Aptauja krīzes laikos ...

911 Reģ.: 11.04.2003

Pēdējā laikā daudz ir runāts, ka krīze ir klāt vai arī tuvojas. Daudzi to esot pamanījuši visdažādākajās dzīves situācijās, notikumos, procesos, taču mans jautājums Jums ir šāds - ko Jūs esat manījuši, kas garnadžiem šobrīt no auto lietām patīk visvairāk?

.. man dažiem kolēģiem jau ir "aiznesti" parking sensori, kas iestrādāti bamperī uz vienas "lentas".

 
Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

Ozz rakstīja:

tad varbūt ir jēga motivēt strādāt nevis raustīties ka kāds ieliek DB kopiju torentos?

Ūūū tu škiet neapzinies personas vai uzņēmuma datu vērtību, man pašam ir pienākuši klāt un pajautājuši ko tu vēlies par vienu pārsimts tūkstošu ierakstu datu bāzi. Un padomā ja šāda iespēja rodas kādam darbiniekam neilgi pirms pensionešanās, un piem. tas uzņēmums kurš "pērk" minētos datus ir gana gudrs lai šo biznesa info nelaistu apritē uzreiz, bet teiksim pa gabaliņiem utml.

Jā protams ir daži drošības līmeņi kuriem tur ir jābūt tīºi tādēļ ka jābūt, bet savu 90% tomēr ir tadi kas ir aksitsējošu draudu novērsšanai.

apzinos tiiri labi bet viss rodas no taa ka darbinieks nav ieintereseets straadaat savu tiešo darbu. pa manam vajadzeetu ar likumu noteikt , teiksim, minimaalo darba algu ls 3 /h. tad taa ir buržuja problema kaa izdarbinaat padoto taa lai tas ne tikai savu algu atseedeetu bet arii buržujam kaads labums atlektu.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: vai ļoti plati grants ceļi.

Piemēram, P80 - grantene starp Glāžšķūni, Lēdmani, Skrīveru šoseju?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: PSRS bija gan atsevišķi vilcēji ar lielu slodzi uz asīm un ceļu - www.fas.org/...

Un tieši šo ierīču dēļ Latvijā dažās vietās bija diezgan savdabīgi ceļi - spēcīgi asfalta klājumi vai ļoti plati grants ceļi. Vēl raksturīga nianse šīm stratēgiskajām trasēm - sprieguma līnijas pirms šiem ceļiem bija paceltas ievērojami augstāk nekā parasti. Lai atbilstošie agregāti var izbraukt.

Jā un vēļ arī armijas KRAZ bija domati nopietnāku kravu vilkšanai, taču pēc būtības jamie tomēr nepārspēj mūsdienu vilcējus, jo šīe verķi nemaz i tik ļoti smagu kravu neveda un tas ka jamie bija konstruēti labai cuargājamībai bezceļu apstākļos, kas arī sevī ietver to ka slodze uz asi ir krietni mazāka kā 60 tonnu mūsdienu sedlvilcējam.

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

citaadi buržujam X5 bet darbiniekiem minimaalaa 180 ls meenesii, un tad briinaas ka sajomas protokoli nokliist neceļos.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja:

Jā, tikai backupu tāpat neviens nešifrē un lenšu seifa kodu zina puse no IT departamenta

Mūsdienās jau sen šī nav problēma - vajag - šifrēsim datus, vajag, rakstīsim uz lentēm vai citam iekārtām kas ir rakstamas vienreiz un nav pārrakstāmas .... Tam ir vajadzīgi zinoši cilvēki, un tādu kas zinātu absolūti visu par visu nav daudz !!!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

anonimikis rakstīja: vai ļoti plati grants ceļi.

Piemēram, P80 - grantene starp Glāžšķūni, Lēdmani, Skrīveru šoseju?

nezinu. daļa jau šobrīd ir pārāk plati, jo greiderētāji tos izplētuši mudakojoties.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Ozz rakstīja:

tad varbūt ir jēga motivēt strādāt nevis raustīties ka kāds ieliek DB kopiju torentos?

Labā prakse rāda, ka ir jēga risku diversifikācijai - atdalot pieejas tiesības dažādām sistēmas daļām dažādiem speciālistiem, piedevām visam veicot neatkarīgu pieejas kontroli.

Jā, tikai backupu tāpat neviens nešifrē un lenšu seifa kodu zina puse no IT departamenta

Nez, nez, kaut kur tā varbūt arī ir. Citur ir nopietnāk. Ir konkrēti cilvēki, kas ar backupu nodarbojas un dara to tikai attālināti, bet fiziska piekļuve lenšu bibliotekām notiek ar papildu uzraudzību (tāpat kā fiziska piekļuve serveru dzelžiem).

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

ir arī tā. bet ir arī tā, kur DBA papildus drošībai taisa backupu uz sava datora c diska. un bāzei logiem ir ierubīts debug režīms, lai neviens neko tur nekad nesaprastu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Nez, nez, kaut kur tā varbūt arī ir. Citur ir nopietnāk. Ir konkrēti cilvēki, kas ar backupu nodarbojas un dara to tikai attālināti, bet fiziska piekļuve lenšu bibliotekām notiek ar papildu uzraudzību (tāpat kā fiziska piekļuve serveru dzelžiem).

Te nu tu drusku pārspīlē - ir visai ierobežôts skaits uzņēmumu kuri operē ar personas datiem - tiem šī lieta ir būtiska, pārējiem atkarībā no biznesa , jo faktiski šī lieta visai nopietni sadārdzina datu rezervēšanu. Taču pēc tā ko esmu redzējis dzīve es vērtētu ka tikai kādi 30 % no tiem kam šāda reāla vajadzība būtu - izmanto šo datu šifrēšanu šajā posmā !!!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Personas datu aizsardzība ir atbilstības risks. Tā iestāšanās sliktākajā gadījumā uzņēmumam dos pāris tūkstošus zaudējumu soda naudā. Un viss. Tie nebūt nav tie aizsargājamākie dati

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: ir arī tā. bet ir arī tā, kur DBA papildus drošībai taisa backupu uz sava datora c diska. un bāzei logiem ir ierubīts debug režīms, lai neviens neko tur nekad nesaprastu.

Tehniski viss ir atkarīgs no tā cik vērtīgi ir dati, ja datu vērtība ir mērāma miljonos - izcila muļķība, ja šie dati ir pārdesmit tūkstôsu vērta - pofig, lai glabā kaut savā zibatmiņā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: Personas datu aizsardzība ir atbilstības risks. Tā iestāšanās sliktākajā gadījumā uzņēmumam dos pāris tūkstošus zaudējumu soda naudā. Un viss. Tie nebūt nav tie aizsargājamākie dati

Pie mums - visticamāk jā, kaut gan tūlīt uzzināsim ar ko šāds joks beigsies Tiesībsarga birojā (te pie tam būš intersanti uzzināt vai izdosies pierādīt e-pasta nepamatotas caurskatīšanas faktu, un kas draudz par to ja birojs nespēj izmeklēšanai sniegt vajadzīgo infromāciju par šô lietu).

ASV par šô nāksies samaksāt pāºis miljonus valstij, un tad jebkuram no cietušajiem vēļ ir ispēja noslaukt pāris miljonus, it īpaši ja izrādas ka šīe dati tiek arī kaut kur izmantoti pret to fakstisko "īpāšnieku" - privātpersonu.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

Te nu tu drusku pārspīlē - ir visai ierobežôts skaits uzņēmumu kuri operē ar personas datiem

Mjā... Smieklīgi, bet tu esi ĻOTI tālu no patiesības. Nav gandrīz neviena uzņēmuma, kas to nedarītu. Saskaņā ar likumu un DVI skaidrojumu - personas datu apstrādes sistēma automātiski ir arī darbinieku reģistrs. Attiecīgi ja tev ir kaut viens darbinieks, formāli tev ir pienākums reģistrēties DVI. Citas jautājums - vai šo kāds ievēro... Un vēl skumjāks šajā jautājumā ir DVI viedoklis par to, ka uz šadiem pārkapumiem var "pievērt acis", bet nebūt ne uzskatīt, ka šāda prasība ir pārspīlēta un būtu vajadzīgi grozījumi likumā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Mjā... Smieklīgi, bet tu esi ĻOTI tālu no patiesības. Nav gandrīz neviena uzņēmuma, kas to nedarītu. Saskaņā ar likumu un DVI skaidrojumu - personas datu apstrādes sistēma automātiski ir arī darbinieku reģistrs. Attiecīgi ja tev ir kaut viens darbinieks, formāli tev ir pienākums reģistrēties DVI. Citas jautājums - vai šo kāds ievēro... Un vēl skumjāks šajā jautājumā ir DVI viedoklis par to, ka uz šadiem pārkapumiem var "pievērt acis", bet nebūt ne uzskatīt, ka šāda prasība ir pārspīlēta un būtu vajadzīgi grozījumi likumā.

Formāli laikam gan tev taisnība, nebiju par to iedomājies, jo godīgi sakot šķiet ka par šo datu aizsardzību neviens vai gandrīz neviens neklapē ar ausi.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

pļā veči, jūs joprojāmdzīvot tajā mistiskajā Datu Valstī,kurai ir ari sava Inspekcija?

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

anonimikis rakstīja: vai ļoti plati grants ceļi.

Piemēram, P80 - grantene starp Glāžšķūni, Lēdmani, Skrīveru šoseju?

tā plata ir tādēļ, ka to būvēja kā jauno "maskavas" šoseju - Rīga-Koknese ceļa dublieri, vnk psrs sabruka un nepaspēja noasfaltēt.

Tas arī ir tas iemesls kāpēc tā grantene šķiet tik pat plata, kau gan pēc būtības klātne tur ir tik pat plata kā plesakavas,ventspils u.t.t šosejām

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: slodze uz asi ir krietni mazāka kā 60 tonnu mūsdienu sedlvilcējam.

Oho... 60 tonnas uz asi....

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

WALA rakstīja: slodze uz asi ir krietni mazāka kā 60 tonnu mūsdienu sedlvilcējam.

Oho... 60 tonnas uz asi....

Ja kāds gribēja tad saprata domu, ja gribeja piesipties tad protams bija kaut kas šītāds jāraksta !!!

UUSA Reģ.: 30.10.2003
0 0 Atbildēt

ValdisM rakstīja:

modena rakstīja:

WALA rakstīja:

modena rakstīja:

par to "līdz pēdējam latam" ieguldīšanu - uzreiz var redzēt pa valsts ceļiem tu praktiski maz pārvietojies... jo ar tādu principu var tikai bedrītes lāpīt... spilgts piemērs ir vecais Kalnciema ceļš... bedres lāpīja katru pavasari - vizuāli 85% no visa seguma... 3 gadus pēc kārtas.... atjaunoja fondu - 2 gadu laikā tur beidzot normāli saremontēja, jo no ikdienas uzturēšanas tur tas bedrītes tikai vairotos....

pieņemsim ka pārvietojos maz, bet nu 20 kkm pēdējā gada laikā būs.

Bedrītes var lāpīt pa CCCP stilam - iesviežam bituma maisījumu bedºītē un labākajā gadījumā to pieblietējam, bet var arī darīt tā kā to normāli cilvēki dara - izzāģē "bedres" vietu + to asfaltu bedres apkārtnē kas tehniski ir uz sabrukšanas robežas, un tad ieklāj pa jaunu, nereti arī atjaunojot izlīdzinošo kārtu utml.

Viss ir atkarīgs no tā cik nolietojies ir konkrētais segums konkrētā vietā, tāpat arī cik nolietojies ir šķembu, grants utml. apakšējās kārtas.

Lāpīt asfaltu sen nenozīmē to ko tu iedomājies, lai arī ir vietas kur to joprojām piekopj !!!

bedres jau arī nozīme ka ir psc apakšai....

bet tu tā arī izvairījies no atbildes par uzkrājumiem...

tāpat arī nepateici, cik reāli ir kad tu pamazam sakrāj - vai kad tev sola kā nākamgad tev iedos uzreiz visu mega summu... kā piemēram iedeva Jūrmalas apvedceļam.. (protams ja valstij nebūs kaut kas svarīgāks par to ceļu - iz dzīves - Jūrmalas apvedceļā to brīnišķīgi var redzēt)

vienu konsultāciju par ceļiem varētu lūgt?

nesaprotu vienu lietu.

Kad rekonsturēja Jēkabpils-Varakļānu šoseju-tad skatoties norakto ceļa "pīrāgu" bija redzams, ka nekādu nesošo škembu slāņu daudzviet tam ceļam nebija vispār -uz dabiskās mālsmilts vai smiltsmāla grunts sabērta dabīga smilts-grants ar apaļiem oļiem kādu 20-30cm biezumā un uz kura virsū uzbliezts asfalts (kādas 3 kārtas). Līdzīgs ceļa pīrāgs arī Jēkabpils-līvānu šosejai kuru pašlai rekonstruē.

Nu pēc būtības-zinot ka pēdējo reizi tie ceļi kapitāli remontēti bija 70-to gadu beigās/80g. pirmajā pusē (ar granīta asfalta virskārtu) un zinot kāda smago intensitāte ir gājusi pa tiem ceļiem, tie tomēr jāsaka, kalpoja godam.

Es tagad piem. paskatos uz 2004.g vasarā kapitālo rekonstruēto Jēkapbils-Zīlānu posmu, tad jāsaka, ka tam jau sākas ceļa segas nestspejas zuduma pazīmes (risu vietās asfalts plaisā sīkos gabalos un drīz sāks sēsties).Bet tam ceļm lika jauno drenējošo kārtu, atdzina no LT šķembas ar LA25, uzlika asfaltu 3 vai cik tur kārtās.

Kur ir tā problēma?

Problēmas ir vairākas:

Lētākā piedāvājuma obligātā uzvara tenderos

Materiālu kvalitāte(nekur nav teikts,ka LT šķembas ir labākas)

Izpildes kvalitāte

Projektēšanas kvalitāte.

P.S.Tas,ja nekļūdos ,ir posms Zīlāni-pansionāts.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

Formāli laikam gan tev taisnība, nebiju par to iedomājies, jo godīgi sakot šķiet ka par šo datu aizsardzību neviens vai gandrīz neviens neklapē ar ausi.

Nu ja - es arī pats par to nebūtu iedomājies. Bet tad, kad šis jautājums bija aktuāls, sanāca ar DVI diezgan daudz padiskutēt. Un kā parasti, iejutos lomā un uzdevu jautājumus, ko viņi paši nekad nebija iedomājušies...

Tagad ir sava veida hobijs - pačakarēt tos, kas mani neliek mierā. Ir gatavs iesniegums par informāciju, kas man kā datu subjektam jāsniedz, saskaņā ar likumu. Un ja kāds nesaprot ar pirmo reizi, ka nevēlos dzirdēt nekādus "īpāšos piedāvājumus" vai saņemt vēstules, kuras neesmu prasījis, nepaslinkoju un ierakstu tajā vajadzīgos rekvizītus

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

www.apollo.lv/...

Te par JL darbībām…

juha Reģ.: 11.01.2003
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja: www.apollo.lv/...

Te par JL darbībām…

Nu tak beidz. Tā ir acīmredzama AAA politiska provokācija pret godīgiem cilvēkiem!

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

juha rakstīja:

uupis rakstīja: www.apollo.lv/...

Te par JL darbībām…

Nu tak beidz. Tā ir acīmredzama AAA politiska provokācija pret godīgiem cilvēkiem!

baigā māksala

valsts uzliek uzrēķinu valstij

ja jau tik braši uzrēķinātāji bija, tad kuļi neuzrēķina abiem pusrukšiem?

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

juha rakstīja:

uupis rakstīja: www.apollo.lv/...

Te par JL darbībām…

Nu tak beidz. Tā ir acīmredzama AAA politiska provokācija pret godīgiem cilvēkiem!

baigā māksala

valsts uzliek uzrēķinu valstij

ja jau tik braši uzrēķinātāji bija, tad kuļi neuzrēķina abiem pusrukšiem?

Tie pus pus jau kautkādus 15% atskaita valstij no algas… Tā kā nav jau tik traki – kautkādu nodokli šamie atsviež…

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja:

Pirmais rakstīja:

juha rakstīja:

uupis rakstīja: www.apollo.lv/...

Te par JL darbībām…

Nu tak beidz. Tā ir acīmredzama AAA politiska provokācija pret godīgiem cilvēkiem!

baigā māksala

valsts uzliek uzrēķinu valstij

ja jau tik braši uzrēķinātāji bija, tad kuļi neuzrēķina abiem pusrukšiem?

Tie pus pus jau kautkādus 15% atskaita valstij no algas… Tā kā nav jau tik traki – kautkādu nodokli šamie atsviež…

uz kā pamata?

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti