ir bijis Swedbank arī 32. maijs...
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
ir bijis Swedbank arī 32. maijs...
Minhauzens "uzdarbojies" ????
nra.lv/latvija/regionos/23981-svetki-minhauzena-muzeja-32-maija.htm
Šādi gļuki arī ir iemesls, kāpēc vēl nav sasniegti pareģojumi par pašbraucošiem auto un citi futūristu sapņi. Jebkura tehnika, lai cik labi uztaisīta, gļuko - civilā, militārā, zinātniskā. Atšķiras tikai pieļaujamais kļūdas līmenis katrā sistēmā. Tehniski jau šobrīd būtu iespējams jebkuram auto uztaisīt pilnībā autonomu vadību vai arī visas vadības sviras nomainīt pret drive by wire sistēmām, tikai statistiskais kopējais sistēmas kļūdas procents ir tāds, ka pagaidām tikai atsevišķi ražotāji uzbrīkstās par kaut ko tādu domāt, Hella laikam pirmie šogad ir paziņojusi par elektronisku bremžu pedāļu (sistēmu) ražošanu.
Tā teikt ar elektroniku var muļķoties tālu un ilgi, bet līdz šai dienai bremžu pedālis ir mehāniska sistēma. Tas arī viss kas jāzin par pašu inženieru ticību elektronikai.
Problēma ir programmu izstrādātāju vispārējā zināšanu līmenī par tehniku vispār, dažādiem procesiem dažādās darba vidēs, dabaszinātņu pamatiem.
Kā tieši, piemēram, "memory leak" kas ir "normāla" parādība datorprogrammās un ir klasiskākais piemērs nepieciešamībai pēc sistēmas restarta un attiecīgi var būt letāla, ja tās rezultātā bloķējas bremžu sistēmas darbība, ir jebkādi saistīta ar tevis pieminētajām zināšanām.
Nav teikts ka inženieru - ļoti iespējams ka kaut kur to pieprasa birokrāti
Nu hvz, vai es ar savu pieredzi dažādu automātikas lūžņu ekspluatācijā riskētu brauk ar mašīnu kurai būtu elektronisks bremžu pedālis, pat ja pats to sistēmu būtu izstrādājis un visādos sintētiskajos testos būtu pierādīts, ka itkā viss ok. Tas ka to varētu iebarot patērētājiem ir pilnīgi skaidrs, bet tos tad vismaz pagaidām aizsargā tie paši birokrāti. Šobrīd pilnīgs fly by wire laikam ir tikai aviācijā, bet tur uz tām sistēmām ir izgrūzts pasakains naudas apjoms, lai nodrošinātu visus iespējamos drošības pasākumus, ko 100 punkti neviens neplāno atkārtot autobūvē. Būs kārtējais naudas ietaupīšanas pasākums, kurā sūdus sāks risināt jau pēc līķiem, nebūs gan pirmā reize autobūves vēsturē.
Vēl jau nevajag jaukt elektronisku ar elektrisku. Jā - Airbus ir diezgan visu vadību elektrificējis, bet arī tam joprojām ir iespēja atslēgt elektroniku un vadīt tieši elektrisko ķēdi manuāli. Elektriskās sistēmas pašas par sevi ir diezgan drošas un neko daudz neatšķiras no hidrauliskajām. Problēma ir ar elektroniku - t.i. mākslīgajām "smadzenēm".
Daudzus procesus varētu tehnoloģiski realizēt vienkāršā loģisko shēmu līmenī.
Tāpat tos var dublēt.
www.ibook.lv/BD_ciparu-elektronika-ziedonis-bunzs.aspx?BID=2081ea56-d63c-42fe-a6f8-6120fed8cac6
Saki, ka dubultošana visu atrisina? Aviācijas industrija visu trīskāršo un tāpat atstāj manuālu vadības pārņemšanu? Atkal mudaki, kas nav tev padomu paprasījuši?
Pastāsti piem Airbus kuru vada ar yoistick var manuāli stūrēt?
Ar to "yoistick". Iedomājies... Jeb joprojām nespēj atšķirt elektrisku un elektronisku vadību?
Manuprāt manuāla ir mehānisma saite...bet lai jau nu paliek. Es te labāk neko sīkāk nestāstīšu.
"Mehāniska" modernajā aviācijā jau sen kā nav. Airbus ir pirmais lielražotājs, kas pārgājis uz pilnībā elektrisku (vēlreiz padomā par atšķirību no elektroniskas) vadības ķēdi, kamēr citi lielie ražotāji tomēr joprojām, uzticas trīskāršai hidraulikai. Vari protams nestāstīt, kuram lidaparātam, izņemot dronus, nav atslēdzama elektroniskā vadība, jo pats acīmredzami par to zini ļoti maz.
Balts=melns Mehānisks=elektrisks, hidraulisks modernais profesors
Atļauju pastāstīt kuras firmas lidmašīnām priekšējā šasija stūrējās nevis ar pedāļu bet ar elektriska 3 pozīciju slēdža palīdzību, un tikai
iauto.lv/forums/topic/27567-renault-espace-nelec
tepat pamanījāmies sarakstīt atšķirīgos viedokļus par akumulatora spriegumu startējot
ZZZZ rakstīja: Manuprāt manuāla ir mehānisma saite...bet lai jau nu paliek. Es te labāk neko sīkāk nestāstīšu.
Šeit nestāsti. Labāk uzraksti Airbus oficiālu pretenziju, ka nav tev pajautājuši atļauju lietot vārdu "manuāli".
Googles lidotājs Viņi nezin ko darīt ar tām neoficiālajām
IT un elektronikas sasniegumus un kļūdas var kritizēt un slavēt tāpat, kā jebkuras citas nozares panākumus un kļūdas.
Reāla laika sistēmās, kādas visticamāk būs tās kuras veiks autonomu vadību, kļūdu skaitam ir jābūt ļoti mazam, citādi sabrauktu gājēju, velosipēdistu utml. būs vairāk kā tad ja pat visi brauktu vieglā šmigā ....
Bet ja tās nav/nebūs reāla laika sistēmas tad tāda vadīšana būs salīdzināma ar to kad autovadītājs pie stūres raksta īsziņu ....
Tad kāda jēga par to sodīt un/pārmest "bezatbildīgiem" autovadītājiem, ja pēc būtības atļaujam lažu, kura vēl piedevām izmaksās miljardus jau tikai izstrādē vien ...
Kā programmā un kā binārajā loģikā atrisināt līdzīgas problēmas?
Kas ir pamatā?
Ja godīgi man nupat ar paliek intersanti, kā tu domā no šī jautājuma nonākt līdz teorētiskam risinājumam ?!?
Nopietni? Tev tiešām ir ticība, ka šis personāžs vispār saprot par ko runā? Man ārkārtīgi riebjas tavi uzskati, bet vismaz par tiem ir iespējams diskutēt un analizēt, bet šajā gadījumā saprāts ir vienkārši izgājis.
Cilvēks varbūt uzpīpojis vai ko stiprāku ieņēmis un kā saka parunā...desmit gudrie salauza prātu
Ir vienkārši jāzina, kura elektroniska struktūra ko dara.
no loģikas shēmām būvēts pulkstenis vienkārši nevar uzskaitīt 10:60:52
skaitļošanas tehnikas pamati
Kas tev liek domāt ka nevar -
medium.com/@erikvanzijst/a-digital-quartz-clock-from-scratch-a80ec5e427
NU šī ar man izklausās pēc "dienas hohmas: vismaz sadaļā par radio antenām :
www.db.lv/zinas/mikrotikls-zaude-tiesvediba-par-vid-uzrekinato-muitas-nodokla-paradu-510352
es gribētu dzirdēt skaidrojumu, ar ko maršrutētāju antenas ir tādas īpaši atšķiramas no jebkāda cita tipa antenām, ka tām ir atsevišķa "vērtību un nodokļu skala" ...
Tur gan diezin vai būs kas "dzirdams" vai vismaz saprotamāk saprotams. Šobrīd nav tāda HS koda "8517 70 11", kurš ir minēts šajā Db rakstā!
Ir tikai 8517 71 00 00 -visu veidu antenas un reflektori; daļas, kas izmantojamas kopā ar šiem izstrādājumiem.Tam (šobrīd!) ir ievedmuita nulle,un ,lai te par kaut ko dikti piejaatos, muitniekam būtu jābūt vismaz ar 3/augstākajām izglītībām vai nu arī aizkadrā "jāzin" kāds ļoti specifisks euromēroga kritērijs hs koda piemērošanai.Vai nu arī būtu jāarestē visi tie (tūkstoši) darboņu, kuri "līdzīgus aparātus" ("šos izstrādājumus") gadiem ilgi ir vilkuši pozīcijā 8517 62 (iekārtas balss, attēlu vai citu datu uztveršanai, konversijai un pārraidei vai reģenerācijai, ieskaitot(!) komutācijas un maršrutēšanas aparātus).Kam (šobrīd) visiem ir nulle% ievedmuita.
Kas tad vispār konkrēti tie par aparātiem (kāds to HS), kam šis te "antenas" bij domātas.Iespējams, (kādreiz,agrāk) kādiem tādiem aparātiem ievedmuita ir bijusi 0%, taču to daļām (vai antenām) varbūt kādi citādi procenti.
Vai deklarētāja nosauktais "maršrutētājs" tiešām būtu atzīstams par tādu no muitas viedokļa.Iespējams, ka tas (tomēr) ir kāds hdmi viedtelevizors vai ptac wifi putekļu iesūcējs.
Cik gadus vecs ir šis "notikums" un par/ko tur tas konflikts (par procentiem vai par ideju..) un kā tad īsti tie suudi būtu Pareizi jādeklarē (šodien), par to arī nav ne vārda.Secinājums viens- lohiem tas nav jāzin.
Tev nav vienalga? Mērķis taču attaisno līdzekļus grūtajā komunistu cīņā pret kapitālistiem, kuri ir kārtējo reizi apkrāpuši proletariātu. Vai tad ne tā?
Ka tik tu nedzīvo ilūzijās, kas kas, bet kapitālisms savu tirgu aizsargā vêl cītīgāk kā sociālisti ;).
Oho... Nez kuru vietējo antenu ražotāju tas VID lēmums aizsargā. Nu tā - lai tevis teiktais nav tukša muldēšana - nosauc visus Latvijas antenu ražotājus.
Oho, vispirms bezsakarā iedirsīsi par kapitālismu vs sociālismu un tagad atpakaļ pie Latvijas reālsituācijas ?!?!?
P.S. bet ja par lietu, tad šobrīd notiek nevis LV tirgus aizsardzība (un man izskatas ka konkrētās lietas sakarā jo īpaši), bet gan ES tirgus aizsardzība ...
Ak tu nabadziņš. Bezsakarā. Bet tā īsti jau atbildēt nespēj, ko īsti tad tas VID aizsargā. Pienākumu vienam no retajiem Latvijas vieksmīgajiem biznesiem maksāt vairāk dīkdieņu pabalstu kasē, jo tā ir noteikusi ES? Un tev nepatīk atzīt, ka Latvijas reālsituācija ir aktīva komunisma celtniecība? Kā tas iet kopā ar tavu nostāju, ka komunisms ir labs?
Intersanti kurā vietā esi atradis ka esmu teicis ka komunisms ir labs !
Ja ir aizmirsies tad esmu teicis, ka no sociālisma tu nekur neaizmuksi, un tāpēc manuprāt ir sparātīgi to veidot un virzīt pareizi, lai tas nekļūst par totalitāru un pilnīgu huiņu attiecībā pret tādiem kapitālistiem kā tu. Diemžēl tas ir cilvēku dabā sačakrēt to kas ir labs kapitālismā, nelabot to kas ir sūdīgs utt. tādēļ piedod, bet kapitālisms "nosprāgs" ...
Jā, protams - tu ideoloģiju, kas ir ļauna pašā saknē, uzskati par glābiņu no tā, ka ļauni cilvēki spēj sačakarēt pat kapitālismu. Jo tev jau neienāk prātā, ka totalitātrisms un "pilnīga huiņa" (jo vārdos to miljonus upuru neesi spējīgs nosaukt) ir tikai loģisks iznākums, kad ļaunie cilvēki tiek pie ļaunas ideoloģijas. Kapēc tu negribi "sparātīgi to veidot un virzīt pareizi" attiecībā uz kapitālismu? Jo esi komunists. Nav citas atbildes, lai vai kā tu mēģinātu izlocīties.
Jo vairāk klausos kapitālisma aizstāvjus tādus kā tevi, jo skaidrāk redzu cik ļoti grasaties sapist kapitālismu ... no uzlabošanas tur nav ne smakas ...
Nu jā, tevi satrauc, kā kapitālisma aizstāvji sapisīs kapitālismu. Jo tevi neuztrauc, kā tādi komunisma aizstāvji kā tu, likumsakarīgi nonāks pie cilvēku upuriem.
Redzi es par kapitālismu nesatraucos un man ne parāk rūp ka jūs "savā sulā" vārat muļķības, kaut es redzu ko tieši tu un kapitālisma aizstāvji varētu izdarīt lai reabilitētu kapitālismu.
Bet komunismu tu vari man nesiet, citādāk sākšu uzskatīt ka neesi pietiekami kompetents, ja reiz neredzi atšķirības.
Es tev "sienu"? Nez kas tad tu esi, ja no kapitālisma izolējies, lietojot "jūs" attiecībā uz tā piekritējiem un vienmēr pedāvājot sociālismu kā risinājumu ļaunajam kapitālismam?
Un tev nekad nav radusies vēlēšanās reabilitēt slepkavniecisku ideoloģiju, kuru pārstāvi, bet nepārtraukti pieprasi reabilitēt tos, kas tev ir nodrošinājuši komfortablo mūsdienu dzīvi un rīkus, kuros brīvi vari "nolikt" šo rīku radītājus.
Komfortablu vai ne tik komfortablu dzīvi man neviens izņemot mani pašu nav "nodrošinājis", tapēc beigsim prasti dirst un piedirst šo tēmu. Uz ASV gan es aizbraucu par baltu velti un tur gan var pateikties manai sociālisma izglītībai, ka izturēju sāncensību republikas mērogā ....
Nu bet tu tak esi pilnīgs mudaks. Pats savu auto ar akmens nazi izdrāzi un sēdi pie vareno komunistu radīta LCD ekrāna, vai ne? Pastāsti jau nu vairāk par komunisma sasniegumiem tehnoloģijās.
Atvaino vecīt bet nāksies tev atkārtot "pamatus", ratu ritenis, rakstība, alfabēts utt. vēsturiski ir krietni "spēcīgāki" izgudrojumi par auto, un kapitālisms tam nav pat tuvu stāvējis. Un intelektuālā īpašuma zādzība, nav tikai komunisma prerogatīva. Starptautiskā spiegošana ir "vazājusies" pa visu pasauli gan pie dažādām valdībām, gan politiskajām un ekonomiskajām sistēmām, un par lielu daļu izgudrojumu drīzāk jāpateicas vēlmei karot un iekarot, nekā specifiski kapitālismam.
Un ja labi paskatīsies, tad atradīsi ļoti daudz izgudrojumu, kas ir sociālismā radīti, un ir tavas ikdienas sastāvdaļa, tik kā redzams tev jūtami ir grūta galva aptvert ko vairāk par to kas "acu priekšā".
P.S. pie kam ja runājam tieši par auto tad tavi mīļie kapitālisti ASV ražoja un joprojām ražo vienus no sūdīgākajiem auto uz pasaules , un tie ir tikai mazliet labāki par krieviem , indiešiem un ķīniešiem, kaut par ķīniešiem vēl var pastrīdēties, tas nekas ka atsevišķi ASV auto arī man spēcīgi "piedur" ....
Žēl, ka pats esi tik sūdīgi skatījies, ka nosaukt neko sociālistu radītu nespēj. Žēl, ka tev kaut kas tupi jāmuld par 'maniem mīļajiem kapitālistiem ASV', lai gan pats labi zini, ko es domāju par ASV un komunismu, kuru pats esi tieši ASV apguvis. Žēl, ka nezini, ka pat runājot par modernajiem auto, uz ko tik veikli pārvilki tēmu, uzticamākie ir un visticamāk ilgi paliks japāņu kapitālistu Toyota. Un vari jau pamēģināt pastāstīt, kam un kādas tehnoloģijas japāņi ir nospēruši.
Žēl gan ka ja tev nepasaka priekšā labi zināmus piemērus, vienīgais ko spēj ir provēt izlocīties vai muldēt tukšu ;)
P.S. Un vēl ja te iejauci Japānu, tad kapitālismam ir attāls (kaut nenoliedzams) sakars ar Japānas ekonomisko izaugsmi, un Toyota panākumus pat pareizāk būtu jāsaista ar sociālismu tajā, komplektā ar labu izpratni par brīvo tirgu un atbalstu tam.
UN vēl "nepatīkamāka ziņa" - Japānas izglītības sistēma ir pilnīgs sociālisms .... jau vismaz kopš 20 gs. sākuma ....
Nu kur vēl tālāk debilismā? "sociālismu tajā, komplektā ar labu izpratni par brīvo tirgu un atbalstu tam.". Sociālisms ir pretstats brīvajam tirgum, nevis atbalsts.
Bet to, kas tad ir iemesls Japānas izaugsmei un joprojām arī sociālisma sasniegumus, izņemot deficītu un līķu kalnus, droši vien nosaukt nespēsi. Turpināsi Raimonds stilā - teikt ka visiem ir jāzina pašsaprotamo, t.i. To absolūti glupo, ko tu savā komunisma apsēstajā pratiņā esi iedomājies.
Nepūlies, tāpat jau ir redzams ka ne sūda nezini un nesaproti par to kā pareizi pielietots sociālisms kādam ir devis būtiskas priekšrocības brīvajā tirgū un ne tikai ...
Te tev 20 gadsimta sākuma citāts "izklaidei"
P.S. "As soon as the use of wireless energy becomes universal it will necessarily sweep out all the present privileged corporations of power and create a semi-socialistic state of affairs. In the future the government will be the owner of all energy. Individuals will use it to a certain amount free of any charge, but for the rest they will have to pay for the state a definite tribute."
Nav jau ko pūlēties. Tāpat skaidrs, ka tu esi tas pareizais sociālists, kas būtu to ieviesis pareizi - visi iepriekšējie vienkārši bija mudaki un tādēļ nogalināja cilvēkus. Šis naratīvs ir vienīgais, ko komunisma cēlājis spēj likt pretī - stereotipiski, jo nekādu citu argumentu nav, un ārkārtīgi debīli, pasludinot sevi gudrāku par visiem pasaules vēsturē.
Ko ar to citātu gribēji pateikt, vispār grūti saprast. Vai sludini Raimja līmeņa tehnoloģisko absurdu vai vienkārši kārtējo reizi atreferē komunistiskās utopijas idejas.
Pedējais ir angliskots citāts no Markoni nākotnes redzējuma.
Ceru ka nebūs nepieciešams skaidrot kas bija Markoni.
Es nesludinu sevi par gudrāku, vai kā citādi, es tikai norādu ka vai nu tavas zināšanas vai situācijas uztvere stipri atpaliek no daudzām dzīves reālijām. Vai es pat teiktu ka tava izvēlētā pozīcija tev "neļauj" redzēt vai vismaz neļauj publiski atzīt ka daži un vietām daudzi procesi nav tādi kā tev labpatiktu.
P.S.bet par mani - es kļūdos pietiekami + jo vairāk zinu, jo skaidrāk apjaušu ka zinu ļoti maz ... tomēr konkrētas sarunas kontekstā man nav grūti "ielīst" un paskatīties uz lietām "padziļināti"
Lieliski. Tu pat nespēj izlasīt, ka jautājums ir nevis par citāta izcelsmi, bet gan neizpratni, ko ar to vēlējies pateikt. Tu pat nespēj aptvert, ka apgalvojums, ka visi iepriekšējie sociālisma cēlāji to darīja nepareizi IR sevis pasludināšana par gudrāku. Bet tas taču tev netraucē uzskatīt, ka tieši manas, nevis tavas, "zināšanas vai situācijas uztvere stipri atpaliek no daudzām dzīves reālijām" - tā taču arī nav nekāda sevis pasludināšana par gudrāku, vai ne?
Jo argumentēt tu spītīgi atsakies, tikai atkārto Raimonda pieeju. Ja tava iedomātā patiesība kādam neliekas pašsaprotama un vienīgā pareizā, tad to vienkārši ir jāpasludina par neko nesaprotošu. Diemžēl nāks vēl piemelot un mētāties ar frāzēm "man nav grūti "ielīst" un paskatīties uz lietām "padziļināti"", jo tieši tas ir tas, ko tu atsakies darīt.
Lieliski, vari attiecināt tikai uz sevi, "lieliski" atsakies redzēt to kas daydzām lietām reāli ir apakšā, līdz ar ko nav nemaz jēga iztirzāt kaut ko tālāk, tas ka tu neredzi un atsakies redzēt nenozīmē ka es kaut ko piemeloju ....
Žēl, ka spēj runāt tikai abstrakti par "daudzām lietām" un nolekt no tēmas tiklīdz tev reāli piedāvā argumentēti apspriest kaut vienu konkrētu.
Varu arī konkrēti, tik nav tā ka man šobrīd ir šausmīgi daudz laika dzīt fufeli iAuto ... komentēju tik cik un kā tas ir reālistiski iespējams.
Visu to laiku, ko veltīji, lai izvairītos no jebkādiem jautājumiem mierīgi būtu varējis veltīt viena konkrēta apspriešanai, ja vien būtu vēlme to darīt.
P.S. Ceru, ka nenāksies skaidrot, kas ir Einšteins, lai uzdotu jautājumu, kā tu spēj sadzīvot ar to, ka viņš uzskatīja, ka visums ir statisks?
Īstenībā zis jautājums ir tāds samērā interesants.Mūsdienās ļoti reti kāds "raksts" top vnk sabiedrības informēšanai.Gandrīz katrreiz ir kāds tas ieinteresētais aizkadra uzkūdītājs,kurš vēlas par sevi atgādināt.Te taču ir acīmredzama tīša nepateiktība.Galvas jaukšana lasītājam.
Vai runa te tiešām/par eurotirgus aizsardzību,šaubos.Tas mikro tīkls ir tāds šajā valstī samērā svarīgs uzņēmums.Vai mūsu ViDs (vai kāds tur ierindas muitnieks) būtu tā vienkārši prasti izrādījis savu varu un kasījies pie staba,nu arī figzin.
Jēdziens "antenas" nomenklatūrā ir sastopams vairākās vietās.Ievedmuitas % gan atšķiras.Atkarībā, cik "godīgi" ir izvēlēts tas attiecīgo "ierīču" nosaukums, kuru sastāvdaļas ir šīs antenas.Raidītājs kā tads taču var atrasties nezcik daudzās idejiski dažādās ierīcēs.Kā tur bija pirms kādiem pāris vai pat pirms 5g, kad iespējams risinājās šī lieta- nu kas tad to var tagad pateikt.Tas strīdīgais Hs kods ir vecs un sen neeksistējošs.
Eurotirgus aizsardzība,jā,lūk.Ķīnējiešu riepas.Luudzu, ved ko gribi un cik gribi, vienīgais eurointelektuāļu izgudrotais "ierobežojums" (jaunām riepām!)) ir atkritumu kontrole...
Par ko te ir diskusija?
-diskusija (runa) te ir (iet) /Par!
Nu, sākumā likās, ka būs diskusija par pulksteni, kas nezin kāpēc skaita līdz 10:60:52 un to, kāda ir tehnika, kas tā neskaita.
Un vēl to, kas būs, ja šāda tehnika vadīs auto.
Kāda jēga runāt ar tevi, ja tu pat nesaproti, ka tā tehnika nevis "skaita līdz", bet gan "kļūdaini attēlo"? Un tev pat nojausmas nav kā tā tehnika skaita patiesībā, kādas ir tās problēmas un kādēļ šādai tehnikai nevar uzticēt reāllaika kritiskās sistēmas.
Dienas IT hohma
Kolēģis veic ikgadējo tehnisko zināšanu atsvaidzināšanu ( un sertifikāciju) - pēc kursa atstāja tikko komentāru - un tur uzrādas laiks drusku pēc 11:00 ... tikai "smieklīgi" dīvainā formātā:
10:60:52
P.S. lai ... nograbstas, ja šitādas "tehnoloģijas" sāks pārvaldīt mūsu ikdienu/braukšanu ...