1.4tdi - 3 cilindri - ņem, neņemt!?

donis7 Reģ.: 22.03.2009

Sveiki, ir domā iegādāties mammai auto, noskatīts ir SEAT IBIZA (kas it kā nāk uz VW polo bāzes), bet nezinu - kādu izvēlēties benzīnu vai dīzeli. Abi 1.4 l, nobraukums vienāds, benzīnnieks 2009.g., dīzelis - 2010.g. Uzzvanīju painteresēties SEAT dīlerim (Autohalle) - viņš teica, ka ar 3-cilindru turbo dīzeļu dzinējiem mēdz būt problēmas, sīkāk neko nepaskaidrojot (piedāvāja iegādāties jaunu ), uzzvanīju Auto-Īle, kas teica, ka Polo dzinējiem, t.i. 1.4tdi 3-cilindrīgajiem, neesot novērotas nekādas problēmas. Ko varat pateikt no Jūsu pieredzes!?

 
Fridrihs Reģ.: 10.12.2002
0 0 Atbildēt

Manam iepriekšējam 1.4 TDI nevajadzēja pat -20 grādus lai redzētu, kā motora temperatūras rādītājs krīt katru reizi, kad piebraucu pie luksafora un gaidīju 'zaļo'. -20 grādos ar to mazmotoru salonu pilsētas satiksmē vispār nebija iespējams uzsildīt.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

i_edgars

TDIOTS pēc gudrās spriedelēšanas ap aukstu dīzeļauto salonu un "ziemeļu" varianta termostatu izskatās, ka augstākais ko zina ir 2 X 2, i ta droši ka ne visi.

"ziemeļu" varianta termostats ir kārtējais treknais batons ko targaši sprauž vientiešu austiņās.

--------------------------------

Var jau būt, bet tas batons darbojas Tiesa, patiešām

daudzmaz normālā satiksmē - tas, ka tukšgaitā vārgi silda vai galīgi nesilda, patiešām ir taisnība, modernie dīzeļi šai režīmā dedzina tik niecīgu daudzumu degvielas,

ka radītā siltuma vienkārši ir par maz...Auto, ko es reizēm mēdzu izmantot (Mitsubishi L200 2.5 TD 2003.,

dubultkabīne), gan nekādu problēmu nav bijis arī -27C, bet nu tā ir "vecā skola"

Vispār HVZ, parunājos ar čomu, viņam ir Škoda Fabia,

kaut kāda 2006. gada laikam, ar veco labo OHV dzinēju,

"mazā voldziņa" tā sacīt, tikai ar iešprici. Kā viņš saka,

arī neko daudz neēdot arī tas arhaiskais dzinējs, varot

palīst pat zem 6 litriem / 100, tā normāli rijot starp

6 un 6.5, bet galīgs mironis tas auto nav un galvenais - ziemā ir silts! Ka mierīgi brauc, tam es ticu, jo tā

brauc lielākā daļa bijušo sacīkšu braucēju

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

Crankshaft wai Teu ir gana lielas elementārās zināšanas par dzinēju uzbūves principiem ???? nu tādas -atbilstošas i_edgara izpratnei par .

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Ceru, ka Valsts prezidents riit Satversmes 48.panta kaartiibaa rosinaas Saeimas atlaishanu.

Kā pašsajūta ?

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Es 2009.gadaa kriizes spelgonii darbu mekleeju pusgadu...

Kaut kad pasen kārtējo reizi iauto diskusijās nobraucām no temas un izskanēja varbūtība ,ka esi mainījis darbu . Toreiz kautkā veiksmīgi noklusēji ( vismaz es tā atceros ) savu bezdarbu .

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Ne ar kādu termostatu, nedz arī bez tā.

Vecu(kas nevaras līdz galam ciet) nomainot uz jaunu temperatūra kāps ātrāk un arī siltuma vairāk. Bet tas tiesa tukšgaitā neko diži neuzsildīsi, kurš tā vēl dara? Iesēdies un brauc.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

TDIOTS

Crankshaft wai Teu ir gana lielas elementārās zināšanas par dzinēju uzbūves principiem ???? nu tādas -atbilstošas i_edgara izpratnei par .

=================

Kas gan tevi rosina uzdot tādus jautājumus?

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Crankshaft, nav nekāda sakara ar patērēto degvielu tukšgaitā un uzsilšanas ātrumu ziemas apstākļos!!

2,5 litri dīzelis tukšgaitā patērē daudz vairāk degvielas par 1,2 litru benzīnnieku, bet kā nesilst tā nesilst! Vecu vecie mehāniskie dīzeļi ar rindas sūkņiem patērē vismaz 2 reizes vairāk degvielas par tāda pat tilpuma modernajiem, bet nesila ne vecie, ne jaunie!

Tur degvielas patēriņam nav nozīmes!!

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: TDIOTS

Crankshaft wai Teu ir gana lielas elementārās zināšanas par dzinēju uzbūves principiem ???? nu tādas -atbilstošas i_edgara izpratnei par .

=================

Kas gan tevi rosina uzdot tādus jautājumus?

Tavs , no gigaelementāri superzinošā i_edgara , aCšķirīgais viedoklis

P.S. jo ko gan mēs-kam ir/ir bijuši pārdesmit , dažādu paaudžu dīzeļauto , varam zināt vairāk , par viena dīzeļscorpja lietotāju itīpaši tādi ,attiecīgajā jomā akadēmiski izglītotei un ilgus gadus praktizējušie, onkas ,kā Tu

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

TDIOTS, atskaitot aptiršanu vēl kaut ko jēdz??

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Ja te kāds zinātu kaut elementārā līmenī dīzeļa darbības principu un būtību, tad nepļurinātu visādas muļķības par siltumu un termostatu maiņām. Tur vispār nav nekā kopīga - siltums dīzelī ziemā rodas tikai pie slodzes. Nav slodzes - nav siltuma.

Ja kaut elementārā līmeni pats zinātu fiziku, tad nebūtu pat jāzina dīzeļa darbības principi, lai nerunātu muļķības. Bez slodzes dīzelis, tāpat kā jebkurš cits dzinējs pārvērš 100% patērētās degvielas enerģijas siltumā. Un galu galā arī slodzē visa degvielas enerģija pārvēršas siltumā. Tikai pa vidu daļu no tā pārvēršot kinētiskajā enerģijā, kas jau pēc tam pārvēršas siltumā bremžu diskos.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Seene, lai gvelztu par lietām no kurām pašam nav sajēgas nevajag ne fiziku, ne dzinēju darbības principus zināt.

Neskaties fiziku - dīzeļa nespējai uzsilt nav sakara ar skolas līmeņa fizikas grāmatu. Vismaz elementārā līmenī ar vienu formulu. Vēl vairāk - pateikšu priekšā ka arī ar degvielu tur nav pilnīgi nekāda tieša sakara.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Ar to ka skolas laikā solā sēžot urbināja kāds degunu un nomainīja pa 10 gadiem 20 dīzeļauto nepietiek lai saprastu elementāras lietas. Būs vien laikam jāpamaina vēl kādi 25 auto! Tad nu gan sajēgs.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Seene, lai gvelztu par lietām no kurām pašam nav sajēgas nevajag ne fiziku, ne dzinēju darbības principus zināt.

Neskaties fiziku - dīzeļa nespējai uzsilt nav sakara ar skolas līmeņa fizikas grāmatu. Vismaz elementārā līmenī ar vienu formulu. Vēl vairāk - pateikšu priekšā ka arī ar degvielu tur nav pilnīgi nekāda tieša sakara.

Interesanti ar ko gan, ja ne degvielu Degvielas enerģija principā pārvēršas siltumā pilnībā. Un auto gadījumā var tikt sadalīta trīs lielās daļās - jauda (kas pēc tam pārvēršas siltumā), apkārtējās vides sildīšana (atgāzes un "caurvējš") un dzesēšanas sistēmas sildīšana.

Kā jau iepriekš minēju, dīzelim pie vienādas jaudas "paliek pāri" 2x mazāk siltuma, nekā benzīnniekam. Un atgāzes ir daudz karstākas. Līdz ar to dzesēšanas sistēmai paliek ievērojami mazāk siltuma. Tas arī viss...

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: TDIOTS, atskaitot aptiršanu vēl kaut ko jēdz??

attiecība uz tik aprobežotiem mūjābeļiem kā tu , neko bet teu jau to nesaprast jo tavas 'elementārgigazināšanas' to nepieļauj .

bet nesaskumsti pārāk turpini dedzinātjautrību ar savu advancēto elementārismu , dabai katrs kukainītis ira svarīgs lai arī cik mazs ,mells un stulps , viņš nebūtu

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Dīzelim siltumspēja ir par 10% lielāka, tā kā tik traki ar nav, ka 2x mazāk siltuma. Jā tērē dīzeļmotori ar mazāk, bet daļēji uz tā rēķina, ka degvielā vairāk enerģijas.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

i_edgars

Crankshaft, nav nekāda sakara ar patērēto degvielu tukšgaitā un uzsilšanas ātrumu ziemas apstākļos!!

2,5 litri dīzelis tukšgaitā patērē daudz vairāk degvielas par 1,2 litru benzīnnieku, bet kā nesilst tā nesilst! Vecu vecie mehāniskie dīzeļi ar rindas sūkņiem patērē vismaz 2 reizes vairāk degvielas par tāda pat tilpuma modernajiem, bet nesila ne vecie, ne jaunie!

Tur degvielas patēriņam nav nozīmes!!

===================

Nezinu, teorija un prakse saka ko citu Ir tāda degvielas patºiņa mērvienība, grams uz zirgspēku

stundā, tagad, protams grams uz kilovatu stundā. Kā tu domā, vai pārpalikušā siltuma ir vairāk, ja šis parametrs ir lielāks vai tas ir niecīgs, kā dīzelim tukšgaitā?

Jebkurā gadījumā MB 100D mikriņam vecais labais

primitīvais OM616 2.4 litru dīzelis ar visu rindas sūkni

ļoti normāli sila arī ziemā. Un Micuks L200 arī

normāli uzsilst, kaut tā dubultkabīne tilpuma ziņā ir

salīdzināma ar normāla vieglā auto salonu, tilpuma ziņā. Pārbaudīts , arī šoziem, kad bija lielie sniegi.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Kā jau iepriekš minēju, dīzelim pie vienādas jaudas "paliek pāri" 2x mazāk siltuma, nekā benzīnniekam. Un atgāzes ir daudz karstākas. Līdz ar to dzesēšanas sistēmai paliek ievērojami mazāk siltuma. Tas arī viss...

Nē nav viss!!! Ja šo nav viss nezina, tad elementāri nezini dīzeļa darbības principus un īpatnības. Tieši šīs īpatnības arī liedz uzsildīt dīzeli ziemas aukstumā tukšgaitas režīmā!

Sēdies divi!

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja:

Nezinu, teorija un prakse saka ko citu Ir tāda degvielas patºiņa mērvienība, grams uz zirgspēku

stundā,

Tas ka dīzelim ir jāpatērē vairāk zirgu, lai pārvarētu 25 - 30 bar kompresiju, pret benzīnnieka padsmit to laikam ir lieki te kādam stāstīt! Vienalga brēks : Nē - melns!!

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

driizaak es domaaju ka vecs diezels ir santiimpisamaa mašīna kuraa antifriizs nau mainiits peedeejos gadus 10mit, dzeseešanas sisteema ir pilna ar kaku un aiz tam vasaraa paarkarst un ziemaa neuzsilst...

atkaartoju iedgaram- volvo 940 ar vw R6 diizeli kuram viss nebija nojaats ziemaa pie -20 graadiem sila 2 minuutes ilgaak nekaa vasaraa (ar nordic termostatu).

ar beigto termostatu ne tik vien ka nesila pat vasaraa, bet arii pastiprinaati rija degvielu (aut. "čoks") un izplatija ap sevi miglu...

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

Crankshaft rakstīja:

Nezinu, teorija un prakse saka ko citu Ir tāda degvielas patºiņa mērvienība, grams uz zirgspēku

stundā,

Tas ka dīzelim ir jāpatērē vairāk zirgu, lai pārvarētu 25 - 30 bar kompresiju, pret benzīnnieka padsmit to laikam ir lieki te kādam stāstīt! Vienalga brēks : Nē - melns!!

jooptvaj....Tu runaa par pāļu dzenamo

mašīnaam ir vaarsti un kompresija ir tikai noteiktaas taktiis, bet ne jau visu laiku...

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

Crankshaft rakstīja:

Nezinu, teorija un prakse saka ko citu Ir tāda degvielas patºiņa mērvienība, grams uz zirgspēku

stundā,

Tas ka dīzelim ir jāpatērē vairāk zirgu, lai pārvarētu 25 - 30 bar kompresiju, pret benzīnnieka padsmit to laikam ir lieki te kādam stāstīt! Vienalga brēks : Nē - melns!!

Ja padomātu mazliet tālāk, tad saprastu, ka kompresijas "pārvarēšana" nepatērē NEKO! Bet nu laikam jau ar fiziku tiešām nedraudzējies... Kompresijas gājienā uzkrāto enerģiju saspiestais gaiss darba gājienā atdod atpakaļ. Un zudumi vistiešākajā veidā pārvēršas tieši siltumā, par kuru mēs te diskutējam.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

Crankshaft rakstīja:

Nezinu, teorija un prakse saka ko citu Ir tāda degvielas patºiņa mērvienība, grams uz zirgspēku

stundā,

Tas ka dīzelim ir jāpatērē vairāk zirgu, lai pārvarētu 25 - 30 bar kompresiju, pret benzīnnieka padsmit to laikam ir lieki te kādam stāstīt! Vienalga brēks : Nē - melns!!

beļģ, nu es tak visu laiku saku, ka raimondsm bija taisnība.... nevajadzēja 90tajos gados nolikvidēt fizikas mācīšanu skolās....

incanti kur pēc tā fordista domām paliek tas dīzeļ saspiestais gaiss??? vai tik nav tā, ka virzulim nākot uz leju tas gaiss atkal izplešās atpakaļ kā bija, šādi palīdzot saspiest gaisu citā cilindrā....

un tas tad ja cilindrā nenotiek degšana.... teorētiski, ja kāds spētu atbrīvoties no berzes un citiem zudumiem (tajā skaitā termiskiem), tad dzinējs bez degvielas spētu griezties mūžīgi

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

Ierosinu izteikt neuzticību fizikas likumiem!

It īpaši enerģijas nezūdamības likumam!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

sarashkins rakstīja: Ierosinu izteikt neuzticību fizikas likumiem!

It īpaši enerģijas nezūdamības likumam!

Nav atbalstīts. Tad būs jāsāk ticēt evolūcijai.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti