Pilsētas režīmā tas dedzinās servisā. Lādēšanu gan tas neietekmē.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pilsētas režīmā tas dedzinās servisā. Lādēšanu gan tas neietekmē.
ja visu laiku tiek braukts pilsētas režīmā, tad ar kvēpa filtru varētu būt problēmas tas augs ciet pastāvīgi. vajag paskatīties iespējams,ka šī gada modelim tam nav jabūt obligāti,un tad iespējams viņu amputēt, savādāk japērk fazenda 50km no pilsēta kur vismaz reizi nedeļā aizbraukt, lai tas filtrs var iztīrīties
Nedēļas nogalēs izbrauc apli līdz Siguldai, tad vajadzētu būt OK.
VW ar tomātu - vienīgais veids kā varu pamanīt- pie 90 normālā režīmā parasti ir 8. pārnesums, bet pie reģenerācijas 7.
Tas 8.ātrums pie 90kmh ir praktiski tukšgaitas apgriezieni.Kas traucē ik pa laikam ielikt zemākā robā un dinamiskāk pabraukt, kaut vai pa pilsētu? Var taču ik pa laikam bākā ieleit Dpf tīrītāju (viņš gan maksā savus 20,-), tas ātri vien to reģenerātoru ieslēgs.Jautājums ka tad to motoru būtu labi ja pusprocesā neizslēgt, kamēr tur tas viss notiek.No otras puses- ja reģenerācija sāk notikt pārāk bieži, tas nozīmē ka Dpfs ir aizaudzis un motors tiek spīdzināts.Gala posms ir, ka degviela eļļā un kvēpi zem kapota pa visām šķirbām ārā.Ja ilgi braukt ar aizdristu Dpfu, var sabojat turbīnu un motoru- jo eļļā nokļuvusī degviela to eļļu atšķaida un sašķidrina, kā rezultātā tur nekas vairs pienācīgi neeļļojas.Parasti jau tai Dpfa aizaugšanai ir arī kāds papildu iemesls- piem, aizdristas un lieku/nepareizu degvielas daudzumu lejošas sprauslas.
Kvēpu filtra izdedzināšanai ir speciāla servisa programma. Praktiski to var izdarīt pats, vajag tikai OBD tūli.
Bet mūžīgs viņš arī nav,200 štukas km un kirdik.
Kad CSDD, pie apskatēm, sāks drāzt par amputētajiem DPF filtriem, tad gan sāksies nabagmājā tracis.
Ja profesionāli viss izdarīts tad nav tik viegli konstatēt dpf filtra neesamību.
Ja pēc WIN komplektācijā skaitās, tad noteikt var uz aci. Vispār jau bija kautkāda runa, ka sākot ar kautkādu tur gadu autiņiem ar DPF filtru, tam obligāti ir jābūt un darba kārtībā.
Atkārtošos,profesionāli!Tas ir kad pielēdz auto pie kompja tad nav nekādu kļūdu un parādās kad viss strādā ideāli.Lai konstatētu par dpf filtra neesamību ir jānoņem filtrs un ar fleksi viņs jāsagriež lai redzētu kas viņā nav.Ir otrs variants,jānoņem no auto vadības bloks un jāpieslēdz kompim.Caur to štekeri ko viņi pieslēdz auto apskatē tu neko neieraudzīsi.
Atkārtošos, filtra esamību var noteikt vizuāli. Ja filtrā ir ieskrūvētas tā saucamās "obmankas" vai zondes vispār nav, to var redzēt ar aci.
Un ja pēc WIN filtram ir jābūt, bet viņš softiski "neatbild", tad apskati neiziesi.
Vairāk lasi visādus pekstiņus ko raksta MK.Izdedzinās filtru,tiešām jāsmejās.Pastāvi reizem apakšā zem auto kad tas uz pacēlāja un tad spriedelē ko tur var redzēt bet ko nevar.
Kā tad to vizuāli var noteikt? Tas šūnakmens klucis nav jau vaļējs, bet gan iemontēts caurulē. To atgriež, kluci izsit, smuki aizmetina, saprogrammē. Tātad, kā vizuāli var pateikt? Pie tam būtu jāņem vērā, ka tas filtrs jau nestāv vietā, kur šis no visām pusēm apskatāms. Nu vismaz manai škodai šis toč iebāzts tā, ka faktiski redzi vien kaut kādu virsējo karkasu, zem kura ir vēl tā caurule, kuru jau tā švaki redz, bet kas iekšā - nu varbūt vienīgi ar rentgenu.
Un softiski it kā visu apjāj - auto darbojas ar apziņu, ka DPFa nav, bet skates klerks atkal redz, ka viss darbojas taisni labi.
Protams, var bāzt pirkstus izpūtējā, dikti nopietni slēgties pie vadības bloka vai arī zāģēt vaļā, bet vai kāds to darīs? Cik laika tas paņems. un ko tad, ja tomēr filtrs izrādīsies eksistējošs?
Un ja klerks grib ieiet DPF modulī apskatīties kļūdas vai darba stundas? Tad varēsi mēneša laikā to DPF atlikt atpakaļ.
Lai ieiet. Tad klerkam vajag visu auto softus, apmācību un tērēt laiku. Tas vairs nav pašreizējais variants, bet jau detalizētāka skate. Varbūt var vienu klerku ielikt, kas tai lietai pievērsīsies nopietnāk, ja nu reiz kaut ko tādu sadomās, bet līdz tam vēl jāiet un tagad nekas tāds nenotiek un nav dzirdēts, ka notiks.
Pie tam tas neatbilst Tevis teiktajam - vizuālā apskate.
Neuztraucies, ja sāks kāds iedziļināties DPFa darbības parametros, čipšķūneri sāks piedāvāt programmatūru, kas to visu simulēs, un vienīgais veids kā to apiet - aizliegt ar likumu čipšķūningu, nosakot ka motoram ar kodu X jābūt ar vadības bloku Y un bloka firmwares kontrolsummai jābūt Z.
Galvenais veids kā uzķert neesošu filtru ir un būs mehāniskais - skatoties kas nāk ārā pa izpūtēju.
Ak tu naivais... Pirmā pārbaude - iebāzt pirkstu izpūtējā - ja filtra nav, pirksts būs ar sodrējiem - otrā pārbaude - kvēpu pārbaude - ar filtru diez ko kvēpiem nebūtu jābūt... Protams, pastāv iespēja mazgāt izpūtēju utt, bet nu pa lielam iziešanas iespējamība ir kā vecam, nopistam ķīselim - varbūt jā, varbūt nē. No elektroniskā viedokļa tev ir taisnība, bet ja kāds baigi gribēs pārbaudīt firmwari, kompis no mašīnas nav jāņem ārā - tas bija vajadzīgs deviņesmito gadu vadības blokiem.
Kvēpi izpūtējā ir tad kad zābaks brauc ar to auto.Pēc filtra amputēšanas tev jābrauc ar augstākiem apriezieniem.Varu pateikt no savas pieredzes,braucot uz 100 km/h ar 6 ātrumu un motora ir apriezieni 1800 jeb ar 5 ātrumu un apgriezieni 2300,degvielas patēriņš ir vienāds.
Degviela līdz Varšavas veikalam maksā tikpat, cik viena normāla kurpju pāra cenas atšķirība. Un attālums ir pietiekams, lai iededzinātu DPF. Ir jābūt tupam, lai pirktu kurpes Latvijā un maksātu servisam par DPF izdedzinasanu.
Man ir pavecs dīzelis, kas ir pretēji - sertificēti aprīkots ar DPF Vācijā - lai dabūtu zaļo uzlīmi. LV skates ikgadēji beidzās ar auzām inspektoram, jo LV skates process atceļ DE garantiju - tā nepieļauj brīvu paātrinājumu tukšgaitā. CSDD pofig, maksā sodu Vācijas sertificetājam. Man arī pofig, jo darbs prasa regulāru braukšanu uz DE un nacionālā idiotisma (likumdošanas) sakārtošanas dēļ savu laiku netērēšu. Tehniski nekādu problēmu - DPF ir sāpe tikai tiem, kam liekas ka dīzelis ir saprātīga izvēle kājām ejamu gabalu braucējiem.
Skatos netā viņš maksā no 200-800 euro, tad jau labāk nomainīt uz jaunu. Nau tik dārgi,ja esmu pareizi atradis. Amputacija no 150 euro +problemas talāk,tad jau labāk jaunu.
Profesionāla amputācija 330 eur.
Vel labāk. Tad jau labāk jaunu un 100 štukas miers.
Kur tu tādu cenu atradi,parasti sākās no 800-1500.
Vai es ko nesaprotu!
Pilsētā būs grūti sagaidīt lai viņs notiktos kaut 1,6 tdi diezgan bieži sāk reģenerāciju vēl neizbraucot no pilsētas, par to liecina paaugstināti tukšgaitas apgriezieni un drusku lielāka turbīnas aizture.
Voltiem nebūtu jānokrīt ja vien opelim nav kāds mega elektriskais sildītājs kas paceļ filtra temperatūru, tā parasti motora dzesēšanas ventilaors strādā ar pilnu jaudu-tā ka iespējams problēmas ar lādēšanu.
Tāpat beigts termostats var neļaut palaist reģenerāciju jo nav pietiekama motora temperatūra.
Pilsētā jau var arī iztīrīties, vien parasti nelaime tāda, ka braucieni par īsiem, lai motors uzsiltu un arī pati tīrīšanās notiktu.
Par tiem 200 eur par jaunu - var jau būt, ka tagad ir piedāvājums, cenas kritušās un tā var arī nopirkt, bet parasti tās cenas tika sauktas ievērojami augstākas (es te nerunāju par dīleri). Ka tikai tas 200 eur filtrs nav vienam gadam.
Bet ja par nokodešanu 200-350 ,tad jau piemet sotaku un pats garāža nomainu.
Par tādu naudu var nopirkt normālu OBD diagnostikas verķi un izdedzināt to filtru uz paša vēlēšanos kaut reizi nedēļā. Plus vēl noderēs pārējo sistēmu diagnostikai un kļūdu meklēšanai.
Ar viena filtra maiņu vien nepietiek,ir divi faktori kas viņu sabeidz:
1.Tā var būt turbīna.
2.Sprauslas.
3.Sliktas kvalitātes degviela.
Un trešais punkts ir tas sāpīgākais jo rapsis taisa sūdus.
Mja, degviela mums tāda interesanta. Leju Nestē, jau vairākus gadus esmu pamanījis - jo tuvāk ziema, jo labāk Pajero brauc. Ar ziemas dīzeli iet bez problēmām, vasaras variantā - kaut kā nav tas. Protams, objektīvus mērījumus ar akselometru vai jaudas stendu neesmu veicis, viss sajūtu līmenī.
Protams var arī pats to izdarīt, taču pirms to dara ieteiktu veikt profesionālu diagnostiku, jo ne vienmēr beigās filtrs izrādas pie vainas...
Mēdz būt ka problēmas ir dēl EGR vārsta, vai arī namaz nav jāmaina , bet pietiek ar piespiedu reģenerāciju uz kādiem 50-70K iksistemas lv/
Gribu viņu profilakses pec nomainīt.,strādā viņš cik saprotu normali. Auto 300 štukas ķipa. Vel kādas 100 plānoju braukt.
Opel Astra H (2008), 1,7, ar Statoil dīzeli ik pēc 50km, ar Nestes dīzeli ik pēc 200km (tas ir ja es pareizi sapratu kas ir domāts zem "izdedzināts", reģenerācijas process?). Ja ne, sorry.
Auto 320+ tk nobraukums. Pirms maini, aizved apskatīties vai nevajag vnk iztīrīt. Ā un pie reizes paskaties vai kompis nav sarūsējis Nu labi, iesākumā pietiks noskaidrot, kur fiziski tas kompis atrodas, jo, piemēram, Astra H tas atrodas riteņa arkā ;D un kad sarūsē, tad sākas izklaides.
P.S. CSDD nedrāž par amputētiem DPF ;), arī ne par "atvienotiem" EGR, ja vien tas nav brutāli izņemts, bet ielikta plāksne un pareizi atprogrammēts. Melnu kvēpu nav, ja brauc, ne sēņo.
...bet nomināli tomēr mašīnai jāierakstās atgāzu normās, kurām nez kāpēc šie atribūti tika uzlikti...
P.N. Normāli atslēgtam EGR nekādu plāksni vai blīvi nav jāliek - plāksnes vai blīves ir ķep ļep variants situācijās kad vadības bloka programmatūrā neiejaucas.
Ierakstijāmies 3x zem CSDD normas un zem ražotāja norādītās normas... ok, par EGR "normāli" atslēgtu varu kļūdīties Zinu, ka fiziski nedrīkst būt demontēts.
Paša DPF filtra amputācija izmaksā kaut kur 100 eur,bundulis nepaliek tukšs,viņā tiek ielikts trokšņa slāpētājs.Pārējo summu sastāda motora vadības bloka pārprogrammēšana.Visi devēji paliek savās vecās vietās,nekādas plāksnes nekur nebāž.Kopēja cena ir atkarīga no auto modeļa.
Tak EGR var slēgt nost un tam skatē vispār nekādu normu nav. Tik vien, ka jaunākiem auto notiek pieslēgšana pie kompja un tur vajag kādu emulatoru, kas pateiktu - ir OK.
msh rakstīja: Nu tas tāpēc ka norma tam gadam par mazu - nu tas tāpat kā mana golfa motors tik vecai mašīnai piemērotajās CO normās ielien ar piecreiz mazāku ciparu...
Jaunjos TA noteikumos mašīnām ar kvēpu filtru k vērtība (dūmainība) nedrīkst pārsniegt 0,7.
Kārtībā esošs auto ar amputētu filtru šajā vērtībā mierīgi ierakstās. Konkrēti diviem auto ar izgrieztiem kvēpu filtriem k vērtības bija 0,35 un 0,36. Pirms kvēpu filtru amputācijas abiem k vērtības apskatē svārstījās no 0,09 līdz 0,5.
Filtru var mēģināt tīrīt bet kā jau filtru to nekad nevar iztīrīt līdz jauna līmenim, arī ar visu reģenerāciju tas aizsērē ar kvēpu pelniem.
Neredzu citus iemeslus, kādēļ demontēt kvēpu filtru, izņemot vēlmi pārvietoties ar auto, kuru nevar atļauties, klaju nerēķināšanos ar citiem un vienkāršu bezkaunību.
Kvēpu filtri ir atrodami arī automašīnās ar tirgus cenu 2-3K eur, tādā cenu kategorijā mašīnas nepērk lai zīmētos.
Lielākā daļa lielo kvēpinātāju uz ielām parasti ir veci tdi, kuri parasti ir tik nobraukti ka vienkārši nevar nekūpēt kā lokomotīves, vai vienkārši relatīvi svaigi auto kas novesti līdz lamatas stāvoklim.
Tas pats attiecas uz atgāzu recirkulāciju.
murx rakstīja: Neredzu citus iemeslus, kādēļ demontēt kvēpu filtru, izņemot vēlmi pārvietoties ar auto, kuru nevar atļauties, klaju nerēķināšanos ar citiem un vienkāršu bezkaunību.
Tad jau mēs šo lietu varam skatīt daudz plašāk. Vai ātruma pārsniegšana/atļautā nesasniegšana nav nerēķināšanās ar citiem? Pagrieziena rādītāju nerādīšana, nepareiza joslu izvēle vairākjoslu ceļos u.t.t. Tas viss ir nerēķināšanās un daudz bīstamāk par to štrunta kvēpu filtru, tā ka nevajadzētu kaut kādas idiotiskas vides prasības likt kā kaut ko TIK SVARĪGU.
Nav runa tikai par vidi bet arī citu plaušām. Nu nav citiem jāelpo kvēpi tikai tāpēc ka kāds izdomā būt gudrāks par inženieriem. Kad pagalmos tie dīzelisti ziemā silda savus traktorus elpu sit ciet.
Kā to ņem. Latvijas piemērs - dižā pilsēta - bariņš cilvēku brauc ar mašīnām, elpot nākas stipri lielākam bariņam. Tā ar to bīstamību.
Demokrātiskā taisnība. Kamēr skriesim pa priekšu ar vairākuma taisnību, būsim pakaļā. Ar nelieliem izņēmumiem, bet pamatā tas nebraucēju lielākais bariņš noslīktu savos mēslos vai nomirtu badā, jo nav spējīgi patstāvīgi izdzīvot - vien gaidīt laimes lāci.
Tikko piedzīvoju līdzīgu problēmu savam 2011 VW 1.6 dīzelim.
Tikai kļūdas vedina uz EGR vārsta problēmu, taču DPF arī varētu būt tuvu pilnam pie 300t km.
Diagnostika rāda sodrējus 74g, pie itkā 70 gramu maksimālās robežas, taču DPF lampiņa vēl ne reizi nav degusi.
Pagaidām Latvijā rādās tikai 1 kantoris kas to DPF tīrīšanu piedāvā ar kaut kādu GreenClean tehnoloģiju, kas atgādina vienu Vācijā piedāvāto tehnoloģiju ar sertifikāciju.
Drusku aizdomīgi un neatrodu ikdienas cilvēku atsauksmes par šiem. Nav neviens neko dzirdējis?
160Eur par tīrīšanu itkā neliekas kosmoss, ja tas uz ilgāku laiku reāli palīdz.
Šobrīd pašam morālās pārdomas par EGR, DPF modifikācijām. Pašam mazs bērns, ik pa laikam kādam paziņam atrod krabi, negribas īsti veicināt visādas drazas pūšanu, taču par EGR šķiet, ka tas ir iekonstruēts VW feils, sūdzas arī ārzemju forumos un ar daudz mazākiem nobraukumiem.
ezis71 rakstīja: Kvēpi izpūtējā ir tad kad zābaks brauc ar to auto.Pēc filtra amputēšanas tev jābrauc ar augstākiem apriezieniem.Varu pateikt no savas pieredzes,braucot uz 100 km/h ar 6 ātrumu un motora ir apriezieni 1800 jeb ar 5 ātrumu un apgriezieni 2300,degvielas patēriņš ir vienāds.
A bet tieši tāds pats novērojums - pat ar 5-to mazāks patēriņš, tipa, motroram vieglāk pagriezt. Ir divi BOXER dīzeļi - abiem ir gan EGR, gan DPF. Pagaidām viss iet un strādā. Ja ir kādam kas ko teikt tieši par BOXER dīzeļiem - sakiet. Piemēram, no kura ražojuma datuma novērstas kloķenes lūšanas problēmas....
Kanibaals rakstīja: Nav runa tikai par vidi bet arī citu plaušām. Nu nav citiem jāelpo kvēpi tikai tāpēc ka kāds izdomā būt gudrāks par inženieriem. Kad pagalmos tie dīzelisti ziemā silda savus traktorus elpu sit ciet.
Atkal - relatīvi: Ja kādu brīdi viss ir labi, jeb Eiro 6, tad ik pa laikam sāk izdedzināšanu - un kur paliek tas viss?? Vienalga gaisā, degunā (elpu sit ciet) utt. Viss tas eiro 6 ir pilnīgs feiks, ņemot vērā atgāzu skandālus..... Tiaki naudas kāšanas mēģinājums.
Tā filtra ideja ir tāda ka izdedzināti kvēpi tur vai nu palika savādāki, vai daļiņas lielākas, precīzi neatceros. Un ar filtru tie kvēpi nāk laukā šad un tad, nevis visu laiku.
EURO 6 ir tikai norma, kura nosaka cik daudz drīkst nākt laukā pa izpūtēju - tā nenosaka kā ražotājam to panākt, tas jau ir uz katra paša ražotāja sirdsapziņas.
Būtu skolā fizikas pamatus apguvis, nevis mācījies ka visi 15 dzimumi ir vienādi, zinātu, ka kvēpi ir oglekļa (C) sīkas daļiņas, ko sadedzinot (+O), ārā nāk CO2. "tur" tas viss arī paliek.
ezis71 rakstīja: Ja profesionāli viss izdarīts tad nav tik viegli konstatēt dpf filtra neesamību.
Konstatēt ir ļoti viegli, vienkārši šobrīd nav tādas likumdošanas un neviens necenšas to darīt. Toties ir dazādi eiropas plāni par šo tēmu un agri vai vēlu tas skars arī mūs. Vienīgais jautājums vai tas būs ar atpakaļ ejošu datumu un attieksies uz auto pirms likuma pieņemšanas brīža, kā tas ir, piemēram Vācijā. Un tad visiem kam izgriezts nāksies vien likt atpakaļ. Tāpēc iesaku to nemaz nedarīt, bet uzreiz nomainīt. Šobrīd cenu atščirība, praktiski nekāda starp maiņu un izgriezšanu, ja dara to īstajā vietā. Es, piemēram, nomainīju pie iksistemas.lv
Kanibaals rakstīja: Pilsētas režīmā tas dedzinās servisā. Lādēšanu gan tas neietekmē.
Ir iespēja piespiedu filra dedzināšana. Zinu ka iksistemas.lv ar to nodarbojas iksistemas lv/datordiagnostika/
Kvēpu filtrs
Ik pec cik kilometriem tam filtram būtu jaizdedzinas,apmēram,pilsetas režīmā? Un vai dedzināšanas laikā lādešana nokŗītās uz 11-12 Voltim,jo manējam tā notiekas. Esmu nesen iegādājies šo Opel Zafira 2010.gads 1,7