Sociālajā tīklā Facebook popularitāti iemantojusi kāda fotogrāfija, kurā uz treilera redzams "Mercedes-Benz E-Class" automobilis ar sasistu aizmuguri un tā donors - aizmugure no cita "E-Class" automobiļa. Vai drīz būs sludinājums par kārtējo "auto no Vācijas, kas nav sists"?
Pēc attēla var noprast, ka tas uzņemts Polijā, taču nav izslēgts, ka ar veiklu darboņu ziņu šāds auto var nonākt arī Latvijā, kur regulāri varam atrast šādus "frankenšteinus" vai nobrauktus automobiļus, kas parasti tiek uzdoti par mazlietotiem auto ar "tīru" vēsturi.
Te ir skaidrs, ka metinās klāt "jauno" aizmuguri. Bet nu palielam, kur problēma šādam frankenšteinam? Drīzāk lielākais drauds ir, ka visticamāk netiks ielikti izšautie airbag'i.
Lielākais drauds ir nenomainīt (nepārmetināt) nesošos elementus pa orģinālajām vietām un pēc orģinālās tehnoloģijas. Un vēl to visu vajag salikt kautcik taisni un apstrādāt metinājumu vietas pret rūsu. Vēl, protams, pamatīgs darbiņš elektroniķim, lai sakrāmētu atpakaļ bojātos blokus, vadus, devējus, pielīdzinātu blokos nobraukumus, slēptu kļūdas u.t.t. Pēc visa spriežot, apdrošinātājs auto ir norakstījis kā neatjaunojamu, tātad, būs kārtējais ķep-ļep projekts.
Rūpnīcas metinājumu servisā nodrošināt nevar. Ģeometriju tādās vietās nopietni pārbauda, savādāk jau 70 km/h visas novirzes ir jūtamas. Tad paliek jautājums par pareizu piemetināšanu, lai atkārtota trieciena gadījumā tiktu absorbēts trieciens uz dzelžu rēķina.
Kuru tas interesē?
Galvenais, lai neredzās.
Kāpēc, lai nevarētu nodrošināt rūpnīcas metinājumu. Katram auto servisiem ir pieejams "body repair manual", kur arī aprakstīts, kā ir veicams remonts, lai tas atbilstu prasībām. Aizmugurējos spārnus ir paredzēts mainīt un tas nav aizliegts, arī ģeometriju labot. Cita lieta, ka ātrais remonts ir sazāģēt uz pusēm un tas jau ir ārpus pieļaujamā.
kādi airbagi, ja sista pakaļa...?!!