Ādažos slēgts kreisais pagrieziens no Carnikavas uz Tallinas šoseju pie Gaujas tilta un uz Carnikavu autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži pieslēgumā 24

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 9.jūlijs 2021 13:08

Ir veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas Ādažos uz Tallinas šosejas (A1) krustojumā ar vietējo autoceļu pievedceļš Gaujas tiltam (V45) un reģionālā autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) krustojumā ar Tallinas šoseju (A1).

Virzienā no Rīgas:

-       lai nogrieztos no Tallinas šosejas uz Carnikavu, vieglajam transportam turpmāk jāizmanto tikai pievedceļš Gaujas tiltam (V45), nogriezties no Tallinas šosejas uz reģionālo autoceļu P1 vieglajam transportam nedrīkst. Tādā veidā tiek atslogots autoceļa P1 un Tallinas šosejas krustojums;

-       smagais transports (virs 3,5 t) turpmāk kreiso pagriezienu no Tallinas šosejas uz autoceļu P1 varēs veikt Tallinas šosejas (A1) un autoceļa P1 krustojumā;

-       drošības saliņas ar fiziskiem šķēršļiem Gaujas tilta pievedceļa (V45) un Tallinas šosejas krustojumā padara drošāku kreiso pagriezienu no Tallinas šosejas (A1) uz Carnikavu.

Virzienā no Carnikavas uz Ainažiem:

-       veikt pagriezienu no Carnikavas uz Tallinas šoseju Ainažu virzienā turpmāk drīkstēs tikai autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) krustojumā, kur izveidota kreisā pagrieziena iekļaušanās josla brauktuves vidū, lai netraucētu satiksmes plūsmu virzienā Rīga–Ainaži;

-       kreisais pagrieziens pie Gaujas tilta no V45 Ainažu virzienā ir aizliegts (izņemot satiksmes autobusus);

-       posmā no reģionālā autoceļa P1 pieslēguma Tallinas šosejai līdz Gaujas tiltam virzienā uz Ainažiem izveidota iekļaušanās josla, kas ļaus droši veikt kreisā pagrieziena manevru no P1 virzienā uz Tallinu.

Virzienā no Carnikavas uz Rīgu, izmantojot Tallinas šoseju, satiksmes organizācija paliek kā iepriekš, labie pagriezieni ir atļauti gan no pievedceļa Gaujas tiltam (V45), gan no reģionālā autoceļa P1. Lai atvieglotu nogriešanos pa labi no reģionālā autoceļa P1 uz Tallinas šoseju Rīgas virzienā, uz autoceļa A1 ir izveidota ieskrējiena josla.

Riteņbraucējiem jāņem vērā, ka turpmāk ir aizliegts pārvietoties pa Tallinas šoseju posmā no Tallinas šosejas un reģionālā autoceļa P1 krustojuma līdz Gaujas tiltam. Posma apbraukšanai izmantojami reģionālais autoceļš P1 un pievedceļš Gaujas tiltam (V45). Savukārt traktortehnika šajā posmā drīkst pārvietoties pa A1 virzienā uz Ainažiem, bet virzienā uz Rīgu tai posms jāapbrauc pa pievedceļu Gaujas tiltam (V45) un reģionālo autoceļu (P1).

Satiksmes organizācijas izmaiņu ietvaros, virzienā no Ainažiem pirms Gaujas tilta izveidota arī kreisā nogriešanās josla no Tallinas šosejas uz Kadagu pa Iļķenes ceļu.

Visā Tallinas šosejas posmā no krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz Pulksteņezeram ieviests ātruma ierobežojums 80  km/h, izņemot posmus Baltezerā (50 km/h) un pie Gaujas tilta, kur maksimālais braukšanas ātrums ir 70 km/h.

Pirms posma, kur veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kā arī pirms reģionālā autoceļa P1 un pievedceļa Gaujas tiltam (V45) krustojuma ir izvietotas informatīvās ceļazīmes par izmaiņām satiksmes organizācijā. Aicinām autovadītājus sekot ceļazīmēm!

Jau vēstīts, ka satiksmes organizācijas izmaiņas uz Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.-13,85. km), jauna ceļa marķējuma ieklāšana un aprīkojuma uzstādīšana ir labākais risinājums satiksmes drošības uzlabošanai, ņemot vērā to, ka posmu nav iespējams pārbūvēt atbilstoši visām šādas kategorijas autoceļa drošības prasībām. Vēršam uzmanību, ka izmaiņas nepalielinās šī posma caurlaides spēju, taču samazinās frontālu sadursmju iespējas, kā arī uzlabos gājēju drošību Baltezerā.

Tallinas šosejas sākumposmā no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo 10 gadu laikā par 50% pieaugusi satiksmes intensitāte, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju. Vienlaikus pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, nav izveidoti pašvaldības paralēlie ceļi un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā – Tallinas šosejas. Tādējādi Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis savu galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir ievērojami pasliktinājusies satiksmes drošība –  posmā ir seši tā saucamie melnie punkti. Pēdējo triju gadu laikā tur ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši 6 cilvēki, no tiem 5 frontālajās sadursmēs.

Kāpēc nevar pārbūvēt esošo posmu Baltezerā un Ādažos?

Pārbūvēt divu joslu Tallinas šosejas posmu, kas iet cauri šiem diviem ciemiem, par četru joslu ātrgaitas ceļu tehniski ir ļoti sarežģīti. Piemēram, tādā gadījumā nāktos atpirkt un nojaukt daļu no Baltezerā esošajām dzīvojamajām mājām, jo savādāk nav iespējams paplašināt ceļu un izbūvēt drošu infrastruktūru. Tāpēc tiek pētīta alternatīva trase, plānojot jauno šosejas posmu izvietot kopīgā koridorā ar Rail Baltica dzelzceļu, lietderīgi izmantojot zemes īpašumus.

Kā organizēs drošāku satiksmi?

Pērn Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.–13,85. km) uzsāktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kuras tiks pabeigtas šovasar. Ņemot vērā to, ka šosejas posms ir zaudējis galvenā autoceļa funkciju, tas jāuztver kā iela apdzīvotā teritorijā. Satiksmes organizācijas izmaiņas akcentēs šo, kā arī liegs veikt bīstamus manevrus – apdzīšanu un kreisos pagriezienus. Baltezerā lielākajai daļai mājsaimniecību tiks saglabāta iespēja iebraukt un izbraukt no saviem īpašumiem visos virzienos, jo braukšanas ātrums ir 50km/h un satiksmes plūsma uz un no katra individuāla īpašuma nav liela. Savukārt ielu pieslēgumos šosejai jārēķinās ar to, ka tiks liegti kreisās nobraukšanas un uzbraukšanas manevri. Šāds risinājums padara drošu caurejošo plūsmu virzību un uzlabo kustības vienmērību.

Satiksmes organizācijas izmaiņas paredz:

-       satiksmes telpu pārkārtošana  - sadalošās joslas un ribjoslas izveidošana uz esošā ceļa,  nemainot brauktuves parametrus;

-       norobežojošo ceļa stabiņu izbūve brauktuves sadalošās joslas vidū tai skaitā iepretim pieslēgumiem, apdzīšanas un kreisā uzbraukšanas manevru izslēgšanai;

-       kreiso uzbraukšanas manevru slēgšana no ielām un pieslēgumiem ārpus apdzīvotajām vietām;

-       drošības uzlabošana uz gājēju pārejām Baltezerā, izveidojot drošības saliņas;

-       kreisā uzbraukšanas manevra iekļaušanās joslas izveidošana Alderu ielas pieslēgumam Tallinas šosejai virzienā uz Rīgu; Baltezerā Baltezera ielas pieslēgumam virziena uz Ainažiem; Muižas ielās pieslēgumam virzienā uz Rīgu; autoceļa P1 pieslēgumam virzienā uz Ainažiem.

Atgādinām, ka satiksmes organizācijas izmaiņas notiks līdz ar jaunā ceļa marķējuma ieklāšanu un aprīkojuma uzstādīšanu. Nepārbūvējot ceļu, šādas izmaiņas ir labākais risinājums konfliktpunktu samazināšanai un satiksmes drošības uzlabošanai. Jāņem vērā, ka šīs izmaiņas nepalielinās autoceļa posma caurlaides spēju un vēsturiski ceļš bija un pēc projekta ieviešanas paliek kā divu joslu ceļš, pa vienai kustības joslai katrā virzienā. 

 
Visi komentāri
 
... 9.jūlijs 2021 13:46
3 2 Atbildēt

Prieks un laime velosipēdistiem. Tā vietā, lai brauktu normāli, jāviec līkums un 2x jāškērso šoseja.

Par pārējo pat nerunasim. Tikai slima suņa murgos var rādīties tik debili "uzlabojumi"...

anoagask 9.jūlijs 2021 14:06
4 1 Atbildēt

kreisos pagriezienus UZ šoseju vispār varēja aizliegt, ja pārvada ādažu puse būtu normāli izbūvēta - uzgriezties pa labi un gar cirkuli pār viaduktu apgriezties pretējā virzienā.

vai tad 9.jūlijs 2021 14:19
2 0 Atbildēt

Nebūtu lētāk Baltezerā atpirkt tās dažas mājas par ārpusrīgas kadastrālo vērtību? Tas būtu daudz lētāk kā maukt augšā jauno posmu līdz Vangažiem....sādžinieki sabūvēja mājas pie ceļa, pamuļķi pašvaldībā nesaprata, ka ir jādomā mazliet tālāk par degungalu....un te nu mēs esam.

msh 12.jūlijs 2021 2:29
0 0 Atbildēt

Būtu, un tur arī ir tā problēma - nebūtu otkatu...

Baltezerā nevar. 9.jūlijs 2021 14:29
2 0 Atbildēt

Bet kāpēc nevar Ādažu otrā galā pie Mužas ielas uzbūvēt viaduktu, kas savienotu Muižas ielu (iebraušana/izbraukšana) Ādažos ar P1? Tādejādi izslēdzot visus kreisos pagriezielus līdz Gaujai?

anoagask 9.jūlijs 2021 18:33
0 1 Atbildēt

pēc 5gadiem tie viadukti nafig nevienam nebūs vajadzīgi, jo būs saulkrasti-vangaži

... 9.jūlijs 2021 19:04
5 0 Atbildēt

Vari savus Vangažus Skulti (līdz Saulkrastiem vēl jātiek) iebāzt tumšā vietā. Pie Eimuriem tiek būvētas aizvien jaunas ražotnes un vienlīmeņa krustojumi rakstā minētajā vietā neko neatrisinās. Diemžēl izskatās, ka LVC vairs nav palicis neviens ae loģisko domāšanu. Tik stabiņu lobētāji...

Krotow 9.jūlijs 2021 20:31
1 0 Atbildēt

Kreisais pagrieziens uz Carnikavu pie Gaujas tilta arī ir bijis par iemeslu iespaidīgiem krašiem. Tur drīzāk pagrieziens bija par viaduktu jāpārbūvē.

... 10.jūlijs 2021 10:51
0 0 Atbildēt

2 viadukti būs par daudz. Pilnīgi pietiktu ar vienu uzbūvētu viaduktu pret Muižas ielu, tas savienotu A1 ar P1 un Ādažiem. Tiem kam jābrauc mo Carnikavas uz Saulkrastiem arī nebūtu pārāk liels līkums, bet kopsummā būtu daudz drošāk...

Krotow 10.jūlijs 2021 17:22
2 0 Atbildēt

Pagrieziens uz Carnikav pa viaduktu pie Ādažiem būtu labi. Nez tikai ko lai iesāk ar otru pagriezienu uz Gaujas ciematu Gaujas labajā krastā? Tur arī derētu kādu no pievedceļiem kaut vai palaist zem šosejas.

... 11.jūlijs 2021 18:32
0 0 Atbildēt

Varbūt vajag tiltu pār Gauju Carnikavā?

Sigulis 11.jūlijs 2021 21:39
0 0 Atbildēt

Nav tur nekādu problēmu, vot kreiso braucot nu turienes ārā gan vajadzētu aizliegt, nobrauc 3 km (kopumā) līkumu līdz Ādažiem, un brauc kur sirds vēlās

Mērnieks 12.jūlijs 2021 0:33
0 0 Atbildēt

3km līdz kurienei?

Līdz Muižas ielai, kur atkal kreisais pār šosejai? Sanāk ~4km vienā virzienā.

Ja līdz viaduktam (no kura nav izbraukšanas uz šoseju Saulkrastu virzienā) ~7km vienā virzienā...

sigulis 13.jūlijs 2021 13:15
0 0 Atbildēt

Sorry, nemēriju, uz aci neliekās, ka no pagrieziena līdz foto radaram 2 km...

Dainis 10.jūlijs 2021 8:41
1 3 Atbildēt

Nav vairs šinī valstī par ko brīnīties, nevis darām visu, lai vienkāršotu dzīvi, sadzīvi - visu tikai sarežģījam liekam sprunguļus riteņos, apgrūtinam dzīvi, RISINĀJUMS :TU VAJĀS VĒLĒŠANĀS NEBALSOSIM PAR VARAS PARTIJĀM - vieglākais kā varam pateikt paldies par sastrādāto

Pļurkt 10.jūlijs 2021 17:57
2 1 Atbildēt

Kas tur par murgu uztaisīts??????

Nu dien vismaz pusgadu ir jādzer pilnīgā tūtē, lai šitādu sasmērētu!

Dažādiem transporta veidiem citāds izbraukšanas modelis!!!

Andris 10.jūlijs 2021 20:15
2 1 Atbildēt

Kura kāpostgalva šo visu savārīja? Atvaļinājuma laikā sastrēgumi no rīta aiz Apelsīna. Vakarā no Rīgas nevar uzbraukt uz Tallinas šoseju, rinda no Depo. Kas būs ziemā. Cilvēki no rīta jau uzvilkti darbā ierodas, vēl neadekvātāki vakarā mājās. Imm

kandris 10.jūlijs 2021 20:31
1 0 Atbildēt

Pirmā bildīte vispār jautra- pagrieziens pa kreisi aizliegts, bet smagajiem braukt tikai pa kreisi, un lai būtu vēl jautrāk - mehāniskajiem transportlīdzekļiem taisni braukt aizliegts

Vērotājs 11.jūlijs 2021 1:19
4 0 Atbildēt

Stulbums laikam ir lipīgs, tas sāk izplatīties arī ārpus Rīgas.

WALA 12.jūlijs 2021 9:00
0 1 Atbildēt

6dien tur biju -izbraucu, vai nu to sviestu vēl nav uzlikuši, vai jau paspēja iesālīt, jo nevienu zīmi kas aizliegtu kaut kur braukt nemanīju.

650 12.jūlijs 2021 16:21
1 0 Atbildēt

Plānprātiņu sindroms izplatās, pag, drīz tas sassniegs arī tālākus aizrīgas pointus.Kādam gan KRETĪNAM idejiski un profesionāli ir jābūt, lai novirzītu VISU plūsmu uz to pietiltes kreizo pagriezienu?

Vai tas kretīns, kurš to iz-projektēja,pats ir kādreiz mēģinājis tur izgriezties? Piem, kad tie izgriešanās tīkotāji ir vairāki un intensīvas kustības apstākļos (kura tur pašlaik vairāk ir, nekā nav)?

Tralala 13.jūlijs 2021 6:52
0 0 Atbildēt

Pie tilta zīme par aizliegtu kreiso nav uzlikta, bet Ādažu pusē - perfekti noslēpta aiz citām zīmēm un pat aiz paša krustojuma.

Carnikavietis 13.jūlijs 2021 10:00
2 0 Atbildēt

Ja kādam ši projekta dižgaram būtu katru dienu jāizbrauc šie prātam netveramie satiksmes uzlabojumi, tad viņš saprastu ka nav cienīgs saukties par sertificētu ceļu projektēšanas inženieri !

Evija 14.jūlijs 2021 0:49
1 0 Atbildēt

Kautko tik debīlu kā viss sataisītais ceļš posmā Baltezers-Gauja nav redzēts vispār. Tallinas šoseja sap**** ar job*** stabiem. Pagriezieni aizliegti. Cilvēkiem šoks un dusmas. Es vispār nesaprotu kas to visu ir izdomājis...analfabēts, idiots, kads eiropas pide***s...

Kautkāds debils šito visu izdomā, un veseliem ciemiem par to jābesījas...

Lopi, kurv** un idioti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti