmantojuši jaunos viensekciju RVR tramvaju modeļus vēl 90-to sākumā. Tāda infa savulaik bija publicēta Latvijas presē.

Zināma taisnība tur ir. Bet te jāpastāsta plašāk.

RVR tramvaju ražošana nekad nav bijusi prioritāte. Pirmskara laikos kaut ko Rīgai ražoja, bet nelielās partijās. Pēc 2.pasaules kara šis novirziens bija uzspiests no augšas.

1946. gadā Maskavas Tušinas aviorūpnīca Nr.82 iesāka no ASV nošpikotu (protams tikai ārēji ) tramvaju būvi, kur 1950.gadā pārcēla uz RVR.

1960.gadā RVR tika radīts jauns, jau savs modelis RVR-6

photo.tramvaj.ru/...

kuru līdz 1988.gadam saštancēja 6008.gabalos

Protams, tas jau 70.gados bija morāli novecojis, bet tā kā \"tauta prasīja jaunus\" tramvajus, tā ražošanu ar nelielām izmaiņām turpināja. Principā vagons bija drošs ekspluatācijā, viegls remontos, mazkaprīzs, ar klusu gaitu un lielum lielākā daļā pilsētu par tiem atsaucās labi. Taču tikai 2 durvīm, zemiem logiem, askētisks.

Tāpēc Maskavas roka RVRam 1971.gadā uzdeva izstrādāt jaunu modeli. Kas arī tika izdarīts. Kaut gan kā iepriekš minēju, RVR prioritāte bija elektrisko vilcienu un dīzeļvilcienu ražošana, kurai visā bij. psrs nebija analogu. RVR vilcieni labi kotējās un \"dzimtenes plašās āres\" ar vilcieniem nebija piebarojamas. Atšķirībā no tramvajiem, kurus ražoja ciemā pie Urāliem gan Sanktpēterburgā un daudz importēja no Čehiem un nedaudz no demokrātiskajiem vāciešiem.

Atgriežoties pie RVR tramvajiem, 1976.gadā rūpnīca uzražoja pirmos divus RVR-7 vagonus vagons.tramvaj.ru/...

Tos aizveda izmēģināt uz \"plašo dzimteni\" pa dažādiem miestiem.

Bet tā kā RVR inženieri bija biku pārcentušies un aizskrējuši labu gabalu laikam pa priekšu gan ar tiristoru-impulsu vadību, gan reekuperāciju un citām fīčām, tad tramvaji vairāk stāvēja nekā brauca. Jo tas ir saprotami: 70.gados daudzos psrs tramvaju parkos vēl ekspluatēja pēckara 2-asu koka vagonus, kuri bija prasti kā gludeklis un elementāri labojami ar kuvaldu un kaut kādas mātes palīdzību. Loģiski, ka RVR-7 tādiem bija kā kosmoss. Vai 70.gadu autoserviss varētu salabot mūsdienu autiņu, piepičkātu ar elektroniku? Tur bija līdzīgi.

RVR gan ik pa brītiņam vagonā kaut ko izmainīja uzražoja vēl pa kādam šādam vagonam un nosūtīja tos uz dažādām pilsētām, bet atsauksmes bija sliktas.

1982. gadā vagonam nedaudz izmainīja dizainu vagons.tramvaj.ru/...

un vēl uzlaboja elektroniku, taču tā kā tie braukt lāgā tā arī neiemācijās, 1985.gadā projekts RVR-7 tika slēgts. Kopumā tika izgatavoti 24 šādi vagoni.

2 ir saglabājušies: viens Tverā, bet tikai karkass, otrs Ņižņijā, muzejā:

tf1.mosfont.ru/...

TR-1 un TR-2 jau ir cits stāsts.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Re, cik labi tas RVR-7 tajā krievzemes muzejā izskatās! Kā no konveijera nupat nobraucis. Vai nu mūsējie arī kaut ko līdzīgu nevarēja izveidot ? Ne sliežu ceļi vajadzīgi, ne smalki angāri...reizi pāris gados kāds krāsas bundulis varbūt jānoziedo. Pie mums to muzeju varēja iekārtot kādā no vecajiem tramvaju depo vai vai RVR teritorijā, vietas tur pietiekoši. Ārzemniekiem tādi tehnikas muzeji patīk - pavēroju, ka viņi'dzelzceļa muzejā izložņā tās lokomotīves un vagonus no augsas līdz apakšai ,visu uzņem foto....Arī tramvaju muzejā ārvalstu viesu netrūktu, vietējie arī nāktu. Investīcijas fiksi vien atpelnītos. Ja nekļūdos, arī Peterburgā ir tramvaju muzejs, arī vairākās ES pilsētās.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

sarashkins rakstīja:

Ta jau līdz Travemindei gan jau ved pa dzelzceļu? Jo no Čehijas līdz turienei ir ~1/2 ceļa uz Latviju.

Līdz šim nē. Veda uz tās autopiekabes. Tagad točno tas būs par garu jebkuram dz.vagonam.

dzelzceļa sliedes ved pa dzelzceļu uz specifiskām platformām ar veltņiem - vilcienam braucot sliedes lokās līdzi - moš džimbuli arī var vest uz 2 platformām

Rxx Reģ.: 13.01.2008
0 0 Atbildēt

Varētu mēģināt viņu tajā līkumiņā pie nac. teātra iekabināt sliedēs..

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

moš džimbuli arī var vest uz 2 platformām

Pa dzelzceļu var pārvadāt ogles. Neko citu vērtīgu tam uzticēt nevar:

transphoto.ru/...

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Pirmais rakstīja:

moš džimbuli arī var vest uz 2 platformām

Pa dzelzceļu var pārvadāt ogles. Neko citu vērtīgu tam uzticēt nevar:

transphoto.ru/...

nu pizģī tur baigi,bet var tak palaist apsardzi līdzi- armijā es piedalījos dažu mašīnu pārdošanā "uz graždanku"

mēs jamās uzdzinām uz platformām un piesējām... tālāk šīs tika nodotas karaūlam un viens mūsu virsnieks vēlāk piedalījās nodošanā "graždankai"... tur praktiski viss fizģījamais bija nofizģīts.... domāju, ka ar visa karaulu piedalīšanos nekādas atbildības jau jamajiem reāli nava

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Re, cik labi tas RVR-7 tajā krievzemes muzejā izskatās! Kā no konveijera nupat nobraucis. Vai nu mūsējie arī kaut ko līdzīgu nevarēja izveidot ? Ne sliežu ceļi vajadzīgi, ne smalki angāri...reizi pāris gados kāds krāsas bundulis varbūt jānoziedo. Pie mums to muzeju varēja iekārtot kādā no vecajiem tramvaju depo vai vai RVR teritorijā, vietas tur pietiekoši. Ārzemniekiem tādi tehnikas muzeji patīk - pavēroju, ka viņi\'dzelzceļa muzejā izložņā tās lokomotīves un vagonus no augsas līdz apakšai ,visu uzņem foto....Arī tramvaju muzejā ārvalstu viesu netrūktu, vietējie arī nāktu. Investīcijas fiksi vien atpelnītos. Ja nekļūdos, arī Peterburgā ir tramvaju muzejs, arī vairākās ES pilsētās.

Par to atpelnīšanos gan jāšaubās un lielo apmeklētāju pieplūdumu. Piemēram, Aviācijas muzejs neizskatās diži apmeklēts un tur nestāv rindā tūristi uz iekšā tikšanu.

aviamuseum.org/...

Rxx Reģ.: 13.01.2008
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka tas muzejs atrodas samērā idiotiskā vietā un tam nav absolūti nekādu reklāmas aktivitāšu. Darbojas tas arī, cik zinu, kaut kā kad ienāk prātā.

Tagad plāno kaut kādu aviācijas muzeju Spilvē veidot. Būtu labi, ja visu šo te pie RIX esošo ar varētu uz turieni pārvest. Tādā gadījumā domāju, ka tas viss būtu labi apmeklēts, jo tas tomēr ir pilsētā, var normāli aizbraukt un pati Spilves ēka ar ir super objekts. Tādam ir jābūt muzejam, nevis kaut kādam šrotam kaut kur aiz RIX žoga.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Piebildīšu, ka manā skatījumā tas RVR -7 uzlabotais (jeb tjunetais variants) RVR konstruktoriem bija sanācis itin glīts. Protams- priekš 80-to gadu līmeņa prasībām. Žel, ka tos vagonus tolaik vairāk nepalaida Rīgas maršrutos. Ja nekļudos, RVR konstruktori bija izstrādājuši arī zemās grīdas tramvaja konceptualo modeli - tas bija redzams kādā RVR reklamā. Protams,tas tramvajs bija tikai "papīra variantā". BET, nu nevajag gan neko lieku iznīcināt un atdot metāllužnos. Nebrīnītos, ka pēc 5 gadiem Rīgā nevarētu vairs atrast nevienu veco tatriņu - visas bītu aizvestas uz Liepājas metalurgu....Reiz nejauši gadījos maskačkā, fridriķa ielas apkaimē. pamanīju, ka turienes depo iesaldētās stāv izcili daudz vecās tatriņas. Interesanti, cik tad ilgi tās tur stāvēs - gan jau atradīsies kāds "gudrais", kuram tās kādā brīdī patraucēs. Nebrīnītos.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

iedomājos- kāds tas jaunais tramvajs izskatītos, ka to no Pilzenes līdz Rīgai vestu ar vilcienu- bez neviena loga un apzīmētiem sāniem.... Kādreiz jau trolejbusus no Čehijas veda ar dzelzceļu - bieži bijuši gadījumi, kad daudz kas bijis nolasīts. No zinātāju nostāsiem, 80-tajos bijuši gadījumi, kad trollim uz platformas iebraucot Rīgā nav vairs stūres un neviena riteņa....

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

kolumbs rakstīja:

Par to atpelnīšanos gan jāšaubās un lielo apmeklētāju pieplūdumu. Piemēram, Aviācijas muzejs neizskatās diži apmeklēts un tur nestāv rindā tūristi uz iekšā tikšanu.

aviamuseum.org/...

Tu vari tur piebraukt un bez maksas atstāt auto? Esmu bijis, ja lien iekšā mi6 u.c. tad vajag pāris stundas, padomā pats, ja auto stāv lidostas īslaicīgajā stāvietā un vēl par biļeti jāmaksā vai vidējais vietējais bez speciāla uzaicinājuma tur iemaldīsies.

HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

recluse rakstīja:

kolumbs rakstīja:

Par to atpelnīšanos gan jāšaubās un lielo apmeklētāju pieplūdumu. Piemēram, Aviācijas muzejs neizskatās diži apmeklēts un tur nestāv rindā tūristi uz iekšā tikšanu.

aviamuseum.org/...

Tu vari tur piebraukt un bez maksas atstāt auto? Esmu bijis, ja lien iekšā mi6 u.c. tad vajag pāris stundas, padomā pats, ja auto stāv lidostas īslaicīgajā stāvietā un vēl par biļeti jāmaksā vai vidējais vietējais bez speciāla uzaicinājuma tur iemaldīsies.

Cik es esmu uz turieni braucis – viņš vienmēr ir ciet.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Ne par tramvajiem...

www.tvnet.lv/...

Cik Rīga ietaupītu, ja šadā situācijā tomēr trolejbusu nebūtu un sabiedriskais transports spētu reaģēt uz ārkārtas situāciju?

\"Autobusi Vanšu tiltu apbrauc pa Akmens tiltu

Ņemot vērā, ka šopēcpusdien satiksme pāri Vanšu tiltam ir slēgta, Rīgā apturēta 12. un 25.maršruta trolejbusu kustība, savukārt 13., 37., 41. un 53.maršruta autobusi novirzīti pār Akmens tiltu, pastāstīja pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pārstāvis Viktors Zaķis.

Zaķis norādīja, ka 12. un 25.maršruta trolejbusiem nav dīzeļdzinēju, tāpēc tie nevar pārvietoties bez pieslēguma kontakttīklam un to satiksme ir apturēta. Trolejbusi novietoti pie Esplanādes, bloķējot piekļuvi pieturai, tāpēc Esplanādē pasažieri netiek uzņemti.\"

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: Ne par tramvajiem...

www.tvnet.lv/...

Cik Rīga ietaupītu, ja šadā situācijā tomēr trolejbusu nebūtu un sabiedriskais transports spētu reaģēt uz ārkārtas situāciju?

"Autobusi Vanšu tiltu apbrauc pa Akmens tiltu

Vēl viens tilts ir vajadzīgs. Hanzas ielas galā. Cita risinājuma nav. Viens pats Akmens tilts nav spējīgs norīt tādu transporta daudzumu, ja Vantinieks ir ciet.

Rxx Reģ.: 13.01.2008
0 0 Atbildēt

Sēne, tā visa ir tukša iršana... Cik mums bieži ir šādas situācijas?

Reizi gadā. Nu ok, vēl arī uz kaut kādiem maratoniem, bet tas ir plānoti, tāpēc gan jau kaut kā tiek galā.

Bet tā kā beidzot ir šādas sekas, tad uzbūvēs tur kaut ko apkārt un miers mājās. Un pat ja nē... Nu pastāvēja visi tās pāris stundas korķos... Nu un? Tas viss uz mūžības fona ir sūds.

Tā dēļ mēs tagad nelikvidēsim trolejbusu. Un trolejbuss ir jauks, jo nerada troksni, nesmird, nevibrē un nekarst.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti